Ik ben wel in het midden-oosten geweest, maar alleen kort als toerist. Maar ik weet niet waarom dat voor mij van belang is?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe vaak heb jij iran dan al bezocht?
ben je uberhaubt ooit al eens ergens in het middenoosten geweest?
Gozer, waar ben je in godsnaam mee bezig?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:11 schreef Ahmadinejjad het volgende:
[..]
iran wordt 100 keer moeilijker voor amerika dan irak.
ik zal eens paar fotos van het iraanse luchtmacht posten.
denk nou niet dat ze gelijk sterker zijn dan amerika.
Kies er maar eentje uit.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:50 schreef gronk het volgende:
Linkje?
Overigens is 't natuurlijk een eitje voor iran om, direct bij de eerste confrontatie, een setje raketten op een paar belangrijke saoedische rafinaderijen/oliebronnen af te schieten.
Kijkend naar Irak en Afghanistan, denk je dat het die bende ********** ook maar iets kan uitmaken wat er met mensenlevens gebeurd? Zowel 'inheemse' als Amerikaanse soldaten (als andere soldaten) sterven er of worden verminkt, maar het is nog steeds oorlog. Behalve rondom de olie-installaties (die hebben ze zelfs niet geraakt met de bombardementen, dit in tegenstelling tot ziekenhuizen, electriciteitsinstallaties en de watervoorziening...)quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:55 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Genoeg firepower.. Ja, de aarde kan een tiental keer volledig in een hel veranderd worden door overal atoombommen af te laten gaan. Dat betekent nog niet dat je krachtig of goed bent.
.
Punt is namelijk dat er vele onschuldige mensen in het M-O wonen. Je kunt dus geen WMD's inzetten. Goed voor het idee dus... nutteloos verder, maar grappig idee. Tactisch gezien kan men net aan een paar steden onder controle houden.
Je 'aanvalstheorie' lijkt verder een exacte kopie van de oorlog met Irak, ongeveer 15 jaar geleden. Genaamd Desert Storm. Dat was tegen een leger. Met een vaste structuur. Dat is hier niet het geval. Ook toen had het Amerikaanse leger amper voordeel in techniek. Zo had Nederland indirect alvast nachtkijkers geleverd aan Irak. Daar hebben we nog een hoop gezeik mee gekregen, omdat zo bleek dat het allemaal helemaal niet zo state-of-the-art was.
Daarnaast is Iran vele malen groter en onherbergzamer. Conclusie: de US heeft 'de firepower' niet om Iran aan te kunnen vallen.
Het is misschien wennen, maar de wereld is geen Command & Conquer Red Alert.
En als Iran de Straat van Hormuz afsluit, liggen de tankers ook stil.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:50 schreef gronk het volgende:
Linkje?
Overigens is 't natuurlijk een eitje voor iran om, direct bij de eerste confrontatie, een setje raketten op een paar belangrijke saoedische rafinaderijen/oliebronnen af te schieten.
Omdat je het hier vaak zo doet overkomen alsof je het allemaal beter weet en in het hele middenoosten alleen maar een stel achterlijke josties wonen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 18:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik ben wel in het midden-oosten geweest, maar alleen kort als toerist. Maar ik weet niet waarom dat voor mij van belang is?
Nee dat doen ze stiekem... Is dat minder erg dan?quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor Amerika? Amerika hangt politieke activisten ook in het openbaar op?
zie mijn eerdere post over meki in dit topicquote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:23 schreef Monidique het volgende:
Van 'Iran is het enige land met stemrecht' naar 'Maar in Saoedi-Arabië mogen vrouwen niet autorijden'.
idd als het er echt op aankomt gaan er gewoon 5 cbg`s richting iran en stijgt er een vloot bommenwerpers op te samen met kruisraketten die binnen een paar uur heel het reguliere leger weg vaagt .quote:Op zondag 16 maart 2008 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat je het hier vaak zo doet overkomen alsof je het allemaal beter weet en in het hele middenoosten alleen maar een stel achterlijke josties wonen.
Als je er wel eens geweest bent zou ik toch wel een wat genuanceerder beeld verwacht hebben.
Maar de reactie's die Ahmadinejjad over de vuurkracht die de iraanse strijdmachten zouden hebben lijken wel bijna propaganda waarin degene die dat hier zit te verkondigen met 2 voeten in trapt.
Vooral het idee dat ze zo een geurrillia leger kunen vormen, en dan allemaal plaatjes van high-tech speelgoed laten zien en verwachten dat dat ook gebruikt wordt bij een geurrillia oorlog
Sinds wanneer worden politieke activisten in Amerika opgehangen, of ter dood veroordeeld?quote:Op zondag 16 maart 2008 10:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee dat doen ze stiekem... Is dat minder erg dan?
pwnedquote:Op zondag 16 maart 2008 17:24 schreef waht het volgende:
'Verkiezingen Iran eerlijk noch vrij'
'Iranian Power'
Ik dacht dat we nu wel wat geleerd hadden van Vietnam, Irak, en dat soort 'inschattingsfouten'.quote:Op zondag 16 maart 2008 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd als het er echt op aankomt gaan er gewoon 5 cbg`s richting iran en stijgt er een vloot bommenwerpers op te samen met kruisraketten die binnen een paar uur heel het reguliere leger weg vaagt .
De conventionele oorlog in Irak was zeker een overwinning voor de VS. Hun leger is vanuit de lucht oppermachtig en maakt gehakt van elke tegenstander.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:34 schreef Yildiz het volgende:
Ik dacht dat we nu wel wat geleerd hadden van Vietnam, Irak, en dat soort 'inschattingsfouten'.
Irak een overwinning noemen is als op komen dagen een dag na het examen en trots zijn op het feit dat je ergens superieur je naam neer hebt kunnen kalken.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:38 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De conventionele oorlog in Irak was zeker een overwinning voor de VS. Hun leger is vanuit de lucht oppermachtig en maakt gehakt van elke tegenstander.
Het wordt alleen moeilijker als je het land daarna wilt bezetten. Maar alleen de millitaire dreiging wegnemen is geen enkel probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |