Dat ben ik dan wel weer volledig met je eens. Je zou over de grondwet alleen maar een zinvol referendum kunnen houden als daar een zeer uitgebreide en goede, objectieve voorlichting aan vooraf gaat. Wat uiteraard niet gaat gebeuren en derhalve is het zinloos.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:17 schreef The_End het volgende:
[..]
Partijen wisselen van standpunt en moeten soms ook compromissen sluiten. Dit soort concepten zijn alleen veel te hoog gegrepen voor de gemiddelde Nederlander. Begrijpen wat zo'n 'grondwet' inhoudt is nog veel ingewikkelder.
Veel mensen hebben niet tegen gestemd, omdat ze tegen de grondwet waren, maar omdat ze bijvoorbeeld 'tegen de regering' wilden stemmen.
Juist zo'n onderwerp is uitermate ONGESCHIKT om behandeld te worden in een referendum.
Dit verdrag had net zoveel weg van een grondwet als een lul van een drumstel. Het was absoluut geen grondwet. van de delen die ik begreep was ik het met iets minder dan de helft eens, uiteindelijk ook nog een website gevonden waar ze het wat duidelijker hadden gemaakt en een globaal beeld van dat verdrag hadden opgestelt en toen kwam ik zo'n beetje 40% overeen met dat verdrag en heb ik dus nee gestemd.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Kortom jij accepteert alles van politici, zolang ze het maar zo moeilijk maken dat jij het niet meer begrijpt?
Ik ben blij dat niet iedereen zich zo makkelijk overgeeft aan burocraten.
En nee, een grondwet hoeft niet ingewikkeld te zijn:
http://www.usconstitution.net/const.txt
idd daarom baal ik ook dat europa transparant er mee ophoudt voor dit soort zaken heb ik op ze gestemdquote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:51 schreef Pool het volgende:
Kijk, dat er zoiets misgaat, dat is te begrijpen. Blijkbaar is de controle op dat geld niet groot genoeg en gaan sommige parlementsleden niet goed om met de vrijheid van dat budget. Even wat meer controle regelen dus.
Ik vind het storender dat zo'n onderzoeksrapport blijkbaar geheim is en dat parlementsleden er hun mond niet over mogen opentrekken. Vooral op dat gebied moet de bezem eens door de Europese instituties heen.
An sich ben ik fan van de vrije Europese markt, van de Euro en van vergaande Europese samenwerking. Maar dit soort wanbeleid moet gewoon eens gestopt worden, want dat is slecht voor iedereen.
Ten eerste is er geen partij die precies al mijn standpunten verwoordt. Die zal er voor anderen ook niet zijn. Het is dus altijd een afweging die je maakt op standpunten die voor een ieder belangrijk zijn. Bij mij staan andere politieke punten hoger op de agenda. Dus daar kies ik een partij op. Dat ik dan net helaas 1 tref die voor de EU is is mijn pech. Maar anders zou mijn stem verloren gaan. De andere kant van de medaille.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:58 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet? Dat is echter ook niet relevant. Je kiest een volksvertegenwoordiger en die beslist namens jou. Dat is democratie.
Blijkbaar zijn heel veel mensen dan toch te dom om te stemmen, omdat ze op een partij stemmen die doet wat zij niet willen.
Dat zijn misschien wel de kosten maar veel ervan zijn gewoon investeringenquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:37 schreef henkway het volgende:
Het bureaucratisch geldverslindend gedrocht de EU zal imploderen door de landen die wel EU willen lijken maar niet EU willen doen.
120 miljard kost het gedrocht nu per jaar, ieder jaar
Levert Nederland dus 50 miljard opquote:Het lidmaatschap van de Europese Unie heeft voor Nederland duidelijk een aantal voordelen, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Voordelen zijn bijvoorbeeld:
*
-
langdurige vrede en stabiliteit na eeuwen van vaak verwoestende oorlogen.
*
-
een grotere welvaart door het goeddeels wegvallen van interne grenzen, waarvan Nederland als handelsland mooi van profiteert. Er is becijferd dat het nationaal inkomen van Nederland 10% hoger ligt dankzij de verregaande Europese samenwerking.
*
-
het samen met andere Europese landen beter in staat zijn om grensoverschrijdende en wereldomvattende problemen het hoofd te bieden.
*
-
praktische voordelen, zoals het vrij kunnen reizen, wonen, werken en studeren in Europa.
Tegenover deze voordelen staan:
*
-
het prijskaartje: maximaal 275 euro per hoofd van de bevolking per jaar. Rekening houdend met de terugvloeiende subsidies en de recentelijk door de Nederlandse regering bedongen korting van 1 miljard euro zal in 2007 feitelijk zo'n 150 euro per hoofd van de bevolking worden afgedragen.
*
-
minder bewegingsvrijheid op terreinen waarvoor in Europa gezamenlijke afspraken zijn gemaakt. Zo mag de Nederlandse regering bijvoorbeeld slechts in beperkte mate het financieringstekort laten oplopen om de economie te stimuleren.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Kon je ook tegen de EU stemmen dan? Of was dat een plaatselijk referendum?
Ik vrees dat jij degene bent die niet verder kijkt dan zn neus lang is.quote:Op donderdag 6 maart 2008 01:38 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat zijn misschien wel de kosten maar veel ervan zijn gewoon investeringen(in principe zijn alle kosten investeringen/opbrengst maarja)
Om het nog niet eens over de legio voordelen van de EU te hebben die veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel opleveren
Klacht: Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is of dat ze zelf willen zien!
Edit:
[..]
Levert Nederland dus 50 miljard op
http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vh7zbu35kazc
Wil je soms zeggen dat Nederland niet soeverein is?quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik vrees dat jij degene bent die niet verder kijkt dan zn neus lang is.
Immers, ook zonder de EU kunnen wij afspraken maken met een land als Duitsland. Bovendien beperkt de EU ook een hoop mogelijkheden, daar hoor ik je niet over.
Ik denk dat een land als Nederland beter tot z'n recht komt als een soevereine entiteit en begrijp werkelijk niet hoe mensen dat EU gedrocht zo de hemel in kunnen prijzen.
Ik spreek je over 10 jaar wel.
Uit de EU stappen zou het stomste zijn wat er kan gebeuren sinds de geboorte van Geert Wildersquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef henkway het volgende:
Toch weer een partij voor het Referendum D66, gaat hier scoren.
Misschien toch nog weer uit de EU
Wil je zeggen dat Nederland vrij is wetten en regels te hanteren zoals het de Nederlanders belieft?quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wil je soms zeggen dat Nederland niet soeverein is?!
En inderdaad, Nederland kan ook regels maken zonder dat ze in de EU zitten maar dan nog stromen die regels voort uit het bestaan van de EU. En noems eens echte beperkingen op het niet kunnen veranderen van de rentestand na?
De EU heeft 83.000 ambtenaren die samen 120 miljard euro verbrassenquote:Op donderdag 6 maart 2008 18:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Uit de EU stappen zou het stomste zijn wat er kan gebeuren sinds de geboorte van Geert Wilders
Je kunt misschien wel uit de EU stappen en dan verdragen etc met andere landen afsluiten maar dat is in principe niet veel anders dan zelf in de EU zitten. Als je naar Duitsland wilt exporteren zul je dan nog steeds aan EU regels moeten voldoen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat Nederland vrij is wetten en regels te hanteren zoals het de Nederlanders belieft?
Die beperkingen zijn er legio... Enig idee hoeveel regels (waaronder een hoop volstrekte nonsens) in dit land vanuit Brussel/Straatsburg komen?
Verder snap ik niet waar je op doelt met 'dan nog stromen die regels voort uit het bestaan van de EU'.
Die ambtenaren verbrassen helemaal geen 120 miljard. Dat geld wordt gebruikt voor bepaalde doeleindenquote:Op donderdag 6 maart 2008 19:27 schreef henkway het volgende:
[..]
De EU heeft 83.000 ambtenaren die samen 120 miljard euro verbrassen
En 123% van de bevolking vind henkway dom. Donder eens op met je Maurice de Hond statistieken.quote:Op donderdag 6 maart 2008 18:20 schreef henkway het volgende:
Toch weer een partij voor het Referendum D66, gaat hier scoren.
Misschien toch nog weer uit de EU
85% van de bevolking is voor het referendum opnieuw invoeren
en weet je wat het mooie is die zijn allemaal goed gekeurd door NL politici we hebben niet voor niets stemrecht dat is het mooie van het verhaal als we echt iets niet willen kunnen we het blokkeren.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat Nederland vrij is wetten en regels te hanteren zoals het de Nederlanders belieft?
Die beperkingen zijn er legio... Enig idee hoeveel regels (waaronder een hoop volstrekte nonsens) in dit land vanuit Brussel/Straatsburg komen?
Verder snap ik niet waar je op doelt met 'dan nog stromen die regels voort uit het bestaan van de EU'.
en niet te vergeten dat je dan helemaal veel moet gaan betalen om toegang te krijgen tot de EU markt zonder er subsidies of macht van terug te zien.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:44 schreef Branieschopper het volgende:
[..]
Je kunt misschien wel uit de EU stappen en dan verdragen etc met andere landen afsluiten maar dat is in principe niet veel anders dan zelf in de EU zitten. Als je naar Duitsland wilt exporteren zul je dan nog steeds aan EU regels moeten voldoen.
Waarom ga je nergens op in? Aan het trollen?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:32 schreef henkway het volgende:
Voorlopig moeten we Roemenië en Bulgarije weer gaan spekken de komende tien jaar en daarna 60 miljoen turken
Op jouw intelligente opmerkingen?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 14:36 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom ga je nergens op in? Aan het trollen?
Wil je een discussie voeren of alleen maar kansloze opmerkingen maken. Volgens mij moet jij gewoon naar de Klaagbaak gaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |