Als de meerderheid hem goed vind gaat ie door. Simpel zat toch.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:01 schreef jakkop het volgende:
Het lijkt me goed om als regel te gebruiken dat een nummer uitgebracht moet zijn, dan gaat het tenminste eerlijk. Een crappy kwaliteit nummer verliest sneller, ook al istie heel goed.
Ik luister anders al sinds eind vorig jaar naar een geluidstechnisch perfecte live-versie.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:49 schreef Merkie het volgende:
Sandtrap zou ik niet doen, daar is geen goede uitgave van.
Een aparte ronde met covers lijkt me tof. Sowieso delven die toch het onderspit tussen alle Alex Turner-composities. Maar nummers dubbel tellen lijkt me geen goed idee. Dan zou je de demo-versie van 'Riot Van' en 'Cigarette Smoker Fiona' ook dubbel moeten tellen, bijvoorbeeld. En al die akoestische versies van 'Too Much To Ask' tot aan 'Mardy Bum' ook. Werkt niet. Eens met Xurk over gedachte over de song.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:07 schreef febster het volgende:
En hoe doe je het met bv covers (i'm no good, take it or leave it, love machine) en akoestische versies (ik heb hier een "Beat 106 accoustic version promo" namelijk)?
Natuurlijk een tof idee.
Ja, en (nogmaals) vooral met het oog op de B-kanten die niet gelijk geėlimineerd mogen worden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:52 schreef TC03 het volgende:
Onderscheid in 2006 en 2007 lijkt me wel een goede, aangezien het tijdperk Whatever People Say toch wel verschilt van het tijdperk FWN.
Ik bedoel ook niet dat bepaalde nummers niet meedingen?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:39 schreef Leonos het volgende:
When the sun goes down vind ik nog steeds het beste nummer.
Dus die moet uiteraard gewoon erin gemixt worden.
Het enige nummer waar geen glansrijke versie van is te vinden is 'Put Me In A Terror Pocket'. Maar die hebben we allemaal in december door de HMH horen schallen, toch?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:01 schreef jakkop het volgende:
Het lijkt me goed om als regel te gebruiken dat een nummer uitgebracht moet zijn, dan gaat het tenminste eerlijk. Een crappy kwaliteit nummer verliest sneller, ook al istie heel goed.
quote:Whatever People Say, That’s What I’m Not
1. The View From The Afternoon
2. I Bet You Look Good on The Dancefloor
3. Fake Tales Of San Francisco
4. Dancing Shoes
5. You Probably Couldn’t See For The Lights, But You Were Staring Looking At Me
6. Still Take You Home
7. Riot Van
8. Red Light Indicates Door Are Secure
9. Mardy Bum
10. Perhamps Vampires Is A Bit Strange, But…
11. When The Sun Goes Down
12. From The Ritz To The Rubble
13. A Certain Romance
B-sides van WPS-singlesquote:Favourite Worst Nightmare
1. Brianstorm
2. Teddy Picker
3. D Is For Dangerous
4. Balaclava
5. Fluoresecent Adolescent
6. Only Ones Who Know
7. Do Me A Favour
8. This House Is A Circus
9. If You Were There, Beware
10. The Bad Thing
11. Old Yellow Bricks
12. 505
13. Da Frame 2R (Japanse bonustrack)
14. Matador (Japanse bonustrack)
quote:I Bet You Look Good on The Dancefloor
1. Biggers Boys & Stolen Sweethearts
2. Chun Lis Spinning Bird Kick
B-sides van FWN-singlesquote:When The Sun Goes Down
1. Stickin’ To The Floor
2. Seven
3. Settle For A Draw
quote:Brianstorm
1. If You Found This, It’s Probably Too Late
2. Temptation Greets You Like A Naughty Friend
3. What If You Were Right The First Time?
quote:Fluorescent Adolescent
1. The Bakery
2. Plastic Tramp
3. Too Much To Ask
B-sides van overige singlesquote:Teddy Picker
1. Bad Woman
2. The Death Ramps
3. Nettles
Overigequote:Leave Before The Lights Come One
1. Put Your Dukes Up John
2. Baby I’m Yours
quote:Who The Fuck Are Arctic Monkeys
1. Cigarette Smoker Fiona
2. Despair In The Departure Lounge
3. No Buses
quote:Overig/Demo’s
1. Choo Choo
2. Curtains Close
3. On The Run From The MI5
4. Ravey Ravey Ravey Club
5. Space Invaders
6. Wavin’ Bye To The Train Or The Bus
7. Diamonds Are Forever
Op mardy-bum.com kan je ze zelf downloadenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:20 schreef JeroenV het volgende:
Die demo's heb ik niet.
Volgens mij hebben veel mensen die niet toch?
Anders Passen ze Misschien hier niet tussen
Luisteren lukt wel, downloaden nietquote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:25 schreef tim. het volgende:
[..]
Op mardy-bum.com kan je ze zelf downloaden, maar er bestaan volgens mij nog versies in betere kwaliteit.
Rechtermuisknop > Opslaan als... stuk voor stukquote:
Dat lukt niet. Maar zal thuis nog wel even kijken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:19 schreef tim. het volgende:
[..]
Rechtermuisknop > Opslaan als... stuk voor stuk
Ja maar ja maar...straks kan de organisator zelf niet meedoen, zeg maarquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:54 schreef jakkop het volgende:
Ja maar misschien is er na de vakantie wel weer veel interessant AM-nieuws.
Je mist sowieso 'Matador' en 'DaFrame2R'. Voor de rest: wat jakkop zegtquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:48 schreef TC03 het volgende:
Dit zijn volgens mij alle gereleasde nummers... Of mis ik er nog wat?
[..]
Er was een project aan de gang waar de beste versies in de beste kwaliteit in dit topic te vinden zouden zijn, maar dat is acuut gestaakt na de welberuchte modbreak.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:20 schreef JeroenV het volgende:
Die demo's heb ik niet.
Volgens mij hebben veel mensen die niet toch?
Anders Passen ze Misschien hier niet tussen
Precies, mardy-bum.com is een beetje onoverzichtelijk en onvolledig. Voor de duidelijk: De beroemde 'Beneath The Boardwalk'-demo is niet door de Arctic Monkeys zelf verspreid. Het is een samenraapsel van demo-tracks, gecompileerd door fans. De band zelf had zo'n 3 į 4 demo-tracks op hun site staan, en gaf bij optredens CD-R's met ook zo'n 3 nummers weg. Bijvoorbeeld de demo-versies van 'Mardy Bum', de eerste versie van 'Fake Tales', en 'A Certain Romance' op één demo uit 2004. Mardy-bum.com was één van de fansites die de demo's rond 2005 online had staan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:25 schreef tim. het volgende:
[..]
Op mardy-bum.com kan je ze zelf downloaden, maar er bestaan volgens mij nog versies in betere kwaliteit.
Dat zou geweldig zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:57 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.arcticmonkeys.com/ is kapot. Zou dat betekenen dat er een nieuwe site online wordt gegooid met een spannende mededeling? Naaa, maar je mag wel dromen, toch?
Dat is dan denk ik Curtains Close, want die heb ik, maar dat is volgens mij geen live versie !quote:Op woensdag 9 juli 2008 02:50 schreef Aisumasen het volgende:
Curtains Close
Ravey Ravey Ravey Club (Word Will Get Around)
Van één van deze nummers is ook nog een studio demo-versie, welke dat is kom ik op terug.
waar gaat ie over dan?quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:45 schreef jakkop het volgende:
Het mooiste nummer van FWN vind ik eigenlijk nog wel Old Yellow Bricks. Als je eenmaal weet waar de tekst overgaat, is het echt ge-ni-aal geschreven.
Is 505 ook niet in de trein geschreven? Of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:19 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind 505 heerlijk. Mijn favoriete treinlied, net als Beirut met Nantes.
Het gaat over de hotelkamer waar Alex' toenmalige vriendin zat, en hij was op weg naar haar, en volgens mij in de trein.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:48 schreef jakkop het volgende:
Het kan, maar het lijkt ook over een verre reis te gaan.
I'm going back to 505,
If it's a 7 hour flight tour or a 45 minute drive
Sowieso vaag waar het nummer overgaat. 505 misschien een hotelkamer?
Die baslijn maakt het juist vetquote:Op donderdag 10 juli 2008 14:07 schreef febster het volgende:
Persoonlijk, ook met de tekst kennende vind ik Old Yellow Bricks nu niet echt mega briljant hoor. Vind de basslijn nogal te overheersend, het nummer mist een beetje subtiliteit dat bv een 505 of andere nummers wel hebben.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/38130quote:Arctic Monkeys: studio update
Alex Turner and co are set to hit the recording studio this week
Arctic Monkeys are set to hit the studio this week to begin the recording of their third album.
The band were set to head into the studio sometime over the summer, and it has been confirmed that they will now begin sessions this week.
They decided to bring the sessions forward after being inspired when they all met up at Glastonbury festival a few weeks ago (June 27-29).
According to The Sun, Alex Turner and co will spend two weeks in a Gloucestershire studio, which they have customised to their liking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |