Ow, okee, dan weet ik het nietquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:15 schreef starla het volgende:
[..]
hmmm....pepsi bevat inderdaad pepsine, maar volgens wiki komt de naam van nog een ander woord dat ook erg op pepsi(ne) lijkt.
yesyes!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:16 schreef ElizabethR het volgende:
Frankrijk
graag gedaanquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ow, okee, dan weet ik het niet
Dankjewel voor het kijken!!
Precies, Tours!! Daar ligt ie in een kathedraal, en daar ben ik geweest.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:17 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
yesyes!
Wist je dat of een gokje? Martinus van Tours is z'n volle naam.
ER +1
goed onthouden in dat gevalquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies, Tours!! Daar ligt ie in een kathedraal, en daar ben ik geweest.
ik ken eigenlijk alleen Jules Verne...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:21 schreef ElizabethR het volgende:
Op welk boek van een beroemde Franse schrijver is de opera 'La Traviata' van Verdi geïnspireerd?
Oeps!! Excuus!!! Ik had erbij moeten zeggen dat het van fils is. Alexandre Dumas Fils.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:37 schreef Morendo het volgende:
De drie musketiers?
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:56 schreef Morendo het volgende:
Geen idee, lijkt me ook typisch meisjes-achtig spul.
het is inderdaad een camelia, en het boek heet 'La dame aux camelia's', oftewel 'de dame met de camelia's'quote:Op woensdag 5 maart 2008 00:16 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Het is geen roos volgens mij... een kameilia ofzo, als ik vroeger tenminste goed heb opgelet bij mn moeder. Maar dan nog weet ik het boek niet, we zijn niet zo literair aangelegd hier geloof ik
Zo erg is het niet hoorquote:Op woensdag 5 maart 2008 00:38 schreef ElizabethR het volgende:
Hé getsie, zit ik weer in de ingewikkelde vragen modus??
Pffff, sorry!! Maar deze moet toch echt wel een aantal mensen weten hoor. Slaap lekker in ieder geval
Op de vraag van ER ..iets met kerkmuziek ..Agnus Dei is Lam Gods volgens mijquote:Op woensdag 5 maart 2008 00:31 schreef ElizabethR het volgende:
Introïtus
Kyrie
Sequentia
Offertorium
Sanctus
Benedictus
Agnus Dei
Communio: Lux aeterna
Dat zijn 8 vaste onderdelen van een bepaald soort muziekwerk. Hoe heet zo'n compositie?
Er zijn ook gregoriaanse vormen van ja. Maar dat heeft meer met de stijl van componeren te maken, ik zoek echt heel specifiek naar één woord, dat woord omvat het soort compositie waar ik het over heb. het hoeft niet per se gregoriaans te zijn, het kan zelfs een romantische stijl hebben bijvoorbeeld. Hoewel het meestal wel somber klinkt. Behalve die van Mozart.quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:21 schreef Cobra4 het volgende:
gregoriaans?
quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:28 schreef Cobra4 het volgende:
Een mis?
Eeuhm...........quote:
quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:32 schreef Cobra4 het volgende:
Requiem?
Mogguhquote:
Grrrquote:Op woensdag 5 maart 2008 01:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Mogguh
Nee? Hoezo? Was je weg dan???
quote:Op woensdag 5 maart 2008 01:38 schreef Yurithemaster het volgende: