Kun je mij vertellen waar in de OP staat dat PMen niet de bedoeling is?quote:Op maandag 3 maart 2008 15:25 schreef Harajuku. het volgende:
Gaat er niet om of jij voor of tegen bent, ik kijk naar de OP en je "het is niet de bedoeling" en nu maakt het ineens niet uit? Fine dan, dan maakt het niet uit.
Is het nog steeds veel makkelijker voor de maffia als er één mafialid is en 14 dorpsbewoners? De getallen zorgen voor de balance, echt waar. De bedoeling is door rationeel na te denken en iedereen te forceren te praten (bijv. door dreiging van lynchen te laten praten). De maffia is de enige partij die een reden heeft om te liegen, dus zo kun je 't ook winnen. Ook zijn de aanwijzingen natuurlijk reden tot lynchen, en zodra je er achter bent dat iemand maffia is kun je kijken wie hem verdedigde etc.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:26 schreef Harajuku. het volgende:
Feit blijft dat het voor de mafia veeeel makkelijker is. En dan ging ik uit van de OP waarvan ik dacht dat jij hem niet verzon, maar overnam. Dus persoonlijk was het niet.
en ook daar moet ik me van terugtrekkenquote:Op maandag 3 maart 2008 09:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Brand doet niet mee, die gata verhalen verzinnen ofzo
quote:Op maandag 3 maart 2008 16:31 schreef BrandX het volgende:
[..]
en ook daar moet ik me van terugtrekken
ik moet in ene nog 3 extra verslagen maken naast de 3 die ik nog had staan en mijn eindscriptie... en alles moet binnen 2,5 maanden af
Dus ik haak af, al mijn onlinetime zal neerkomen op noodzakelijk modwerk met af en toe vijf minuutjes struinen. Helaas geen tijd meer om langere tijd achterelkaar in een topic aanwezig te zijn
Ik doelde daar niet op, maar de dingen die ik eerder aangaf waardoor mafia een fikse voorsprong heeft.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:27 schreef Artanis1 het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen waar in de OP staat dat PMen niet de bedoeling is? [afbeelding]
Nee, 1 mafia zou belachelijk zijn.quote:Is het nog steeds veel makkelijker voor de maffia als er één mafialid is en 14 dorpsbewoners?
Daar ga ik ook niet tegenin. Maar zoals ik al aangaf, zoals de regels nu zijn heeft de mafia een grote voorsprong.quote:De getallen zorgen voor de balance, echt waar.
Jaja, dat begrijp ik toch ook wel. Maar als het dorp niet mag PMen, geen dubbele stem heeft en een lynch minder dan kun je er donder op tegen zeggen dat de mafia wint. Daarbij, als het dorp niet zou mogen PMen heb je sowieso al geen fuck meer aan de speciale rollen, omdat men niet mag PMen.quote:De bedoeling is door rationeel na te denken en iedereen te forceren te praten (bijv. door dreiging van lynchen te laten praten). De maffia is de enige partij die een reden heeft om te liegen, dus zo kun je 't ook winnen. Ook zijn de aanwijzingen natuurlijk reden tot lynchen, en zodra je er achter bent dat iemand maffia is kun je kijken wie hem verdedigde etc.
Nou, ik ben het daar niet mee eens.quote:Dat is de manier waarop het dorp zou moeten proberen te winnen; dat is de intentie.
Je gaat er weer vanuit dat de getallen 'tzelfde zullen zijn als vorige keer.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:39 schreef Harajuku. het volgende:
Ik doelde daar niet op, maar de dingen die ik eerder aangaf waardoor mafia een fikse voorsprong heeft.
Het was een voorbeeld om aan te geven dat de getallen de balance bepalen ipv. wat de rollen doen.quote:Nee, 1 mafia zou belachelijk zijn.
Zie bovenstaandquote:Daar ga ik ook niet tegenin. Maar zoals ik al aangaf, zoals de regels nu zijn heeft de mafia een grote voorsprong.
Dit zijn twee verschillende dingen; er is een verschil tussen mij PMen en een andere speler PMen.quote:Jaja, dat begrijp ik toch ook wel. Maar als het dorp niet mag PMen, geen dubbele stem heeft en een lynch minder dan kun je er donder op tegen zeggen dat de mafia wint. Daarbij, als het dorp niet zou mogen PMen heb je sowieso al geen fuck meer aan de speciale rollen, omdat men niet mag PMen.
Ik heb altijd al gezegd dat je anderen mag PMen, dat zal ik ook niet wijzigen. Ik stelde alleen aan de kaak of 't verstandig is.quote:Oh, en toen ik vroeg of mijn rol anderen mocht PMen, zei je nog ja. En nu ineens niet.
Ik heb de regels niet gewijzigd. Ik heb alleen afgeraden andere spelers te PMen. Afraden is iets anders dan verbieden. Verder zie ik geen andere regels die ik gewijzigd zou hebben.quote:En zoals ik het nu begrijp ga jij elke keer de regels veranderen? Het was al zo duidelijk, dit gaat zeker helpen.
Imo moeten er eerst maar eens duidelijke regels ed komen, eer we naar ronde twee gaan. Niemand snapte de eerste OP, nu ga je blijkbaar elke keer dingen veranderen, schiet niet op zo.
##vote voor duidelijke regels eer we beginnen
Okay okay, ik zette die dingen ook onder regels. Maar goed, je snapt nu wat ik wél bedoelde.quote:Op maandag 3 maart 2008 17:16 schreef Artanis1 het volgende:
Ja, ik geef toe dat 't met de dorpsoudste wat vervelend verliep; was vooral omdat we te weinig man hadden dat die geschrapt werd. Ik had 't eronder wel gepost.
De aantallen zullen aangepast worden op de rollen die aanwezig zijn en het aantal spelers dat er zijn. Dit is geen spelregelwijziging.
Bij ons gaat het altijd over filosofische dingen als de evolutietheorie hoorquote:Op maandag 3 maart 2008 17:16 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn theekransjes gaan over het algemeen iets anders dan dit
Euhm.. als er e.e.a. verduidelijkt is misschien?quote:
Nope, alleen de mafia kreeg tips van TS.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Euhm.. als er e.e.a. verduidelijkt is misschien? [afbeelding]
Anyway.. als ik de ontwikkelingen zo lees krijg ik toch het gevoel dat de mafia in het voordeel zal zijn, het lijkt me niet dat dat de bedoeling is?
Daarbij, ik weet niet of het dorp ook tips had gekregen? Maar dat lijkt me ook niet de bedoeling eigenlijk.
Ik ga nu even eten en dan zal ik het nog eens op mn gemak nalezen.
Ook dorpsbewoners met speciale abilities kregen tips.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nope, alleen de mafia kreeg tips van TS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |