abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57090922

(Gemaakt door Daywalk3r)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oude delen:
deel 1: hier
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inleiding/Spelregels
Bij het mafiaspel is het de bedoeling om alle mafialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getalen zijn dan de dorpsmensen. Elke dag zullen er aanwijzingen zijn die leiden naar een mafialid, wat de dorpsleden kunnen analyseren. Hiermee moeten ze proberen de mafialeden te vinden en lynchen.

Dit spel zal iets anders werken dan andere Mafiaspellen; Eerst zal iedereen een rol aangewezen krijgen via PM, en daarna zal er een burgemeester gekozen worden via een democratische verkiezing. De burgemeester zal een aantal bodyguards hebben die zullen voorkomen dat hij s'nachts sterft aan de hand van de mafia. Hij kan wel gelynched worden.

S'nachts kunnen de mafialeden en mensen met speciale rollen mij een PM sturen met hun kills of andere abilities. Ik zal elke dag een datum zetten waarop we van dag naar nacht of omgekeerd gaan.

Gedurende de dag zullen er meerdere mensen sterven aan de handen van de mafia, waarna er aanwijzingen achtergelaten zullen worden. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Elke dag zal er iemand gelynched worden, waarin zowel dorpsleden als mafia kunnen stemmen.

Als de mafia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om mafia te lynchen waardoor de mafia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle mafia dood is.

De burgemeester zal in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch kunnen instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelynched worden. Men mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelynched. Dit moet van te voren aangekondigd worden door de burgemeester. Hij kan wel gelynched worden, en hij kan ook mafia zijn.
Stemregels:
1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijv: ##Ik stem voor Piet. Doe aub de ## ervoor zodat het voor mij makkelijk te vinden is wie waarop stemt.
2. Je mag niet stemmen a lá "ik stem nu voor piet, maar als het helpt om jan te redden stem ik op henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten: ##unvote jan, ##vote piet
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelynched worden.
Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
Inschrijving:
Stuur mij een PM om je in te schrijven, of post in deze thread.
Er zal wel een limiet zijn aan het aantal spelers; omdat dit nog een test is, zal ik maximaal 30 spelers toelaten.
Rollen:
Dorpsbewoner - Je hebt geen speciale krachten! Je kunt slechts meedoen en stemmen. Je wint als alle mafia dood is gegaan. Er zullen 6 normale dorpsbewoners zijn.

Mafia - Jouw doel is om de stad uit te moorden! Je zult te weten krijgen wie je mede-mafialeden zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal mafia gedeeld door twee (naar boven afgerond). Er zullen 4 mafia zijn.

Burgemeester - De burgemeester wordt aan het begin van het spel uitgekozen. Hij is de leider van het dorp. Zijn krachten zijn: Een grotere vote count (hij heeft 2 stemmen ipv. 1), kan één dag besluiten om een double lynch uit te voeren, en kan s'nachts niet vermoord worden door mafia zo lang er bodyguards leven. De burgemeester krijgt te weten wie de bodyguards zijn. Er is maar 1 burgemeester, en hij wordt niet herverkozen.

Bodyguard - Je bewaakt de burgemeester. Alleen de burgemeester kent je identiteit. Zo lang je leeft kan de burgemeester niet s'nachts vermoord worden. Als bodyguard kun je jezelf niet beschikbaar stellen om verkozen te worden als burgemeester. Je wint als alle Mafia dood zijn. Er zullen 2 bodyguards zijn.

Nachtwaker - Je neemt het recht in eigen hand. Je kunt elke avond behalve de eerste avond iemand naar eigen keus vermoorden. Let op! Er zal een aanwijzing aanwezig zijn zodra je iemand vermoordt. Je wint als alle mafia dood is. Er zal 1 nachtwaker zijn.

Rechercheur - Je mag mij elke avond één keer één van de volgende dingen vragen: Hoeveel mafia gestemd heeft om één bepaald persoon te lynchen, of of een bepaalde aanwijzing naar een bepaalde persoon leidt. (Let op dat dit ook kan leiden naar een dorpsbewoner met een speciale kracht). Je wint als alle mafia dood is. Er zal 1 rechercheur zijn.

Velddoctor - Je hebt de mogelijkheid elke avond één iemand te beschermen. Dit zal hem, indien er slechts één iemand hem getarget heeft, beschermen. Indien de mafia twee man stuurt, zullen jullie allebei sterven. Je wint als alle mafia dood is. Er zal 1 Velddoctor zijn.
Voor men die wilt weten hoe het spel gaat, hier is een voorbeeld -> http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=66251
Voorlopige deelnemerslijst:
1. Tinkepink
2. Floggingmolly
3. Bartaz (Mafia)
4. Thieske
5. SuperHarreGarre
6. Hawaii_Tim
7. -SG- (Dorpsbewoner)
8. Harajuku.
9. tha_one (Mafia)
10. BrandX (Dorpsbewoner)
11. PrincePolly
12. Isdatzo
13. Wouser
14. WackyDuck (Dorpsbewoner)
15. Induhskaai
Hoe je rol-PM er uit zal zien:
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Dorpsbewoner.

Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Speciale rol.

Stuur mij een PM indien je een vraag hebt over hoe het spel gaat of over wat je rol is.
Jouw rol in FOK! Mafia spel is Mafia.

Jouw mede-mafialeden zijn:
Mafialid1
Mafialid2
Mafialid3
etc.

Link naar belangrijke posts:
Dag 1 -> Hier
Nacht 1 -> Hier

Mods: indien dit niet in het goede forum staat, gelieve dit te schoppen naar het juiste forum. Ik heb geen forums gezien waar ik dit anders in zou moeten zetten.

vergrendeling eraf

PS: Als er nog iemand anders is in dit spel met ervaring, PM mij indien je mede-game master wil zijn. Ook zou ik graag willen weten hoe je een tekst in een bepaalde kleur zet. Good luck.

[ Bericht 1% gewijzigd door Artanis1 op 02-03-2008 16:03:51 ]
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:31:52 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57091000
TVP.
Huilen dan.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:32:16 #3
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57091012
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:29 schreef Artanis1 het volgende:
Ja, maar dat zit dan in de dagpost. Als je s'nachts met het hele dorp gericht iemand lynched heeft dat weinig te maken met de sneak ik wil niet opvallen kills die door de maffia gepleegd worden.
Dus we gaan nu nog wél iemand lynchen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_57091109
Dit was de lynch. Het verschil was alleen dat er geen stemming over was, maar dat de burgemeester 't slachtoffer koos.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:35:26 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57091141
Okay.
pi_57091144
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ghehe, ik dacht jouw de vorige aflevering toch regelmatig gespot te hebben...
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:35:39 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57091153
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, maar dan beslissen we als dorp wie er gelyncht wordt..

1. Tinkepink
2. Floggingmolly
3. Bartaz
4. Thieske
5. SuperHarreGarre
6. Hawaii_Tim
7. -SG-
8. Harajuku.
9. tha_one
10. BrandX
11. PrincePolly
12. Isdatzo
13. Wouser
14. WackyDuck
15. Induhskaai

de burgemeester (c'est moi), en de dorpsoudste..(ik weet niet wie dat is) hebben een dubbele stem.. dus ik zou zeggen.. STEM.

of is dat pas voor de volgende dag? / nacht?
Huilen dan.
pi_57091195
Dat is pas voor de volgende nacht. Er is ook geen dorpsoudste in dit spel, omdat er dan te weinig gewone dorpsmensen zouden zijn.
pi_57091198
Oké. Relaxt. Ben benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:37:16 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57091231
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, maar dan beslissen we als dorp wie er gelyncht wordt..

1. Tinkepink
2. Floggingmolly
3. Bartaz
4. Thieske
5. SuperHarreGarre
6. Hawaii_Tim
7. -SG-
8. Harajuku.
9. tha_one
10. BrandX
11. PrincePolly
12. Isdatzo
13. Wouser
14. WackyDuck
15. Induhskaai

de burgemeester (c'est moi), en de dorpsoudste..(ik weet niet wie dat is) hebben een dubbele stem.. dus ik zou zeggen.. STEM.

of is dat pas voor de volgende dag? / nacht?
Hoi. Er zijn nog mensen die ik hier nog niet eens heb zien posten. Ik stel dus voor dat men tijden afspreekt, en dat TS iedereen PMed.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:37:49 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57091253
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:36 schreef Artanis1 het volgende:
Dat is pas voor de volgende nacht. Er is ook geen dorpsoudste in dit spel, omdat er dan te weinig gewone dorpsmensen zouden zijn.
Lekker fair
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:37:52 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57091256
quote:
Oké, maar die stemmen moeten naar jou gepm'd worden? of.. ?

en voor wanneer moet iedereen gestemd hebben?
Huilen dan.
pi_57091272
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Oké. Relaxt. Ben benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.
Wij allemaal

Dus TS en uberDon, what's next.
Kan ik kijken wie Odols gaat winnen of gaat er bijv. morgen pas weer iets gebeuren?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:40:30 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57091362
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:38 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Wij allemaal [afbeelding]

Dus TS en uberDon, what's next.
Kan ik kijken wie Odols gaat winnen of gaat er bijv. morgen pas weer iets gebeuren?
^is dus geen mafia. Idols
pi_57091406
Misschien kan Artanis1 ook een beetje aangeven hoeveel mensen er nog dingen door moeten geven.
pi_57091426
De velddoctor en de mafia mogen mij hun keuzes PMen, hierna kan ik dag triggeren.
pi_57091506
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:42 schreef Artanis1 het volgende:
De velddoctor
pi_57091559
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:44 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Verklap je nu wat je bent?
pi_57091678
Ben benieuwd of er veel observers zijn, of dat 't vooral ik ben die veel op f5 drukt
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 1 maart 2008 @ 21:49:53 #20
39237 crew  H_T
2733
pi_57091711
quote:
Huh, overdag is toch het lynchen? Hoe kunnen we het anders zien en gedenkst-shirts en -mokken verkopen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_57091765
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:45 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Verklap je nu wat je bent?
Who knows??

Maybe Derrick can tell tou

pi_57091769
lynchen gebeurt van dag naar nacht, mafiakills en andere special abilities gebeuren vooral van nacht naar dag (uitzondering is recherche, die eens per dag/nacht cycle mij een vraag mag stellen)
  zaterdag 1 maart 2008 @ 21:51:58 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_57091791
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:48 schreef Artanis1 het volgende:
Ben benieuwd of er veel observers zijn, of dat 't vooral ik ben die veel op f5 drukt
Ik ook hoor
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_57091826
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 21:48 schreef Artanis1 het volgende:
Je bent niet de enigste
pi_57092095
Haaa, het wolvenspel maar dan onder andere benaming

Leuk spel en leuke opzet in elk geval. Doe zelf geregeld weerwolven spel (is dus zelfde opzet, alleen ipv maffia heb je weerwolven)

Ik houd ff in de gaten, maybe dat ik next ronde mee doe
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:01:10 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57092119
ik doe ook regelmatig F5-en
Huilen dan.
pi_57092146
Mijn F5 is ook aan 't vervagen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:06:46 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57092321
Dit spel is wel heel pro mafia als ik alles nog eens nalees, hè
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:07:00 #29
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57092332
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:00 schreef Crazy-M het volgende:
Haaa, het wolvenspel maar dan onder andere benaming

Leuk spel en leuke opzet in elk geval. Doe zelf geregeld weerwolven spel (is dus zelfde opzet, alleen ipv maffia heb je weerwolven)

Ik houd ff in de gaten, maybe dat ik next ronde mee doe
Me 2, daarom dat ik het ook al redelijk snap . Gelukkig tenminste :p.

Ben benieuwd wat er vanacht gebeurd.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_57092368
Hoever is deze ronde trouwens ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_57092386
Denk dat 't 4-5 dagen zal duren. (in game-tijd, wellicht maar 2 dagen met dit tempo in RL-tijd)
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:09:21 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57092401
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:08 schreef Crazy-M het volgende:
KEn jij Mobstar
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:09:35 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_57092405
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:08 schreef Crazy-M het volgende:
We zijn net begonnen. De burgermeester is gekozen en er is iemand gelyncht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:10:30 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57092428
MAg de mafia 's nachts twee mensen schieten?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 1 maart 2008 @ 22:12:30 #35
39237 crew  H_T
2733
pi_57092493
quote:
Mafia - Jouw doel is om de stad uit te moorden! Je zult te weten krijgen wie je mede-mafialeden zijn. Samen zullen jullie elke dag mij een aantal kills kunnen sturen, waarbij het aantal kills gelijk is aan het aantal mafia gedeeld door twee (naar boven afgerond). Er zullen 4 mafia zijn.
4/2 = 2, volgens mij mag maffia dus per nacht twee mensen doden, totdat er twee maffioso zijn gedood
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:12:36 #36
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57092500
Corrupte zooi hier .

* -SG- heeft honger.
pi_57092527
Hawaii_Tim snapt 'm.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:13:46 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57092545
Mafia heeft echt een puntje, punt, voor hier eh. Ik blijf erbij
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:14:33 #39
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57092566
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:13 schreef Artanis1 het volgende:
Hawaii_Tim snapt 'm.
Ik snapte het ook hoor! Maar durfde het niet te vertellen .
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 1 maart 2008 @ 22:14:48 #40
39237 crew  H_T
2733
pi_57092576
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:13 schreef Artanis1 het volgende:
Hawaii_Tim snapt 'm.
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_57092606
Wanneer mag 't stemmen eigenlijk beginnen?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:18:28 #42
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57092724
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mag ik vragen wat er in je signature staat?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:19:01 #43
197394 tha_one
podjandikkie
pi_57092745
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
pssssssss't nu je mafia bent moet je eerst je doelwit via PM doorgeven.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:20:02 #44
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57092787
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:19 schreef tha_one het volgende:

[..]

Heb jij dat al gedaan dan?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:20:25 #45
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57092801
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:20 schreef -SG- het volgende:

[..]

Heb jij dat al gedaan dan?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:21:18 #46
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_57092832
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:19 schreef tha_one het volgende:

[..]

Misschien ben je wel de enigste die het al gedaan heeft .
pi_57092843
awesome post
pi_57092913
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:18 schreef -SG- het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat er in je signature staat?
Dat ik Chinees spreek en dat je het niet naar Google Translate moet kopiëren want dat is voor knuppels.
pi_57092944
Ik heb alle informatie binnen, de dag-post komt er zo aan..
pi_57092961
Cool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')