quote:Chelsea ontslaat Avram Grant maar vertelt niets
24/05/2008 19:07
Chelsea heeft Avram Grant ontslagen. De Londense club maakte dat zaterdagavond bekend via een korte verklaring op de eigen website. Over de positie van Henk ten Cate is niets bekend.
Chelsea laat weten dat Grant zijn baan kwijt is na twee dagen van vergaderen op Stamford Bridge. De gesprekken begonnen vlak na de nipte nederlaag tegen Manchester United in de finale van de Champions League afgelopen woensdag.
'We bedanken Avram voor zijn bijdrage sinds hij in september als manager aan de slag is gegaan', is te lezen in de verklaring. 'We zullen ons nu volledig concentreren op het vinden van een nieuwe coach. Tot die tijd zal er geen enkele mededeling worden gedaan.'
Grant belandde afgelopen zomer bij Chelsea, waar hij aanvankelijk als een technisch manager de toenmalige José Mourinho moest ondersteunen. Nadat de Portugese trainer in september opstapte, nam de Israëliër zijn taken over. In december ondertekende hij zelfs een vierjarig contract. En vanaf oktober kreeg hij versterking van assistent-coach Ten Cate.
Met Grant op de bank greep Chelsea dit seizoen net naast de twee belangrijkste prijzen: Man United won de Premier League op de laatste speeldag met een minieme voorsprong van twee punten, terwijl diezelfde Mancunians de Champions League veroverden via strafschoppen.
Zola zou wel tof zijn, maar ik weet niet of dat wel zo'n slimme keus is.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:23 schreef mcyodogg het volgende:
Hoor ook nog Sven, maar mag toch hopen van niet.
Roman houdt erg van aanvallend en dominant voetbal (een van de redenen dat het niet 100% klikte met Jose) dus daarom zou ik namen als Mancini en Allardyce wat raar vinden.
Ik hoop al jaren op Hughes en Zola, maar dat zal er niet inzitten.
quote:HIDDINK 11/4 FAVOURITE TO BE NEXT CHELSEA BOSS
WILLIAM HILL have installed Guus Hiddink as 11/4 favourite to become the next permanent Chelsea manager, and make Roberto Mancini 4/1second favourite.
Hills also offer:
Rijkaard 5
Laudrup 7
Mourinho 10![]()
Eriksson 12![]()
Scolari 12
Advocaat 14
Deschamps 16
Lippi 16
Hughes 16![]()
Zola 20![]()
Hitzfeld 25
Ramos 25
Van Gaal 25![]()
Houllier 25![]()
![]()
![]()
O'Neill 33
Legend.quote:John Terry has written an open letter to Chelsea fans following the Champions League Final.
The Chelsea captain wrote:
'To all the Chelsea fans, all my team-mates, the manager and staff at the club.
I am so sorry for missing the penalty and denying you the fans, my team-mates, family and friends the chance to become European champions.
Many people have told me I don't need to say that but I feel I need to, that's just me. I have relived that moment every minute since it happened. I have only slept a few hours and wake up every time hoping it's all been a bad dream.
I have had some amazing support from fans, current and ex-players, family and friends and I need to thank everyone for that. But I am a big man and I take responsibility for us not winning.
I am and ALWAYS will be Chelsea through and through. I will give my all on and off the pitch to win this trophy as a player and one day as a manager. And I am sure we will win it.
That night in Moscow will haunt me forever and I feel I have let everybody down and this hurts me more than anything. I am not ashamed about crying. This is a trophy I have tried so hard year after year to win and it was just an uncontrollable reaction, I wear my heart on my sleeve, everybody knows that.
The road to Rome starts here, we have to try and turn this experience to our advantage. I am very proud of how far we have come this season with everything that has gone on.
Thank you for all your support for the team this season.'
Daar zijn we dus nog niet van af!quote:will give my all on and off the pitch to win this trophy as a player and one day as a manager
Off. site: http://www.chelseafc.com/(...)0268~1318700,00.htmlquote:Op zondag 25 mei 2008 00:53 schreef Cyberia18 het volgende:
Waar komt dit vandaan dogg? Indrukwekkend wat ie hier spreekt.
En ja dat Grant volgend seizoen niet meer de hoofdtrainer zou worden was min of meer te verwachten denk ik. Zou niet weten wat hij nog voor de club zou kunnen betekenen.
Zeker, dat Terry gedoe hier wordt wel erg overdreven.quote:Op zondag 25 mei 2008 01:35 schreef WeebI het volgende:
Zou niet iedere speler die zo'n belangrijke penalty mist zo'n verontschuldigend stukje schrijven en op de site plempen?
Dit wist ik niet maar in dat geval snap ik de aanstelling Mouriho van geen kant destijds.quote:[b]Op zaterdag 24 mei 2008 20:23 schreef mcyodogg het volgende:[/b
Roman houdt erg van aanvallend en dominant voetbal
Denk dat hij in het begin vooral prijzen wilde winnen. Onder Ranieri was het spel vaak ook aardig, maar won je niets. Buck en Kenyon hebben meerdere malen aangegeven dat Chelsea in een nieuwe stijl moet voetballen. Op deze manier zouden ze te weinig aanhang krijgen in Europa.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:47 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dit wist ik niet maar in dat geval snap ik de aanstelling Mouriho van geen kant destijds.
Je weet op voorhand al op welke manier hij gaat spelen.
Nou ja, echt duidelijk zie je hier niet.quote:Op zondag 25 mei 2008 16:44 schreef Cyberia18 het volgende:
Dit kan dus echt niet he
Fijn dat Uefa hier een onderzoek naar doet.
.quote:‘Mourinho terug naar Chelsea’
AMSTERDAM - De Britse boulevardkrant The Sun weet maandag wel heel opmerkelijk nieuws te melden. José Mourinho zou bereid zijn terug te keren naar Chelsea. De Portugese manager werd begin dit seizoen nog op straat gezet bij de Londense club.
Mourinho was jarenlang het boegbeeld van Chelsea. De Portugees, door sommigen bemind en door velen verafschuwd, slaagde er echter niet in om met het miljoenenspeeltje van Roman Abramovitsj de Champions League te winnen. Na intern geruzie kreeg hij zijn congé van de Rus.
Avram Grant, de opvolger van Mourinho, slaagde er echter ook niet in om de grootste Europese prijs in de wacht te slepen. De Israeliër, die zijn team in de finale tegen Manchester United na strafschoppen zag verliezen, moest daarom eveneens vertrekken.
Frank Rijkaard staat ook nadrukkelijk in de belangstelling bij Abramovitsj. Mocht de voormalige trainer van Barcelona naar Londen verhuizen, dan wordt hij herenigd met zijn voormalige assistent Henk ten Cate. Het duo won in Spanje in 2006 de Champions League
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |