Bij mijn weten waren er naast RBB, nog twee regioclubs niet tegen bij het laatste overleg in de Hoofdklasse A. Maar RBB is vooralsnog de enige die zich expliciet hebben uitgesproken voor de Topklasse.quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:48 schreef zaterdagvoetbal het volgende:
Ja, RBB neigde altijd al naar de topklasse vanaf het moment dat het idee werd gelanceerd, dus in dat opzicht was het wel te verwachten. De overige regioclubs zijn bij mijn weten nog altijd tegen.
Op basis van de huidige ranglijst zouden Ter Leede, Katwijk en Westlandia zich niet eens plaatsen. Scheveningen en Rijnvogels spelen nog niet eens hoofdklasse, Tonegido inmiddels ook niet meer (denk ik).quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:59 schreef uitje4life het volgende:
Als er een regionale indeling komt ben ik ook voor. Rijnsburgse Boys, Katwijk, Quick Boys, Ter Leede, Noordwijk, Lisse, VVSB, Haaglandia, Westlandia en misschien Scheveningen, FC Rijnvogels en Tonegido? En dan iets meer uit de buurt ADO '20 ofzo. Lekker dichtbij allemaal dan!
Ik hoef de zondag er nu ook weer niet bij....quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:40 schreef zaterdagvoetbal het volgende:
[..]
Op basis van de huidige ranglijst zouden Ter Leede en Katwijk zich niet eens plaatsen.
Ik ben tegen, voornamelijk vanwege de ondoordachte samenvoeging van zaterdag- en zondagvoetbal en de bijbehorende problemen met promotie/degradatie.
Uit AD.quote:Jack van den Berg baalt van vertrek Dogan Corneille
Jack van den Berg heeft een nare smaak overgehouden aan het tussentijdse vertrek van Dogan Corneille (34) naar ASWH, de oude club van de trainer van Barendrecht.
BARENDRECHT/H.I. AMBACHT
De Limburger maakte dinsdag bekend per direct met voetballen te stoppen om in Hendrik-Ido-Ambacht de trainersvacature ontstaan na het vertrek van Henk Wisman in te vullen. Corneille zou volgend seizoen pas naar ASWH verhuizen om assistent van Willem Leushuis te worden.
,,Ik lees in de kranten en op de website van Barendrecht dat de overstap van Dogan Corneille naar ASWH in goed overleg is gebeurd, maar dat is onzin,’’ zegt Van den Berg. ,,Er is helemaal geen sprake geweest van overleg, want ik ben gewoon voor een voldongen feit gesteld. Dogan heeft helemaal niet gevraagd of hij naar ASWH mocht. Hij heeft het gewoon medegedeeld. Ik verwijt hem niets, want ik kan het van zijn kant wel begrijpen. Het is misschien een goede oplossing voor Dogan en voor ASWH, maar niet voor Barendrecht. Ik raak in de beslissende fase van de competitie gewoon een goede speler kwijt. Met nog zes wedstrijden te gaan hadden we Corneille in de strijd tegen degradatie nog goed kunnen gebruiken. Twee weken geleden stond hij tegen Katwijk in de basis en zaterdag tegen ASWH viel hij nog in. Een aantal spelers bij ons staat qua gele kaarten op scherp. Corneille was voor ons een ideale twaalfde man.”
Dogan Corneille weet dat zijn voormalige trainer teleurgesteld is. „Als ik bij Barendrecht basisspeler was geweest, dan had ik het seizoen gewoon afgemaakt. Maar het is voor mij bij Barendrecht niet geworden wat ik ervan had gehoopt. Dat ligt aan mij, want ik breng niet wat ik zou moeten brengen. Het is terecht dat Jack van den Berg mij gepasseerd heeft. Maar laatst waren twee spelers er niet bij en stond ik nog niet in de basisopstelling. Ik was dus gewoon derde keus. Laten we eerlijk zijn. Als je kunt kiezen tussen een plaats op de bank bij Barendrecht of tijdelijk hoofdtrainer zijn van ASWH, dan is het toch niet zo moeilijk?”
Wat ik dus al zei, vanuit ASWH en Dogan best te begrijpen, voor Berendrecht niet helemaal netjes.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:24 schreef methodmich het volgende:
DOTO zou bijna rond zijn met een vijftal spelers, waaronder een speler van Haarlem. Ben benieuwd, ze hebben flink wat gaten op te vangen natuurlijk.
Overigens was Jack toch niet blij met de move van Dogan Corneille:"
[..]
Uit AD.
Ja, wisselen van speeldag voor een seizoen...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:06 schreef uitje4life het volgende:
En er was toch een oplossing voor de promotie en degradatie van zaterdag en zondagclubs?
Dat is voor sommige clubs geen optie.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:24 schreef Insistor het volgende:
[..]
Ja, wisselen van speeldag voor een seizoen...
Meurs heeft me verteld dat hij zelf Noordwijk als eerste optie ziet, maar pas half april wil beslissen omdat ie mogelijk ook een BVO-stage zou willen proberen. Als Noordwijk daarop wil wachten, zie ik hem daar wel spelen. Tussendoor probeer ik hem nog warm te krijgen voor ASWH haha.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:46 schreef F1Bas het volgende:
Meurs terug naar Nederland, zou hij weer naar Noordwijk gaan?
Maak van dat 'sommige' maar 'meeste'. Zou een hele rare move zijn, als club opeens van speeldag moeten wisselen. Als nou niemand wil, wat zouden ze dan doen? Een club dwingen?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:47 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat is voor sommige clubs geen optie.
quote:Arjan Human hoopt eind juli weer op het veld te staan
Hoewel er de laatste weken door alle trainersperikelen wel andere zaken bij ASWH speelden, viel bij de Ambachters langs de lijn toch regelmatig de vraag te beluisten: ’Hoe is het eigenlijk met Arjan Human?’
ANDRÉ VALK
HENDRIK-IDO-AMBACHT
De 29-jarige spits, die de voorbije jaren een prominente rol speelde in de successen van de hoofdklasser, scheurde in augustus tijdens het bekerduel met WKE de kruisband in zijn linkerknie af. ,,Omdat er veel vocht in de knie bleef zitten, maakte de eerste mri-scan niet veel duidelijk,’’ zegt de inmiddels in Rotterdam woonachtige en werkzame (als waterklerk) Zeeuw. ,,Twee maanden later is er een nieuwe ’mri’ gemaakt, waarna we besloten tot revalidatie via krachttraining. Maar toen ik na drie, vier maanden de knie nog niet kon strekken, moest ik toch geopereerd worden.’’
De ingreep door orthopedisch chirurg Fontijne vond op 22 januari plaats in het IJsselland ziekenhuis in Capelle aan den IJssel. ,,Ik heb drie weken thuis gezeten, maar inmiddels loop ik zonder krukken,’’ meldt Arjan Human. ,,Ik word drie, vier keer per week behandeld door fysiotherapeut Richard Schouwenburg. Ik zit ook al op de fiets en doe wat krachttraining. Binnenkort hoop ik de loopband en de crosstrainer op te kunnen. En zo voeren we het langzaam op. Ik ben vorige week bij Fontijne geweest. Hij was tevreden, al zat er nog wel een beetje vocht in de knie. In mei moet ik weer terugkomen.’’
Voor het herstel staat normaal gesproken tussen de zes en negen maanden. ,,Mijn doel is om eind juli weer op het veld te staan,’’ kijkt Human voorzichtig vooruit. ,,Dan zou ik de voorbereiding kunnen meemaken. Of ik bij ASWH blijf? Dat is in principe wel de bedoeling. We hebben in elk geval al een oriënterend gesprek gevoerd.’’
Uiteraard heeft ook Human de deining rond het vertrek van trainer Bill Tukker en zijn opvolger Henk Wisman meegekregen. ,,Ik sta nog best dicht bij de groep,’’ vertelt Human, die als balvaste aanvaller node wordt gemist. ,,Elke donderdag na de training en de zaterdagen van de wedstrijden probeer ik er te zijn. Ik spreek dus veel jongens. Maar een echt oordeel over de hele gang van zaken kan ik niet geven, omdat ik niet weet wat zich precies op het trainingsveld afspeelt.’’
Ja, hij wordt ook bij FC Lisse nog steeds zeer gewaardeerd, op dat ene moment na uiteraard. Eigenlijk had ik gehoopt dat hij nog een jaar bij FC Lisse zou komen spelen, maar helaas gaat dat dus niet door.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:37 schreef uitje4life het volgende:
interview met van der Lugt over zijn vertrek: http://www.rijnsburgseboys.nl/Content.php?id=1874
anderen over hem: http://www.rijnsburgseboys.nl/Content.php?id=1873
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |