stadsarchief?quote:Op maandag 1 maart 2010 15:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik wil graag een foto van mijn huis maar dan 100 jaar geleden aan de muur hebben, maar kan nergens iets vinden
Of misschien iets via de gemeente/kadaster, misschien hebben ze daar wel de oorspronkelijke bouwtekeningen (of heel misschien foto's), lijkt mij ook wel tof om aan de muur te hebben. (maar mijn huis is nog maar 29 jaar oude, dus dan is het minder)quote:
Hebben die foto's, die je ook zou mogen kopen of iets dergelijks (uiteraard copy)?quote:
De historische kring, of hoe dat bij jullie heet? Zo'n vereniging van mensen die de geschiedenis napluizen.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik wil graag een foto van mijn huis maar dan 100 jaar geleden aan de muur hebben, maar kan nergens iets vinden
quote:Op maandag 1 maart 2010 17:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Hebben die foto's, die je ook zou mogen kopen of iets dergelijks (uiteraard copy)?
Toch eens informeren. De gemeente werken nou niet echt mensen die meewerken, helaas.
Oh hai, spam!quote:Op maandag 15 maart 2010 11:46 schreef zeven het volgende:
Goede poging iig, spammert gebruikt "zij" ipv "wij", erg sterk!quote:
HongKongquote:Op maandag 15 maart 2010 12:09 schreef Mascleta het volgende:
Hebben een tijd enkele canvas doeken in de woonkamer gehad met fotos die ik geschoten heb laatste vakanties: London, Milaan, Rovinj, Toronto, binnenland Roemenië.
Over enkele weken worden deze waarschijnlijk vervangen voor een serie over HongKong
Ik hoop hetquote:Op maandag 15 maart 2010 12:15 schreef Levitation het volgende:
[..]
HongKongGeweldig fotogenieke stad!
Ik heb tegen het plafond een rails lopen langs de gehele breedte van de muur. Daar aan hangen dan weer doorzichtige kunstof "touwen" waaraan je dingen kan ophangen.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:22 schreef Stansfield het volgende:
Misschien niet helemaal ontopic, maar hoe hebben jullie het aan de muur hangen. Gewoon altijd via een spijker in de muur of via allerlei systemen die je oo kwel eens ziet?
Mijn canvassen zitten gewoon lekker op een spijkertje. Zal snel ff fototje maken.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:22 schreef Stansfield het volgende:
Misschien niet helemaal ontopic, maar hoe hebben jullie het aan de muur hangen. Gewoon altijd via een spijker in de muur of via allerlei systemen die je oo kwel eens ziet?
Schroef in muur, die railsystemen vind ik wel zo fuglyquote:Op maandag 15 maart 2010 16:22 schreef Stansfield het volgende:
owh, lovequote:Op maandag 15 maart 2010 15:47 schreef Ravvie het volgende:
[ afbeelding ]
Zal ook wel niet iedereen aan zijn muur willen hebben hangen, maar ik ben er wel blij mee
Heb de online site al helemaal gehad. Heb er twee gevonden van mijn straat ter hoogte van mijn huis, maar niet van het huis zelf helaas. Misschien liggen er in de kelders nog oude foto's van de vorige bewoner, die overleden is. Die heeft namelijk alles bewaardquote:Op maandag 1 maart 2010 21:50 schreef R2R het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens met mijn eigen huis gedaan, in Schiedam.
Bij de gemeente hebben ze een stadsarchief en de toegang ervan is gratis.
In de computer heb ik een foto gevonden van mijn straat uit de jaren '70. Heb ik toen af laten drukken voor 3,50 ofzo. Krijg je een simpel afdrukje uit een fotoprintertje die je na een week op kan halen, maar ach... Dan heb je het wel.
Wie weet wat ze voor Rotterdam allemaal hebben. Maar soms als je goed zoekt op internet kom je ook al een heel eind, veel foto's die ik toen zag in het archief had ik ook al op het openbare web gevonden.
Maar het archief heeft meer dan alleen foto's, soms kan je een hele geschiedenis van je huis/straat terugvinden.
Mijn vader heeft een huisje uit 1925, en er was een keer een filmpje op TV over de geschiedenis van zijn woonplaats, beeldmateriaal uit de jaren '50. Zie je precies zijn huis, met een groot gezin met allemaal kinderen die zwaaien naar de camera.![]()
Wel leuk om te zien hoe het huis er toen uitzag, er is al aardig wat aan verspijkerd kon je gelijk zien. Zowel de voorkant als de achterkant staan erop.![]()
Ik heb iets hangen zonder lijst... wat zegt dat over mij?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:57 schreef PfenisBaron het volgende:
De lijst waar het werk inzit is al veelzeggend voor de smaak van de persoon. Aerdig topic though.
Dat je niet in een hokje te plaatsen bent?quote:Op maandag 28 maart 2011 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb iets hangen zonder lijst... wat zegt dat over mij?
Vrije vogel! Tuurlijk! En t klopt ook nogquote:Op maandag 28 maart 2011 00:06 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dat je niet in een hokje te plaatsen bent?
Weet niet waar je woont maar in Gelderland heb je Gelderland in beeldquote:Heb de online site al helemaal gehad. Heb er twee gevonden van mijn straat ter hoogte van mijn huis, maar niet van het huis zelf helaas. Misschien liggen er in de kelders nog oude foto's van de vorige bewoner, die overleden is. Die heeft namelijk alles bewaardEven samen met mijn onderburen spitten....
Maar kun je ook naar het stadsarchief zelf gaan om te speuren? Of bestaat dat niet?
Wow! Supermooi!quote:Op maandag 15 maart 2010 15:47 schreef Ravvie het volgende:
[ afbeelding ]
Zal ook wel niet iedereen aan zijn muur willen hebben hangen, maar ik ben er wel blij mee
Uuuuuh, ze zijn alle drie origineel...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:29 schreef Adelante het volgende:
Die Brood's zijn wel leuk, maar iedereen heeft tegenwoordig wel een goedkope replica ergens hangen
Gaaf, alleen jammer van de lijst bij die Wunderbild. Dat heeft meer ruimte nodig man.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:47 schreef gonzo1979 het volgende:
een druk van www.wunderbild.com, gekocht in Berlijn
[ afbeelding ]
en een eigen foto op canvas laten drukken:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |