Nee, je vraag niet op FOK stellen maar aan de eigenaren van de hond. Alsof wij vanaf hier kunnen ruiken of dat beest je een dezer dagen gaat aanvallen of alleen een lik over je neus wil gevenquote:Op zondag 2 maart 2008 19:42 schreef lucky_birdie het volgende:
Sja.. geef em eens ongelijk..
Het zal niet de eerste postbode zijn die word aangevallen door een hond..
Dus gewoon de tuin inlopen en de honden negeren?
Jah gewoon echt negeren, niet richting de hond lopen dan kunnen ze zich wel is aangevallen voelen.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:42 schreef lucky_birdie het volgende:
Sja.. geef em eens ongelijk..
Het zal niet de eerste postbode zijn die word aangevallen door een hond..
Dus gewoon de tuin inlopen en de honden negeren?
Alsof het zo kinderachtig moet. VRAAG het gewoon, nogmaals. DUHquote:Op zondag 2 maart 2008 19:50 schreef mgerben het volgende:
Leg je post op het tuinhekje neer.
Als ze vragen waarom je de post niet tot de deur brengt zeg je dat je niet weet of zij verzekerd zijn voor de schade en bijkomende kosten (inkomen, ziekdagen) als hun loslopende hond (hint, hint) jou aanvliegt.
aha thanks.. daar heb ik wat aanquote:Op zondag 2 maart 2008 19:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wegkijken, met een boog om de hond lopen maar geen oogcontact maken, gaap er ook nog eens bij en je zend tal van kalmerende signalen uit. Desnoods keer je je rug om naar de hond. De hond zal de signalen oppikken, wellicht niet meteen en waarschijnlijk ook niet de eerste keer. De hond zal rustiger zijn en na een tijdje helemaal geen probleem meer vormen.
*noteert* Kitten meenemenquote:
Jullie kleren vallen op daardoor voelen ze zich bedreigd.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:01 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
aha thanks.. daar heb ik wat aan![]()
Ik weet idd niet wat dat nou is met honden -> postbodes. Ruiken we naar allerlei verschillende tuinen / huizen oid?
Want ik hoef niet eens iemands tuin in te lopen om een hond te laten freaken. Heb er laatst ook al eentje achter mijn fiets aan gehad..toen ging ik nog zowat op mijn bek omdat die hond ineens voor mijn fiets sprong..
en het baasje stond erbij en lachte erom..
Juist. gewoon ff vragen. Het is in ieders belang dat de post fatsoenlijk bezorgd kan worden dus ietswat medewerking mag je wel verwachten.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:55 schreef lucky_birdie het volgende:
als ze gewoon buiten liepen had ik het wel even gevraagd.
Maar als ik eerst moet aanbellen sta ik nog langer in de tuin. maar idd.. anders ga ik dat gewoon doen
In zo'n geval krijgt het baasje dus wel commentaar, hè...quote:Op zondag 2 maart 2008 20:01 schreef lucky_birdie het volgende:
[..]
aha thanks.. daar heb ik wat aan![]()
Ik weet idd niet wat dat nou is met honden -> postbodes. Ruiken we naar allerlei verschillende tuinen / huizen oid?
Want ik hoef niet eens iemands tuin in te lopen om een hond te laten freaken. Heb er laatst ook al eentje achter mijn fiets aan gehad..toen ging ik nog zowat op mijn bek omdat die hond ineens voor mijn fiets sprong..
en het baasje stond erbij en lachte erom..
Dat is juist niet kinderachtig.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Alsof het zo kinderachtig moet. VRAAG het gewoon, nogmaals. DUH
och, je komt op de hond zijn terrein, dus blaft 'ie om je even te waarschuwen. Het gedrag verschilt per hond wel veel, trouwens. De ene hond blijft gewoon liggen zonder te blaffen, de andere hond komt gelijk met een rotvaart op je af.quote:Op zondag 2 maart 2008 19:56 schreef AQuila360 het volgende:
Toen ik nog zaterdagsbesteller was vond ik die honden doodeng! Zit in de genen om postbode's aan te vallen
Mooi gezegd, ben het helemaal met je eens, ook met je eerdere post waar je zei hoe je kennis maakt met een hondquote:Op zondag 2 maart 2008 23:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
och, je komt op de hond zijn terrein, dus blaft 'ie om je even te waarschuwen. Het gedrag verschilt per hond wel veel, trouwens. De ene hond blijft gewoon liggen zonder te blaffen, de andere hond komt gelijk met een rotvaart op je af.
Zolang de hond kwispelt is het meestal meer speelsheid/nieuwsgierigheid. Als de hond op de plaats blijft blaffen en de staart tussen de benen heeft, is het eerder angst. Als een hond grommend of zonder geluid op je af komt stormen, zou ik me wat meer zorgen gaan maken.
Na een poosje ken je alle honden in de wijk en leer je ook hun karakter wel kennen. In één van m'n wijken zit een onwijs lieve Golden Retriever die volgens de eigenaar niet met postbodes overweg kan (heeft een keer een akkefietje gehad met een andere postbode). Ik heb even kennis gemaakt met de hond (zoals eerder uitgelegd) en tegenwoordig komt hij vaak met z'n speeltje aanzetten als ik daar de fiets neerzet. Als ik in die straat de post bezorg, gaat 'ie steevast m'n fiets bewaken...
Elders in de wijk zit een drukke boxer die, als 'ie buiten is, al-tijd achter me aan komt rennen en aan m'n fietstassen zit (en er ook in probeert te bijten, maar dat was niet zo'n succes toen we de harde TNT-tassen kregen). Altijd hetzelfde verhaal, maar hij luistert prima als je hem zegt dat 'ie terug naar z'n plaats moet.
Je moet ook een beetje opletten dat je niet alle honden afrekent op het vooroordeel voor de verschillende rassen. Niet alle Golden Retrievers zijn lief en aaibaar, niet alle Rotweilers zijn bloeddorstige rotzakken en niet alle Duitse Herders zijn agressieve waakhonden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |