aMsn werkt helemaal niet beterquote:Op donderdag 22 mei 2008 14:59 schreef Iblis het volgende:
Of Pidgin (Vroeger Gaim) voor een ICQ/MSN/Jabber/Veel in één client. Wil je ook webcam ondersteuning, dan werkt aMSN beter.
Interresante vraag. Je zou er voor kunnen kiezen om 8.04 te installeren, en dan de mensen die de pc lenen gewoon een account geven zonder rechten...quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:59 schreef erikkll het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een bedrijfje in de ICT. Ik wil voor mijn bedrijfje een 'leencomputer' maken, voor als mensen bijv. anders een week zonder pc zouden zitten.
Als de computer bij mensen weer weggaat, wil ik graag met 1 druk op de knop weer een clean install hebben.
Bestaat hier een programma voor?
Edit:
Ohja. Ik wil het liefst ubuntu 8.04 gebruiken!
Ik zeg toch… wil je gebruik maken van een webcam dan werkt aMSN beter. Immers, Pidgin en emesene ondersteunen deze (volgens mij) helemaal niet.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
aMsn werkt helemaal niet beterhet kan alleen gebruik maken van een webcam, maar verder is 't een kloteprogramma.
Het schoonmaken van een user:quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:59 schreef erikkll het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een bedrijfje in de ICT. Ik wil voor mijn bedrijfje een 'leencomputer' maken, voor als mensen bijv. anders een week zonder pc zouden zitten.
Als de computer bij mensen weer weggaat, wil ik graag met 1 druk op de knop weer een clean install hebben.
Bestaat hier een programma voor?
Edit:
Ohja. Ik wil het liefst ubuntu 8.04 gebruiken!
Of je doet een install, dumpt deze met dd naar een file in het network, en bij teruggave start je vanaf een live CD en zet die image weer terug.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:03 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Interresante vraag. Je zou er voor kunnen kiezen om 8.04 te installeren, en dan de mensen die de pc lenen gewoon een account geven zonder rechten...
Dan delete je gewoon het account en /home/gebruiker als diegene klaar is
1 |
userdel -r $username, hoef je niet zelf de rm -rf /home/$username te doen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 15:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Het schoonmaken van een user:
userdel {username}
rm -rf /home/{username}
useradd {username}
quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:11 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
userdel -r $username, hoef je niet zelf de rm -rf /home/$username te doen.
Dat was inderdaad mijn belangrijkste punt. Ik wil mensen niet opzadelen met het idee dat linux een systeem is waar je geen bal mee kuntquote:Op donderdag 22 mei 2008 18:51 schreef wdn het volgende:
En dan heb ik nog 1 totaal ander argument: het compleet dichtspijkeren van alle mogelijkheden zal als resultaat hebben dat 'linux' niet goed genoeg is.
Ik wil graag dat alle data er op blijft staan zolang de pc bij de klant isquote:Op donderdag 22 mei 2008 19:40 schreef tomwas54 het volgende:
Misschien is zo'n PCI recovery kaart wel iets voor Erikkl. Kaart erin en makkelijk alles weer terug naar beginstand laten zetten.
Zag op DX wel een kaartje voor $9,60, helaas werkt die alleen met Windows als ik het goed zie.
?quote:Nog een vraagje over Debian, als ik die installeer vraagt hij op een gegeven moment om m'n hostname. Ik had niet echt een idee wat ik daar moest invullen dus iets willekeurigs ingesteld, alleen nu doet proftpd het niet omdat hij loopt te whinen over die hostname. Die pc zit achter een netwerk met router van @home, wat moet ik dan als hostname instellen? Waar kan ik dat later nog aanpassen of is het makkelijker te reinstallen?
kde user manager:quote:Op vrijdag 23 mei 2008 08:11 schreef Dzy het volgende:
[..]
?
Verder lukt het behoorlijk met Debian en Kubuntu, nog een paar vraagjes. Hoe kan ik een soort van Task Manager te voor schijn toveren in beiden? Zeg maar waar de draaiende daemons in staan. M'n geluid klinkt echt vercrackt onder Kubuntu, moet ik nog speciaal naar drivers zoeken? Gaat gewoon om m'n onboard geluidschip. Het "doet" het wel maar totaal niet zuiver. Niet zoals onder linux iig. Maar m'n belangrijkste vraag is die over de hostnameThanks!
quote:Frequently Asked Questions
Question: Why do I see the following when my proftpd starts up?
getaddrinfo 'hostname' error: No address associated with hostname
warning: unable to determine IP address of 'hostname'
Answer: This error is ProFTPD's way of reporting that it was unsuccessful in resolving hostname to an IP address. Fixing this is a matter of configuring DNS for that hostname: properly set up an IP address for that DNS name in your DNS server, use a DNS name that has an IP address, or (as a quick fix/last resort) add that DNS name to your /etc/hosts file. The proper solution depends largely on the circumstances.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |