Ik zou het liever naief noemen. Gewoon de beste bedoelingen en het is toch familie.quote:Op maandag 3 maart 2008 02:15 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
god waarom zet je zon verhaal op fok, echt het toppunt van domheid
Ik zou eerder hopen dat ik die tante nooit meer tegenkom.quote:Op maandag 3 maart 2008 02:20 schreef northernlight81 het volgende:
En hopen dat je die tante nog een keer tegenkomt. Eem familielid die je helpt zo hard naaien kan echt niet.
nee naief is als je iemand 20 euro leent, het niet terug krijgt en dan de week erop weer 20 euro leent, dit is gewoon domquote:Op maandag 3 maart 2008 02:20 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Ik zou het liever naief noemen. Gewoon de beste bedoelingen en het is toch familie.
Garant staan voor een ton is niet echt slim. Ben blij dat je zelf uit de schulden bent. Je kan toch niks anders dan de situatie accepteren.
En hopen dat je die tante nog een keer tegenkomt. Eem familielid die je helpt zo hard naaien kan echt niet.
Wat is er niet fair aan die beoordeling van het BKRquote:Op maandag 3 maart 2008 00:27 schreef shadowfox het volgende:
[...verhaal...]
Zoals je zelf ook al zegt, het huis heeft ook nog wat opgeleverd, dus wellicht is de restschuld wel minimaal.quote:Op maandag 3 maart 2008 02:55 schreef Flatline____ het volgende:
Hier wordt dus potentieel een ton afgeschreven waarvoor jij -onbezonnen- de verantwoordelijkheid had genomen en niet kon dragen
quote:Op maandag 3 maart 2008 08:56 schreef CraZaay het volgende:
Overigens: succes met emigreren. In ieder land waar je garant gaat staan voor het afbetalen van iemands schuld komen ze de centen in zo'n geval als deze ook gewoon bij jou halen.
Tsja dat weten we allemaal, alleen ligt het volgens hem aan het systeem en het BKR.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:18 schreef Scorpie het volgende:
TS: je bent een beetje naief en dom bezig geweest, vind je zelf ook niet?
Blame the systemquote:Op maandag 3 maart 2008 10:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat weten we allemaal, alleen ligt het volgens hem aan het systeem en het BKR.
Yep die heb ik ook gezien. Het ligt altijd aan een ander, nooit aan jezelf.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:19 schreef Slasher het volgende:
[..]
Blame the system
O ja ik heb laatst een aflevering van zembla gezien over mensen die lenen, die gaven het BKR ook de schuld van hun ellende
Teruglezend wil ik hier eig nog iets over kwijt; Zoals TS het schrijft is 'hard' werken en geen consumptieve schulden maken een soort van verdienste van hem. Iets waardoor hij aanspraak zou mogen maken op meer, en -in dit geval- een beperkt aansprakelijkheid.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:27 schreef shadowfox het volgende:
[..]
Wil heel graag hier mijn ei kwijt over het beleid hier in Nederland!
Heb mijn leven lang hard gewerkt en nooit schulden gemaakt.
[..]
In totaal dus 10 jaar straf omdat ik iemand uit mededogen heb geholpen!
[..]
Ben Nederland helemaal zat en ga emigreren, zou het liefst een bom gooien op het BKR.
Kan me criminelen steeds beter voorstellen.
Zijn er nog andere slachtoffers als ik?
Hoor het graag!
Zoiets als dit overkomt je niet....quote:Op maandag 3 maart 2008 10:40 schreef zeemonster het volgende:
Tja het is hierboven al geschreven , je staat garant. Als je tante niet betaald dan betaal jij, zo simpel is het eigenlijk.
Het wordt ook niet echt aangeraden garant te staan voor iemand , zelfs al is het een "zielige" tante.
Je bent niet de eerste die dit overkomt helaas.
quote:Op maandag 3 maart 2008 10:26 schreef freud het volgende:
TS, heb je ook een duur alarmsysteem toevallig?
Dit overkomt je niet, hier heb je bewust voor gekozen.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:40 schreef zeemonster het volgende:
Tja het is hierboven al geschreven , je staat garant. Als je tante niet betaald dan betaal jij, zo simpel is het eigenlijk.
Het wordt ook niet echt aangeraden garant te staan voor iemand , zelfs al is het een "zielige" tante.
Je bent niet de eerste die dit overkomt helaas.
Neem maar van mij aan dat er genoegn naieve mensen zijn die zoiets overkomt en men pas achteraf er achter komt onder wat voor vreemd contract men nu weer een handtekening heeft gezet.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dit overkomt je niet, hier heb je bewust voor gekozen.
Naief zijn ze wel misschien, maar ik denk nog steeds dat het je niet overkomt. Ik neem aan dat je pa bij zijn volle verstand dat contract ondertekend heeft? Als hij ondanks alle waarschuwingen er toch voor kiest om te tekenen dan is het toch alleen aan hem te wijten.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat er genoegn naieve mensen zijn die zoiets overkomt en men pas achteraf er achter komt onder wat voor vreemd contract men nu weer een handtekening heeft gezet.
Mijn Pa is hiervan ook een goed voorbeeld. Een samenlevingscontract ondertekend met een nieuwe vriendin waarin zwart op wit staat dat hij haar 1000 euro per maand moet betalen. En wij hebben hem nog zo gewaarschuwd om niet zomaar iets te tekenen. Maar ja sommige mensen laten zich nogal snel inpalmen en geloven in de goedheid van alle mensen.
Sommige mensen zijn heel makkelijk in te palmen en helaas hierdoor nogal beinvloedbaar dus. Zo ook mijn pa, en ik verwacht ook met deze TS. Mijn pa heeft een milde vorm van aperger.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:51 schreef karr-1 het volgende:
Naief zijn ze wel misschien, maar ik denk nog steeds dat het je niet overkomt. Ik neem aan dat je pa bij zijn volle verstand dat contract ondertekend heeft? Als hij ondanks alle waarschuwingen er toch voor kiest om te tekenen dan is het toch alleen aan hem te wijten.
Tuurlijk, maar het is wél zijn eigen schuld en niet van de staat, het BKR etc.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:11 schreef Basp1 het volgende:
Ik hoop van harte dat de mensen die hier roepen dat zoiets niet zomaar gebeurt eens hunzelf of in hun naaste omgeving overkomt dan kan men het mischien ook van de andere kant bekijken.
Ja het is zijn schuld, maar van sommige contracten is het voor veel mensen niet te overzien in hoeverre dit op latere termijn invloed kan/zal hebben. Hierin vind ik het voorlichtende vermogen van notarissen een zekere rol spelen. (en dat is dan nog een understatement)quote:Op maandag 3 maart 2008 12:34 schreef Dromer het volgende:
Tuurlijk, maar het is wél zijn eigen schuld en niet van de staat, het BKR etc.
Nou het komt me hier over alsof sommige mensen denken alle wijsheid in pacht te hebben en het allemaal beter te weten.quote:Iedereen wordt wel eens genaaid.. dat ontkennen de meesten hier ook niet.
Als hij al iemand de schuld wil geven, zou het die tante moeten zijn.
Het is aan de andere partij om daar dan weer tegen te protesteren..quote:Op maandag 3 maart 2008 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het is zijn schuld, maar van sommige contracten is het voor veel mensen niet te overzien in hoeverre dit op latere termijn invloed kan/zal hebben. Hierin vind ik het voorlichtende vermogen van notarissen een zekere rol spelen. (en dat is dan nog een understatement)
Zolang dat contract maar bij hun getekend wordt, dan hebben ze voor een wurgcontract voor 1 partij opstellen weer een flinke boterham verdient.
[..]
Door schade en schande wordt een ieder wijzer...quote:Nou het komt me hier over alsof sommige mensen denken alle wijsheid in pacht te hebben en het allemaal beter te weten.
de taak van een notaris beperkt zich tot het opstellen en toezien op het ondertekenen van het contract. Hij of zij is in het geheel niet verantwoordelijk voor de inhoud van het contract, dat is aan beide partijen die het opstellen.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja het is zijn schuld, maar van sommige contracten is het voor veel mensen niet te overzien in hoeverre dit op latere termijn invloed kan/zal hebben. Hierin vind ik het voorlichtende vermogen van notarissen een zekere rol spelen. (en dat is dan nog een understatement)
Zolang dat contract maar bij hun getekend wordt, dan hebben ze voor een wurgcontract voor 1 partij opstellen weer een flinke boterham verdient.
[..]
Nou het komt me hier over alsof sommige mensen denken alle wijsheid in pacht te hebben en het allemaal beter te weten.
Klopt. Maar in dit geval lijkt dat niet aan de orde te zijn. TS noemt het zelf 'garant staan voor iemand' en dat is toch moeilijk verkeerd te begrijpen. (al doet TS zo te zien wel zijn best daarvoor)quote:Op maandag 3 maart 2008 12:42 schreef Basp1 het volgende:
Precies daarom leen ik dus echt nooit wat uit aan niemand. Je krijgt alleen maar gezeik als je je spullen terug wilt.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:44 schreef Sakura het volgende:
Al met al, zal ik dus echt nooit meer uitlenen dan een paar tientjes, en dat dan pas aan mensen die ik echt blindelings vertrouw, en niet omdat het toevallig de kinderen zijn van zeer goede collega's.
Je ex geld gevenquote:Op maandag 3 maart 2008 14:52 schreef stoepkrijtje het volgende:
Hier nog eentje.
Ik lag in het ziekenhuis en had kleren bij de wehkamp besteld.
Ik woonde samen met mijn ex dus ik dacht dat ik hem wel geld kon geven zodat hij het over kon maken.
Heeft hij nooit gedaan. Ik heb nooit een deurwaarder gezien en nooit een brief.
Toen het uit was kwam ik erachter dat in de tijd dat ik ziek was niets betaald was en de wehkamp ook niet. Er lagen allemaal brieven verstopt. Dus nu heb ik ook BKR.
Jammer maar helaas.
Tja, als je ex je naait is dat toch anders. Zo iemand vertrouw je vaak veel meer dan een vage tante die ineens op de stoep staat.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:52 schreef stoepkrijtje het volgende:
Hier nog eentje.
Ik lag in het ziekenhuis en had kleren bij de wehkamp besteld.
Ik woonde samen met mijn ex dus ik dacht dat ik hem wel geld kon geven zodat hij het over kon maken.
Heeft hij nooit gedaan. Ik heb nooit een deurwaarder gezien en nooit een brief.
Toen het uit was kwam ik erachter dat in de tijd dat ik ziek was niets betaald was en de wehkamp ook niet. Er lagen allemaal brieven verstopt. Dus nu heb ik ook BKR.
Jammer maar helaas.
Hey, ben je weer single???quote:Op maandag 3 maart 2008 12:26 schreef SHE het volgende:
....en meneer is inmiddels spoorloos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gone.... :')
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |