abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57063080
quote:
Nederland is een land voor laagopgeleiden. Het heeft zijn hoogopgeleide inwoners te weinig te bieden. Zij trekken weg naar landen waar het aantrekkelijker is om te wonen en te werken.

"Ik zie niet dat er belemmeringen worden weggenomen voor bedrijven en dat het hier aantrekkelijker wordt voor hoogopgeleide mensen om te werken. Nederland is eerder een land voor laagopgeleiden", zegt Ad Scheepbouwer in een interview met FEM Business. Laagopgeleiden 'komen hier graag want we geven hun kansen en zekerheid'.

De bestuursvoorzitter van KPN is somber over de kansen om nieuwe bedrijven naar Nederland te halen. "Het probleem in Nederland is dat wij de voorwaarden niet hebben. Dus er komen niet heel veel nieuwe bedrijven hier, de bancaire sector vestigt zich hier niet. Als er dan bedrijven vertrekken en worden overgenomen gaat dat zeer doen."

Scheepbouwer heeft in dat verband ook forse kritiek op de rol van het kabinet. "Nederland is een land zonder plan. Er is geen consistent beleid. Dat is er al jaren niet." En: "Ik lees en hoor heel weinig over plannen om over tien jaar op een bepaald gebied leidend te worden."
En daar heeft meneer Scheepbouwer volledig gelijk in!
pi_57063109
Eens, ik zie mezelf ook binnen 10 a 15 jaar wegtrekken.
Elke vorm van stimulans of zelfontplooing word geremd door het kabinet dat nivellering als hoogste gedachtegoed heilig heeft verklaard.
pi_57063228
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
pi_57063286
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:05 schreef TubewayDigital het volgende:
Denk je dat het dit kabinet het ook maar een biet kan bommen. De hoogopgeleiden trekken weg, nou en ????
Over 10 jaar, als er weinig tot geen belasting meer te schrapen valt van de veelverdiener om de laagverdienende loonwerker te kunnen ondersteunen in zijn te dure onderhoud, zullen ze wel spijt hebben hoop ik .
pi_57063332
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Over 10 jaar, als er weinig tot geen belasting meer te schrapen valt van de veelverdiener om de laagverdienende loonwerker te kunnen ondersteunen in zijn te dure onderhoud, zullen ze wel spijt hebben hoop ik .
jongen, dat gaat pas over 40/50/60 jaar fout en dan is de huidige elite allang uitgeregeerd en zijn hun kinderen ook allang vertrokken.

Snap het nou eens. Dit kabinet heeft niet het beste met nederland voor. Het is een parasiet die alleen maar aan zich zelf denkt. PvdA, VVD, CDA. 1 pot nat.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:15:33 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57063493
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigreren De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:15:35 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063495
Tja...maar dit is waar de burger voor kiest, je kan het kabinet wel de schuld geven, maar die zitten er omdat de meerderheid op die partijen stemt....

Triest maar waar....tel de jaren ook af tot ik weg ga...vrij simpel, nog even een paar opleidingen doen hier en ervaring op doen bij mijn huidige werkgever wat betrreft projectmanagement en dan foetsie...en thanks for the fish!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:17:15 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57063536
Ach, kan me best voorstellen dat mensen wegtrekken. Ik zie mezelf hier ook niet mn hele leven wonen. Zie Duitsland of Denemarken wel zitten. Ik geef niet eens om geld of een grote carriere, maar de richting die Nederland op het moment opgaat is niet de mijne. Maar ach, wie weet komt er over een paar jaar opeens een kabinet wat wél verder dan hun eigen belang denkt en denk ik er dan weer helemaal anders over.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57063542
Jup
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:17:43 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063543
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
Al die mensen die roepen dat ze gaan emigreren De emigratie is per jaar zo'n 150.000 (ca. 1%) terwijl vorig jaar 80% van de bevolking aangaf erover te denken
tja die 80% denk er aan, maar de mensen die echt willen doen het ook, kan je heel hard om lachen...net zo hard en lang als jij wilt...tot de dag dat je beseft dat wat die Scheepsbouwer zegt, gewoon waar is.

Je kop in het zand steken zal je vast een hoop blijdschap geven.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:18:59 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_57063575
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:17 schreef Semisane het volgende:

[..]

tja die 80% denk er aan, maar de mensen die echt willen doen het ook, kan je heel hard om lachen...net zo hard en lang als jij wilt...tot de dag dat je beseft dat wat die Scheepsbouwer zegt, gewoon waar is.

Je kop in het zand steken zal je vast een hoop blijdschap geven.
Ik steek mijn kop niet in het zand, maar concludeer alleen dat vrijwel iedereen roept "WE VERTREKKEN UIT DIT KUTLAND!" terwijl uiteindelijk vrijwel niemand het daadwerkelijk doet.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:22:04 #12
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063640
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:18 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik steek mijn kop niet in het zand, maar concludeer alleen dat vrijwel iedereen roept "WE VERTREKKEN UIT DIT KUTLAND!" terwijl uiteindelijk vrijwel niemand het daadwerkelijk doet.
Tja...dat kan, maar zoals ik zeg, degene die echt willen en er niet enkel zo nu en dan aan denken, gaan echt wel en vaak zijn dat dus degene die hoogopgeleid zijn.

En ik wil niet 1 van die achterblijvers zijn...die op een gegeven moment beseffen dat ze te lang op het foute feestje zijn blijven hangen, om het maar op een mislukt poëtische manier te zeggen.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:23:38 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57063676
Als het overal elders in de wereld toffer wonen is, wat doet Scheepbouwer dan nog hier?
pi_57063702
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef TNA het volgende:
En de emigratie is nog dalende ook (plus dat ze voor het grootste deel uit remigranten bestaat)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57063758
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Als het overal elders in de wereld toffer wonen is, wat doet Scheepbouwer dan nog hier?
Voor hem is het wel aardig verdienen hier. Je generaliseerd nu wel extreem wat hij zegt.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:27:09 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063765
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:23 schreef Pool het volgende:
Je weet verder wel wie Scheepsbouwer is?
pi_57063797
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Grote bek, weinig visie en goed binnenlopen?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:29:23 #18
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57063819
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nuff said toch? Heeft een mens meer redenen nodig om nog even in Nederland te blijven?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:29:40 #19
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_57063824
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

En de emigratie is nog dalende ook (plus dat ze voor het grootste deel uit remigranten bestaat)
Daarnaast natuurlijk de mensen die net over de grens in Belgie en Duitsland gaan wonen, wat ook niet echte emigratie is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:32:43 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57063884
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Als hij echt een topmanager is en als hij het echt zo slecht wonen vindt in Nederland, dan zoeken ze in andere landen toch ook wel topmanagers?
pi_57063895
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Scheepbouwer heeft wel een punt hoor. Maar het is iets waar alle partijen zich schuldig aan maken. De PvdA is alleen maar bezig om veroeste verworvenheden intact te laten, het CDA vindt sowieso nooit iets en waait met alle winden mee, de VVD benadrukt altijd het kostenaspect maar is weinig gefocust op productiviteitsgroei (wel loonmatiging).

Met als resultaat dat Nederland tussen de Angelsaksische wereld en de Scandinavië in valt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57063904
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Daarnaast natuurlijk de mensen die net over de grens in Belgie en Duitsland gaan wonen, wat ook niet echte emigratie is.
Dat en nog een groep pensionados die Spanje leuker vinden dan Nederland is wel emigratie maar heeft weinig met opleiding te maken.
las laatst ergens dat het aantal jonge emigranten ca 10.000 per jaar is waarvan een aanzienlijk deel binnen enkele jaren weer terugkomt.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:37:09 #23
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_57063961
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat en nog een groep pensionados die Spanje leuker vinden dan Nederland is wel emigratie maar heeft weinig met opleiding te maken.
las laatst ergens dat het aantal jonge emigranten ca 10.000 per jaar is waarvan een aanzienlijk deel binnen enkele jaren weer terugkomt.

maar we bestaan wel degelijk, de echte emigranten !

of het veel of weinig is laat ik even in het midden

Kaaskoppen in het buitenland
zonnig Brasil
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:43:46 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57064087
Als ik Scheepbouwer zijn redenatie doortrek, dan sluiten we toch gewoon de grenzen voor "laag opgeleide" immigranten? Zelfde resultaat; met als bijkomend voordeel dat het wat minder druk wordt in dit land; dit itt. de oplossing van Scheepbouwer. Of is dat weer te Wilders gedacht?

KPN directeuren die met steun van de overheid de grote ondernemer uithangen moet je niet al te sereuis nemen.

NB. Het is natuurlijk wel een klote kabinet; maar echt beter is het sinds Oude Drees ook niet geweest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:00:55 #25
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_57064440
Ik denk dat er in dit land juist erg veel kansen zijn voor hoogopgeleiden. Er worden allerlei meestal zinloze opleidingseisen gesteld aan personeel voor laaggeschoolde baantjes. Het probleem is: het gaat hier niet om hoogopgeleiden met nuttige vakkennis, maar om afgestudeerden aan sociale academies en dergelijke. Deze verzinnen allerlei nieuwe regelgeving waar ze de productieve mensen mee aan banden leggen.
Hoogopgeleiden willen hier niet weg wegens de lage lonen maar wegens de vele regels en het gebrek aan betaalbare woonruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')