Dan pak je ook wel een voorbeeld zeg!quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:05 schreef Lyzio het volgende:
Zie hier zulks een slechterik!
Ik had net een aanvaring met een docent gehad...
Waar gebruik ik dan raar gebrabbel?quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:43 schreef dikkedorus het volgende:
Als je dan zo nodig correct Nederlands wil verspreiden, gebruik dan gewoon ABN in plaats van dat rare gebrabbel, en open geen topics die je afschilderen als gefrustreerde lulhannes.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:57 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Waar gebruik ik dan raar gebrabbel?
Slechte en foute poging om Oudnederlands te schrijven?quote:Kunnen mensen nou echt niet meer spellen? Jezus Christus. Het meeste volk claimt ook nog eens op de universiteit te zitten. Schandelijk! Den Nederlandsche taal is een waardevol bezit.
Zie hier zulks een slechterik!
Ik had net een aanvaring met een docent gehad...\
Onzin. Dat is geheel correct. Schele otter.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:09 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
[..]
Slechte en foute poging om Oudnederlands te schrijven?
Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic enda thu
Je bent al de zoveelste die daar over begint. Is het wellicht mogelijk om hierover een centraal forum over te openen? Zodat iedereen zijn of haar sores daar kan dumpen en met zijn allen heerlijk kudde gedrag te gaan vertonen en allemaal lekker gaan zeiken over grammaticafouten?quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:31 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Je spelling is echt heel slecht. En dat in dit topi...
Oh, een grapje.
Zoiets als KLB wellicht?quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Je bent al de zoveelste die daar over begint. Is het wellicht mogelijk om hierover een centraal forum over te openen? Zodat iedereen zijn of haar sores daar kan dumpen en met zijn allen heerlijk kudde gedrag te gaan vertonen en allemaal lekker gaan zeiken over grammaticafouten?
[Spellingsmodkutje ON]quote:Op donderdag 28 februari 2008 20:28 schreef Biogarde het volgende:
Opgeschoond. Reactie of 15 prullenbak.
wat unbidan we nu?quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:09 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
[..]
Slechte en foute poging om Oudnederlands te schrijven?
Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic enda thu
Paboquote:Op donderdag 28 februari 2008 14:19 schreef Lyzio het volgende:
Op de PABO werd er onlangs nog een taaltoets afgenomen. Ik weet niet meer precies hoeveel procent dit niet gehaald heeft, maar het was beschamend.
Frysk ?quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:34 schreef Impala-neuker het volgende:
Den qualiteyt den lesten Neerlandsche spellinck meye beghonst binnen anno 2008 sehr pauver. Men sach luttel of weynighe wereldsche tahlen gelyck Germanisch, Fransosisch ende Britanisch. Orts daer naer quamen paygien van ter sijden met eenighe sacxkens gelt:
Voert naede scaerwaeck dat hem oick niemant vervorden sal!
quote:Op zondag 8 februari 2004 15:30 schreef Karboenkeltje het volgende:
Mijn besten, er is een nieuwe dictatuur ontstaan, die van de taalpatriciërs. Lieden die zich verheven voelen boven anderen omdat zij de taal wel beheersen! Het is ons, de ondermaanse geesten, simpelweg niet gegund om ons bij hen te voegen. Derhalve zijn zij de vijand en vijanden dienen bestreden te worden en wel als volgt:
Een groot deel van de macht van de taalpatriciërs volgt uit de vele taalhervormingen die onze taal kent. Wij, het taalplebs, kunnen die simpelweg niet bijbenen. Vooral omdat de taalpatriciërs, die uiteraard handlangers in de relevante instanties hebben, telkens van die onbegrijpelijke regels invoeren.
Hier valt niet tegen op te boksen. Maar zoals het militaire genie Napoleon al sprak: 'Als je ze niet kunt verslaan, sluit je bij hen aan.' (Napoleon sprak een mindere taal dus hij rijmde niet zo mooi.) Dus wij volgen de schreden van de kleine keizer. Wij gaan ook hervormen maar nu echt. Een ware revolutie is nodig, wij, het taalplebs, gaan ons niet verheffen! Neen, we sleuren de taalpatriciërs neerwaarts naar ons niveau. Gelijk het onderwijs verlagen we de norm!
Omdat ik die Franse despoot aanhaalde beginnen we maar gelijk met de buitenlandse klanken, die gooien we er uit! Weg met de "eau"! Die verwatert onze taal alleen maar! Het nivo is al gelijk haalbaarder. Ingewikkelde lettercombinaties moeten ook weg. Als het klinkt als een "t" dan is het een "t"! Weer wort de taal gemakkelijker, doot aan die rare dubbele letters. Maar het eint is nog lang niet in zicht. De "c" veroorzaakt nog steets moeilijkheden. Waar hebben wij een "c" voor nodig, vraag ik u? Weg ermee, als het klinkt als een "k" dan is het een "k", als het klinkt als een "s" dan is het een "s" en als het klinkt als een "g" dan is het een "g"! Op die wijze beperken we ook het gebruik van de "h". De eenvout neemt toe, zeg ik u. Wij doen maken konsessies! Dagt u dat het eint in zigt was? Neen, nog lang niet! Litwoorden, bijvoorbeelt; waarom hebben wij er twee nodig? Dat is belaggelijk! Het wort tijt om "het" en de bijbehorende aanwijzende voornaamwoorden te sgrappen! Inmiddels wort de sgrijven van goet Nederlants al bijna simpel genoeg voor de taalplebs. Dus vol goede moet zetten wij de hervormen door. De is tog agterlijk die er "b"s zijn uitgesproken worden als "p"s? Hep ik gelijk of niet? Die dagt ik. Verder moeten woorden die dezelfde klinken als andere woorden vervallen. Weg met "zij" we gebruiken gewoon "hun", zoals de hoort! Voor de gelijkheid van de Nederlantse volk, zodat ook hun eendragtig zijn in de taalvaardigheit! Waarom, in gotsnaam, hebben wij de "ij" en de "ei"? Om inkt en ruimte te besparen sgrappen we de "ei". Bijde letterkombinaties hanthaven is rontuit te ingewikkelt. Taalgelijkhijt, de is ons regt!
Deze topik is slegts het begin. De klasseversgil zal ijndelijk verdwijnen dog we moeten niet te ambitjeus zijn. De heersers zijn sgrander en als we te snel gaan wort deze suptiele proses gesaboteert. Als wij egter gedult uitoefenen zullen hun de revolutie uitijndelijk ook onbewust omarmen. Gedult is een sgone zaak.
De klijne kijzer hat gelijk! Van binnen de systeem lijden wij hun tot op ons nivo.
Voor Nederlant! Voor gelijkhijd! Voor die sgone taal die door heel de volk korrekt gebezigt wort!
Voor de rest, best grappigquote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:37 schreef Dagonet het volgende:
Hier past maar één goed antwoord op:
Mijn besten.
nieuwe regel
eEr is een nieuwe dictatuur ontstaan: die van de taalpatriciërs. Lieden die zich verheven voelen boven anderen, omdat zij de taal wel beheersen! Het is ons, de ondermaanse geesten, simpelweg niet gegund om ons bij hen te voegen. Derhalve zijn zij de vijand en vijanden dienen bestreden te worden en wel als volgt:
Overmatig "en" gebruik
Een groot deel van de macht van de taalpatriciërs volgt uit de vele taalhervormingen die onze taal kent. Wij, het taalplebs, kunnen die simpelweg niet bijbenen. Vooral omdat de taalpatriciërs, die uiteraard handlangers in de relevante instanties hebben, telkens van die onbegrijpelijke regels invoeren.
Hier valt niet tegen op te boksen. Maar zoals het militaire genie Napoleon al sprak: 'Als je ze niet kunt verslaan, sluit je bij hen aan.' (Napoleon sprak een mindere taal dus hij rijmde niet zo mooi.) punt achter de sluithaak Dus wij volgen de schreden van de kleine keizer. Wij gaan ook hervormen,komma maar nu echt. Een ware revolutie is nodig,punt Wij, het taalplebs, gaan ons niet verheffen! Neen, we sleuren de taalpatriciërs neerwaarts naar ons niveau. Gelijk het onderwijs verlagen we de norm!
Omdat ik die Franse despoot aanhaalde beginnen we maar gelijk met de buitenlandse klanken,.punt Die gooien we er uit! Weg met de "eau"! Die verwatert onze taal alleen maar! Het nivo niveau is al gelijk haalbaarder. Ingewikkelde lettercombinaties moeten ook weg. Als het klinkt als een "t" dan is het een "t"! Weer wort de taal gemakkelijker, doot aan die rare dubbele letters. Maar het eint is nog lang niet in zicht. De "c" veroorzaakt nog steets moeilijkheden. Waar hebben wij een "c" voor nodig, vraag ik u? Weg ermee, als het klinkt als een "k" dan is het een "k", als het klinkt als een "s" dan is het een "s" en als het klinkt als een "g" dan is het een "g"! Op die wijze beperken we ook het gebruik van de "h". De eenvout neemt toe, zeg ik u. Wij doen maken konsessies! Dagt u dat het eint in zigt was? Neen, nog lang niet! Litwoorden, bijvoorbeelt; waarom hebben wij er twee nodig? Dat is belaggelijk! Het wort tijt om "het" en de bijbehorende aanwijzende voornaamwoorden te sgrappen! Inmiddels wort de sgrijven van goet Nederlants al bijna simpel genoeg voor de taalplebs. Dus vol goede moet zetten wij de hervormen door. De is tog agterlijk die er "b"s zijn uitgesproken worden als "p"s? Hep ik gelijk of niet? Die dagt ik. Verder moeten woorden die dezelfde klinken als andere woorden vervallen. Weg met "zij" we gebruiken gewoon "hun", zoals de hoort! Voor de gelijkheid van de Nederlantse volk, zodat ook hun eendragtig zijn in de taalvaardigheit! Waarom, in gotsnaam, hebben wij de "ij" en de "ei"? Om inkt en ruimte te besparen sgrappen we de "ei". Bijde letterkombinaties hanthaven is rontuit te ingewikkelt. Taalgelijkhijt, de is ons regt!
Deze topik is slegts het begin. De klasseversgil zal ijndelijk verdwijnen dog we moeten niet te ambitjeus zijn. De heersers zijn sgrander en als we te snel gaan wort deze suptiele proses gesaboteert. Als wij egter gedult uitoefenen zullen hun de revolutie uitijndelijk ook onbewust omarmen. Gedult is een sgone zaak.
De klijne kijzer hat gelijk! Van binnen de systeem lijden wij hun tot op ons nivo.
Voor Nederlant! Voor gelijkhijd! Voor die sgone taal die door heel de volk korrekt gebezigt wort!
Ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Of moet ik 'is' zeggen....quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:16 schreef NaZa het volgende:
Als we elkaar maar begrijpen. Zolang dat niet in gevaar komt, dan is er niets aan de hand.
EXTERMINATE, DESTROYquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:17 schreef gabberklaas het volgende:
je weetog!! swa
Het leeft! maniakaal lachjequote:Op vrijdag 29 februari 2008 02:18 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Voor de rest, best grappig
Inderdaad
Nederlands is nu net één van die talen waarvan de sprekers beseffen dat ze er wat voor zullen moeten doen. Er zijn niet veel talen die verzorgd worden door een internationale officiële instelling.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:25 schreef harrypiel het volgende:
Moet wel zeggen dat een taal als het nederlands daar ook wel om vraagt hoor; zij staat als 1 van de meest onregelmatige talen te boek. Neuh, dan hebben de spanjolen het beter bekeken (bij gebrek aan acceptatie van esperanto).
dat valt mijn idd ook erg tegenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 22:08 schreef RealZeus het volgende:
Waar ik me vooral aan stoor is dat men het verschil tussen me en m'n niet meer kan of wil snappen.
Even voor de breezers en de mooiboys en ander gespuis wat het Nederlands sloopt:
Het is mijn fiets of m'n fiets en zeker niet me fiets.
your point being? Allemaal leuk en aardig hoor, zo'n comitee, en ik geloof gerust dat er genoeg taalpuristjes, corpsballetjes en schoolmeestertjes die hun lidmaatschap van de spelling police graag ten toon spreiden zich daarop afrukken, maar om nou te zeggen dat daardoor het nederlands consistenter ervan geworden is... nou nee, verre vanquote:Op zaterdag 1 maart 2008 21:25 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Nederlands is nu net één van die talen waarvan de sprekers beseffen dat ze er wat voor zullen moeten doen. Er zijn niet veel talen die verzorgd worden door een internationale officiële instelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |