..ik snap niet dat mensen dan alsnog maar gewoon naar binnen gaan. Kuddegedrag...quote:Op maandag 3 maart 2008 22:15 schreef thijsltc het volgende:
Een veel kleinere tent die eigenlijk voor gardarobe was bedoeld hadden ze nu gebruikt voor de house muziek. Het gevolg was dus dat enkele duizenden bezoekers in de house tent gingen, waaronder ik. Die situatie daar werd dus levensgevaarlijk (de drukte+hitte) dat er zelfs mensen flauw gevallen zijn en dat er brandweer aan te pas moest komen.
Wel vraag ik me af of de organisatie aansprakelijk is. Normaal gesproken als je jas in de betaalde garderobe zoekraakt wel ja, maar een bestorming is natuurlijk uitzonderlijk. Het kan gebeuren dat de organisatie zich op overmacht beroept en daarin zijn ze niet volledig kansloos. Hoewel het tegen ze pleit dat ze het feest door hebben laten gaan op kleinere schaal en de chaos daarom misschien te verwachten was.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:03 schreef thijsltc het volgende:
Voor ophangen van de jassen werd 1,- gevraagd, hierdoor is de organisatie dus wel aansprakelijk. Maar geld dat ook als ik mijn gardarobe bonnetje niet meer heb? En hoe zit het met mijn sjaal? (die kostte 15 euro)
Zelfs dat betwijfel ik. Het klinkt logisch, maar de discotheek waar ik jaren gewerkt heb had (zoals iedereen) een bordje met "we zijn niet aansprakelijk voor..." en ondanks meerdere claims (jas kwijt aan het eind van de avond, kan gebeuren met 2500 jassen kenneljk) hebben ze nooit van rechtswege hoeven betalen afaik. Neemt niet weg dat ze wel tegemoet kwamen meestal.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:17 schreef Pool het volgende:
Wel vraag ik me af of de organisatie aansprakelijk is. Normaal gesproken als je jas in de betaalde garderobe zoekraakt wel ja
Onzin. Ze kunnen 100 bordjes ophangen, ze zijn wettelijk gezien aansprakelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:46 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik. Het klinkt logisch, maar de discotheek waar ik jaren gewerkt heb had (zoals iedereen) een bordje met "we zijn niet aansprakelijk voor..." en ondanks meerdere claims (jas kwijt aan het eind van de avond, kan gebeuren met 2500 jassen kenneljk) hebben ze nooit van rechtswege hoeven betalen afaik. Neemt niet weg dat ze wel tegemoet kwamen meestal.
Heb even gezocht, en veel mensen claimen wel dat je een dienst inkoopt, maar iedereen roept dat op basis van een "gut feeling".
Ik heb even verder gekeken en je hebt inderdaad helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:48 schreef Roellio het volgende:
[..]
Onzin. Ze kunnen 100 bordjes ophangen, ze zijn wettelijk gezien aansprakelijk.
Hoop geblaat, weinig wol. Punt is alleen dat weinig mensen het daadwerkelijk aanvechten.
quote:Hang altijd duidelijk zichtbaar een bordje boven uw garderobe waarop u aansprakelijkheid afwijst. Het is niet zo dat u door het ophangen van zo’n bordje met zekerheid alle aansprakelijkheid kunt uitsluiten, maar gasten zullen door dit bordje eerder twijfelen of zij u aansprakelijk kunnen stellen.
Nee, dat roepen ze op basis van art. 6:237 sub f BW. En ja, als driekwart van de mensen zich door het bordje laat afschrikken en de overige kwart komt klagen en krijgt een tegemoetkoming, dan komt het niet tot rechtszaken nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:46 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik. Het klinkt logisch, maar de discotheek waar ik jaren gewerkt heb had (zoals iedereen) een bordje met "we zijn niet aansprakelijk voor..." en ondanks meerdere claims (jas kwijt aan het eind van de avond, kan gebeuren met 2500 jassen kenneljk) hebben ze nooit van rechtswege hoeven betalen afaik. Neemt niet weg dat ze wel tegemoet kwamen meestal.
Heb even gezocht, en veel mensen claimen wel dat je een dienst inkoopt, maar iedereen roept dat op basis van een "gut feeling".
Mijn post die boven de jouw staat ook gelezenquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:18 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, dat roepen ze op basis van art. 6:237 sub f BW. En ja, als driekwart van de mensen zich door het bordje laat afschrikken en de overige kwart komt klagen en krijgt een tegemoetkoming, dan komt het niet tot rechtszaken nee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |