Bronquote:Peshawar, 1 maart. In de Pakistaanse Swat-vallei zijn gisteren zeker 38 doden gevallen bij een zelfmoordaanslag tijdens de begrafenis van een politieagent die eerder op de dag was gedood door een bermbom.
Naar schatting zestig van de ruim 500 aanwezigen raakten gewond. De zelfmoordenaar liet zijn bommen afgaan terwijl collega’s en familieleden de kist op de schouders namen. Een van de slachtoffers is de zestienjarige zoon van de agent.
In de Swat-vallei in de North-West Frontier Province wordt al maanden gevochten tussen het leger en strijders van de militante geestelijke Maulana Fazlullah, die vorig najaar grote delen van de vallei bezetten. Begin deze week verklaarde het leger dat het de vallei weer grotendeels in handen had. Vorige week vielen nog twaalf doden toen een truck met bruiloftgasten op een bermbom reed.
De zelfmoordaanslag is de grootste in Pakistan sinds de verkiezingen vorige week. Tijdens de campagnes zijn enkele grote aanslagen gepleegd op politieke bijeenkomsten in de provincie. Sinds begin dit jaar zijn ruim 450 doden gevallen bij aanslagen en gevechten tussen leger en extremisten.
De winnaar van de verkiezingen, de Pakistaanse Volkspartij van de vermoorde oud-premier Bhutto, probeert nu een ‘coalitie van nationale concensus’ samen te stellen waarin alle partijen behalve de aan president Musharraf gelieerde PML-Q moeten meedoen. Donderdag sprak Bhutto’s weduwnaar Zardari met Fazl ur-Rehman, leider van een van de moslimfundamentalistische partijen.
Idd dit is erg triest te noemenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:43 schreef Ferdie88 het volgende:
Ik begin me steeds meer te schamen voor de mensheid. Eergevoel is deze mensen blijkbaar totaal vreemd, want zelfs de doden gunnen ze geen rust. Het is lang geleden, maar dit is weer zo'n nieuwsbericht waar ik me even boos om kan maken
Deze reactie trouwens ookquote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
-edit-
Ik denk niet dat je je hoeft te schamen voor de mensheid, maar wel voor bepaalde religies en hun volgelingen. Deze mensen zouden in principe dezelfde hersencapaciteit als wij moeten hebben.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:43 schreef Ferdie88 het volgende:
[..]
Ik begin me steeds meer te schamen voor de mensheid. Eergevoel is deze mensen blijkbaar totaal vreemd, want zelfs de doden gunnen ze geen rust. Het is lang geleden, maar dit is weer zo'n nieuwsbericht waar ik me even boos om kan maken
Probeer je nu verkapt de Islam te bashen? We hebben allemaal dezelfde hersencapaciteit, alleen wij bepalen zelf hoe we die benutten.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:29 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je hoeft te schamen voor de mensheid, maar wel voor bepaalde religies en hun volgelingen. Deze mensen zouden in principe dezelfde hersencapaciteit als wij moeten hebben.
Natuurlijk probeer ik dat. De Islam houdt mensen dom.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:19 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Probeer je nu verkapt de Islam te bashen? We hebben allemaal dezelfde hersencapaciteit, alleen wij bepalen zelf hoe we die benutten.
met wij bedoel je het westen? Dus we ontkennen WOII, Joegoslavië, middeleeuwen met kruistochten, grapjurkquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:29 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je hoeft te schamen voor de mensheid, maar wel voor bepaalde religies en hun volgelingen. Deze mensen zouden in principe dezelfde hersencapaciteit als wij moeten hebben.
En meneer de pastoor had daar geen handje van?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:30 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Natuurlijk probeer ik dat. De Islam houdt mensen dom.
Nu komt het 'alle gelovigen zijn dom en de oplossing is om het geloof te verbieden zodat die domme mensen... euh, ja, verbieden dus'.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:36 schreef gronk het volgende:
[..]
En meneer de pastoor had daar geen handje van?
Protestanten? Katholieken?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nu komt het 'alle gelovigen zijn dom en de oplossing is om het geloof te verbieden zodat die domme mensen... euh, ja, verbieden dus'.
Ja, het verlichte Westen ja. Dat jij nou zo imbeciel bent om het verschil niet te kunnen zien tussen de onderdrukkingen van religie en de vrijheid om te doen wat je wilt zoals je hier kunt leven.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
met wij bedoel je het westen? Dus we ontkennen WOII, Joegoslavië, middeleeuwen met kruistochten, grapjurk
Ongetwijfeld. Maar meneer de pastoor loopt niet met een bom rond om angst te zaaien en haat te creeëren.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:36 schreef gronk het volgende:
[..]
En meneer de pastoor had daar geen handje van?
In je vorige reactie roep je op tot nuancering, en hier loop je domme plattitutes te spuien. Tsk, tsk.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:36 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar meneer de pastoor loopt niet met een bom rond om angst te zaaien en haat te creeëren.
Ik noem jou als persoon niet imbeciel, ik noem je denkwijze inzake deze discussie imbeciel.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:46 schreef opgebaarde het volgende:
en dat noemt mij imbeciel, uit uw mond vat ik dat op als een compliment
Nuancering? Nee, dat is voor lefties.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:40 schreef gronk het volgende:
[..]
In je vorige reactie roep je op tot nuancering, en hier loop je domme plattitutes te spuien. Tsk, tsk.
Dat is nou juist de clou, op internet waar meestal de zin grammaticaal uitgelegd wordt is die zin op meerdere manieren uit te leggen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
je weet helemaal niet wat ik denk, beter lezen
De meeste slachtoffers zijn ook moslims.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:51 schreef concac het volgende:
tegenwoordig worden de meesten aanslagen gepleegd door moslims
tegenwoordig? volgens mij staan ze al tientallen jaren op de absolute nr 1 als het gaat om de hoeveelheid aanslagen als ook de slachtoffersquote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:51 schreef concac het volgende:
tegenwoordig worden de meesten aanslagen gepleegd door moslims
oh jah joh ? goh ik dacht dat het aantal moslims wel meeviel in aanslagen zoals 9/11 ook worden er talloze niet gelovigen en anders gelovigen getroffen ik denk zelfs meer dan moslims...quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
De meeste slachtoffers zijn ook moslims.
Enig idee hoeveel slachtoffers er vallen door terrorisme?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:17 schreef GewoneMan het volgende:
oh jah joh ? goh ik dacht dat het aantal moslims wel meeviel in aanslagen zoals 9/11 ook worden er talloze niet gelovigen en anders gelovigen getroffen ik denk zelfs meer dan moslims...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |