quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Forensische Psychiatrische Kliniek van GGZ-Drenthe te Assen, voormalig Licht & Kracht, gebouw aan de Lindelaan van dit complex. Hoe het gebouw heet weet ik echter niet.
Je moet er toch echt even gaan kijken op Wikimapiaquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:21 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Ik wist dat ik het ergens van kende en dan blijkt het gewoon vlak bij mijn huis te liggen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 02:09 schreef Maizena het volgende:
[..]
Je moet er toch echt even gaan kijken op Wikimapia![]()
![]()
Ik dacht dat jij hem het eerst zou vinden nl.![]()
Kijk ook maar even Tara........
Goedquote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:31 schreef SpiekerJozef het volgende:
Scheepjeshofplein in Veenendaal
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:19 schreef Maizena het volgende:
Naast Kamp Amersfoort, aan het begin van Laan 1914, voormalig Kamp Amsvorde.
Nou, zeg dat wel...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:30 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Goed gevonden. Wat een rotplekje he?
De woorden Kamp Amersfoort etc. doen me denken aan een kazerne. Maar dat klopt dan weer niet met de vorm.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:52 schreef Maizena het volgende:
[..]
Nou, zeg dat wel...
Ik kreeg in een keer een ingeving door die knipoog bij de opgave.
Zon en Schild Amersfoort is van dezelfde stichting als Licht en Kracht...
Ik weet nog steeds niet wat dat voor gebouw is dus ik ga nog even zoeken.
Dat is DHV, een groot ingenieursbureau. Het ligt vlakbij Kamp Amersfoort maar dat staat niet op de foto. Links op de foto is ook nog een dierenasiel te zien.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:19 schreef Maizena het volgende:
Naast Kamp Amersfoort, aan het begin van Laan 1914, voormalig Kamp Amsvorde.
De linker drie gebouwen zijn gebouwen die volledig uit zeshoeken zijn opgebouwd, dit is laagbouw en vormde het kantoor waar DHV oorspronkelijk in zat. Het kantoor rechts naast de zeshoeken is een kantoorgebouw, ook van DHV, van een meter of 30 hoog. Het is gebouwd omdat het oorspronkelijke gebouw van DHV te klein was geworden.quote:Op zondag 16 maart 2008 01:58 schreef Maizena het volgende:
Ik zat ook al bij DHV maar het gebouw leek op de foto heel anders...
Dat vind ik dan weer raar in verband met namen als Zon en Schild en Licht en Kracht.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De linker drie gebouwen zijn gebouwen die volledig uit zeshoeken zijn opgebouwd, dit is laagbouw en vormde het kantoor waar DHV oorspronkelijk in zat. Het kantoor rechts naast de zeshoeken is een kantoorgebouw, ook van DHV, van een meter of 30 hoog. Het is gebouwd omdat het oorspronkelijke gebouw van DHV te klein was geworden.Nog meer vragen over het gebied, mijn ouders wonen er vlakbij dus ik kan er alles over vertellen.
Dat kamp Amersfoort bekend is als Kamp Amsvorde heb ik overigens nooit geweten. De naam is ook verbonden aan een lokale voetbalvereniging maar ik vind het nogal raar om een voetbalvereniging naar een doorvoerkamp te noemen.
Edit: Ik zie net dat de voetbalvereniging er eerder was, dus dan zal het misschien wel andersom zijn gegaan.![]()
Ik heb gelezen dat Amsvorde naast Kamp Amersfoort lag, dus denk ik dat DHV nu op dat terrein staat.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De linker drie gebouwen zijn gebouwen die volledig uit zeshoeken zijn opgebouwd, dit is laagbouw en vormde het kantoor waar DHV oorspronkelijk in zat. Het kantoor rechts naast de zeshoeken is een kantoorgebouw, ook van DHV, van een meter of 30 hoog. Het is gebouwd omdat het oorspronkelijke gebouw van DHV te klein was geworden.Nog meer vragen over het gebied, mijn ouders wonen er vlakbij dus ik kan er alles over vertellen.
Dat kamp Amersfoort bekend is als Kamp Amsvorde heb ik overigens nooit geweten. De naam is ook verbonden aan een lokale voetbalvereniging maar ik vind het nogal raar om een voetbalvereniging naar een doorvoerkamp te noemen.
Edit: Ik zie net dat de voetbalvereniging er eerder was, dus dan zal het misschien wel andersom zijn gegaan.![]()
Zon en Schild ken ik, maar Licht en Kracht heb ik nog nooit van gehoord, wat is er raar aan die namen in verband met DHV?quote:Op zondag 16 maart 2008 02:13 schreef Kees22 het volgende:
Dat vind ik dan weer raar in verband met namen als Zon en Schild en Licht en Kracht.
Niks raar aan die namen alleen maar het sprongetje van Assen naar Amersfoort. Licht en Kracht is een vergelijkbare instelling als Zon en Schild. De oorspronkelijke opdracht was het DHV gebouw maar deze info is waarschijnlijk niet te vinden op wikimapia.quote:Op zondag 16 maart 2008 03:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zon en Schild ken ik, maar Licht en Kracht heb ik nog nooit van gehoord, wat is er raar aan die namen in verband met DHV?
Dat klopt. En verder alleen op Yahoo als bushalte.quote:Op zondag 16 maart 2008 06:32 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
De oorspronkelijke opdracht was het DHV gebouw maar deze info is waarschijnlijk niet te vinden op wikimapia.
Ik heb nog geen flauw idee wat het is en daarvan is nog veel meer in Nederlandquote:Op maandag 17 maart 2008 19:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik denk te weten wat het is. Nu nog waar, want er zijn zo'n 180 daarvan in Nederland
Sorry, ben er weer. ik had al begrepen dat het iets met vliegen te maken had maar wat? Gif sproeivliegtuigjes of zweef vliegtuigjes, modelvliegtuigjes? Ik zoek nog wel ff verder.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:22 schreef Maizena het volgende:
Kijk eens naar de hint, dan zie je wat het is maar dan een beetje kleiner
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Modelvliegclub Cumulus aan de Haatlanderdijk te Kampen
Had ik de 'wat' dus toch goed
HElemaal goedquote:Op woensdag 19 maart 2008 07:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het is kasteel Slangenburg in Doetinchem.
Ik heb trouwens de lijst geflushed en Slangenburg er al ingezet
Nou, het was ff zoeken maar ik heb het gevonden. Het staat bij TARAraboemdijee op de hardeschijf.quote:Op woensdag 19 maart 2008 07:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik moet aan het werk. Dus hier de nieuwe opgave alvast.
Ik neem aan dat de puntentelling wel goed komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |