abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57059025
Zo. Inmiddels zijn we toch wel op een kwart van de verbouwing .

Vanochtend ben ik met het afplakken van het laminaat onder de geweldige rood/roze/paarse muur begonnen, het resultaat van de 2e sauslaag post ik zodra ik klaar ben .

Kleine samenvatting:

Plattegrond:

Woonkamer [Toen]

Woonkamer [NU]

Relaxkamer [Toen]

Relaxkamer [Nu]

Oorlogswond:

Poep:

http://xs224.xs.to/xs224/08093/w.t.f989.jpg (Linkje voor de zwakkere magen onder ons. )

Nieuwe wc-bril zónder poep:

Dan denk ik dat we nu de belangrijkste foto's wel hebben gehad...
Meer materiaal en verder gebrabbel kan men vinden in: Kasta's Casa!

Ga ik nu weer verder met de relaxkamermuur en als dat er vlot op zit probeer ik in de slaap- en hobbykamer de eerste rode laag er ook vast op te krijgen .

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 04-03-2008 23:20:40 ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_57059445
Nou succes met je rode muren...
Ik volg het angstvallig, aangezien ik een een muur rood wil gaan maken.
(maar ik wist al wel dat dat een k*t kleur is )
pi_57061318
Achja, beter je muur dan je vriendin rood...;)
pi_57061745

Hoe is de moeilijke bevalling van de rode muur?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57061976
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:52 schreef Oblivion het volgende:

Hoe is de moeilijke bevalling van de rode muur?
Valt me op zich nog behoorlijk mee .

Denk dat er hierna nog 1 laagje overheen moet en dat het er dan redelijk acceptabel uitziet.

Foto:

Alhoewel ik eerlijkheidshalve wel moet toegeven dat het er op de foto wel een stukkie beter uitziet dan wanneer je er langsloopt en goed kijkt.

Zal zometeen eens even een filmpje proberen te regelen; nu eerst de hobbykamer uitruimen en die ook direct even meepakken .

Oh Daniël, ik denk dat ik Zaterdag wel even langs kan komen voor de kast .
pi_57062048
Heb je die rode verf direct op de muur gesmeerd?
Ik heb ook zulke rode muren en heb er eerst een grijze grondverf opgesmeerd en daarna de rode verf. Dat dekt een stuk beter.
ijs_beer fan!
pi_57063348
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 15:10 schreef NanKing het volgende:
Heb je die rode verf direct op de muur gesmeerd?
Ik heb ook zulke rode muren en heb er eerst een grijze grondverf opgesmeerd en daarna de rode verf. Dat dekt een stuk beter.
Dekking zou geen probleem moeten zijn bij glasvezel + voorstrijk.

Althans, dat zij het mens van de Gamma. De kuthoer.
pi_57063388
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 15:06 schreef kastanova het volgende:
Zal zometeen eens even een filmpje proberen te regelen
Filmpje! Van verf!
pi_57063500
Is goed kasta, bel je me dan even? ik ben er namelijk al uit alleen je kast staat nog in de flat,, zit de gehele nacht je naam te roepen

ontopic: dat rode mag inderdaad wel, alhoewel is dit nog nat? want dan trekt er nog veel weg.
Wel netjes afgeplakt trouwens maar why eerst vloer leggen en daarna schilderen?
pi_57067757
Dat is al een flinke vooruitgang zeg die tweede laag
pi_57068045
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef daniel.spijker het volgende:
Wel netjes afgeplakt trouwens maar why eerst vloer leggen en daarna schilderen?
Qua planning was het de bedoeling dat beide muren klaar zouden zijn zodra er hulp kwam om het laminaat te leggen... Maar aangezien die muur 3 dagen(!) nodig had om te drogen, schopte dat de planning nogal in de war, vandaar dus .

En slechts een gedeelte van het laminaat leggen geeft een te grote kans op verschuivingen, dus hebben we het maar in 1 keer doorgelegd.
pi_57071380
oooh zo ziet die muur er al prima uit, zeg, het is ook minder roodrood zo

ja of het is de lichtval, de andere hoek
tvp dus gewoon eigenlijk.

oh, en fijne drol ook intrigerend dat kleurverschil
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57071523
Waarom die drol? Dat had ik nou best kunnen missen.

Rood begint al redelijk te dekken.
pi_57071544
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:00 schreef milagro het volgende:
oooh zo ziet die muur er al prima uit, zeg, het is ook minder roodrood zo

ja of het is de lichtval, de andere hoek
tvp dus gewoon eigenlijk.

oh, en fijne drol ook intrigerend dat kleurverschil
Ik ben er inmiddels achter dat ze beiden wel dégelijk van 1 en dezelfde persoon waren .

Ook leuk, daarnaast kwam ik er namelijk achter dat m'n vrienden toen ik weg was enkele voorbijgangers die zichzelf buren noemden uitgenodigd hebben.
Die vent zag er uit als een alcoholist en het vrouwtje had de tanden schots en scheef in de bek staan en was moeder van 9(!) kinderen waarvan ze er inmiddels nog maar 2 had/zag.
Oftewel, het betere volk .

Het bleek zelfs nog enige moeite gekost te hebben om die lui er vervolgens ook weer van te overtuigen dat ze op moesten bokken en ik heb ze hier nooit weer gezien, maar dát verklaart dus hoe ze zo snel een kratje bier leeg hebben gekregen.

Altijd leuk, zulke gastvrije vrienden .
pi_57072294
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:07 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels achter dat ze beiden wel dégelijk van 1 en dezelfde persoon waren .

Ook leuk, daarnaast kwam ik er namelijk achter dat m'n vrienden toen ik weg was enkele voorbijgangers die zichzelf buren noemden uitgenodigd hebben.
Die vent zag er uit als een alcoholist en het vrouwtje had de tanden schots en scheef in de bek staan en was moeder van 9(!) kinderen waarvan ze er inmiddels nog maar 2 had/zag.
Oftewel, het betere volk .

Het bleek zelfs nog enige moeite gekost te hebben om die lui er vervolgens ook weer van te overtuigen dat ze op moesten bokken en ik heb ze hier nooit weer gezien, maar dát verklaart dus hoe ze zo snel een kratje bier leeg hebben gekregen.

Altijd leuk, zulke gastvrije vrienden .
dat 'betere volk' gaat wel voor je door het vuur, hè, Kasta, als de nood aan de man is, houd ze te vriend, op redelijke afstand, dat dan weer wel

weekend klussen voor de boeg, dus morgen vroeg op, of ga je zo nog weg en lekker uitslapen morgen?

oh en heb je nu dezelfde, dure , verf gebruikt, of die Oksel je aanraadde?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_57073562
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 22:37 schreef milagro het volgende:
weekend klussen voor de boeg, dus morgen vroeg op, of ga je zo nog weg en lekker uitslapen morgen?
Mwah, eigenlijk was de planning om al m'n energie in het huis te stoppen totdat het (redelijk) "af" is.
Stappen gaat me weer een complete avond + volgende dag (kater) kosten en dat vind ik op dit moment eigenlijk zonde van m'n vrije tijd.
Moet echter wel werken morgen vanaf 8:00 tot 12:30 (in ruil voor m'n vrije klusdagje vandaag) dus uitslapen is er ook niet bij.
Naja, morgen na het werk eindelijk maar eens inschrijven bij de gemeente ( . ) en daarna de eerste laag rood op de slaapkamermuur (vanavond voorgestreken), de 2e laag in de hobbykamer en de 3e laag in de relaxkamer.
quote:
oh en heb je nu dezelfde, dure , verf gebruikt, of die Oksel je aanraadde?
Ik had nog redelijk wat over en daar heb ik vandaag de 2e relaxkamerlaag en de hobbykamer mee gered en dan heb ik zelfs nog wel iets over.
Ik denk dus dat ik het maar gewoon bij de dure houd. Met een extra emmer van 10 liter moet ik alles wel kunnen redden lijkt.
En voor die besparing van een paar tientjes wil ik het risico niet nemen dat ik achteraf denk "Hé kut, had ik nu maar gewoon betere verf gebruikt . "

Anyway, de hobbykamermuur met de 1elaag (zonder glasvezel, alleen gladgemaakt en voorstrijk)

Daar zie je ook de geschilderde kozijnen op, ze worden allemaal Monacowit geschilderd (thanx mam . ); leek me wel leuk dat contrast tussen de rode muren en hagelwitte kozijnen .
  zaterdag 1 maart 2008 @ 00:38:35 #17
195784 tzja
anonymous
pi_57073859
Woon je in een turkenbuurt?
In Dutch the term lol translates to "fun" and the term "Lul" is slang for dick. So when the two forms are combined it must be having fun whilst being a dick...truly the lulz have existed long before interweb...
http://encyclopediadramatica.com/
pi_57073930
Gaaf zo'n relax kamer! Helemaal geweldig met die dubbele deuren

Mooie kleur rood ook. Hoop alleen dat het nog een beetje netjes opdroogt.
pi_57074000
Geen tafel?
Altijd pizza op de bank voor de tv?
pi_57075101
Op zaterdag naar het stadhuis?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_57076014
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 02:17 schreef Bartjebart het volgende:
Op zaterdag naar het stadhuis?
Goddamnit, trap ik er weer in .

Kutambtenaren .
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2008 @ 07:54:49 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57076049
quote:
en daarna de eerste laag rood op de slaapkamermuur (vanavond voorgestreken),
Of 2 uurtjes plakken en het is af

Waarom dat geschilder
Je hebt bij de kwantum prachtig vliesbehang in egaal rood (van felrood dat warm dieprood)
Je rolt je muur met behanglijm en plakt het behang erop, geen strepen, geen vlekken , geen gedoe en binnen 2 uur heb je een kamer af.

Overigens, budget-tip- Leenbakker heeft kant en klare gordijnen in de aanbieding, vooral veel zwart (staat onwijs gaaf bij rood)

[ Bericht 13% gewijzigd door Loedertje op 01-03-2008 08:01:28 ]
pi_57076319
Ik schilder zelf liever dan dan ik behang. Behangen vind ik echt rotwerk en als een muur netjes geschilderd is, vind ik het resultaat doorgaans een stuk mooier.
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2008 @ 10:59:04 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57077470
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 09:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik schilder zelf liever dan dan ik behang. Behangen vind ik echt rotwerk en als een muur netjes geschilderd is, vind ik het resultaat doorgaans een stuk mooier.
Daarover verschillen de meningen

Behangen is gemakkelijk (mits alle helpende handen in hun eigen huis blijven zitten)

Overigens, stel, je wil over een tijdje je inktblauwe muur weer in een andere kleurtje dan ruk je gewoon het bovenste laagje eraf en plak je er iets nieuws op ( afstripbaar behang is te gek! )
pi_57078678
http://www.simform.nl/forms/formulier.html?uid=1&f=3109

Als je toch moet werken kun je daar vast wel even dit formulier invullen en uitprinten.
Kopietje van paspoort erbij, opsturen en klaar.... scheelt je weer een tripje naar het stadhuis.
A mind with a heart of it's own
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')