Wat een hufters bij Van Dale...quote:Er is een nieuw woordenboek van Van Dale op de markt gebracht. Het gaat om een woordenboek Nederlands speciaal voor vmbo'ers en mbo'ers.
Dit nieuwe woordenboek sluit aan bij het kennis- en taalniveau van vmbo-leerlingen en mbo-studenten, aldus de uitgever. Volgens de uitgever is "de manier van uitleggen, de voorbeeldzinnen, de vormgeving en de tekeningen precies passend voor de gebruiker."
De definities in het Van Dale (v)mbo-woordenboek zijn kort en bevatten geen moeilijke woorden en afkortingen, daarbij is het lidwoord opgenomen vóór het trefwoord en is alles in begrijpelijke taal geschreven. Tevens wordt de bruikbaarheid vergroot door 650 tekeningen die de betekenis van een woord verduidelijken.
Van Dale lanceert woordenboek voor vmbo'ers
Niet volgens mijn vrienden uit de openingspost:quote:
Ja, maar dit boek zit er net bovenquote:Op maandag 3 maart 2008 20:08 schreef Igen het volgende:
Een woordenboek met plaatjes en een versimpelde uitleg bestond toch al?
"Van Dale Junior Woordenboek" heette dat.
Het kan nog veel gekker. Drie tweedejaarstudenten Rechten (universiteit) presteerden het vorig jaar om bij een tentamen het woord 'geld' te schrijven als gelt.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:23 schreef Ofyles2 het volgende:
Op het VWO heb ik daarentegen bizarre praktijken meegemaakt. Een klasgenote vroeg in de derde wat het woord 'voorstad' betekende.![]()
-edit- Oh ik las het omgekeerd.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het kan nog veel gekker. Drie tweedejaarstudenten Rechten (universiteit) presteerden het vorig jaar om bij een tentamen het woord 'geld' te schrijven als gelt.
Vergeet niet dat MAVO het 'hoogste niveau VMBO' is. Bovendien is de taalbeheersing, zeker die van allochtonen, op het VMBO gemiddeld gezien niet al te best.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:55 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Alsof ze op het VMBO achterlijk zouden zijn. Toen ik op de MAVO zat merkte ik er niets van. Sure, de meeste zijn geen leerhoofden, maar om daar nou een speciaal woordenboek voor te maken..
VMBO'ers, zwakbegaafden, ik zie het verschil niet zo.quote:Dan zit ik meer aan zwakbegaafden te denken.
That ain't politically correctquote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:16 schreef Monolith het volgende:
VMBO'ers, zwakbegaafden, ik zie het verschil niet zo.
Wellicht nog vervangen door Ali, Mo en Driss.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:19 schreef Seneca het volgende:
Zullen we de aap noot mies posters ook maar weer uit de kast halen op het VMBO?
Ik zat meer te denken aan pimp, bling, bitch oid.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 00:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wellicht nog vervangen door Ali, Mo en Driss.
Onee, laat ik die even nuanceren.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is ook altijd weer gekut met die VMBO'ers.
Ik loop de meeste groepsverslagen voor het inleveren ook nog altijd even door met de rode pen. Ik kan mij daar echt aan ergeren, een keer een spelfoutje, oke dat kan gebeuren. Maar meer dan 2 taalfouten in een groot verslag is gewoon een teken van desinteresse. Je haalt ze er zo uit, zij die op het laatste moment nog even een verhaal uit de grond stampen en het dan vervolgens zonder enige interesse voor datgene wat ze nou eigenlijk doen het naar mij doorsturen om het in het verslag te verwerken.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:39 schreef Morendo het volgende:
Het kan nog veel gekker. Drie tweedejaarstudenten Rechten (universiteit) presteerden het vorig jaar om bij een tentamen het woord 'geld' te schrijven als gelt.
99% van Nederland heeft VMBO-niveau, al dan niet gemaskeerd met een HBO-diploma of universitaire graad...quote:Op maandag 3 maart 2008 22:55 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Alsof ze op het VMBO achterlijk zouden zijn. Toen ik op de MAVO zat merkte ik er niets van. Sure, de meeste zijn geen leerhoofden, maar om daar nou een speciaal woordenboek voor te maken.. Dan zit ik meer aan zwakbegaafden te denken.
60 % van Nederland heeft VMBO-niveau. Heel normaal dus.
Gelukkig ben jij hb en ga je de wereld reddenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 08:30 schreef Potjebier het volgende:
[..]
99% van Nederland heeft VMBO-niveau, al dan niet gemaskeerd met een HBO-diploma of universitaire graad...
En ja, ze zijn achterlijk.
In dit geval gaat het om een uitgeverij die het als goedkope publiciteit gebruikt. Kan je het VMBO niet de schuld van geven natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is ook altijd weer gekut met die VMBO'ers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |