abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59848779
Hier ben ik wel benieuwd naar The Fire And The Thud was ik eerlijk gezegd vergeten, ik luister er bijna nooit naar.
Stay on my arm, you little charmer
pi_59873557
Een foto van Alison Mosshart en Alex:

Komt van Arctic Monkeys France. Daar staat ook dat The Fire & The Thud op het nieuwe album van The Kills komt (zonder bronvermelding). Een nieuw album van The Kills zal nog wel twee of drie jaar duren .
pi_59890538
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:42 schreef tim. het volgende:

[..]

Jo Whiley vroeg vanmiddag of 'Cookie' de waarheid sprak. De reactie van Alex op BBC Radio 1: "Ja, het is waar. We zijn al een aantal weken aan het repeteren. We hebben al zo'n 8 nummers gedaan in januari. De komende paar weken beginnen we met oefenen."

Veel wijzer wordt ik er niet van. Alex zei op de persdag in Amsterdam al inderdaad dat hij zo'n 8 nummers voor Arctic Monkeys klaar heeft. Die zijn in januari ook gereperteerd. Maar zijn ze in januari ook al opgenomen? En ze zijn al een aantal weken aan het oefenen, maar beginnen de komende weken met oefenen? Het zal de taal-barrière wel zijn .
pi_59964106
Kunnen we in de tussentijd geen kleinschalig Arctic Monkeys-tournamentje starten in dit topic? Iets met rondes met "favoriete B-kant", "favoriete album-track", en dan eindigen met een soort top 10 of afvalrace? Wie heeft er een idee? Ben best wel benieuwd wat nu het meest populaire nummer is onder de FOK!-kers.
pi_59964123
Goed idee!
Zit in Mexico en kan dus geen tournament organiseren, maar het is altijd leuk. Doen we dit in het topic?

Favoriete album track is wel de meest logische starter, die kent iedereen het beste. Bovendien verschillen de meningen erg heb ik het idee. (Lees: Aisumassen vindt Only ones who knows leuk, de rest niet )
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:34:48 #231
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_59969192
Only ones who know is ook gewoon leuk!
Ik wil best meedoen, leuk idee!

Wel moeilijk...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:49:24 #232
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_59969501
Favoriete B-side en favoriete albumtrack weet ik denk ik al... een tournament lijkt me wel leuk! En dan gewoon in VS vorm met knock-out rondes?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:55:47 #233
207860 Mistaken
pi_59969647
Hoe schakel je elkaar dan eigenlijk uit?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:31:43 #234
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_59970521
Een jaar geleden ofzo was op FOK! ook een South Park tournament voor de beste aflevering en dat werkte dan gewoon zo:
Random alle afleveringen [in dit geval albumtracks en dan als subcategorie B-sides] aan elkaar koppelen, dus bijvoorbeeld "Old Yellow Bricks VS Dancing Shoes" en "Riot Van VS A Certain Romance" [voor de B-sides dan bijvoorbeeld "Chun-Li's Spinning Bird Kick VS Seven"]. Dan heb je ronde 1 en dan gaat iedereen voor een bepaald tijdstip en datum voor ieder "wedstrijd" uit de lijst stemmen welk liedje ze beter vinden en dan worden de stemmen geteld. De winnaars van die wedstrijden worden vervolgens weer random tegen elkaar geloot en dit gaat net zo lang door totdat er maar twee nummers over zijn, daaruit wordt dan de beste Arctic Monkeys nummer gekozen

Het is niet 100% eerlijk, omdat twee kut-nummers [voor zover dat bij AM kan ] tegen elkaar kunnen komen en twee ongelofelijk vette nummers, maar het is wel het makkelijkst volgens mij!
pi_59971410
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:31 schreef Xurk het volgende:
Een jaar geleden ofzo was op FOK! ook een South Park tournament voor de beste aflevering en dat werkte dan gewoon zo:
Random alle afleveringen [in dit geval albumtracks en dan als subcategorie B-sides] aan elkaar koppelen, dus bijvoorbeeld "Old Yellow Bricks VS Dancing Shoes" en "Riot Van VS A Certain Romance" [voor de B-sides dan bijvoorbeeld "Chun-Li's Spinning Bird Kick VS Seven"]. Dan heb je ronde 1 en dan gaat iedereen voor een bepaald tijdstip en datum voor ieder "wedstrijd" uit de lijst stemmen welk liedje ze beter vinden en dan worden de stemmen geteld. De winnaars van die wedstrijden worden vervolgens weer random tegen elkaar geloot en dit gaat net zo lang door totdat er maar twee nummers over zijn, daaruit wordt dan de beste Arctic Monkeys nummer gekozen

Het is niet 100% eerlijk, omdat twee kut-nummers [voor zover dat bij AM kan ] tegen elkaar kunnen komen en twee ongelofelijk vette nummers, maar het is wel het makkelijkst volgens mij!
Goed idee!
Koning.
pi_59971818
O dat wordt moeilijk. Maar wel tof.
pi_59972194
Ik doe ook mee
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:20:07 #238
207860 Mistaken
pi_59973474
Oke, snap het!
Ik stem meeeee
pi_59974122
Tof dat jullie zo enthousiast zijn ! We moeten er alleen voor zorgen dat niet alle B-kanten er gelijk al uitvliegen, omdat ze tegenover elkaar staan ofzo. Kijk ook eens naar de opzet van het laatste Beatles Tournament. Een voorronde, 2 knock-out rondes, en als finale een gerangschikt lijstje. Vooral dat laatste lijkt mij in dit geval een goed idee. Alleen moet het natuurlijk wel aangepast worden aan de hoeveelheid nummers van onze Arctic Aapjes.

Kunnen we geen onderscheid maken tussen 2006 en 2007 in verschillende rondes, en de nummers pas aan het eind bij elkaar laten komen? Kom maar op met de ideeën.

Als het aan mij ligt beginnen we met de complete discografie. Van "On The Run From The MI5" tot "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en van "Sandtrap" tot aan "The View From The Afternoon".
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:49:37 #240
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_59974355
Sandtrap zou ik niet doen, daar is geen goede uitgave van.
2000 light years from home
pi_59974596
Wel Sandtrap, want daar wil ik gaarne op stemmen
pi_59974885
En hoe doe je het met bv covers (i'm no good, take it or leave it, love machine) en akoestische versies (ik heb hier een "Beat 106 accoustic version promo" namelijk) ?

Natuurlijk een tof idee .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:26:04 #243
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_59975371
Gewoon alle nummers doen, covers als "Baby I'm Yours" en "Diamonds Are Forever" vind ik ook de moeite waard om op te kunnen stemmen namelijk Maar er zouden ook gewoon twee categorieën kunnen komen, met in de eerste alle studio-album tracks [incl. of excl. "Who the Fuck Are Arctic Monkeys"?] en in de andere alle B-sides, [unreleased] demo's en covers?
Alleen zou ik dan niet ook alle akoestische of live of wat dan ook versies van nummers doen, dan blijven we bezig... en alhoewel soms een akoestische versie van een nummer supermooi kan zijn [ ], lijkt het me het beste om niet naar een bepaalde uitvoering van een nummer, maar gewoon naar de kwaliteit van het nummer in zijn algemeen te kijken. Dus als je op "Mardy Bum" gaat stemmen, dat je voor jezelf uitmaakt in je gedachten of je op de Beat 101 versie stemt of op de albumversie, maar dat je stem in het topic gewoon universeel voor Mardy Bum staat
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:41 schreef Aisumasen het volgende:
Tof dat jullie zo enthousiast zijn ! We moeten er alleen voor zorgen dat niet alle B-kanten er gelijk al uitvliegen, omdat ze tegenover elkaar staan ofzo. Kijk ook eens naar de opzet van het laatste Beatles Tournament. Een voorronde, 2 knock-out rondes, en als finale een gerangschikt lijstje. Vooral dat laatste lijkt mij in dit geval een goed idee. Alleen moet het natuurlijk wel aangepast worden aan de hoeveelheid nummers van onze Arctic Aapjes.

Kunnen we geen onderscheid maken tussen 2006 en 2007 in verschillende rondes, en de nummers pas aan het eind bij elkaar laten komen? Kom maar op met de ideeën.

Als het aan mij ligt beginnen we met de complete discografie. Van "On The Run From The MI5" tot "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en van "Sandtrap" tot aan "The View From The Afternoon".
Cool dat topic! Wel ingewikkelder dan wat ik net voorstelde, maar ook wel leuker eigenlijk

Aangezien er van AM minder nummers zijn dan van The Beatles, kunnen de poules ook wel wat kleiner, dat je bijvoorbeeld 4 of 5 nummers per poule hebt [of wat er nodig is om een knock-out ronde te kunnen hebben na de poule], waarbij de top 2 doorgaan? Als je dan bijvoorbeeld [ik noem maar wat] 4 B-side poules hebt, gaan er toch nog 8 B-sides door naar de knock-out ronde
Een onderscheid in 2006 en 2007 is wat mij betreft niet echt nodig, wat vindt de rest ervan?

Ik krijg er al helemaal zin in
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:52:06 #244
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59976063
Onderscheid in 2006 en 2007 lijkt me wel een goede, aangezien het tijdperk Whatever People Say toch wel verschilt van het tijdperk FWN.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_59976185
Hmm, mij lijkt het juist leuker om 2006 en 2007 te mixen. WPSIAM en FWN kennen beiden nummers die iedereen het beste vindt, bij een mix moet je juist tussen die nummers kiezen.
pi_59977213
When the sun goes down vind ik nog steeds het beste nummer.
Dus die moet uiteraard gewoon erin gemixt worden.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:00:13 #247
192683 AMDB
Visionair.
pi_59977615
Competitie lijkt mij ook wel leuk, maar ik onthou me even van ideeën voor de opzet.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:01:48 #248
161207 jakkop
rennen!
pi_59977649
Het lijkt me goed om als regel te gebruiken dat een nummer uitgebracht moet zijn, dan gaat het tenminste eerlijk. Een crappy kwaliteit nummer verliest sneller, ook al istie heel goed.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:15:43 #249
161207 jakkop
rennen!
pi_59977947
Ik ga nu wel een topic openen, dus je hoeft er niet aan te beginnen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_59978478
Leuk idee dit tournamentje! Ik vind allebei de opzetten leuk. Ik zou wel alle nummers doen, en dat je stem voor een bepaald nummer staat, en niet voor een bepaalde uitvoering (zoals Xurk al zei ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')