En met een lekkere 5% rente die je nergens anders krijgtquote:OT: je kunt het ook betalen, krijg je het met je definitieve aanslag terug
Ik betaal wel wanneer ik definitief word aangeslagen... Waarom doen ze die 'service' niet als je een keer wat hebt teruggekregen? 'Hier, vorige jaren kreeg je geld terug, hier heb je alvast 1500 euro over 2008...'quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:19 schreef anboni het volgende:
Zie die voorlopige aanslag als 'n service, zodat je in de loop van 2008 alvast een belangrijk deel van de belasting kunt betalen in termijnen, in plaats van halverwege 2009 het hele bedrag in een keer.
Moet je beter stemmen bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik betaal wel wanneer ik definitief word aangeslagen... Waarom doen ze die 'service' niet als je een keer wat hebt teruggekregen? 'Hier, vorige jaren kreeg je geld terug, hier heb je alvast 1500 euro over 2008...'
V.
Als je een VT invult, blijft die volgens mij automatisch doorlopen totdat je 'n wijziging doorgeeft...quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik betaal wel wanneer ik definitief word aangeslagen... Waarom doen ze die 'service' niet als je een keer wat hebt teruggekregen? 'Hier, vorige jaren kreeg je geld terug, hier heb je alvast 1500 euro over 2008...'
V.
Ja? Wat raad je aan?quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:27 schreef Brupje het volgende:
[..]
Moet je beter stemmen bij de volgende verkiezingen.
Helaasch voor jou doen ze dat dus wel. Ik krijg ook dit jaar alvast geld terug voor 2008.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:24 schreef Verbal het volgende:
V.
Met de SP wordt belasting betalen vast veel makkelijker.quote:
Gaat die aanslag wel over het jaar 2007? Je schrijft dat je in termijnen mag betalen, ik denk dus dat je een voorlopige aanslag 2008 hebt gekregen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Verbal het volgende:
Krijg deze week een blauwe envelop met een voorlopige aanslag... waar voor zover ik kan zien geen drol van klopt, omdat hij uitgaat van de voorgaande jaren. Inmiddels zijn er een paar dingen veranderd, waaronder een verplicht en automatisch fiscaal partnerschap en vorig jaar had ik géén bijbaan die vergat loonbelasting af te dragen.
Nou heb ik nog tot 1 april om mijn opgave te doen, maar nu staat er in die voorlopige aanslag dat ik uiterlijk eind feb. de eerste termijn moet betalen of, als ik het er niet mee eens ben, dat ik uiterlijk 13 maart bezwaar moet hebben aangetekend tegen deze aanslag, met opgaaf van redenen.
Moet ik nu WERKELIJK al bezwaar gaan maken tegen een aanslag vóór de termijn van het inleveren van je opgaaf is verstreken![]()
En wat gebeurt er als ik geen bezwaar maak? Want ik heb nogal wat bezwaren tegen het moeten maken van een bezwaar, om principiële redenen. Om dezelfde reden dat ik nog geen bekeuringen betaal die door een agent alvast worden uitgeschreven voor het geval ik in de toekomst een keer door rood rijd...
V.
Zoiets.quote:Ik maak bezwaar want ik hoef volgend jaar pas opgaaf te doen.
De groeten,
V.
Als reactie hierop zal je een brief krijgen dat je je bezwaar inhoudelijk moet motiveren.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:51 schreef Verbal het volgende:
Hij gaat inderdaad over 2008. Nog erger... ruim een jaar voordat de opgaafverplichting voor dat jaar geldt... sterker nog, het jaar is nog niet eens anderhalve maand aan de gang... moet ik alweer bezwaar aantekenen.
Nou dat bezwaar wordt erg kort:
[..]
Zoiets.
V.
Dan krijgen ze van mij een brief terug dat mijn motivatie inhoudelijk genoeg is.quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als reactie hierop zal je een brief krijgen dat je je bezwaar inhoudelijk moet motiveren.
Het 'gedoe'. Ik moet bezwaar maken tegen iets dat wat mij betreft niet aan de orde is. Dus een brief sturen. Dan krijg ik een brief dat ze mijn bezwaar hebben ontvangen. En dan krijg ik een brief met de uitslag van hun beslissing aangaande mijn bezwaar. En daar kan ik dan weer bezwaar tegen aantekenen, mocht ik zulks nodig achten. Werkverschaffing, zoals de TT al zegt, dat is mijn probleem.quote:Maar wat is je probleem nou eigenlijk?
Inderdaad, dus waarom proberen ze dat dan? En de twee bekende jaren... ja, maar ze weten dus het laatste jaar niet. Wacht daar dan op zijn minst op, voor je een hele reut papieren gaat rondsturen.quote:Ze stellen de aanslag vast aan de hand van de gegevens van de 2 bekende vorige jaren. Ze kunnen immers niet in de toekomst kijken, niet?
En dan lossen ze dán in termijnen af. Maar val mij er niet mee lastigquote:Een alternatief zou zijn om geen voorlopige aanslagen op te leggen, maar dan gaat iedereen zeiken dat ze "ineens"zo veel moeten betalen (als ze al kunnen betalen).
Dat bedrag wat het volgens mij moet zijn krijgen ze volgend jaar, als ik mijn belastingen over dit jaar, dat nog ruim 10,5 maanden te gaan heeft, ga opgeven. Ik kan immers niet in de toekomst kijken, wel?quote:Niet huilen dus maar gewoon een briefje sturen met het bedrag wat het volgens jou moet zijn.
Niks ervan, dit is gewoon stupide gezeik van een instantie die voor geen meter functioneert, mede dankzij dit soort quasi-handige rompslompquote:Overdrijven is ook een vak![]()
Dan krijg jij vervolgens weer een betalingsherinnering en een dwangbevel.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dan krijgen ze van mij een brief terug dat mijn motivatie inhoudelijk genoeg is.
[..]
Jouw belastingschuld ontstaat gedurende het jaar. Is het dan écht zo'n raar idee om dat ook gedurende het jaar te betalen?quote:Het 'gedoe'. Ik moet bezwaar maken tegen iets dat wat mij betreft niet aan de orde is. Dus een brief sturen. Dan krijg ik een brief dat ze mijn bezwaar hebben ontvangen. En dan krijg ik een brief met de uitslag van hun beslissing aangaande mijn bezwaar. En daar kan ik dan weer bezwaar tegen aantekenen, mocht ik zulks nodig achten. Werkverschaffing, zoals de TT al zegt, dat is mijn probleem.
Lijkt me geen goed idee. Enig idee hoeveel mensen uitstel aanvragen? Enig idee hoe lang het duurt om de gegevens van zo;n 8 miljoen belastingplichtigen te verwerken?quote:Inderdaad, dus waarom proberen ze dat dan? En de twee bekende jaren... ja, maar ze weten dus het laatste jaar niet. Wacht daar dan op zijn minst op, voor je een hele reut papieren gaat rondsturen.
Dus jij wil in termijnen aflossen na afloop van het jaar? Enig idee wat dat zou gaan kosten? kunnen de tarieven weer omhoog zekerquote:En dan lossen ze dán in termijnen af. Maar val mij er niet mee lastig![]()
Jouw gegevens zijn veel recenter dan die van hun, jij weet immers al wat je loonsverhoging etc. is. Wil je dan dat je iedereen dat verplicht moet gaan doorgeven in het begin van het jaar? Nóg meer "gedoe".quote:Dat bedrag wat het volgens mij moet zijn krijgen ze volgend jaar, als ik mijn belastingen over dit jaar, dat nog ruim 10,5 maanden te gaan heeft, ga opgeven. Ik kan immers niet in de toekomst kijken, wel?
Boo-fucking-hoo.quote:Niks ervan, dit is gewoon stupide gezeik van een instantie die voor geen meter functioneert, mede dankzij dit soort quasi-handige rompslomp
Gemak dient de mens, dus...quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:47 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan krijg jij vervolgens weer een betalingsherinnering en een dwangbevel.
Welke belastingschuld hebben we het hier overquote:Jouw belastingschuld ontstaat gedurende het jaar. Is het dan écht zo'n raar idee om dat ook gedurende het jaar te betalen?
Geen idee, jij? En vooraf betalen ze wel allemaal dan? Waarom zou dat dan zijn?quote:Lijkt me geen goed idee. Enig idee hoeveel mensen uitstel aanvragen? Enig idee hoe lang het duurt om de gegevens van zo;n 8 miljoen belastingplichtigen te verwerken?
Wat zou dat meer kosten dan mensen vooraf onterecht aanslagen op te leggenquote:Dus jij wil in termijnen aflossen na afloop van het jaar? Enig idee wat dat zou gaan kosten? kunnen de tarieven weer omhoog zeker
En tóch proberen ze in de toekomst te kijken. Want dat is zo handig.quote:Jouw gegevens zijn veel recenter dan die van hun, jij weet immers al wat je loonsverhoging etc. is.
Wie heeft het over verplichtquote:Wil je dan dat je iedereen dat verplicht moet gaan doorgeven in het begin van het jaar? Nóg meer "gedoe"
O ja... teruggaves...quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:35 schreef anboni het volgende:
Zou je ook zo'n topic zijn gestart als ze je in die voorlopig aanslag een teruggaaf hadden aangekondigd?
Nee want dat bedrag eigen bijdrage, daar heb je een vergoeding voor gekregen van je werkgever. Per saldo heeft je (ex) werkgever dus dit betaald. Dus moet het terug aan je werkgever en niet aan jou.quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:11 schreef Verbal het volgende:
[..]
O ja... teruggaves...
Ik krijg nog geld van die lui, teveel eigen bijdrage in ziektekosten ingehouden... denk je dat ze het overmaken? Nee, ze sturen een brief naar mijn vorige werkgever dat ze mij geld moeten teruggeven, krijgen zij het weer van de belastingen. Die kan dat niet meer omdat ik daar uit dienst ben, moet ik weer invullen op mijn opgave van dit jaar, en dan kan ik weer wachten. En de belasting kan het weer vorderen bij mijn vorige werkgever of zo.
Werkverschaffing. Maak dat geld gewoon over... gezeik.
Ik merk gewoon niet zoveel van 'service' bij die lui.
V.
Ik heb teveel betaald, dus het moet terug aan mij.quote:Op donderdag 14 februari 2008 08:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee want dat bedrag eigen bijdrage, daar heb je een vergoeding voor gekregen van je werkgever. Per saldo heeft je (ex) werkgever dus dit betaald. Dus moet het terug aan je werkgever en niet aan jou.
Allang gebeurd, man.quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:39 schreef The_End het volgende:
Je had ook in de tijd dat je bezig was in dit topic een bezwaar kunnen indienen....
Er is al verschillend malen aangegeven waarom het wel zinvol is.quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:21 schreef Verbal het volgende:
Allang gebeurd, man.
Betekent nog niet dat ik het zinvol hoef te vinden, wel?
V.
'Dat betekent nog niet dat ik het zinvol hoef te vinden, wel?'quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Er is al verschillend malen aangegeven waarom het wel zinvol is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |