abonnement Unibet Coolblue
pi_57559268
quote:
Op zondag 23 maart 2008 14:42 schreef DarkShine het volgende:
"De homo's van Roda", jullie krijgen weer allemaal een brief thuis van de week?
Dat liedje is voor mij bedoeld
  zondag 23 maart 2008 @ 17:01:22 #202
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_57561329
Jongens, succes volgende week
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  zondag 23 maart 2008 @ 17:03:19 #203
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57561369
haha, wij kunnen PSV kampioen maken. . .
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57561664
Beetje dubbel gevoel - aan de ene kant is het mooi om tweede te kunnen worden, ik denk dat Heerenveen ook het meest recht heeft op die plek.

Aan de andere kant had ik Twente graag zien verliezen zodat het gat met nummer 7 wat groter was.
pi_57561708
Idem. Want wij hebben nu een relatief makkelijk programma nog, met op Ajax na, alleen rechterrijtjes clubs. Al wordt dat nog lastig genoeg. We hadden de voorsprong op Twente kunnen gebruiken. Ajax had van mij pas volgend weekend moeten verliezen.
pi_57561796
Maar goed, 4 wedstrijden voor het einde op de derde plek staan is super. En we weten dat er in de top 6 nog redelijk tegen elkaar gebald wordt.

En dat doelsaldo van ons
  zondag 23 maart 2008 @ 17:25:53 #207
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_57561820
Volgende week winnen van Ajax
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_57561863
Als je kijkt naar de top 6 dan weet je ook dat bij een verliesbeurt je ook zó weer buiten de top 5 eindigt. Ik denk dat de plekken voor de eerste 5 aardig spannend blijven tot het einde van de competitie.
Ajax nummer 2 oid, dan gaat het nog om Feyenoord, Heerenveen, NAC en Groningen en Twente.
NAC zie ik afdalen, gezien de voetballende kwaliteiten die er ontbreken, Groningen presteert ook niet meer goed door de blessures. We moeten oppassen voor Twente want die ruiken nu weer bloed, nadat ze zichzelf een tijdje kansloos hebben geacht.
pi_57561906
Als wij volgend week van Ajax winnen, zit Ajax ook gewoon in de gevarenzone.

Het liefst zo uitkomen dat we de eerste play offs tegen Feyenoord moeten.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:17:58 #210
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57595007
quote:
'Heerenveen heeft tweetal op het oog'

SC Heerenveen wil alle onzekerheden adequaat kunnen opvangen. Volgens het Het Nieuwsblad heeft voormalig voorzitter Riemer van der Velde onlangs een bezoek aan onze zuiderburen gebracht om een tweetal spelers te bekijken. Bryan Ruiz en Nabil Dirar zijn echter pas een optie als er bij de Eredivisionist een aanvaller vertrekt. Klik hier! Ruiz is een linksbenige Costa Ricaan die zich dit seizoen bij AA Gent een oogappel van trainer Trond Sollied mag noemen, de coach die dinsdag een contract voor twee seizoenen bij Heerenveen tekende.

De 22-jarige aanvaller, nog tot juni 2010 aan de Belgisiche club verbonden, kan wel eens in het kielzog van zijn oefenmeester richting Nederland verhuizen. De zestienvoudig international maakte tot nu toe 11 treffers uit 24 competitiewedstrijden. “Voor een artiest als Ruiz komen de mensen naar het stadion", zegt AA Gent-voorzitter Ivan De Witte. "We gaan er alles aan doen om hem hier te houden."

Ook Dirar geldt volgens het Belgische dagblad als een serieuze gegadigde voor Heerenveen. De 22-jarige Marokkaan is een belangrijke kracht van Westerlo. Zijn doeltreffendheid is overigens een stuk minder dan collega Ruiz. In 21 wedstrijden wist hij 2 keer het net te vinden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:58:45 #211
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57595681
Krantenartikelen over scH- RJC vind je:

[Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 25 maart 2008 @ 10:59:46 #212
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_57595691
quote:
Op zondag 23 maart 2008 17:30 schreef SCH het volgende:
Als wij volgend week van Ajax winnen, zit Ajax ook gewoon in de gevarenzone.

Het liefst zo uitkomen dat we de eerste play offs tegen Feyenoord moeten.
Wij spelen 20-4 voor de competitie in de Kuip, kunnen we Feijenoord mogelijk zo laten eindigen wat ons het best uitkomt.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_57598253
Sollied defintiief!
quote:
Sollied met ambities naar Heerenveen

EREDIVISIE


HEERENVEEN (ANP) - Trond Sollied gaat bij SC Heerenveen met snode plannen aan de slag. De Noorse trainer komt naar eigen zeggen niet naar Friesland om in de eredivisie vierde te worden. ,,Heerenveen is een stabiele subtopper die zich, mits in goeden doen, kan scharen tussen de topclubs.''

In januari werd het eerste contact gelegd tussen Sollied en de club. ,,Ik kende Heerenveen al van naam. Noren zijn schaatsliefhebbers en dus ben ik op de hoogte van het bestaan van Heerenveen en Thialf. De voetbalclub staat ook goed aangeschreven. Heerenveen speelt mooi voetbal en presteert ook in Europees verband'', aldus Sollied op de website van de club.
pi_57598285
quote:
EREDIVISIE


N i e u w bericht, meer informatie


HEERENVEEN (ANP) - De Noor Trond Sollied volgt Gertjan Verbeek op als trainer van SC Heerenveen. De Friese eredivisieclub maakte dat dinsdag bekend. De 48-jarige Sollied verlaat na dit seizoen zijn huidige club AA Gent en tekent een tweejarig contract bij Heerenveen.

De naam van Sollied zong al een tijdje rond in Friesland, maar het bestuur hield tot dinsdag de lippen op elkaar. De Noor neemt ook zijn assistent Chris van Puyvelde, met wie hij al acht jaar samenwerkt, mee naar Heerenveen.

Sollied trainde eerder FK Bodo Glimt en Rosenborg in zijn geboorteland en had in België behalve AA Gent ook Club Brugge onder zijn hoede. In Griekenland werkte hij bij Olympiakos Piraeus. De Noor kan bogen op vijf landskampioenschappen.

De trainersstaf van Heerenveen ondergaat nog meer veranderingen. Hans Visser en Alex Pastoor verlaten de club aan het einde van het seizoen. Henk Herder maakt de overstap van trainer-coach van de beloften naar assistent van Sollied bij de A-selectie.

Sollied wordt voorlopig nog niet gepresenteerd bij Heerenveen. Hij is met AA Gent nog volop in de race voor plaatsing voor Europees voetbal, evenals Heerenveen, dat onder leiding van Verbeek momenteel de derde plaats bezet in de competitie.
quote:
Yme Kuiper: Komst Sollied was kwestie van tijd


EREDIVISIE


HEERENVEEN (ANP) - Voetbalclub Heerenveen had Trond Sollied al veel langer op het oog voor de functie van hoofdcoach, zei directeur Yme Kuiper dinsdag. ,,Het was afwachten totdat wij een vacature hadden en hij op hetzelfde moment beschikbaar was.''

De Friese eredivisieclub maakte dinsdag officieel bekend dat het de 48-jarige Sollied heeft vastgelegd als opvolger van trainer Gertjan Verbeek. ,,Hij viel ons al op bij Rosenborg in 1998. Heerenveen volgt het Scandinavische voetbal op de voet en het aanvallende spel van die ploeg trok de aandacht.''

Sollied coachte na Rosenborg AA Gent, Club Brugge en Olympiakos en werkt momenteel opnieuw bij AA Gent. Hij tekent in Heerenveen voor de duur van twee jaar, met ingang van komend seizoen.

,,Zijn denkwijze over voetbal en training komt overeen met hoe wij daarover denken. Sollied is ook een voorstander van verzorgd en aanvallend voetbal en wil de baas zijn op het veld. Hij wil aanvallend voetbal spelen op de helft van de tegenstander. Daar hebben we onder Foppe de Haan en Gertjan Verbeek al aan gebouwd en kunnen dat nu met Sollied verder perfectioneren.''
pi_57598298
snode plannen nog wel
pi_57598335
Snoad heet dat
  dinsdag 25 maart 2008 @ 14:13:14 #217
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_57599191
Klinkt goed
quote:
De Friese eredivisieclub maakte dinsdag officieel bekend dat het de 48-jarige Sollied heeft vastgelegd als opvolger van trainer Gertjan Verbeek. ,,Hij viel ons al op bij Rosenborg in 1998. Heerenveen volgt het Scandinavische voetbal op de voet en het aanvallende spel van die ploeg trok de aandacht.''
Hoezo langetermijnvisie
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_57599560
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 10:17 schreef venomsnake het volgende:

[..]
Bryan Ruiz is wel een leuke speler. Paar jaar geleden liep hij samen met Klavan stage bij Heracles alleen besloot PSV destijds (die zouden ze kopen en dan aan Heracles verhuren) ze niet aan te trekken, hij was fysiek toen ook nog niet sterk genoeg. Hij zal zeker iets minder wisselvalliger worden, beetje een alles of niets voetballer. Kan zeker een aanwinst zijn voor de eredivisie.
quote:
'Op mijn zeventiende stond ik in de eerste ploeg van Alajuelense. Een jaar later ging ik testen bij PSV, of beter gezegd bij Heracles, een filiaal van PSV. De toenmalige trainer, Peter Bosch, wilde me graag houden, maar ze hadden geen geld om me te betalen. In Nederland moeten buitenlanders een minimumloon krijgen dat heel hoog is. 'PSV moet jou betalen', zei Bosch. PSV kon een andere speler goedkoper krijgen en ze lieten me stikken.
Bosch.
Heracles filiaal van PSV?
pi_57603338
quote:
SC Heerenveen bekijkt Costaricaan van AA Gent
25/03/2008 09:28

Mogelijk is komend seizoen een international van Costa Rica actief in SC Heerenveen. De Friese club heeft AA Gent-aanvaller Bryan Ruiz Gonzales op de korrel.

Tijdens de wedstrijd tegen Westerlo volgde Riemer van der Velde de verrichtingen van Ruiz op de voet. Volgens Het Nieuwsblad bekeek de oud-preses van SC Heerenveen tegelijkertijd de Marokkaanse Westerlo-aanvaller Nabil Dirar.

De zestienvoudige international Ruiz, die in 2006 Alajuelense verruilde voor AA Gent, heeft zich in zijn tweede seizoen in België ontpopt tot een vaste waarde. Met elf treffers in 24 wedstrijden is de 22-jarige aanvaller een belangrijke kracht.

AA Gent is niet van plan Ruiz zonder slag of stoot te laten gaan. 'Voor een artiest als Ruiz komen de mensen naar het stadion', zegt voorzitter Ivan De Witte in Het Nieuwsblad. 'We gaan er alles aan doen om hem hier te houden.'

Dat SC Heerenveen belangstelling heeft voor spelers van AA Gent roept weinig bevreemding op. Buffalo's-trainer Trond Sollied gaat komend seizoen aan de slag in Friesland.

Gent is inmiddels de zoektocht naar een opvolger van Sollied begonnen. Assistent Cedomir Janevski is een belangrijke gegadigde. 'Hij kent de filosofie van Sollied als geen ander', aldus De Witte. 'En ik wil dat onze volgende trainer hetzelfde aanvallende voetbal brengt als Trond, daarvoor komt het publiek naar het stadion.'
pi_57604530
quote:
Verbeek wil voorlopig nog nergens tekenen


Eredivisie - Gertjan Verbeek is niet van plan om spoedig zijn handtekening onder een contract bij een nieuwe club te zetten. De coach moet na dit seizoen vertrekken bij sc Heerenveen, omdat zijn contract niet verlengd wordt. Feyenoord zou een van de clubs zijn die Verbeek aan wil trekken als nieuwe trainer. De Rotterdammers zijn op zoek naar een nieuwe trainer, omdat Bert van Marwijk na het EK aan de slag gaat als bondscoach van Oranje. Ook Heracles Almelo hoopt de Deventenaar terug te halen.

Mocht Feyenoord of Heracles daadwerkelijk in zee willen gaan met Verbeek, dan zullen de clubs voorlopig geduld moeten hebben. De oefenmeester wil voorlopig nergens tekenen. Mede omdat hij wellicht voor een buitenlands avontuur wil gaan. “Dat ik nog niets kan zeggen over volgend seizoen ligt vooral aan mezelf”, aldus Verbeek in AD/Sportwereld.

Volgens de coach heeft dat te maken, omdat hij wil afwachten wat er in het buitenland gebeurt.“Omdat de competities in Duitsland en Engeland nog niet beslist zijn, wil ik nog geen keuze maken. Want waar worden straks trainers ontslagen, waar komt een plekje vrij? Die landen liggen mij wel, denk ik. Als ik nu al ergens teken, gooi ik voor mezelf de deur dicht. En daar krijg ik dan misschien spijt van. Ik ben dus nog bezig met het maken van een keuze.”

Toch is het aannemelijk dat Verbeek, vanwege de mogelijke taalbarrières, gewoon werkzaam blijft in de Nederlandse Eredivisie. “Daar ligt wel mijn prioriteit. Ik vind het interessant om te discussiëren met spelers. Dat kan het beste in de eigen taal. Op die manier kan ik ze mentaal trainen.”
  Moderator dinsdag 25 maart 2008 @ 18:37:11 #221
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57604677
Missen van Verbeek of juichen voor Sollied?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:51:40 #222
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_57604996
Moeilijk.. Verbeek is wel een echte clubman en zet op zich goede prestaties neer. Toch heeft hij me nooit echt weten te overtuigen en is het spel in de eerste 3 jaar onder zijn bewind veelal niet goed geweest. In die zin is het wel jammer dat hij vertrekt en dat we nu een trainer zonder 'binding' krijgen. Het kan echter wel ook een trainer zijn die de organisatie een extra stimulans kan geven en met zijn ervaring/connecties de club weer een treetje hoger plaatst.

Het wordt tijd dat we weer eens gaan presteren in de beker en ook een keer serieus meedoen om de eerste 3 plaatsen (niet het kampioenschap) mag wel weer eens. De potentie is er zeker, nu nog het resultaat
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  Moderator dinsdag 25 maart 2008 @ 18:54:54 #223
138438 crew  Pizzakoppo
pi_57605058
Ik denk wel dat Heerenveen een echte titelkandidaat gaat worden vorig jaar, ik zei het in het eerste Sollied topic ook al, volgens mij wil Heerenveen ook echt een gooi gaan doen naar de titel met Sollied en gelijk hebben ze!

Verbeek vind ik echt een topper, prachtige droge man die volgens mij enorm veel betekend voor de spelers bij SCH en dat team goed aan het voetballen heeft gekregen, denk dat een (iets) meer ervaren coach dit klusje heel erg mooi kan klaren!
pi_57605194
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:51 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

Het wordt tijd dat we weer eens gaan presteren in de beker en ook een keer serieus meedoen om de eerste 3 plaatsen (niet het kampioenschap) mag wel weer eens. De potentie is er zeker, nu nog het resultaat
We doen nu toch al serieus mee om de eerste 3 plaatsen???? De kans is niet gering dat we tweede worden. En waarom schrijf je: niet het kampioenschap?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:18:11 #225
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_57605640
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:01 schreef SCH het volgende:

[..]

We doen nu toch al serieus mee om de eerste 3 plaatsen???? De kans is niet gering dat we tweede worden. En waarom schrijf je: niet het kampioenschap?
Normaal gesproken zijn PSV, Ajax en Feijenoord een maatje te groot. Af en toe komt daar een andere club tussendoor fietsen de afgelopen jaren, zoals AZ, Twente, Groningen en SC Heerenveen. Dat komt mijns inziens echter voornamelijk doordat 'de grote 3' steken laten liggen. Door als club zelf een stap omhoog te maken kun je misschien structureel mee gaan doen om een top3 plaats. Totnogtoe beperken we ons tot het strijden om een top5-klassering.

En ik schrijf (niet het kampioenschap) omdat ik dat voor een club als SC Heerenveen op dit moment niet realistisch vind. Natuurlijk als het eenmaal draait zijn we moeilijk te kloppen en mochten we per ongeluk wel kampioen worden ben ik natuurlijk dolblij. Ik weiger echter in AZ-achtige uitlatingen te spreken. We zijn 'maar' een stabiele, gezonde en leuke 'subtopper'. Doorgroeien doe je gestaag en met mate
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')