abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57032164
quote:
Voor 10,- euro The Big Lebowski zien op het grote doek, bowlen en ook nog eens kans hebben op prachtige prijzen?

Het kan allemaal bij het eerste Nederlandse Big Lebowski Fest!

BelbiosVanaf vandaag zijn kaarten voor het Big Lebowski Fest te reserveren via de belbios.
telefoon: 0900-9363
of via de site van Belbios (zoek The Big Lebowski via filmtitels)

Kom verkleed als je favoriete Big Lebowski personage of item, doe mee met de quiz, dans op de de muziek van de CCR en wissel favoriete quotes uit met mede Big Lebowski fans.

Let's roll on Shabbas!
http://biglebowski.nl/
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_57032190
Ik vond dat de stomste film die ik ooit heb gezien.
pi_57032282
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:28 schreef Isegrim het volgende:
Ga een smaak ontwikkelen dan
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_57032308
Lebowski feesten zijn tof.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_57032471
quote:

The Dude abides!
pi_57032661
Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik dat weekend in Deventer/Enschede kan maffen. Vorige keer dat ik naar een Lebowski feest ging had ik een outfit geleend van een vriend die tegenwoordig daar woont. Die wil allicht ook wel heen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:49:38 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57032684
quote:
Dat komt omdat je geen piemel hebt!
pi_57032941
SUper vet! Jammer dat Deventer zo ver weg is voor mij!
Ik wil wel zo folder hebben
Xbox Live: koenpijl
pi_57032952
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat komt omdat je geen piemel hebt!
Ik denk het. De mensen die ik ken die het een leuke film vinden, hebben wel een piemel.
pi_57032992
quote:
Wat zielig.
Wordt je al behandeld?

Lebowski staat definitely in mijn top-10-ever.
pi_57033191
Listen dipshit with your nine-toed woman
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:12:35 #12
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57033233
quote:
Same here. Helemaal niks leuks aan.
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_57033463
Volgens mij is het zo'n film die je óf haat, óf geweldig vindt. Geen tussenweg mogelijk.
pi_57034654
Candy Dulfer vertelde laatst bij DWDD dat ze geen enkele vrouw kent die dit een goede film vindt..

PFFF, zeikwijfen waar ze dan mee omgaat.

The Dude!
Absoluut een Top 10 allertijden notering!
pi_57034658
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:21 schreef Isegrim het volgende:
Volgens mij is het zo'n film die je óf haat, óf geweldig vindt. Geen tussenweg mogelijk.
Volgens mij is het een film die je óf geweldig vindt en nog een keer wilt zien, óf niet begrijpt en daarom nog een keer móet zien.

Kom op Isegrim, kijken!

Ps. waarom is het volgens jou geen briljante film met briljante karakters?
Te weinig romantiek, te weinig explosies, te weinig 'one line comedy-style' grappen... wat is het?

Ik vind het dus een geweldige film omdat de karakters zo briljant zijn, en samen een goed verhaal maken; de humor is ruim aanwezig maar subtiel (wie gaat er in hemelsnaam op zijn walkman luisteren naar bowling?); en de timing van veel dingen is perfect.
pi_57034838
De humor is erg voor de hand liggend, plat en niet erg creatief. Mensen die van deze film houden houden ook van films als American Pie, Date Movie, Jackass etc. Gewoon nogal simpel. Geeft verder niks als je daarvan houdt, er is een markt voor dus de makers lopen lekker binnen.
pi_57034945
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:11 schreef FierceDeityLink het volgende:
De humor is erg voor de hand liggend, plat en niet erg creatief. Mensen die van deze film houden houden ook van films als American Pie, Date Movie, Jackass etc. Gewoon nogal simpel. Geeft verder niks als je daarvan houdt, er is een markt voor dus de makers lopen lekker binnen.
Pfff lul niet zo slap man
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_57034971
Lebowski vergelijken met Jackass ?!?!?! WTF ?! Ga jij je mond eens even snel spoelen
pi_57034987
quote:
The dude vergelijken met American Pie... Heiligschennis!!
pi_57035313
Zo film als the Big Lebowski ken ik niet hoor!
Eén van de beste films die ik ooit heb gezien, al ken ik weinig mensen die het met me eens zijn .
Xbox Live: koenpijl
pi_57035426
The Big Lewbowski is natuurlijk niet van '89 maar van '98, amateurs! This will not stand!
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_57036026
quote:
deze post is te dom voor woorden The Big Lebowski vergelijken met American Pie en Jackass
pi_57036078
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:57 schreef Homdeck het volgende:

[..]

deze post is te dom voor woorden The Big Lebowski vergelijken met American Pie en Jackass
That's just like...your opinion man!
pi_57036269
Trivia:

Hoe heet de ex van Walter?
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:09:28 #25
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57036300
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dus overal "like" voor en "man" of "dude" achter zetten maakt iets grappig voor jou?

Idd simpele, oncreatieve humor.
God created the Dutch
pi_57036364
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:09 schreef Ridley het volgende:

[..]

Dus overal "like" voor en "man" of "dude" achter zetten maakt iets grappig voor jou?

Idd simpele, oncreatieve humor.
Fucking facist!
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:14:16 #27
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_57036430
Het is best een vermakelijke film hoor, maar die cultstatus heb ik ook nooit helemaal begrepen.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:15:52 #28
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_57036471
Nou ben ik toch knagend benieuwd wat degene die het een absolute stronfilm vonden, hun favoriete film is.
je oogst wat je zaait
pi_57036732
Zelfs steend vond ik die film geen reet aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Apekoek op 28-02-2008 16:13:44 ]
pi_57036902
quote:
Dus jij hebt 98% van de grappen gemist, de briljante koppeling tussen muziek en gebeurtenissen, alle keren dat de Dude ergens een zin uit zijn verband rukt die hij tijdje geleden gehoord heeft, en de absurdheid van het Walter karakter die één keer iets hoort en daar nooit meer van af te brengen is?
Je opmerking zegt meer over jou dan over de film.
pi_57037139
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat is geen mening. Het is de grootste flauwekul om die films op 1 lijn te zetten.

Je mag Lebowski best een kutfilm vinden, maar ga de humor niet vergelijken met Jackass en consorten. Dat is simpelweg een manke vergelijking. Je gaat ook niet Scarface vergelijken met Rambo deel 16 ofzo.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:43:29 #32
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_57037201
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:40 schreef Zjummie het volgende:
Je mag Lebowski best een kutfilm vinden, maar ga de humor niet vergelijken met Jackass en consorten. Dat is simpelweg een manke vergelijking. Je gaat ook niet Scarface vergelijken met Rambo deel 16 ofzo.
Rambo 4 heeft een bijna net zo hoge IMDB-score als Scarface...
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_57037240
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:04 schreef mgerben het volgende:

[..]

Volgens mij is het een film die je óf geweldig vindt en nog een keer wilt zien, óf niet begrijpt en daarom nog een keer móet zien.

Kom op Isegrim, kijken!

Ps. waarom is het volgens jou geen briljante film met briljante karakters?
Te weinig romantiek, te weinig explosies, te weinig 'one line comedy-style' grappen... wat is het?

Ik vind het dus een geweldige film omdat de karakters zo briljant zijn, en samen een goed verhaal maken; de humor is ruim aanwezig maar subtiel (wie gaat er in hemelsnaam op zijn walkman luisteren naar bowling?); en de timing van veel dingen is perfect.
Ik erger me aan het veelvuldige (lees: elke drie woorden) gebruik van het woord 'fuck(ing)'. Ik vind de humor tenenkrommend slecht. Een echt verhaal heb ik er niet in kunnen ontdekken en de karakters spreken me ook niet aan. En explosies en romantiek zeggen me verder weinig. 't Is gewoon totaal niet mijn soort film geloof ik, maar mijn lief vindt 'm ook geweldig.
pi_57037322
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:15 schreef Amokzaaier het volgende:
Nou ben ik toch knagend benieuwd wat degene die het een absolute stronfilm vonden, hun favoriete film is.
Ik weet niet of ik één favoriet kan noemen, maar films als American Beauty, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Office Space en La Vita è Bella komen aardig in de buurt.
pi_57037339
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:43 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

Rambo 4 heeft een bijna net zo hoge IMDB-score als Scarface...
Het gaat er dus niet om hoeveel mensen die film goed vinden, het gaat erom dat het totaal verschillende films zijn.
pi_57037344
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:14 schreef Roellio het volgende:

[..]

WOW! Die is lelijk!
Maar gelukkig ben ik niet zo'n arrogante klootzak als jij, dat compenseert een hoop.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:53:50 #37
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57037417
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:44 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik erger me aan het veelvuldige (lees: elke drie woorden) gebruik van het woord 'fuck(ing)'. Ik vind de humor tenenkrommend slecht. Een echt verhaal heb ik er niet in kunnen ontdekken en de karakters spreken me ook niet aan. En explosies en romantiek zeggen me verder weinig. 't Is gewoon totaal niet mijn soort film geloof ik, maar mijn lief vindt 'm ook geweldig.
Jij hebt gewoon een wat verfijndere smaak waarschijnlijk, niet zulke platvoerse fuck-en-dude "humor". Deze film is voor simpele gasten die ook al om een scheet of boer lachen.
God created the Dutch
pi_57037432
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:40 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Dat is geen mening. Het is de grootste flauwekul om die films op 1 lijn te zetten.

Het was ook als grap bedoeld. Ik ben zelf een aanhanger Er postte net ook iemand dat de humor simpel is omdat het alleen maar like...dude en dergelijke kreten bevat. Dan heb je zoals mgerben hierboven aangeeft de film niet begrepen. Maar goed over smaak valt niet te twisten.
pi_57037529
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]
. Maar goed over smaak valt niet te twisten.
Dat klopt als een bus. Overigens is Eternal Sunshine of the Spotless Mind erg tof ! Heb jij daar je usernaam van afgeleid
pi_57037583
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:58 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Dat klopt als een bus. Overigens is Eternal Sunshine of the Spotless Mind erg tof ! Heb jij daar je usernaam van afgeleid
Absoluut
pi_57037629
quote:
Nihilist
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_57037642
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:53 schreef Ridley het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon een wat verfijndere smaak waarschijnlijk, niet zulke platvoerse fuck-en-dude "humor". Deze film is voor simpele gasten die ook al om een scheet of boer lachen.
Ik ben het niet met je eens dat The Big Lebowsky een film is voor simpele gasten. Zelfs al zou dat wel zo zijn kan ik je het volgende melden: ik kijk films om te ontspannen. Al naar gelang de stemming kan dat een film als Psycho, Lost In Translation, Requiem For A Dream, of Dumb And Dumber betekenen. Hou je generalisaties lekker bij je.
pi_57037836
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik erger me aan het veelvuldige (lees: elke drie woorden) gebruik van het woord 'fuck(ing)'.
What the fuck are you talking about?
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:13:54 #44
67615 Shadowcat
pi_57037847
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat The Big Lebowsky een film is voor simpele gasten. Zelfs al zou dat wel zo zijn kan ik je het volgende melden: ik kijk films om te ontspannen. Al naar gelang de stemming kan dat een film als Psycho, Lost In Translation, Requiem For A Dream, of Dumb And Dumber betekenen. Hou je generalisaties lekker bij je.
En hou jij dan zelf ook even op met je "als je een film die ik leuk vind niet ook leuk vindt, snap je het gewoon niet"? Dat is minstens net zo irritant en arrogant. Ik vind Big Lebowski best okay, maar het is bij lange na geen hersenchirurgie of sterrenkunde. Ik denk dat dat werd bedoeld met de vergelijking met American Pie: de humor ligt aan de oppervlakte en is nogal "obvious". En ja, vaak een beetje platvoers (de acteurs dachten waarschijnlijk allemaal dat de quotes nog leuker zouden worden als ze om ieder woord fuck of dude zouden zeggen). Gewoon lekker verstand op nul en kijken. Vandaar dat het ook zo geschikt is voor zo'n bowl- en bierfest zoals in de OP besproken, want je hoeft er niet te veel bij na te denken en je moet hem eigenlijk in dronken toestand bekijken.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_57037880
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:13 schreef Shadowcat het volgende:

[..]

En hou jij dan zelf ook even op met je "als je een film die ik leuk vind niet ook leuk vindt, snap je het gewoon niet"?
Daar heb je gelijk in
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:17:15 #46
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_57037933
SpotlessMind00 heeft bij deze wel bewezen dat de fans van deze film idd simpele zielen zijn.
God created the Dutch
pi_57037962
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:17 schreef Ridley het volgende:
SpotlessMind00 heeft bij deze wel bewezen dat de fans van deze film idd simpele zielen zijn.
Hoe heb ik dat bewezen dan volgens jou?
pi_57037974
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:17 schreef Ridley het volgende:
werd je erg gepest vroeger?
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:31:30 #49
67615 Shadowcat
pi_57038263
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:19 schreef Homdeck het volgende:

[..]

werd je erg gepest vroeger?
En jij was natuurlijk het irritante etterbakkie dat de andere kindjes pestte en irriteerde
pi_57038280
quote:
dan hoef ik jou niet te kennen.
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')