Ramiele: vals, suf lied, slechte performance, sloeg helemaal nergens op. Goed voor haar dat ze inzag dat ze nu eens écht iets neer moest zetten, jammer voor haar dat het weer compleet mislukte.
Jason: ik vond het vocally een van zijn beste optredens, vooral toen z'n stem in het midden wat heftiger werd, zegmaar, vond alleen het arrangement niet passen bij het nummer. Het was me iets te vrolijk voor zo'n dramalied.
Syesha: erg goed gezongen, maar wat een vreselijk suf lied weer. Ze wordt steeds beter, dat wel.
Chikezie: hij kan goed zingen, maar daar houdt het dan ook gewoon mee op. Saai, forgettable, en hij is gewoon niet likeable. Ook hij zong een stom lied (dat leek wel het thema van de avond) en wist er niets van te maken.
Brooke: Ben het compleet met Randy eens: ze had het bij de piano moeten houden. Maar Brooke begint steeds meer m'n favoriet te worden. Ze moet alleen stoppen met dat constant reageren op wat de jury zegt, erg irritant haar 'yeah' enzo er steeds doorheen.
Michael: Held van de avond

. Geweldig optreden

.
Carly: Ze zong het erg goed, er gebeurde toch wel wat op dat podium. Maar wat ik denk dat ze mist is de connectie met een nummer. Ze zingt het heel erg goed, en het is op een foute jaren '80 manier een ontzettend tof nummer, maar ze zingt het alleen maar. Er zit niets extra's bij, wat Jason wel altijd heeft.
David Archuleta: vreselijk lied, vreselijk optreden. Ben wel klaar met hem.
Kristy: tenenkrommend.
David Cook: ben hier niet zo fan van, eigenlijk. Het Chris Daughtry effect begint erin te hakken...
Net als de afgelopen 6 weken hoop ik weer op een exit voor Kristy, maar wegens het ontzettend slim gekozen vreselijk patriottistische lied zal ze nog wel weer een weekje extra mogen zingen. Dus dan zal het wel Ramiele of Chikezie worden

.