abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57398594

Iranian Power in the Middle East
pi_57398627

pi_57398657

pi_57398858
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoe vaak heb jij iran dan al bezocht?
ben je uberhaubt ooit al eens ergens in het middenoosten geweest?
Ik ben wel in het midden-oosten geweest, maar alleen kort als toerist. Maar ik weet niet waarom dat voor mij van belang is?
pi_57403651
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 18:11 schreef Ahmadinejjad het volgende:

[..]

iran wordt 100 keer moeilijker voor amerika dan irak.

ik zal eens paar fotos van het iraanse luchtmacht posten.
denk nou niet dat ze gelijk sterker zijn dan amerika.
Gozer, waar ben je in godsnaam mee bezig?
En hoe bewijzen die plaatjes dat Iran '100x moeilijker wordt voor Amerika'?

Het leger van Iran is net zoals dat van Irak waardeloos. Het zijn de bewoners die stuk voor stuk Amerika haten en een AK47 hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57403801
@Ahmadinejjad

ik zeg ook niet dat het een makkie is ik zeg zelfs dat het niet zonder verliezen gaat. maar het leger van iran is veeeeeel minder modern dan jij denkt hoor. maar wel groter, sterker en moderner dan dat van irak
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57403864
Wat wel "grappig" is om op te merken is dat bij oorlogssimulaties waarbij een aanval op Iran werd gesimuleerd geen enkel plan tegen de Iraanse reactie daarop een totalen krieg in het midden-oosten kon tegenhouden. Ik denk daarom dat men het bewust laat aankomen op Israël en dat de VS in elk geval zelf niet de eerste klap uitdeelt, voor de geschiedenisboeken zeg maar.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 22:50:02 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57403896
Linkje?

Overigens is 't natuurlijk een eitje voor iran om, direct bij de eerste confrontatie, een setje raketten op een paar belangrijke saoedische rafinaderijen/oliebronnen af te schieten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57404556
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:50 schreef gronk het volgende:
Linkje?

Overigens is 't natuurlijk een eitje voor iran om, direct bij de eerste confrontatie, een setje raketten op een paar belangrijke saoedische rafinaderijen/oliebronnen af te schieten.
Kies er maar eentje uit.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:34:33 #60
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_57404810
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:55 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Genoeg firepower. . Ja, de aarde kan een tiental keer volledig in een hel veranderd worden door overal atoombommen af te laten gaan. Dat betekent nog niet dat je krachtig of goed bent. .

Punt is namelijk dat er vele onschuldige mensen in het M-O wonen. Je kunt dus geen WMD's inzetten. Goed voor het idee dus... nutteloos verder, maar grappig idee. Tactisch gezien kan men net aan een paar steden onder controle houden.

Je 'aanvalstheorie' lijkt verder een exacte kopie van de oorlog met Irak, ongeveer 15 jaar geleden. Genaamd Desert Storm. Dat was tegen een leger. Met een vaste structuur. Dat is hier niet het geval. Ook toen had het Amerikaanse leger amper voordeel in techniek. Zo had Nederland indirect alvast nachtkijkers geleverd aan Irak. Daar hebben we nog een hoop gezeik mee gekregen, omdat zo bleek dat het allemaal helemaal niet zo state-of-the-art was.

Daarnaast is Iran vele malen groter en onherbergzamer. Conclusie: de US heeft 'de firepower' niet om Iran aan te kunnen vallen.

Het is misschien wennen, maar de wereld is geen Command & Conquer Red Alert.
Kijkend naar Irak en Afghanistan, denk je dat het die bende ********** ook maar iets kan uitmaken wat er met mensenlevens gebeurd? Zowel 'inheemse' als Amerikaanse soldaten (als andere soldaten) sterven er of worden verminkt, maar het is nog steeds oorlog. Behalve rondom de olie-installaties (die hebben ze zelfs niet geraakt met de bombardementen, dit in tegenstelling tot ziekenhuizen, electriciteitsinstallaties en de watervoorziening...)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 23:38:29 #61
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_57404899
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:50 schreef gronk het volgende:
Linkje?

En als Iran de Straat van Hormuz afsluit, liggen de tankers ook stil.
Maar misschien is dat wel de reden dat de VS zo veel helpt bij de aanleg van pijpleidingen (bijvoorbeeld de leiding die straks door Kosovo komt te lopen, je weet wel, Kosovo dat sinds kort met hulp van de VS opeens onafhankelijk is geworden...)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_57409060
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 18:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik ben wel in het midden-oosten geweest, maar alleen kort als toerist. Maar ik weet niet waarom dat voor mij van belang is?
Omdat je het hier vaak zo doet overkomen alsof je het allemaal beter weet en in het hele middenoosten alleen maar een stel achterlijke josties wonen.

Als je er wel eens geweest bent zou ik toch wel een wat genuanceerder beeld verwacht hebben.

Maar de reactie's die Ahmadinejjad over de vuurkracht die de iraanse strijdmachten zouden hebben lijken wel bijna propaganda waarin degene die dat hier zit te verkondigen met 2 voeten in trapt.

Vooral het idee dat ze zo een geurrillia leger kunen vormen, en dan allemaal plaatjes van high-tech speelgoed laten zien en verwachten dat dat ook gebruikt wordt bij een geurrillia oorlog
pi_57409080
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt voor Amerika? Amerika hangt politieke activisten ook in het openbaar op?
Nee dat doen ze stiekem... Is dat minder erg dan?
pi_57411865
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:23 schreef Monidique het volgende:
Van 'Iran is het enige land met stemrecht' naar 'Maar in Saoedi-Arabië mogen vrouwen niet autorijden'.
zie mijn eerdere post over meki in dit topic
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_57411950
quote:
Op zondag 16 maart 2008 10:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat je het hier vaak zo doet overkomen alsof je het allemaal beter weet en in het hele middenoosten alleen maar een stel achterlijke josties wonen.

Als je er wel eens geweest bent zou ik toch wel een wat genuanceerder beeld verwacht hebben.

Maar de reactie's die Ahmadinejjad over de vuurkracht die de iraanse strijdmachten zouden hebben lijken wel bijna propaganda waarin degene die dat hier zit te verkondigen met 2 voeten in trapt.

Vooral het idee dat ze zo een geurrillia leger kunen vormen, en dan allemaal plaatjes van high-tech speelgoed laten zien en verwachten dat dat ook gebruikt wordt bij een geurrillia oorlog
idd als het er echt op aankomt gaan er gewoon 5 cbg`s richting iran en stijgt er een vloot bommenwerpers op te samen met kruisraketten die binnen een paar uur heel het reguliere leger weg vaagt .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_57412383
ik zal even een zelfde post maken

en de klapper
  zondag 16 maart 2008 @ 17:19:53 #67
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_57415931
quote:
Op zondag 16 maart 2008 10:07 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee dat doen ze stiekem... Is dat minder erg dan?
Sinds wanneer worden politieke activisten in Amerika opgehangen, of ter dood veroordeeld?
pi_57416032
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 16 maart 2008 @ 18:23:38 #69
207951 Ahmadinejjad
Iranian Power
pi_57417004

zondag 16 maart 2008 @ 18:24:11 #70
207951 Ahmadinejjad
Iranian Power
pi_57417011
yihaaaaaaaaaaaaaaaaaa... kom maar op amerika
j/k

Donald Duck held zondag 16 maart 2008 @ 18:33:34 #71
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57417178
Als het op een normale oorlog aankomt wint Amerika dat ongetwijfeld. Iran heeft ook wat spulletjes die leuk zijn in een regionaal conflict, maar dat is speelgoed vergeleken met wat de VS heeft.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57417201
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:24 schreef waht het volgende:
'Verkiezingen Iran eerlijk noch vrij'

'Iranian Power'
pwned
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 16 maart 2008 @ 18:34:55 #73
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57417204
quote:
Op zondag 16 maart 2008 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd als het er echt op aankomt gaan er gewoon 5 cbg`s richting iran en stijgt er een vloot bommenwerpers op te samen met kruisraketten die binnen een paar uur heel het reguliere leger weg vaagt .
Ik dacht dat we nu wel wat geleerd hadden van Vietnam, Irak, en dat soort 'inschattingsfouten'.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held zondag 16 maart 2008 @ 18:38:36 #74
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57417261
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:34 schreef Yildiz het volgende:
Ik dacht dat we nu wel wat geleerd hadden van Vietnam, Irak, en dat soort 'inschattingsfouten'.
De conventionele oorlog in Irak was zeker een overwinning voor de VS. Hun leger is vanuit de lucht oppermachtig en maakt gehakt van elke tegenstander.
Het wordt alleen moeilijker als je het land daarna wilt bezetten. Maar alleen de millitaire dreiging wegnemen is geen enkel probleem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 16 maart 2008 @ 18:47:32 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57417448
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:38 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De conventionele oorlog in Irak was zeker een overwinning voor de VS. Hun leger is vanuit de lucht oppermachtig en maakt gehakt van elke tegenstander.
Het wordt alleen moeilijker als je het land daarna wilt bezetten. Maar alleen de millitaire dreiging wegnemen is geen enkel probleem.
Irak een overwinning noemen is als op komen dagen een dag na het examen en trots zijn op het feit dat je ergens superieur je naam neer hebt kunnen kalken.

Nee, de oorlog is absoluut niet succesvol. Fases als 'in de lucht winnen we het wel' tellen ook allerminst.
Het land ligt nog steeds in een diepe burgeroorlog, en op een statistisch succesje als 'de surge' na, is er weinig om blij mee te zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')