vorig deel Manchester United topic # 5: Important weeks aheadquote:European Champions Clubs Cup 1968, 1999
European Cup Winners Cup 1991
FA Premier League 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2000, 2001, 2003, 2007
Football League Division One 1908, 1911, 1952, 1956, 1957, 1965, 1967
FA Cup 1909, 1948, 1963, 1977, 1983, 1985, 1990, 1994, 1996, 1999, 2004
Football League Cup 1992
Inter-Continental Cup 1999
UEFA Super Cup 1991
FA Charity Shield 1908, 1911, 1952, 1956, 1957, 1965, 1967, 1977, 1983, 1990, 1993, 1994, 1996, 1997, 2003
quote:Engelse arbiters maken Ferguson en Ronaldo bang
09/03/2008 11:52
Voor Manchester United is het toernooi om de FA Cup voorbij, en dat is vooral de schuld van scheidsrechter Martin Atkinson, blijkt uit de woorden van coach Alex Ferguson en topscorer Cristiano Ronaldo.
Zo is United van mening dat de club zelf een penalty had moeten hebben tijdens de 1-0 thuisnederlaag tegen Portsmouth, toen Sylvain Distin met een forse duw Cristiano Ronaldo omver liep in de zestien van Pompey. 'Hij probeerde niet eens de bal te spelen', reageerde Ronaldo via de website van zijn club. 'Het is een lachertje en erg frustrerend. De scheidsrechter was ongelooflijk. Hij wilde geen strafschop geven, hij wilde geen gele kaarten geven. Ik ben heel teleurgesteld.'
Ferguson was ziedend. 'Het is ronduit belachelijk. Ik kan de beslissingen van de scheidsrechter niet verklaren. Managers worden ontslagen vanwege dit soort dingen. En hij mag komende week weer gewoon een wedstrijd fluiten? Belachelijk. Zijn prestatie van vandaag kan niet worden aanvaard op dit niveau. Keith Hackett (baas van de scheidsrechterscommissie, red.) heeft heel wat uit te leggen, hij doet zijn werk niet goed. FIFA-voorzitter Sepp Blatter heeft gelijk door te zeggen dat het niveau van de arbiters hier achterloopt in vergelijking met de rest van Europa.'
Ferguson en Ronaldo vinden dat de scheidsrechters strenger moeten optreden. 'Ik moet Arsène Wenger (coach van Arsenal, red.) gelijk geven. Er zullen mensen ernstig geblesseerd raken in ons voetbal. Hij heeft er al een met Eduardo da Silva. Ik vind het niet leuk om erover te praten, maar de manier waarop Ronaldo wordt aangepakt, baart me zorgen.'
Ronaldo zelf vreest ook voor zijn benen. 'Scheidsrechters beschermen technische spelers niet. Ik moet denken aan die speler van Arsenal en dan word ik bang mijn acties te maken omdat sommige spelers ongelooflijke overtredingen maken. En de scheidsrechters beschermen die verdedigers, niet de technische speler. Ik overweeg mijn spel te veranderen. Als scheidsrechters geen strafschoppen, gele of rode kaarten geven, dan is het moeilijk spelen.'
Terecht het leek gister nergens op.quote:
Fuck off calimeroquote:Op zondag 9 maart 2008 13:35 schreef BonJovi het volgende:
Nouhouu boehoe ze hebben de arbritrage een keertje tegen terwijl ze normaal alles mee krijgen. Tegen Tottenham ofzo vergeten toen de wedstrijd al afgelopen was maar dat hij nog doorging en toen Tevez gelijk maakte? nee daar hoor je niemand over dan
Precies, die kerel floot niet best maar de hoofdoorzaak dat we eruit liggen is toch echt het missen van kansen. Niet te geloven af en toe. Maargoed, liever gisteren dan voor de PL of CL.quote:Op zondag 9 maart 2008 14:53 schreef Grimm het volgende:
Ach Sir Alex moet niet zeuren, gebeurt is gebeurt. Je moet die wedstrijd met 100% overtuiging ingaan en die wedstrijd zelf winnen, als het van de arbitrage afhangt dan doe je iets verkeerd
Het is natuurlijk altijd makkelijk de arbitrage de schuld te geven, maar het ligt toch altijd aan de spelers, die moeten de goals maken en dat is blijkbaar niet gebeurd, en als je tegenstander er eentje meer maakt heb je verlorenquote:
Zal niet weer 7-1 worden ben ik bangquote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:51 schreef Dos37 het volgende:
Weer tegen AS Roma in de kwart finale. Het zal niet zo makkelijk zijn als vorig jaar lijkt me, uit scoren en thuis afmaken.
quote:The Sun say Nemanja Vidic will have a second scan on his knee on Thursday amid fears his season is over. The defender fell awkwardly in Rome and returned home on crutches.
quote:Vidic 'slechts' paar weken zoet met knieblessure
03/04/2008 13:03
Manchester United kan snel weer beschikken over verdediger Nemanja Vidic. Onderzoek nam de ergste zorgen weg over diens knieblessure.
Vidic moest woensdag na een half uur het Champions League-duel met AS Roma staken, nadat hij ongelukkig was terechtgekomen na een luchtduel. Per brancard verliet de verdediger in Rome het veld om zich te laten vervangen door John O'Shea.
'Ik bid dat het niet te serieus is. Hij is een vaste waarde in het team', vertaalde manager Alex Ferguson de zorgen direct na de wedstrijd. De gebeden zijn gehoord, want Vidic kan dit seizoen nog in actie komen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat de schade aan de linkerknie beperkt is gebleven. Voor het herstel staat twee tot drie weken. Vidic mist daardoor onder andere de return tegen AS Roma.
Ook goed nieuws.quote:Reds captain returns
Gary Neville is in contention to travel with a 20-man first-team squad for the Reds’ trip to Middlesbrough on Sunday.
Club captain Neville hasn’t featured for Sir Alex’s side since March 2007, when an injury against Bolton Wanderers forced him from the field. Neville was plagued by further bad luck when the 33-year-old suffered a series of minor knocks during the recovery process.
A knee Injury and a subsequent three-week lay-off rules Nemanja Vidic out, but it could open up a route back into the first-team for Neville.
“It’s been over a year since Gary’s last game,” Sir Alex told the press on Friday. “That isn’t easy at his age but what always encouraged us was his enthusiasm to return.
"Nemanja's injury is a loss, but we hope to have him back in three weeks. I think we can cope. We've got Mikael Silvetre and Gary Neville back. To have those personalities and experienced players back in the squad can only help us.There's also Gerard Pique, John O'Shea and Wes Brown. So we're very well covered in that position. If we can't cope, there's something wrong."
Neville has impressed in a number of outings for the Reserves in recent weeks, most recently in Monday’s 1-1 draw with Newcastle United. Now the skipper will return to the North East for the second time in a week as the Reds look to take three vital points off Gareth Southgate’s side.
United will be without winger Nani for the trip to Teesside. The Portuguese winger is still recovering from a thigh strain. "Nani is still not 100%," added Sir Alex. "I'm sure he'll be fit for Wednesday against Roma."
Hopen dat Neville een beetje op niveau is nog. Lang eruit geweest en niet de jongste meer. Maar krijgt tegen Boro en Roma wel de kans wat ritme op te doen hoop ik.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:21 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ook goed nieuws.
Neville op rechts, Wes Brown naar het centrum
Hoop dat ie toch nog bijtekend. Ik zou toch liever bij Man Utd spelen dan zeker zijn van een plaats bij Newcastle. Dit seizoen heeft Brown gewoon vrijwel alles gespeeld door de blessure van Neville, maar ook als die wel fit was gebleven had Brown gewoon een behoorlijk aantal wedstrijden achter zn naam gehad.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:48 schreef Dos37 het volgende:
Jammer dat ie zijn contract niet wil verlengen. Uitermate nuttige kracht.
Zit ook wel wat in ja. Toch denk ik dat er kansen liggen voor Brown als ie gewoon verlengt, hij heeft het immers goed gedaan dit seizoen als vaste rechtsback en Neville is niet de jongste.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
Brown is met O'Shea, Fletcher en Park ideale verbreding van de selectie natuurlijk. Al snap ik goed dat ze ook eens 'n vol seizoen aan de bak willen. Maar door gezonde roulatie komen ze toch redelijk aan spelen toe
Ferdinand stond daar ook niet echt briljant te dekken maar idd, Brown had daar moeten zijn voor de rugdekking. Met zo'n aanvallende speelstijl heb je dat af en toe.quote:Op maandag 7 april 2008 11:50 schreef Dos37 het volgende:
MotD 2 liet gister goed zien waar het mis ging. Brown die mee naar voren ging en niet snel genoeg terug kwam.
Ferdinand krijgt vandaag een scan, gaat zowieso Roma thuis missen.
Van mij mag ie aan de kant blijven woensdag, te veel risico, maar het ziet er dan wel goed uit voor de wedstrijd tegen Arsenal.quote:Manchester United's Rio Ferdinand could face Roma in Wednesday's Champions League quarter-final, despite fears he had injured his foot on Sunday.
* nog actief in seizoen 2007/08quote:Manchester United jaagt op twee CL-records
09/04/2008 11:01
Manchester United kan woensdagavond op Old Trafford in de tweede kwartfinale tegen AS Roma twee Champions League-records op zijn naam schrijven.
Indien de ploeg van manager Sir Alex Ferguson de Romeinen verslaat, is de 73ste overwinning van de Mancunians in het hoofdtoernooi een feit. Dat is evenveel als het aantal Champions League-zeges van Real Madrid.
Met een thuiszege op AS Roma verbetert United en passant een Champions League-record van Juventus, dat dateert van de periode tussen 20 maart 1996 en 10 december 1997.
De Italianen wonnen destijds tien thuisduels op rij in het kampioenentoernooi. De Engelsen evenaarden die reeks tijdens hun laatste thuisoptreden op het miljoenenbal, op 4 maart tegen Olympique Lyon (1-0).
Manchester United ontfutselde Real vorige week al een ander record. De sterrenformatie van Ferguson nam door de overwinning in de uitwedstrijd tegen AS Roma (0-2) de koppositie op de eeuwige ranglijst over van de Madrilenen.
United heeft na 136 wedstrijden in het hoofdtoernooi inmiddels 249 punten verzameld. Dat is één punt meer dan De Koninklijke, die eind februari en begin maart tijdens de achtste finale twee keer hun meerdere moesten erkennen in AS Roma (1-2, 1-2).
De meeste zeges in de Champions League
1
2
3
4
5
6
7Club Duels Zeges
Real Madrid (Spa) 135 73
Man Utd (Eng)* 136 72
Barcelona (Spa)* 118 66
AC Milan (Ita) 123 62
Bayern München (Dui) 118 54
Juventus (Ita) 106 52
Winst bij Blackburn en het kan eigenlijk niet meer mis gaan.quote:Op maandag 14 april 2008 07:54 schreef Dos37 het volgende:
Nou mensen nog 4 wedstrijden om nog 4 punten te laten liggen. (doelsaldo is extra punt)
Blackburn uit tradioneel lastig
Chlesea uit
West Ham thuis
Wigan uit
Extra half punt he, als Chelsea er 4 inloopt staan ze bovenaanquote:Op maandag 14 april 2008 07:54 schreef Dos37 het volgende:
Nou mensen nog 4 wedstrijden om nog 4 punten te laten liggen. (doelsaldo is extra punt)
Blackburn uit tradioneel lastig
Chlesea uit
West Ham thuis
Wigan uit
Speelde gister niet sterk ik ben nog niet overtuigd. Als invaller goed, als basisspeler niet echt.quote:
quote:Brown agrees new United deal
Wes Brown has agreed a new four-year deal with Manchester United to end the long-running contract saga which threatened to see him leave Old Trafford for nothing. United insisted they would not budge from their final offer of £40,000-a-week but Brown and his agents were holding out for £50,000-a-week for the versatile defender. However, a compromise has been reached and Brown, 28, has agreed a new four-year deal worth £45,000-a-week.
David McDonnell, The Mirror
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |