Voorwaarden stellen aan je financiele steun. Nee, dát is een lichtend voorbeeld.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:23 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Als ik studerende kinderen zou hebben dan zou ik ze ook financieel steunen, tenzij ze een of andere flutstudie doen zoals communicatiewetenschappen of multimediadesign.
Idem, voor mijn pa is dat vroeger ook altijd gedaan dus doet hij dat voor mij ook. Hij vindt studie het belangrijkste dat er is dus zorgt hij ervoor dat ik goed kan studeren.quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:07 schreef Rutgerr het volgende:
Ik krijg alles van m'n ouders, dus bier, eten, studie, kamer enzovoorts. Ik vind het niet meer dan logisch en zou exact hetzelfde doen voor mijn kinderen later.
Kan opzich makkelijk.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:18 schreef Knevelt het volgende:
Degenen die het zelf betalen: Hoe doen jullie dit? Welk werk doen jullie?
Okee, en wat voor werk doe je? Want bij studenten hoor je overwegend dat ze in de horeca werken, maar dat trekt me als enigste helemaal nietquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:44 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Kan opzich makkelijk.
IB+lening is dan al gauw 450eur als je uitwonend bent.
Werk nog een uur of 10-15 per week en je zit per maand al gauw op 400e.
Totaal 850-900eur inkomsten
100 zorg
300 huur
200 vreten
100 collegegeld per maand
100eur boeken per maand
100eur restanten
Moet opzicnh lukken. Alleen sommigen werken niet en die lenen vol bij
Het is niet meer dan logisch dat je ouders jouw kroegentochten sponsoren?quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:07 schreef Rutgerr het volgende:
Ik krijg alles van m'n ouders, dus bier, eten, studie, kamer enzovoorts. Ik vind het niet meer dan logisch en zou exact hetzelfde doen voor mijn kinderen later.
Okee, netjes. Hoe ben je aan dat werk gekomen?quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:55 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik zelf werk bij een bank/kredietverstrekker, gewoon studentenwerk. Werk per week meestal 16 uur wat me maandelijks 650 eur oplevert.
Dat is inderdaad niet meer dan logisch naar mijn mening. Naast tijd voor de studie moet er ook nog tijd voor ontspanning zijn. Bovendien doe ik @ de kroeg meer leuke contacten op dan @ de studie.quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:54 schreef Nosh het volgende:
[..]
Het is niet meer dan logisch dat je ouders jouw kroegentochten sponsoren?
Via een vriend die daar reeds werkte, toen ik begon was ik 19. Nadeel is dat je geen loonsverhoging krijgt als je 20 bent maar dat maakt me niet zoveel uit aangezien 10e netto genoeg is.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:01 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Okee, netjes. Hoe ben je aan dat werk gekomen?
Jaloers. Ik werk de helft minder per week en ik verdien nog geen 1/6 van wat jij verdientquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:55 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik zelf werk bij een bank/kredietverstrekker, gewoon studentenwerk. Werk per week meestal 16 uur wat me maandelijks 650 eur oplevert.
Meot je huur aan je ouders betalen? Niks mis mee hoor, dat moeten sommige mensen die ik ken ook. Maar moet je ook zelf eten kopen?quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:00 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Via een vriend die daar reeds werkte, toen ik begon was ik 19. Nadeel is dat je geen loonsverhoging krijgt als je 20 bent maar dat maakt me niet zoveel uit aangezien 10e netto genoeg is.
En het werk is tof.
Maar volgens mij denk je dat ik op kamers woon, wat niet het geval is
ik krijg geen geld van de IB-groep, dat was ik vergeten te meldenquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:13 schreef JoPiDo het volgende:
ik heb een mooie bijbaan gevonden, ik kan rond komen van 2 dagen werken in de week
ik studeer en betaal alles zelf, college-geld, boeken etc.
af en toe werk ik een volle week om wat rekeningen te kunnen betalen, maar ik heb niet te klagen, voor boodschappen en de rest hou ik ongeveer 100 euro per week over
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:18 schreef motorbloempje het volgende:
Oh ja, ik werk dus 12 uur per week, op een klantenservice van een woningbouwvereniging, wat me 720 netto oplevert
Niet alle ouders zijn kapitaalkrachtig genoeg om hun kroost financieel te ondersteunen en sommige ouders weigeren hun kinderen te sponsoren. Het laatste geval komt gelukkig erg weinig voor.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:23 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Ik vind het wel raar dat de ouders niks bijdragen en alles aan zoon/dochterlief overlaten. Ik bedoel, je studie is toch het belangrijkste, en als ouder moet je daaraan bijdragen door ze o.a. financieel te steunen? Mijn ouders betalen gelukkig nog mijn schoolgeld, dat scheelt weer 1500 euro per jaar.
Als ik studerende kinderen zou hebben dan zou ik ze ook financieel steunen, tenzij ze een of andere flutstudie doen zoals communicatiewetenschappen of multimediadesign.
mijn ouders hadden dat ook héél graag gedaan, alleen kunnen ze dat helaas nietquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:23 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Ik vind het wel raar dat de ouders niks bijdragen en alles aan zoon/dochterlief overlaten. Ik bedoel, je studie is toch het belangrijkste, en als ouder moet je daaraan bijdragen door ze o.a. financieel te steunen? Mijn ouders betalen gelukkig nog mijn schoolgeld, dat scheelt weer 1500 euro per jaar.
Betaal geen huur thuis en hoef thuis ook niet me eigen eten te kopenquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:07 schreef koen_pijl het volgende:
[..]
Meot je huur aan je ouders betalen? Niks mis mee hoor, dat moeten sommige mensen die ik ken ook. Maar moet je ook zelf eten kopen?
"Volgens mij" ?? Zou dat maar eens snel nacheckenquote:Op donderdag 13 maart 2008 00:04 schreef Maisnon het volgende:
Volgens mij betaald ie wel mn collegeld![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:08 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dit topic verklaart aardig een van de raadselen des levens....
..hoe mijn medestudenten er in slagen om gedachteloos alleen maar A-merken in hun boodschappenmandje te kieperen, tewijl ik, met mijn toch ruime stufi, aangewezen ben op de onderste schappen...
Stufie=leven voor mij, en geen zakgeld!
Op wie slaat deze reactie van je?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:42 schreef DAMH het volgende:
Hebben je ouders je uit huis gekicked? zonee dan kan je toch bij hun wonen als je het o zo zwaar hebt
Neem aan dat die opmerking niet op mij slaat, maar toch:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:42 schreef DAMH het volgende:
Hebben je ouders je uit huis gekicked? zonee dan kan je toch bij hun wonen als je het o zo zwaar hebt
Als je net bent afgestudeerd, heb je toch behoorlijk wat aan je hoofd financieel gezien. Dan zit je niet te wachten op tienduizenden euro's die je nog moet afbetalen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:16 schreef Elwood1802 het volgende:
Snap echt niet dat mensen gaan lenen ipv werken. Je kan me niet wijsmaken dat je geen 12-15 uur per week kan vrijmaken voor een bijbaantje. Levert je toch al gauw 500eur per maand op en je hebt ook nog eens geen lening die je moet afbetalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |