abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57110893
ok first ben al jaren postbode, en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met honden. Ik heb persoonlijk ook niet zo veel met honden, en heb dus eigenlijk helemaal geen verstand van die beesten, vandaar mijn vraag..

Sinds enkele weken loop ik weer in een wijk waar ik een jaar geleden ook regelmatig liep.
Toendertijd lag er al bij een bepaald huis bijna altijd een grote herder buiten in de voortuin, aan de riem.
Hij (zij?) keek toen echter alleen verstoord op als ik post bracht, en bleef vervolgens netjes liggen.

Tegenwoordig begint de hond gelijk te blaffen als ik richting de tuin loop, en volgd me *luid blaffend* door de tuin heen richitng voordeur.

Nou zegt men wel dat blaffende honden niet bijten.. maar toch. Het is een HELE grote herdershond.. en gisteren zat de hond voor het eerst niet aan de riem..
De eigenaren zijn meestal wel thuis (deur van de garage staat op) maar ze komen niet even kijken als de hond weer luid blaffend in de tuin staan..

hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Gewoon doorlopen en doen alsof de hond er niet is? Er vanuit gaan dat de hond toch niets zal doen, want anders zou ie niet los in de voortuin liggen?

iemand nog tips?
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_57110918
Morgen een biefstuk met rattengif neer gooien als je de tuin in loopt
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_57110985
Heb al een aantal keer overwogen om "per ongeluk" een reep chocola te laten vallen in de tuin. Maar ik wil het eerst op een iets diervriendelijkere manier proberen
pi_57111115
Je zou ook gewoon kunnen aanbellen en het de eigenaren van de hond vragen? In plaats van te overwegen het beest te vergiftigen omdat jij je allerlei scenario's in je hoofd haalt die nergens op zijn gebaseerd.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_57111119
Wij hebben thuis ook 2 grote honden(Rhodesian ridgeback) waar de postbodes altijd bang voor zijn, Maar hiervoor geld echt blaffende honden bijten niet.

één van de postboden durft zijn busje laatst niet uit voordat ik verzekerde dat de honden niet losliepen.
pi_57111174
Sja.. geef em eens ongelijk..
Het zal niet de eerste postbode zijn die word aangevallen door een hond..

Dus gewoon de tuin inlopen en de honden negeren?
pi_57111213
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:42 schreef lucky_birdie het volgende:

Nee, je vraag niet op FOK stellen maar aan de eigenaren van de hond. Alsof wij vanaf hier kunnen ruiken of dat beest je een dezer dagen gaat aanvallen of alleen een lik over je neus wil geven
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
pi_57111222
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:42 schreef lucky_birdie het volgende:

Jah gewoon echt negeren, niet richting de hond lopen dan kunnen ze zich wel is aangevallen voelen.

En doe eventueel je petje(?) af vaak reageren honden daardoor veel agressiever.

En de beste tip is idd gewoon aan de eigenaar vragen die weet hoe zijn beest is.,!!
  zondag 2 maart 2008 @ 19:48:05 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_57111289
je hoeft dan toch niet die tuin door als die hond los is?
De eigenaar moet toch zorgen dat jij op een verantwoorde manier de post aan kan bieden?
Ik zou het ze gewoon eens vragen.. dat is altijd een goed idee.. en anders dat zij aan de grens een ding ophangen voor de post?
Zijn volgens mij zat oplossingen te bedenken..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_57111294
De eigenaren verzoeken om de hond aan te lijnen of anders de brevenbus te verplaatsen naar de straat.

Het verhaal "blaffende honden bijten niet" gaat niet altijd op, hoor, althans niet voor mijn hond.
this bitch bites
  zondag 2 maart 2008 @ 19:48:53 #11
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57111304
-doe maar niet -

[ Bericht 40% gewijzigd door Litso op 02-03-2008 21:19:01 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57111344
Leg je post op het tuinhekje neer.
Als ze vragen waarom je de post niet tot de deur brengt zeg je dat je niet weet of zij verzekerd zijn voor de schade en bijkomende kosten (inkomen, ziekdagen) als hun loslopende hond (hint, hint) jou aanvliegt.
  zondag 2 maart 2008 @ 19:50:26 #13
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57111347
-en dit ook niet-

[ Bericht 92% gewijzigd door Litso op 02-03-2008 21:19:04 ]
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 maart 2008 @ 19:51:47 #14
163650 Greys
pi_57111378
Ik als enorm dierenliefhebber zou je toch aanraden om gewoon te weigeren de post naar de deur te brengen, zolang de hond losloopt daar. En dat vriendelijk aan de eigenaars mededelen
Die zullen dat best begrijpen waarschijnlijk en samen met jou naar een oplossing zoeken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57111404
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:50 schreef mgerben het volgende:
Leg je post op het tuinhekje neer.
Als ze vragen waarom je de post niet tot de deur brengt zeg je dat je niet weet of zij verzekerd zijn voor de schade en bijkomende kosten (inkomen, ziekdagen) als hun loslopende hond (hint, hint) jou aanvliegt.
Alsof het zo kinderachtig moet. VRAAG het gewoon, nogmaals. DUH
  zondag 2 maart 2008 @ 19:55:46 #16
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57111487
als ze gewoon buiten liepen had ik het wel even gevraagd.

Maar als ik eerst moet aanbellen sta ik nog langer in de tuin. maar idd.. anders ga ik dat gewoon doen
  zondag 2 maart 2008 @ 19:56:32 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57111502
Toen ik nog zaterdagsbesteller was vond ik die honden doodeng! Zit in de genen om postbode's aan te vallen
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57111506
Wegkijken, met een boog om de hond lopen maar geen oogcontact maken, gaap er ook nog eens bij en je zend tal van kalmerende signalen uit. Desnoods keer je je rug om naar de hond. De hond zal de signalen oppikken, wellicht niet meteen en waarschijnlijk ook niet de eerste keer. De hond zal rustiger zijn en na een tijdje helemaal geen probleem meer vormen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 2 maart 2008 @ 19:57:43 #19
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57111537
Ze hebben trouwens geen hek (wel een heg though)..
  zondag 2 maart 2008 @ 20:00:10 #20
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_57111596

Een kitten meenemen dus!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 2 maart 2008 @ 20:01:39 #21
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57111639
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wegkijken, met een boog om de hond lopen maar geen oogcontact maken, gaap er ook nog eens bij en je zend tal van kalmerende signalen uit. Desnoods keer je je rug om naar de hond. De hond zal de signalen oppikken, wellicht niet meteen en waarschijnlijk ook niet de eerste keer. De hond zal rustiger zijn en na een tijdje helemaal geen probleem meer vormen.
aha thanks.. daar heb ik wat aan

Ik weet idd niet wat dat nou is met honden -> postbodes. Ruiken we naar allerlei verschillende tuinen / huizen oid?
Want ik hoef niet eens iemands tuin in te lopen om een hond te laten freaken. Heb er laatst ook al eentje achter mijn fiets aan gehad..toen ging ik nog zowat op mijn bek omdat die hond ineens voor mijn fiets sprong..
en het baasje stond erbij en lachte erom..
  zondag 2 maart 2008 @ 20:04:17 #22
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57111697
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:00 schreef Herr.Flick het volgende:
[ afbeelding ]

Een kitten meenemen dus!

*noteert* Kitten meenemen

en in het ergste geval gooi ik het kitten richting hond Heb ik nog even tijd om weg te rennen

Geniaal idee
pi_57111744
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:01 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

Ik weet idd niet wat dat nou is met honden -> postbodes. Ruiken we naar allerlei verschillende tuinen / huizen oid?
Want ik hoef niet eens iemands tuin in te lopen om een hond te laten freaken. Heb er laatst ook al eentje achter mijn fiets aan gehad..toen ging ik nog zowat op mijn bek omdat die hond ineens voor mijn fiets sprong..
Jullie kleren vallen op daardoor voelen ze zich bedreigd.

het zelfde met mensen met petjes, mutsen, rugzakken, wandelstokken, vreemd haar etc etc
  zondag 2 maart 2008 @ 20:10:29 #24
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_57111859
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:55 schreef lucky_birdie het volgende:
als ze gewoon buiten liepen had ik het wel even gevraagd.

Maar als ik eerst moet aanbellen sta ik nog langer in de tuin. maar idd.. anders ga ik dat gewoon doen
Juist. gewoon ff vragen. Het is in ieders belang dat de post fatsoenlijk bezorgd kan worden dus ietswat medewerking mag je wel verwachten.

Mocht je geen medewerking krijgen; ik ken een postbode die van die koekjes mee nam voor de wat lastigere honden. Eten doet het bij ieder dier erg goed, maar bij honden in het bijzonder
  zondag 2 maart 2008 @ 20:36:10 #25
133405 lucky_birdie
hele grote..
pi_57112324
hmm volgens mij heb ik nog hondenkoekjes hier liggen voor m'n muizen..

Zal morgen nog even overleggen met een collega die er ook af en toe loopt. Eens vragen hoe zij het doet met die hond.
pi_57112658
Ik groet de hond altijd even door op een vrolijke toon even "hoi" te zeggen. Klinkt raar, maar op die manier laat je weten dat er eraan komt, wat al scheelt voor de gemoedsrust van de hond.

Eventueel kan je even kennismaken met de hond door je hand rustig (!) naar beneden en iets naar voren te houden (met de rug van de hand naar voren)... Doorgaans zal de hond even komen snuffelen (het "kennismaken").

Als dat contact gemaakt is, is de lucht geklaard. Bij een vrolijke hond kan je eventueel even aaien/kriebelen. Dat doe ik zelf altijd eerst aan de zijkant van de neus (met de rug van m'n hand).

Als je vaker naar dat adres moet, leert de hond je vanzelf kennen (en andersom, natuurlijk).

Hou wel altijd afstand bij deze manier van kennismaken. De hond moet naar jou komen, niet andersom. Dring niet aan, want als je teveel naar voren komt, heb je kans dat 'ie bijt.

Je moet het meest voorzichtig te werk gaan bij bange honden, omdat die (in tegenstelling tot "normale" of agressieve honden) ontzettend onvoorspelbaar zijn.

Ik heb zelf in acht jaar part-time postbezorgen drie keer een probleempje met honden gehad. Twee keer ging het om een bange hond waar ik iets te bruusk op ben afgestapt (was dus eigenlijk mijn schuld, want ik had wel in de gaten dat ze bang waren), één keer ging het om een agressieve hond. Die agressieve hond was echter verpest door de eigenaren en daar viel echt niets aan te doen. De hond wordt normaal binnen gehouden als de postbode komt, maar ik was die dag iets later. Het beest had me al te pakken voordat ik van m'n fiets gestapt was. Er zijn al meer collega's die problemen met die hond hebben gehad. Als we niet van die zachte doetjes waren, maar aangifte hadden gedaan, was die hond al jaren geleden afgemaakt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_57112841
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:01 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

In zo'n geval krijgt het baasje dus wel commentaar, hè...
Speelse honden zijn niet zo'n punt, maar oh wee als de eigenaar erbij staat te lachen zonder de hond terug te roepen.
Bij speelse honden is een enorm kwaaie "FOEI!" en/of "tRuG" meestal al voldoende.
Bij de baasjes is het meer een "zou u zo vriendelijk willen zijn om die grijns van uw gezicht te vegen en die hond op te voeden?"

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 02-03-2008 21:08:00 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_57113664
Graag gedaan, overigens nog 2 tips. Maak je niet heel groot, buig niet over de hond heen. De honden ervaren dit vaak als een bedreiging.

Veel succes
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 2 maart 2008 @ 22:13:51 #29
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_57114622
Laat je tanden zien en kijk de hond recht in z'n ogen aan.
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
pi_57115879
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:52 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Alsof het zo kinderachtig moet. VRAAG het gewoon, nogmaals. DUH
Dat is juist niet kinderachtig.
Je legt het probleem neer waar het hoort: Bij de eigenaar.

Volgens een recent onderzoek heeft 8012% van de hondenbezitters geen behoefte aan vreemden die zeggen dat ze hun agressieve mormel moeten aanlijnen.
De grondhouding is 'we komen er samen wel uit' maar dat betekent in de praktijk dat de eigenaar gewoon doet wat-ie zelf wil en de drie Standaardreacties laat horen:
1. Hij doet niks hoor
2. (als-ie wel heeft gebeten) Dat doet ie anders nooit!
3. (als het slachtoffer zijn gescheurde broek vergoed wil zien): U had bokito de hond niet moeten uitdagen/aankijken! Het is uw eigen schuld!

Om te voorkomen dat je achteraf, als de lieve hond die nóóit iets doet tóch iets heeft gedaan moet gaan aanhoren dat het je eigen schuld is; terwijl de eigenaar gewoon te beroerd is om ervoor te zorgen dat zijn beest en zijn hobby geen gevaar oplevert voor andere mensen, dan ben je beter af als je het probleem van de post een probleem van de eigenaar maakt. Het is nl zijn post. Niet de jouwe.
pi_57116990
quote:
Op zondag 2 maart 2008 19:56 schreef AQuila360 het volgende:
Toen ik nog zaterdagsbesteller was vond ik die honden doodeng! Zit in de genen om postbode's aan te vallen
och, je komt op de hond zijn terrein, dus blaft 'ie om je even te waarschuwen. Het gedrag verschilt per hond wel veel, trouwens. De ene hond blijft gewoon liggen zonder te blaffen, de andere hond komt gelijk met een rotvaart op je af.

Zolang de hond kwispelt is het meestal meer speelsheid/nieuwsgierigheid. Als de hond op de plaats blijft blaffen en de staart tussen de benen heeft, is het eerder angst. Als een hond grommend of zonder geluid op je af komt stormen, zou ik me wat meer zorgen gaan maken.

Na een poosje ken je alle honden in de wijk en leer je ook hun karakter wel kennen. In één van m'n wijken zit een onwijs lieve Golden Retriever die volgens de eigenaar niet met postbodes overweg kan (heeft een keer een akkefietje gehad met een andere postbode). Ik heb even kennis gemaakt met de hond (zoals eerder uitgelegd) en tegenwoordig komt hij vaak met z'n speeltje aanzetten als ik daar de fiets neerzet. Als ik in die straat de post bezorg, gaat 'ie steevast m'n fiets bewaken...

Elders in de wijk zit een drukke boxer die, als 'ie buiten is, al-tijd achter me aan komt rennen en aan m'n fietstassen zit (en er ook in probeert te bijten, maar dat was niet zo'n succes toen we de harde TNT-tassen kregen). Altijd hetzelfde verhaal, maar hij luistert prima als je hem zegt dat 'ie terug naar z'n plaats moet.

Je moet ook een beetje opletten dat je niet alle honden afrekent op het vooroordeel voor de verschillende rassen. Niet alle Golden Retrievers zijn lief en aaibaar, niet alle Rotweilers zijn bloeddorstige rotzakken en niet alle Duitse Herders zijn agressieve waakhonden.
pi_57119954
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

och, je komt op de hond zijn terrein, dus blaft 'ie om je even te waarschuwen. Het gedrag verschilt per hond wel veel, trouwens. De ene hond blijft gewoon liggen zonder te blaffen, de andere hond komt gelijk met een rotvaart op je af.

Zolang de hond kwispelt is het meestal meer speelsheid/nieuwsgierigheid. Als de hond op de plaats blijft blaffen en de staart tussen de benen heeft, is het eerder angst. Als een hond grommend of zonder geluid op je af komt stormen, zou ik me wat meer zorgen gaan maken.

Na een poosje ken je alle honden in de wijk en leer je ook hun karakter wel kennen. In één van m'n wijken zit een onwijs lieve Golden Retriever die volgens de eigenaar niet met postbodes overweg kan (heeft een keer een akkefietje gehad met een andere postbode). Ik heb even kennis gemaakt met de hond (zoals eerder uitgelegd) en tegenwoordig komt hij vaak met z'n speeltje aanzetten als ik daar de fiets neerzet. Als ik in die straat de post bezorg, gaat 'ie steevast m'n fiets bewaken...

Elders in de wijk zit een drukke boxer die, als 'ie buiten is, al-tijd achter me aan komt rennen en aan m'n fietstassen zit (en er ook in probeert te bijten, maar dat was niet zo'n succes toen we de harde TNT-tassen kregen). Altijd hetzelfde verhaal, maar hij luistert prima als je hem zegt dat 'ie terug naar z'n plaats moet.

Je moet ook een beetje opletten dat je niet alle honden afrekent op het vooroordeel voor de verschillende rassen. Niet alle Golden Retrievers zijn lief en aaibaar, niet alle Rotweilers zijn bloeddorstige rotzakken en niet alle Duitse Herders zijn agressieve waakhonden.
Mooi gezegd, ben het helemaal met je eens, ook met je eerdere post waar je zei hoe je kennis maakt met een hond

TS: let op de hond z'n lichaamstaal.
Kwispelen is goed

Tenzij het een hond met humor is die kwispelt en je dan alsnog bijt
pi_57151008
thanks voor de tips! Zal er mee aan de slag gaan

Jordy-B; ik praat ook altijd tegen honden.. ook tegen katten trouwens
Die hond die rond mijn fiets rende is trouwens geen onbekende. De vrouw die er folders rondbrengt gooit de folders daar tegenwoordig ook gewoon voor de deur, omdat de honden zo agressief reageren, en de post/ folders nogal hard uit je handen trekken als je ze in de bus doet.
En als je al last hebt van je polsen is dat geen goed idee..
pi_57151880
het is inderdaad vaak wel zo blaffende honden bijten niet, maar inderdaad een hond los op een terrein dat van HEM is, kan best scary zijn......

De beste raad ook al eerder genoemd..de baasjes erop aanspreken dat je je niet prettig voelt met de lobbes los, omdat je hem niet kent en niet weet hoe hij reageert op popstbodes...(veel honden hebben het uniform syndroom nl)
je kunt ook kleine hondekoekjes meenemen en deze naar hem toegooien, zodat hij jou komst met iets prettigs gaat ervaren, maar inderdaad ook dit altijd toch aan de eigenaar van het dier vragen.....
Ik vind dat een postbode zich prettig mag voelen in zijn werk en geen angst hoeft te ervaren voor zulke zaken en ik vind ook dat de eigenaar van het beestje zich daar moet kunnen inleven in jou positie....
Ik heb zelf een hond gehad op een falt, waar hij de postbode niet zag.....maar we verhuisden naar een gewoon huis, waar het geblaf. naar de postbode begon....hij stopte namelijk ongevraagd iets in ZIJN domein....kan voor een hond een waarschuwing zijn zo van heeeee dit is van mij ja....ik ben de eerst volgende keer meteen naar buiten gegaan nadat de postbode er was en heb hem gevraagd een koekje bij de post in brievenbus te doen......zodat de postbode als fijn ervaren werd...en inderdaad na een paar dagen was mijn grote en enge rottweiler niet meer aan het blaffen want hij rende kwispelend naar de deur in afwachting van zijn koekje......alleen het enige nadeel was bij de wandelingen dat elke postbode dus met een koekje werd geassioceerd hahahahaha, maar soms kan voor de hond een kennismaking ook al voldoende zijn....dus gewoon de baasjes eens vragen......
sonnie en de katten
  dinsdag 4 maart 2008 @ 16:49:53 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_57152573
Ik zou de eigenaars vriendelijk mededelen dat jij je hun terrein niet op waagt als er een hond losloopt.
Dus ze kunnen of de hond aangelijnd houden of een brievenbus aan het begin van het tuinpad plaatsen.
Als jij vrijwillig hun terrein op gaat en word gebeten kunnen zij zeggen * eigen schuld * dan had je maar niet de tuin in moeten lopen.......

Ik zelf vertik het om in de buurt van loslopende honden te komen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_57155904
Toen ik nog post bezorgde (zaterdags, 10 jaar terug ofzo) was het heel simpel. Hond komt aggressief over -> geen post bezorgen. Ging er een briefje mee voor de eerstvolgende postdag met daarop de reden dat er geen post bezorgd was. Bij herhaling was het over, bewoner kon dan fijn z'n post ophalen op het postkantoor. Eigenaars die zeiden dat beestje niks deed, maar enkel blafte: jammer, hond aangelijnd houden als die buiten is en buiten bereik postbode houden.

blaffende honden bijten inderdaad niet, maar blaffen kan ook zo ophouden,,, Meeste honden in mijn wijken waren gelukkig wel opgevoed, beetje om je heen drentelen en dat was het wel.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2008 @ 19:53:59 #37
73911 ultra_ivo
pi_57156409
Ik ben zelf ook postbode.
Als ik een hond niet ken of een hond niet vertrouw kom ik simpelweg niet binnen zijn bereik. Ik roep 2x 'de post', eventueel vergezeld van goeiemorgen/goeiemiddag. Komt er niemand naar buiten dan neem ik de post mee terug naar kantoor en schrijf de datum erop en de medeling 'hond in de tuin' of 'hond voor de brievenbus'. Dat recht heb je als postbode/postbezorger. Als er een hond los in de straat loopt mag je zelfs de hele straat mee terugnemen. Is dit een structureel probleem dan is het een zaak voor je teamcoach. Heeft de hond een collega of jezelf gepakt dan zou je zelfs bedrijfsveiligheid kunnen inschakelen. Je teamcoach of je manager weet wel de weg daarnaartoe.
Ik heb geleerd geen risico te nemen, in mijn eerste maand als postbode werd ik slinks gepakt door een voorbijlopende, aangelijnde hond.
pi_57177248
De hond lag altijd aangelijnt voor de inpandige garage, waarvan de deur meestal open is.
De lijn van de hond is echter zo lang dat de hond gemakkelijk bij de voordeur / brievenbus kan komen.
dus postbode technsich gezien heb je niets aan de lijn. behalve dan dat de hond je iig niet kan volgen.. maar goed. De hond komt de tuin niet uit.. het probleem is dat de hond vroeger alleen opkeek "hey postbode" en gewoon bleef liggen, en tegenwoordig blaffend op me af komt lopen.

Loop er zaterdag weer.. we'll see

Door de weeks (dinsdag t/m vrijdag) loopt er een postbezorger, waarvan ik weet dat ze zelf ook honden heeft, zaterdag loop ik er een maandag loopt een collega van me er. Die collega heeft gezegd dat die hond niets doet..
De postbezorger spreek ik eigenlijk nooit..

Kan me trouwens voorstellen dat je de post weer mee naar t kantoor mag nemen als er een hond in de tuin loop..
  FOK!fotograaf woensdag 5 maart 2008 @ 17:40:45 #39
73911 ultra_ivo
pi_57177892
Het maakt niks uit waar de lijn aan vastgemaakt is, binnen of buiten. Zolang je niet bij de brievenbus kan komen zonder in het bereik van de hond te komen heeft de bewoner een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')