abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:28:39 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57253561
Wij zijn vorig jaar ook rond deze tijd begonnen met lampje met tijdklok.
Saskia ging ook met het licht mee slapen en werd dus ook steeds vroeger wakker.

Hier is het alleen andersom: als het lampje uit gaat mag je uit bed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:32:01 #102
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57253649
Hier is het, "Als het lampje aangaat mag je gaan spelen, als het lampje uitgaat mag je naar ons toe komen."

Scheelt weer een half uurtje in het weekend .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:37:08 #103
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57253780
Ik had die tip al eerder gelezen ook onthouden. De reden dat ik dat nog niet eerder geprobeerd heb, is dat de tijden dat ie wakker wordt nu heel verschillend zijn. De ene keer is het half 7, de andere keer 8 uur. Nu ben ik bang dat als we zo'n tijdschakelaar gebruiken hij daar wakker van wordt, of als ie half wakker wordt en dat lampje ziet hij meteen uit bed komt. Terwijl zonder dat lampje hij misschien nog wel langer had geslapen of gewoon rustig wakker was geworden in bed.
Het is echt een hele domme reden eigenlijk

Spelen op z'n kamer wil ie dan niet meestal. Vaak helemaal niet, soms houdt ie het nog net 5 minuten vol. Misschien moeten we gewoon sowieso vaker op zn kamer spelen, want daar spelen we eigenlijk nooit. En niet meer tv kijken in bed, want dat is blijkbaar veel leuker dan alleen op je kamer spelen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:37:21 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57253784
ah kijk.. meteen een dubbele wektijd

Het lampje is hier ook meteen nachtlampje, vandaar dat die de hele nacht brandt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 9 maart 2008 @ 08:48:53 #105
105850 Fuente
mamamuts
pi_57257921
Zo' n lampje lijkt me handig, maar ik denk dat Sara er nog iets te klein voor is.
Vanmorgen werd ze pas om 7:45 wakker, in haar eigen bedje

Ik verbaas me trouwens over hoe snel en goed ze ineens praat.
Zo weet ze het meervoud van bijna alles, als ze 2 kippen op tv ziet, zegt ze ook 2 kippen. Ze zegt netjes dankjewel alsje haar met iets helpt. Als een van de katten iets doet wat niet mag, komt er een heel eigenwijs : dat doen we niet he?
Echt heerlijk, dat geklets de hele dag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 9 maart 2008 @ 09:07:36 #106
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57257994
Leuk hè Fuente! Bij Juul was het afgelopen jaar ook een ware taalexplosie. Toen hij net 2 werd, zei hij nog heel wenig eigenlijk, en nu hij bijna 3 is kletst hij de hele dag de oren van je kop. Ongelooflijk toch hè, hoe snel dat gaat!
  zondag 9 maart 2008 @ 09:24:37 #107
105850 Fuente
mamamuts
pi_57258084
Ja, zo echt ineens! Voor mijn gevoel dan. Zo hard ineens!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57258476
Amber is ineens al weer 2 nachten rond 4/5 uur wakker. Dan hoor ik haar deur open gaan en staat ze bij ons aan bed. De 1e keer heb ik haar even in bed genomen en daarna weer teru gin haar eigen bed gelegd en toen sliep ze tot 8.00 uur. Afgelopen nacht heb ik ahar meteen weer terug in bed gelegd en toen heeft ze alelen maar liggenkletsen... Uiteindelijk stond ze weer om half 7 aan ons bed....

Moest vanmorgen wel lachen. Michel had ontbijt gemaakt met eitjes. Amber heeft het eitje van mIchel gepeld maar toen ze een hap nam spuugde ze het ei gelijk weer uit.. bah zei ze, lust niet ei.. vies...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57258628
Merlijn begint ook steeds beter te praten . Namen weet hij vaak heel goed en kent ook wel veel woordjes, jammer dat het vooral nog zijn eigen taaltje is. Mijn neefje van 7 vindt het ook heel jammer dat hij Merlijn niet kan verstaan, zijn nichtje (1 jaar ouder dan Merlijn) verstaat hij wel goed. Ik zei al dat komt nog wel.
Hier verdwijnt nu eindelijk maatje 80 uit de kast, want dat pas veelal echt niet meer. Maat 86 broeken zitten nu perfect in de lengte. Pfff en 92 is hem nog veels te groot, maar daar zal hij ook wel zo in passen.
  zondag 9 maart 2008 @ 10:41:30 #110
105850 Fuente
mamamuts
pi_57258664
Merlijn is nog best klein dan he? Sara groeit nu echt uit maat 92, heb gister weer d'r halve kledingkast kunnen uitruimen.

Sara vindt kusjes krijgen vies tegenwoordig: niet doen mama, is vies! zegt ze dan
Sara
Merel
Ukje
pi_57258707
Amber begint ook uit maatje 92 te groeien. Broeken zijn nog wel 92 maar truitjes heeft ze al in maat 98...

Amber is juist heel erg into de kusjes

En kletsen gaat hier heel goed eigenlijk. 9 van de 10 keer kan ik verstaan wat ze zegt. Ze maakt hele zinnen van 5/6/7 woorden. Ze voert hele telefoongesprekken met mijn moeder
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 9 maart 2008 @ 10:52:32 #112
105850 Fuente
mamamuts
pi_57258777
Leuk he Vicky! Dat geklets de hele dag Sara wil altijd wel knuffelen, maar kusjes maar af en toe. Wel als 1 van ons even weggaat of als ze naar bed gaat, dan krijgen we wel kusjes
Sara
Merel
Ukje
pi_57259485
Merlijn is vrij klein ja, was de laatste keer meten CB volgens mij pas 85 cm. Was eind januari met 25 maanden. Wij zijn zelf ook niet heel erg groot, Ik ben 1.70 en mijn man zit volgens mij op 1.75.

Merlijn vind kusjes geven en krijgen ook geweldig, van zijn zusje moet hij per sé een kusje hebben voor het slapen gaan. Mijn vader moet hij altijd een handje geven als hij gaat, en daar heeft hij geen moeite mee, gaat hij ook voor terug als hij het vergeten is.
  zondag 9 maart 2008 @ 12:10:04 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57259824
quote:
Op zondag 9 maart 2008 10:41 schreef Fuente het volgende:
Merlijn is nog best klein dan he? Sara groeit nu echt uit maat 92, heb gister weer d'r halve kledingkast kunnen uitruimen.

Sara vindt kusjes krijgen vies tegenwoordig: niet doen mama, is vies! zegt ze dan
Of Sara (en Amber) is best groot Noah is ook nog niet zo heel lang uit maat 92... Heb een paar weken geleden zijn kast uitgemest. Hij heeft nu echt maat 98 en soms 104 maar dat zit meestal nog wel ruim.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 9 maart 2008 @ 12:40:01 #115
105850 Fuente
mamamuts
pi_57260293
Sara is best groot ja, die heeft een enorme groeispurt gemaakt het laatste half jaar. Daarvoor was ze altijd gemiddeld. Ik ben benieuwd wanneer we weer naar het cb moeten, weet ik iig de exacte gegevens weer eens!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 9 maart 2008 @ 12:50:37 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57260471
Noah is qua lengte ongeveer gemiddeld, en qua gewicht zit ie tegen de onderlijn. Althans, de laatste keer dat we op het cb waren.
©Dumbo
  zondag 9 maart 2008 @ 14:38:43 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57262668
hier 80/86 om het maar in balans te houden klein bollig dupke al is het merendeels 86 nu, shirtjes vind ik mooier als ze wat los zitten dus das 86/92 maar met opgerolde mouwtjes wel, broekjes moet ze qua lengte 86 hebben, maar draagt ze vaak nog 80, zijn de pijpjes wel kort , maar 86 gaat vaak zo flobberen , en lelijk bij het kruis zitten.

Arwen kan in de maneschijn meezingen

inne manesijn inne manesijn,
kom op tap kosijn,
maar magge niet magge niet,
so fofel en so vis
so soessiepoetsen poets
isse 1 isse 2
dikke tanne kee
hecht kom
wieje om

inclusief de bewegingen

en fuente ik denk dat sara best wijs genoeg is om met zo';n lampje te proberen hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 9 maart 2008 @ 15:19:47 #118
105888 renzell
pi_57263544
Wat een verschil toch tussen die kindjes. Ongelooflijk! Juul is echt een soort reus volgens mij. Die draagt truitjes maat 104 of 110. Broeken kleiner hoor. Meestal 98, soms104. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe lang hij inmiddels is en wat ie weegt. Het is alweer bijna een jaar geleden dat we naar het cb geweest zijn. Binnenkort waarschijnlijk een oproep voor de driejarigen check-up. Ja ja, de verjaardag zit er al weer aan te komen.
  zondag 9 maart 2008 @ 15:22:59 #119
105888 renzell
pi_57263616
Wat knap trouwens van Arwen Evenstar!
pi_57268198
Wat knap Evenstar! Kim begint er nu mee, ook met de gebaren. Ze wil absoluut niet meewerken met verschonen. Wat nu helpt is, dat ze als ze meewerkt, we daarna in de maneschijn gaan zingen. Is ze gek op!
Kim heeft van broek maat 86 en shirt meestal 92. Vaak met mouwen opgerold.
pi_57268775
Amber woog vorige keer 13,7 kg en is 90 cm.

Het gaat heir echt goed met potjestraining. Amber poept en plast eigenlijk de heel dag door op het potje behalve als we niet thuis zijn. Maar 9 van de 10 keer is ze dan ook droog.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_57275842
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:19 schreef renzell het volgende:
Wat een verschil toch tussen die kindjes. Ongelooflijk! Juul is echt een soort reus volgens mij. Die draagt truitjes maat 104 of 110. Broeken kleiner hoor. Meestal 98, soms104. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe lang hij inmiddels is en wat ie weegt.
In dat geval hebben we hier ook een reusje, maar volgens mij zijn die maten vrij normaal voor deze leeftijd, toch? (ik vergelijk niet zo vaak ) Tomas zit ook in 104/110 nu, vooral vanwege de lengte. Broeken ook maat 104, maar dan wel met een riem of verstelbaar elastiek. Voor z'n taille kan hij nog prima in 92 of 98 maar voor de lengte moet 104 echt. De laatste keer dat hij gewogen en gemeten is op het CB (2 maanden terug) was bij 15 kg en 97.2 cm.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57275875
Vicky: wat fijn dat Amber het zo goed doet met de potjestraining!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 10 maart 2008 @ 08:45:03 #124
105888 renzell
pi_57278074
quote:
Op maandag 10 maart 2008 00:36 schreef TearSong het volgende:

[..]

In dat geval hebben we hier ook een reusje, maar volgens mij zijn die maten vrij normaal voor deze leeftijd, toch? (ik vergelijk niet zo vaak ) Tomas zit ook in 104/110 nu, vooral vanwege de lengte. Broeken ook maat 104, maar dan wel met een riem of verstelbaar elastiek. Voor z'n taille kan hij nog prima in 92 of 98 maar voor de lengte moet 104 echt. De laatste keer dat hij gewogen en gemeten is op het CB (2 maanden terug) was bij 15 kg en 97.2 cm.
Het ís volgens mij ook vrij normaal Tearsong, maar ik zie toch heel vaak kindjes om me heen die (veel) ouder zijn dan Juul, maar ook veeeeeeeeeeeeeel kleiner.
  maandag 10 maart 2008 @ 14:56:28 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57284434
Ben vanmorgen voor het laatst met Léon naar het cb geweest. Toch wel gek hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')