Rij ik net na m'n werk naar huis toe, over een lange rechte tweebaansweg waar je 80 mag. Voor elke rijrichting één rijstrook dus. Ik rij natuurlijk netjes 80, als er op gegeven moment een dikke Audi achter me komt rijden, waarvan ik niet eens z'n koplampen in m'n binnenspiegel kon zien, zó dicht zat hij op me. Na een minuutje 80 te hebben gereden met die zwaan-kleef-aan aan m'n bumper, vond ik het genoeg geweest, en ging 100 rijden, in de hoop dat deze meneer wat afstand zou houden.
Maar integendeel, hij zat net zo vlot weer 10 centimeter van m'n bumper af, maar nu met 100 km/u. Na een paar minuten zo gereden, en me onder tussen al groen en geel ge-ergerd, te hebben, druk ik een paar keer zacht op de rem, om zo te laten zien dat ik niet van zijn actie gediend ben. Helaas, geen succes.
Een minuut of 5 later, besluit deze kontenkruiper toch maar in te gaan halen, en wel met 101 km/u, terwijl ik nog 100 reed. Dus hij komt langzaam links voorbij, ik kijk naar links, en zie daar een flink brede, kalende gast van een jaar of 35 heel stoer naar me kijken. Uiteraard was ik totaal geintimideerd ( not

), en liet m'n gas even netjes los, om hem voorbij te laten. Maar wat doet die mafkadet, laat ook z'n gas los, en blijft dus met ondertussen 80 km/u naast me rijden. Ik kijk nog een keer extra of het niet toevallig een bekende is die grappig denkt te zijn, maar dat was niet het geval.
Op dat moment had ik er meer van genoeg van, aangezien ik geen enkele uitwijk mogelijkheid meer had, mocht er iets gebeuren. Ik schakel terug naar z'n 3 en geef gas bij om aan deze toch wat gestoorde maniak te ontsnappen. Enkele honderden meters later komen we bij een drempel, waarvoor ik op de rem ga. In plaats van ook te remmen, geeft meneer de klever even gas bij, en komt mij via de verkeerde weghelft inhalen, om vervolgens z'n wagen met de handrem scheef over de rechterrijbaan te parkeren, waardoor ik niet door kan rijden en vol op de rem moet.
Blijkbaar was hij niet gediend van mijn actie om gas bij te geven tijdens zijn 'inhaalmanouvre', want hij stapt met een rood aangelopen gezicht uit, en komt al vloekend en gebarend op m'n auto af lopen. Aangezien ik niet twee bij twee meter ben, en geen wapens in m'n auto heb, dacht ik "wegwezen". Ik kijk om me heen of er ander verkeer is, en gelukkig was dat niet het geval, waardoor ik met een snelle actie, weliswaar via de verkeerde weghelft, aan m'n belager kon onstappen.
Nou, daar kom je goed vanaf zou je denken, maar niets is minder waar. Ik zie in m'n achteruitkijkspiegel de lopende anabolenbom in z'n auto springen en met gierende banden achter me aan komen. Inmiddels waren we in de bebouwde kom aanbeland, waardoor ik dus netjes 50 ging rijden. Dat bleek de geirriteerde man te langzaam, aangezien hij veelvuldig begon te claxoneren, en met z'n middelvinger uit het raam mij duidelijk probeerde te maken dat ik moest en zou stoppen.
Dat was ik niet van plan, en zocht de snelste weg uit de bebouwde kom, voordat er ongelukken zouden gebeuren. Eenmaal op een provenciale weg, geef ik de man wederom gelegenheid in te halen, maar dat weigerde deze opnieuw. Liever ging weer enkele centimeters achter me zitten, ditmaal met groot licht aan, nog steeds onder luid protest van zijn claxon. Dit heeft hij zo'n kilometer of 8 volgehouden, terwijl zijn beweegredenen mij nog steeds onduidelijk waren.
Aangekomen bij een rotonde, zag ik nog maar één uitvlucht om te ontsnappen aan deze wegcrimineel en zijn potentiele mishandelingen. Ik nam de rotonde linksom, en nam de eerste afslag om vervolgens vol gas bij de kalende herrieschopper weg te rijden. Hij deed nog een poging mij bij te houden, maar had naar mijn inziens niet veel verstand van de huidige infrastructuur, blijkend uit zijn noodstop die hij voor een vluchtheuvel moest maken.
Mede door deze belabberde actie kon ik aan mijn noodlot ontsnappen, en ben snel naar huis gereden om met trillende vingers dit topic te openen

.
PS: Als U de brede, kalende malloot bent die vanavond in een donkere Audi allerlei vreemde actie's uitgehaald heeft in Noord-Brabant, meld U zich dan in dit topic.
Samenvatting: Ik haat bumperklevers.
Klacht: Ik haat bumperklevers.
[edit] Er schijnen nogal wat analfabeten in dit topic te reageren, dus even voor de duidelijkheid: Het stuk waar gekleefd werd betreft een weg met twee rijstroken, voor elke rijrichting één. Dus géén linker en rechterbaan, dus ik reed
niet links waardoor hij niet in kon halen. Jezus.

[/edit]
[ Bericht 0% gewijzigd door SuperShark op 06-03-2008 18:51:16 ]