De kaaskoppenvariantquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de hete of de kaaskoppenvariant?
eris nog niet echt een topic over, maar je kan in zout heerlijk bakken. maak gewoon een fijne korst om een mooie kip die geleefd heeft. en met die zoutkorst kan je ook meteen mooi de dikte bij verschillende onderdelen van de kip aanpassen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 17:50 schreef popolon het volgende:
Paneren en frituren maakt 't wel wat vet hoor.![]()
Heel af en toe goed te doen maar dan aub niet die troep van de KFC, ik snap niet dat mensen dat lekker vinden. Dan heb je nog nooit 'echte' wings gehad.
Fried chicken is goddelijkquote:Op zaterdag 26 april 2008 17:51 schreef Oblivion het volgende:
Frituren?
Dat doe ik zelden en al zeker geen kip...
dat affikken moet je gewoon doen boven je kachel/fornuis. gewoon de peper/paprika/andere dikschillige vrucht keihard zwart maken en dan meteen in een plastic zak en dichtdraaien. kan je ze na 20 seconden prima pellen. en heb je die geroosterde smaak. je kan het natuurlijk ook lekker op houtvuur doen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:06 schreef SHE het volgende:
Ze hebben hier echt fucking beroerde marinades voor goede wings.
Misschien dat Popo heeel lief wil zijn en iets naar NL wil sturen![]()
Ik ga meestal tekeer met pepers en chilisaus die ik laat affikken, maar echt crispy en geroosterd zoals in de States krijg ik ze niet.
Ik ga er maar eens op broeden, want ook de peking eend heb ik genailed dus ik zie niet in waarom de kippenvleugels me zouden tegenhouden.
Boy, wat heb ik trek gekregen; nog een uurtje voor ik weer wat in de hens ga steken.
Kijk eens in wat toko's e.d. daar zijn vaak goede marinades/sauzen te vinden.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:06 schreef SHE het volgende:
Ze hebben hier echt fucking beroerde marinades voor goede wings.
Misschien dat Popo heeel lief wil zijn en iets naar NL wil sturen![]()
Is ook wel lekker, maar niet met die marinade...quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Fried chicken is goddelijk![]()
Maar ik ben dan ook een viespeukje
wat gemeen, dat staat de ontwikkeling naar perfecte kip in de weg. hij moest eens weten hoe vaak huiselijke recepten uitgroeien tot mc donalds achtige proporties.quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:23 schreef SHE het volgende:
yay! shipping to Nederland
Hopen dat ze het een beetje discreet verpakken, mijn vent slaat me dood met een paar kippenvleugels als ik WEER met een flesje saus/marinade aankom.
Het was heerlijkquote:Op zaterdag 26 april 2008 16:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ben benieuwd wat je ervan vindt straks
Ik doel met fried ook op frituren in olie. Ik heb nog nooit frituurvet gebruikt; ik vertrouw niets wat bij een beetje hitte van vorm verandertquote:Op zaterdag 26 april 2008 18:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Is ook wel lekker, maar niet met die marinade...![]()
Heel soms gooi ik wel eens gewone kleine stukje kip in hete olie, en dat vind ik heerlijk.
Maar echt in frituurvet? Neh...vind ik niks aan.
Das mijn man zijn afdeling...
ik frituur ook alleen in olie....nooit die ranzige pakken frituurvet ofzo!quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doel met fried ook op frituren in olie. Ik heb nog nooit frituurvet gebruikt; ik vertrouw niets wat bij een beetje hitte van vorm verandert
Maar een goede paneer; beslag , hete kip en hete olie is een prima combinatie
quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik doel met fried ook op frituren in olie. Ik heb nog nooit frituurvet gebruikt; ik vertrouw niets wat bij een beetje hitte van vorm verandert
Dat is toch niet zo heel ongezond?quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:39 schreef SHE het volgende:
[..]
ja wel eens gedaan hoor(probeer altijd alles een keertje uit),maar ben geen fan van ossewitquote:Op zaterdag 26 april 2008 19:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
nooit frieten in ossewit gemaakt?![]()
(ik huil bij de schande dat je nooit friet, zoals friet moet zijn, hebt gemaakt)
in ganzenvet frituren is helemaal tha bomb. filteren daarna en het is net zo helder.
ben jij she? en ganzenvet...quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:15 schreef cindy10 het volgende:
[..]
ja wel eens gedaan hoor(probeer altijd alles een keertje uit),maar ben geen fan van ossewit
kutjecola. ah ook niet meer open? hier tot 10 uur,quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
nou heb ik weer zin in kipkluifjes
(en niks in huis natuurlijk)
hier in de buurt niet, en kom net uit m'n nest, dus ga de deur ook niet meer uitquote:Op zaterdag 26 april 2008 20:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kutjecola. ah ook niet meer open? hier tot 10 uur,
wat een ellende voor je!quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hier in de buurt niet, en kom net uit m'n nest, dus ga de deur ook niet meer uit
ik ook en ik ga meestal naar een boer in noord-holland die lekkere natuurkippen heeft. per 5 stuks, en, meteen in de vriezer. neem de laatste tijd ook voor vrienden mee.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:30 schreef popolon het volgende:
Je kunt nooit genoeg kip in huis hebben, ik sla altijd kilo's in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |