abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57027326
Op de site van de gemeente Maarssen kwam ik deze tekst tegen:
quote:
Iedereen die jonger dan 65 jaar is en kan werken, moet ook werken. Alleen als er dringende redenen zijn, kan men tijdelijk een vrijstelling krijgen van die arbeidsplicht. In alle andere gevallen is iedere burger verplicht om er alles aan te blijven doen om werk te vinden. Ook in een uitkeringssituatie, is men verplicht om actief mee te werken aan het vinden van werk.
http://www.maarssen.nl/content.jsp?objectid=11298

Zeggen ze nou dat je verplicht bent om te werken, zelfs al heb je geen enkele uitkering? Dat zou betekenen dat alle niet-werkende moeders eigenlijk verplicht aan de slag moeten en nu illegaal thuis zitten.

Wie kan vertellen of dit wettelijk zo is of een waanidee van deze gemeente?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_57027340
"kunnen werken" kan je vrij ruim interpreteren, als je met kinderen thuis zit kan je niet werken omdat je voor de kinderen moet zorgen. Maar het klinkt wel redelijk krom, zouden ze iets tegen huisvrouwen/mannen hebben?
For great justice!
pi_57027394
werken is niet verplicht, alleen kun je dan ook geen aanspraak doen op enige hulp als uitkering. Doe je dat wel, dat ben je verplicht een baan te zoeken.
pi_57027497
Zonder uitkering kunnen ze het je nooit verplichten.

Verder een zwak verhaaltje natuurlijk, als je bekijkt hoeveel mensen er voor kiezen van een uitkering te leven en gewoon alle sollicitaties verzieken.
censuur :O
  donderdag 28 februari 2008 @ 08:19:06 #5
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_57027554
TS wil gewoon een uitkering zonder te werken
pi_57027619
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:19 schreef wobbel het volgende:
TS wil gewoon een uitkering zonder te werken
Maak je geen zorgen, TS heeft een goedlopend eigen bedrijf en heeft in haar hele leven nog nooit een beroep op wat voor uitkering dan ook gedaan

De betreffende tekst kwam onder mijn aandacht via een e-mailing van de gemeente Maarssen.
  donderdag 28 februari 2008 @ 08:29:04 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57027668
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:24 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, TS heeft een goedlopend eigen bedrijf en heeft in haar hele leven nog nooit een beroep op wat voor uitkering dan ook gedaan

De betreffende tekst kwam onder mijn aandacht via een e-mailing van de gemeente Maarssen.
Je bent bij het kopiëren het kopje vergeten: 'Werk en bijstand in Maarssen'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_57027700
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je bent bij het kopiëren het kopje vergeten: 'Werk en bijstand in Maarssen'.
Dat lijkt wel zo, maar er staat 'ook in een uitkeringssituatie'. Ik zie bijstand als een uitkeringssituatie, dus ook zonder bijstand schijn je te moeten werken. Althans zo lees ik het. Hoe zou jij het interpreteren dan?
  donderdag 28 februari 2008 @ 08:36:22 #9
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_57027733
het lijkt me sterk dat als je financieel onafhankelijk bent dat je dan moet werken.
Shuffle up and deal!!!
  donderdag 28 februari 2008 @ 08:36:31 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57027737
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:33 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat lijkt wel zo, maar er staat 'ook in een uitkeringssituatie'. Ik zie bijstand als een uitkeringssituatie, dus ook zonder bijstand schijn je te moeten werken. Althans zo lees ik het. Hoe zou jij het interpreteren dan?
Ja, het woord 'ook' is daar niet zo gelukkig gekozen.
pi_57028650
Achter de komma staat nog iets:
quote:
Ook in een uitkeringssituatie, is men verplicht om actief mee te werken aan het vinden van werk.
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:07:13 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57029101
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:42 schreef Wombcat het volgende:
Achter de komma staat nog iets:
[..]
Maar het gaat er volgens mij om dat je niet ook maar alleen, slechts in een uitkeringssituatie die verplichting hebt.
pi_57029170
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar het gaat er volgens mij om dat je niet ook maar alleen, slechts in een uitkeringssituatie die verplichting hebt.
Ja, klopt. Dat hadden ze beter anders kunnen formuleren.
pi_57030139
Ze hadden het beter kunnen formuleren maar vrouwen die thuis voor de kinderen zorgen krijgen een kleine bijdrage. Willen ze heel graag afschaffen maar dat is nog niet.. Trouwens. Zouden ze dan ook alle miljardairs die van hun rijkeluisleventje genieten afstraffen? :p
Fuck the EBU
pi_57030208
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:58 schreef Yesse het volgende:
Ze hadden het beter kunnen formuleren maar vrouwen die thuis voor de kinderen zorgen krijgen een kleine bijdrage. Willen ze heel graag afschaffen maar dat is nog niet.. Trouwens. Zouden ze dan ook alle miljardairs die van hun rijkeluisleventje genieten afstraffen? :p
Nee joh, die laten ze net zo goed papier prikken!
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:26:04 #16
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57030726
Nee. Natuurlijk ben je niet verplicht te werken als je maar kunt voorzien in je levensonderhoud.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57031250
Wat een hoop gezeik om eigenlijk niks.......
Als je in je eigen levensonderhoud kan voorzien en geen aanspraak maakt op wat voor uitkering dan ook, dan hoef jij niet te werken.

Behoor je echter tot de bietsers, gemakzuchtige mensen, mensen zonder ruggegraat, ja dan moet je actief zoeken.
En dat is maar goed ook, er zijn ten slotte al genoeg meevreters, lamzakken en profiteurs.

Lees voortaan wat verder op de site, i.p.v. alleen datgene te kiezen waar je over kan zeiken.
Ook van de site:
Werk en re-integratie
Iedereen moet zelf verantwoordelijk kunnen zijn voor zijn of haar inkomen. Heeft u op dit moment geen werk dan ontvangt u tijdelijk een uitkering om in uw inkomen te voorzien. Het uitgangspunt daarbij is dat u zo snel mogelijk weer aan de slag gaat. De gemeente kan u daarbij helpen.

Er word nergens aangegeven hoe je in dit levensonderhoud moet voorzien.
  donderdag 28 februari 2008 @ 12:26:30 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57032139
't Was alleen een observatie ten aanzien van de formulering, beste Klipper met je 'wat een hoop gezeik om niks'.
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:22:30 #19
194330 Cottleston-Pie
A Fish Can't Whistle
pi_57035113
Er kan inderdaad beter staan: "indien u een uitkering wenst te ontvangen, dan bent u verplicht...."
pi_57039274
Yep, dankje Lienekien. Het was totaal niet bedoeld om te zeiken, en ik dacht dat ik het ook niet in die toon had geschreven. Dank voor alle antwoorden.
pi_57041449
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:26 schreef Lienekien het volgende:
't Was alleen een observatie ten aanzien van de formulering, beste Klipper met je 'wat een hoop gezeik om niks'.
Zat ik aan je vriendinnetje.
Maar de volgende keer zal ik het inderdaad anders formuleren.
Beter was geweest:
Waar mensen zich al niet druk om maken..........

Persoonlijk zou ik me hier meer zorgen om maken als dit in mijn omgeving zou gebeuren en iedereen zijn kop hield:
http://www.nu.nl/news/144(...)n_en_mishandeld.html
pi_57041762
Mag je eigenlijk gewoon in het bos leven ? gewoon lekker in de buitenlucht slapen een zijn met de natuur?
I noticed you noticing me, so I just want to put you on notice that I noticed you too.
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:00:55 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57041883
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:42 schreef klipper het volgende:

[..]

Zat ik aan je vriendinnetje.
Maar de volgende keer zal ik het inderdaad anders formuleren.
Beter was geweest:
Waar mensen zich al niet druk om maken..........

Persoonlijk zou ik me hier meer zorgen om maken als dit in mijn omgeving zou gebeuren en iedereen zijn kop hield:
http://www.nu.nl/news/144(...)n_en_mishandeld.html
Vriendinnetje? Ik had nog nooit van deze user gehoord.

En verder vind ik jouw reactie volkomen niet ter zake doende. Iemand kan toch gewoon ergens een vraag over stellen, zeg, zonder dat er een of ander belerend vingertje komt dat zegt: er zijn wel ergere dingen om je druk om te maken. Ja, Klipper, die zijn er al-tijd.
pi_57042887
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:55 schreef Vierkantblokje het volgende:
Mag je eigenlijk gewoon in het bos leven ? gewoon lekker in de buitenlucht slapen een zijn met de natuur?
Yeah, en gaan jagen voor je maaltijd
pi_57042908
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 18:55 schreef Vierkantblokje het volgende:
In Nederland mag dat vast niet. Regeltjes hè!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')