abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:00:32 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_57180851
Echt GEK word ik van die lui... wat denken die klootzakkerige hufterige onopgeleide schijtemmers wel niet, dat ik gek ben of zo?

Resumé:

Vorig jaar belastingen over 2006 opgegeven. Bleek dat ik nog geld schuldig was. Klopte, want mijn bijbaantje dat ik naast mijn fulltime werk deed had over 2005 en 2006 geen loonbelasting afgedragen. Kutzooi, ellende, maar goed, die 888 euro betaald op de voorlopige aanslag.

ffwd naar nu.

Definitieve aanslag. Of ik nog even 945 euro wil betalen, en snel een beetje. WTF???

Hoe komen die klootzakken daar nou weer bij? Vorig jaar alles met HUN programma uitgerekend. Loon, afgedragen, loonheffing, inhgehouden heffingskorting... rekenrekenreken: voila, u moet nog ruim 800 euro betalen. Aanslag geüpload, blauwe brief afgewacht, bleek nog een paar tientjes hoger uit te vallen, maar goed, 888 overgemaakt.

WAAR halen de lui het in godesnaam vandaan dan, dat ik nog effe bijna 1000 euro dien te dokken?

Is dat normaal,. dat je definitieve naheffing ruim twee keer zo hoog uitvalt als de berekening van je aanslagformulier (de reeds betaalde 888 en de dikke 900 nu)?

Of hebben die lui na alle debâcles weer nieuwe diepten opgezocht?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_57180947
>klb

prutser.
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:06:13 #3
136 V.
pi_57180957
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:05 schreef Maarten1 het volgende:
>klb

prutser.
Nee.

En ik dacht dat je maarten01 heette.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:06:40 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_57180965
Ach laat ze gewoon eens uitleggen waar ze de nieuwe aanslag op baseren? Misschien hebben ze daar gefaald.
pi_57181024
ik neem aan dat op de achterkant van de definitieve aanslag staat vermeld hoe ze aan het bedrag zijn gekomen

als je dat hier deponeert, kunnen we je misschien verder helpen

aan dit verhaal alleen hebben we weinig en is eerder rijp voor de klaagbaak
pi_57181072
Ik denk dat die 888 euro die je reeds betaald hebt nog van die 945 af moeten. Het verschil is dan wellicht de opgebouwde rente. Maar zoals TR08 zegt, vraag het even na. Daar is de belastingtelefoon voor.
Every worthwhile plan is diabolical.
pi_57181115
Daarom heet zoiets een Voorlopige aanslag.

Succes met de belastingtelefoon.
Big dick.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:16:33 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_57181207
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:13 schreef HassieBassie het volgende:
Succes met de belastingtelefoon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_57181253
Voor jou valt het nog mee. Ik kreeg dit jaar een aanslag over 2004, voor een werkgever waar ik dat jaar niet werkte en moest toen zelf aantonen dat ik daar écht niet werkte.

Ook mocht ik vorig zo'n 1100¤ betalen omdat iemand anders met mijn sofinummer aangifte had gedaan(bleek later). Succesvol bezwaarschrift, en toen kreeg ik nog twee keer opnieuw een voorlopige aanslag, dus daarna nog twee bezwaarschriften moeten schrijven.
pi_57181406
Ik moet dokken en dan komt het via een omweg weer terug. Typisch de belastingdienst.
pi_57181462
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:23 schreef HPoi het volgende:
Ik moet dokken en dan komt het via een omweg weer terug. Typisch de belastingdienst.
Eigenlijk is het niet de Belastingdienst, die innen alleen maar. Het is de overheid die al die regeltjes heeft bedacht en die dan toegepast moeten worden.
Every worthwhile plan is diabolical.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:35:38 #12
136 V.
pi_57181743
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:09 schreef Blinkybill het volgende:
ik neem aan dat op de achterkant van de definitieve aanslag staat vermeld hoe ze aan het bedrag zijn gekomen

als je dat hier deponeert, kunnen we je misschien verder helpen
Ik ga hier echt niet alle bedragen over mijn inkomen neerkwakken.
quote:
aan dit verhaal alleen hebben we weinig en is eerder rijp voor de klaagbaak
De vraag is toch duidelijk? Kan een belastingopgaaf, elektronisch, waarvan verwacht mag worden dat het grofweg juist berekent, ineens, zonder nieuwe info, 1000 euro hoger uitvallen?

Geen eigen huis, geen leasebak, geen leningen, geen schulden, gewoon twee banen, één fulltime, een parttime. heffingen opgeteld en afgewogen en een jaar later uit het niets FLOEP doe nog maar 1000 euro.

Sorry, maar dit zijn dingen waar ik zo chagrijnig wakker van lig.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_57182002
wat al eerder werd gezegd, het kan goed zijn dat van de definitieve aanslag wat betaald is nog niet is afgehaald of dat daar een fout mee is gemaakt. Maar anders had je het hoe dan ook nog moeten betalen...

Als je een beter antwoord wilt is het misschien handig om je aanslag in te scannen en te posten en je persoonlijke gegevens te verwijderen. Zo is er vrij weinig over te zeggen, of je kan de belastingtelefoon inschakelen, danwel een belastingconsulent. Ik geloof dat er daarvan wel een paar rondlopen op het forum.
pi_57182042
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:35 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik ga hier echt niet alle bedragen over mijn inkomen neerkwakken.
[..]

De vraag is toch duidelijk? Kan een belastingopgaaf, elektronisch, waarvan verwacht mag worden dat het grofweg juist berekent, ineens, zonder nieuwe info, 1000 euro hoger uitvallen?

Geen eigen huis, geen leasebak, geen leningen, geen schulden, gewoon twee banen, één fulltime, een parttime. heffingen opgeteld en afgewogen en een jaar later uit het niets FLOEP doe nog maar 1000 euro.

Sorry, maar dit zijn dingen waar ik zo chagrijnig wakker van lig.

V.
ok ik kan begrijpen dat je niet hier je inkomengegevens neer gooit

maar om je vraag te beantwoorden:
Ja, dat kan heel goed. Een aanslag wordt vaak op grote lijnen gecontroleerd. Als blijkt dat de belastingdienst informatie heeft (gevonden) die anders is dan datgene dat jij in je aangifte hebt ingevuld dan sturen ze daarna een definitieve aanslag die afwijkt van je voorlopige.

Het is aan jou om te bedenken of het mogelijk is (aan de hand van de gegevens die op de achterkant van de definitieve aanslag) dat de belastingdienst andere gegevens heeft dan jij hebt ingevoerd.
Zo niet, dan belastingdienst waarschijnlijk fout bezig.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:44:08 #15
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57182046
Controleer de inkomens op de achterkant van de aanslag met je aangifte.
Doe hetzelfde met de eerste (voorlopige) aanslag.
Kijk of de eerste voorlopige aanslag staat vermeld op de laatste ontvangen aanslag.

Normaal krijg je een voorlopige aanslag op basis van je eigen aangifte. Als ze daarvan af willen wijken krijg je een brief met daarin de reden van afwijken. Als je die niet hebt gehad, wens ik je veel succes met het bellen naar de belastingtelefoon. Deze mensen kunnen je inhoudelijk niet verder helpen. Advies is om dan aan te dringen op om een terugbelnotitie aan te laten maken voor de betreffende inspecteur. Of direct schriftelijk een toelichting vragen als het verschil niet blijkt uit de bedragen achterop je aanslag en je eigen aangifte.

Hoe dan ook: welkom in de wondere wereld van de belastingdienst.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:48:41 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57182178
Ik heb nog nachtmerries van de tijd dat ik jaren geleden aan de belastingtelefoon probeerde uit te leggen dat ik ging emigreren. Dat heeft me maanden, en diverse aangetekende brieven, gekost voordat men begreep wat emigreren is.

En nu krijg ik trouwens nog aanslagen over jaren dat ik al lang weg was. Die administratie daar is zo'n rotzooi, niet normaal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:48:55 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57182183
V, heb je goed naar de jaartallen gekeken?

Ik heb ook ooit zo'n geintje gehad.. En ze zijn nu ook de voorlopige aanslagen 2008 aan het versturen, ik kreeg 'm ook pasgeleden binnen. (ja, als je een keer belasting hebt moeten betalen weten ze je voor de komende jaren alvast bij voorbaat te vinden )
Maar ik heb ook een keer gehad dat ik een definitieve aanslag, voorlopige aanslag nav de aangifte en een voorlopige aanslag voor het komende jaar in een maand tijd kreeg.. Werd ik niet vrolijk van, zullen we maar zeggen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:53:04 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_57182273
heffingsrente/boete?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:59:48 #19
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57182476
De heffingsrente berekenen ze bij het opleggen van de voorlopige aanslag. Als de defnitieve aanslag gelijk is aan de voorlopige aanslag, komt er geen rente mee bij.
En van een boete moeten ze je op de hoogte stellen. Dat zou TS dan wel geweten hebben.
pi_57183287
Heb je ook met het volgende rekening gehouden?

Is heffingskorting alleen bij de 1e baanberekend., of per ongeluk ook bij de tweede?
Is er in totaal de juiste hoeveelheid loonbelasting ingehouden?
voorbeeld:
De eerste schijf loopt tot circa 17.000 euro (34,15%) De tweede schijf loopt van 17.000 tot circa 30.000 euro (41,45%)
Als je in totaal bv. 20.000 verdient dan wordt wordt er over 3.000 euro (20.000-17.000) 7,3% te weinig loonbelasting ingehouden (41,45 - 34,15)
Derhalve betaal je als voorheffing 7,3% van 3.000 = 219 euro te weinig.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:02:15 #21
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57184326
Dat heeft toch niets met het probleem van TS te maken!
Hij heeft een voorlopige aanslag gehad van ruim ¤ 800,- en dat klopte wel met z'n aangifte en nu krijgt hij er nog één van ruim ¤ 900,-.

Zoals hij het nu aangeeft krijgt hij dus twee keer een aanslag op basis van dezelfde aangifte.

@TS: reageer even op de vraag of de belastbare sommen op beide aanslagen gelijk zijn. Dan zijn we weer een stapje verder.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:11:20 #22
136 V.
pi_57184631
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:48 schreef E.T. het volgende:
V, heb je goed naar de jaartallen gekeken?

Ik heb ook ooit zo'n geintje gehad.. En ze zijn nu ook de voorlopige aanslagen 2008 aan het versturen, ik kreeg 'm ook pasgeleden binnen. (ja, als je een keer belasting hebt moeten betalen weten ze je voor de komende jaren alvast bij voorbaat te vinden )
Maar ik heb ook een keer gehad dat ik een definitieve aanslag, voorlopige aanslag nav de aangifte en een voorlopige aanslag voor het komende jaar in een maand tijd kreeg.. Werd ik niet vrolijk van, zullen we maar zeggen
Kwa volkomen idem... deze maand moet ik 2007 gaan opgeven, 2006 dus een (foutieve, ga ik vanuit) definitieve aanslag waar ik weer tegen in bezwaar moet en een voorlopige over 2008 waar ik net tegen in beroep ben gegaan. Alsof ik godverdomme niks beters te doen heb

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:14:37 #23
136 V.
pi_57184769
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:02 schreef ManAtWork het volgende:

Zoals hij het nu aangeeft krijgt hij dus twee keer een aanslag op basis van dezelfde aangifte.
Ik denk dat dat aan de hand is, idd. Ik ga morgen bij daglicht wel even in mijn papierzooi duiken, maar ik krijg hier wel een vette hartverzakking van... denk je alles braaf en keurig te doen, zeg.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:16:37 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_57184887
Troost je: je bent niet de enige.
'k Heb vorige week voor drie jaren een bezwaar ingediend. Voor één jaar zelfs twee.
Je hoeft gelukkig niet meer zo lang te wachten op een uitspraak. Binnen maximaal 10 weken moet de inspecteur een uitspraak hebben gedaan.
  woensdag 5 maart 2008 @ 22:22:22 #25
136 V.
pi_57185082
Klootzakken, dat zijn het. Ik heb het al een keer in het verleden tegen een trien daar aan de balie geroepen: je zit dan wel achter glas, maar wel achter het verkeerde...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')