abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57059757
Zo leuk om van die herkenbare dingen te lezen

Emma is vandaag ZONDER LUIER!!!!!!!!!! naar het kdv. Woensdag had ze ook al een droge dag gehad daar. Gisteren had ze er thuis gewoonweg geen zin in en heeft de hele dag een luier om gehad, wel op de wc geplast maar niet uit zichzelf.
We hebben zo'n dubbele wcbril aangeschaft en dat gaat heel goed. Alleen als we boven zijn plast ze op het potje. Poepen durft ze nog niet

Er blijft overigens amper wat van mijn meisje over zo zonder luier
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57062934
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:07 schreef snoopy het volgende:
Memory, Electro, bambino Loco en puzzels maken zijn hier favoriet. En dat kwade gezicht als ik toevallig 2 dezelfde kaartjes vind met Memory
Als ik 2 dezelfde heb, dan wil Noah er altijd ééntje van. Als hij 2 dezelfde heeft, mag ik er ook altijd eentje Ik vond het wel schattig

We spelen het nog niet met alle plaatjes, meestal 7 of 8 verschillende setjes. Noah heeft ook weleens dat ie maar één setje wil. Dan mag hij beginnen, en 2 kaartjes omdraaien en dan heeft ie gewonnen Daarna mag ik dan beginnen en dus winnen, dus het gaat hem niet (alleen?) om het winnen denk ik. Hij vindt die plaatjes gewoon het allermooist ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57063424
stoer van Emma zeg, jelief! Anna is vandaag toevallig ook voor 't eerst zonder luier. tot nu toe gaat 't goed, maar we hebben wel een paar uur gesmokkeld, want we zijn vanmorgen wel een tijdje op stap geweest en dat was mét luier. ik had geen zin in ongelukjes achterop de fiets of in de bus...

grappig die verhalen over spelletjes. Piet kan ook nog steeds niet zo best tegen z'n verlies. Anna geeft nog niks om regels, kan ook niet goed op haar beurt wachten enzo. puzzelen vindt ze wel erg leuk en ze heeft er ook meer geduld voor dan Piet.

Julius met z'n Zuela!

Lishe, knap zeg hoe goed Luuke 't allemaal doet met 'zomaar' een zusje erbij. af en toe lekker ongegeneerd ontploffen hoort denk ik ook nog wel wat bij de leeftijd, dat kan Anna ook nog erg goed hoor!

en Jolie ook al zo flexibel, fijn! en ik blijf onder de indruk van haar creativiteit ook (nieuwe spelletjes verzinnen, dat parcours waar ik laatst een filmpje van zag, haar mooie tekeningen/schilderijen, haar geweldige uitspraken).

debuurvrouw, fijn dat 't gelukt is met de buisjes. hopelijk blijven ze hun werk lang & goed doen!
pi_57065089
Ik heb Emma net opgehaald en ze heeft dezelfde kleding aan als vanmorgen
Had ik al gezegd dat ik ontzettend trots ben? tegen Emma iig al een keer of zes
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:49:59 #30
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57065230
Wat ontzettend knap Jelief!!! Bij Juul is dat moment echt nog laaaaaang niet in zicht.
pi_57068025
Hier ook niet
ik vind het echt heel knap van al die dametjes!!!

max is wat dat betreft best lui. hij wil ook gewoon niet op het potje zitten, laat staan op de wc met brilverkleiner
hij weet al wel wanneer hij moet plassen of poepen, maar hij snapt nog niet zo goed dat het niet op de grond moet, maar op de pot/wc.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:39:09 #32
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57069384
Ah joh, maken jullie je daar maar niet druk om hoor. Léon was net 3, toen we ermee zijn begonnen en dat ging goed. Dus jullie hebben nog even.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57069968
David begint nu net met het potje. Eerder was hij er totaal niet klaar voor.

Op het KDV gaan ze allemaal een paar keer per dag en dat stimuleert hem.
Hij vraagt er nu ook thuis om.

Zondag wilde hij ineens geen luier meer om maar een onderbroek aan. Ik had hem aangekleed en vijf minuten later kwam hij al met een zeiknatte broek, haha.

Vandaag is hij (op het kdv) samen met een ander kindje zelfs op de wc geweest (dit wil hij thuis nog niet).

Hij draagt nog steeds gewoon een luier hoor maar het is begonnen...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:54:29 #34
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57072699
Léon de leeuw is zijn blonde manen kwijt.
Het was echt even slikken, maar zijn haar was door de lengte te lijzig geworden. Dus vandaag is de schaar er drastich in gegaan. Hij had altijd verschilende schakeringen blond in zijn haar, leek wel gehighlight. Maar die echte blonde plukken zijn er nu uit. Veul donkerder en 'mannelijker'. Ik heb de hele dag naar hem zitten staren om te zien of ik wel het goede jochie mee naar huis had genomen bij de kapper. Maar hij had nog steeds hetzelfde funny dansje en gekkenbekkentrekkerij. Alleen heeft hij een metamorfose ondergaan.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:55:43 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57072731
Léon!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57077591
Ik vond dat toen zo erg toen Morris naar de kapper was geweest Dutch

Woensdag is hij geschminkt als Piraat, een ooglapje, litteken en stoppelbaard. Blijbaar reageert hij allergisch op dat spul want ik kan nu nog steeds precies zien waar het gezeten heeft.
Dat moeten ze dus maar niet meer doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:30:44 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_57077907
jongetjes zijn langzamer over het algemeen met zindelijk worden, Liam was ook 3 (vlak voor zijn 3e verjaardag was het)

ach Léon zijn wilde haren nu al kwijt
maar ik snap je wel dutch, het lijkt mij ook raar als Liam ineens kort haar zou hebben
stormy waters...
sailin'
pi_57120954
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:08 schreef snoopy het volgende:
Woensdag is hij geschminkt als Piraat, een ooglapje, litteken en stoppelbaard. Blijbaar reageert hij allergisch op dat spul want ik kan nu nog steeds precies zien waar het gezeten heeft.
Dat moeten ze dus maar niet meer doen
De plek waar het 'litteken' geschminkt is geweest, is nog steeds heel duidelijk zichtbaar op Morris' wang
Vraag me af wat ik er mee moet doen. Het is woensdag gebeurd...

maandag 3 maart 2008 @ 09:52:34 #39
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57121090
Hmmm, ziet er naar uit, snoopy. Of naar, heftig en duidelijk in elk geval. Ik zou de dokter even bellen wat je met zoiets moet of kan. En inderdaad niet meer laten schminken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 03-03-2008 13:14:57 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 3 maart 2008 @ 10:11:30 #40
24188 Belana
kloon van belana
pi_57121429
puur allergische reactie zo te zien! heeft ie er last van? jeukt het?
Op zich denk ik dat het wel weg zal trekken, maar even navragen kan geen kwaad.
stormy waters...
sailin'
pi_57122301
Hier ook nog geen zindelijkheid, of iets waarop lijkt dat het er aan zit te komen
Beiden merken het niet of nauwelijks, zijn compleet ongevoelig voor welke methode dan ook en vinden het totaal niet erg, vies etc etc
pi_57122316
Het jeukt niet of doet niet zeer. Ik heb gebeld en ze overleggen even, ze bellen straks terug.
Zal nog wel een beetje angst zijn die er in geslopen is na die bacteriële infectie aan zijn been in september
  maandag 3 maart 2008 @ 11:06:13 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_57122399
kan ik me voorstellen snoop!
stormy waters...
sailin'
pi_57124609
Na een scene op de badkamer vorige week, tja de (lange) haren van Merlijn blijven echt niet omhoog staan met gel erin, gaat vandaag ook zijn haar eraf.
Vorige week voor die die scene ging hij op het krukje voor de wasbak staan, maakte zijn handjes nat en deed die door zijn haren halen. Daarna moest er gel in. Precies zoals pappa het ook altijd doet. Maar omdat zijn haar dus niet bleef staan gaat het vandaag heel erg kort, heb maar meteen een kapper geregeld nadat had gevraagd aan Merlijn of hij zijn haartje heel kort wilde. Net ook weer verteld dat de kapster straks na het slaapje komt om zijn haartjes kort te knippen. Krijg dan een heel blijde lach te zien .

Sinds vorige week hebben we een Kiddyboard voor achter de kinderwagen en Merlijn vind het heerlijk, het gaat erg goed om dan even met beide kinders naar de supermarkt te gaan. Vanochtend moest ook zijn pop mee in de buggy Erg leuk , maar 100 meter verder moest ik het al opruimen en in de wandelwagen leggen omdat hij het zat was. Vind het zo leuk, hoe hij nu met sommige dingen omgaat.

Wat akelig zo een reactie van de sminck snoopy.
pi_57124727
nou wat rot voor morris snoopy, dat z'n huid zo sterk reageert op die schmink. ik zou nog even navragen bij het kdv (daar was 't toch gebeurd dacht ik he?) wat voor schmink ze gebruikt hadden. was dit de eerste keer dat hij geschminkt werd?

knor, balen zeg dat ze allebei nog zo weinig zin hebben in 't zelf naar de wc gaan. ik kan me herinneren dat alicia 't toch een tijdje wel goed gedaan heeft?

bij anna was 't zaterdag echt drama, heb wel 6 keer een schone broek uit de kast moeten trekken. gelukkig passen zonder luier ook ineens weer broeken die met luier te klein geworden waren, dat biedt wat meer opties. gisteren ging 't alweer iets beter, maar vooral omdat we er zelf voortdurend bovenop zaten en dus steeds vroegen of ze alweer naar de wc moest. ik houd 't verhaal van noah maar in m'n achterhoofd. vandaag is ze naar 't kdv, met luier. ik vind 't nog niet goed genoeg gaan om haar daar ook zonder luier naartoe te sturen. misschien niet zo verstandig, maar we gaan morgen thuis wel weer vol goede moed verder.

randa, succes straks met merlijns knipbeurt. ben benieuwd of hij er nog zo blij mee is als hij de schaar van de kapper ziet. leuk dat 't zo goed gaat met dat kiddy-board.
pi_57124943
Bix, hij is wel vaker geschminkt maar nog nooit zo'n reactie gehad. Waarschijnlijk hebben ze dit keer iets anders gebruikt.
toevoeging: dokter belde en adviseerde het vet te houden en nog even aan te kijken. Het moet vanzelf wegtrekken.

Het zindelijk worden van Morris is ook niet zonder slag of stoot gegaan. Vooral het poepen was een ramp maar gaat nu eindelijk helemaal goed. En hij ' vergeet' nog wel eens naar de wc te gaan als hij moet plassen. Vooral als hij met iets bezig is, dan wil hij zijn spel gewoon niet onderbreken voor zoiets. Maar echt, het gaat steeds beter. De nachten durf ik nog maar even niet aan te denken

[ Bericht 4% gewijzigd door snoopy op 03-03-2008 13:29:57 ]
  maandag 3 maart 2008 @ 14:10:58 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57126236
ik heb pas max zn haar heel kort geknipt. spijt!!! dat langere staat m toch wel lief.. lekker laten groeien dus

ik hoop dat morris zn rode vlek snel wegtrekt! echt lang al, vanaf woensdag
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57126514
Wij vonden lang haar bij Merlijn ook erg leuk, maar het werkt dus niet voor Merlijn, hij moet het ook leuk vinden. Verder zullen de oma's ook blij zijn want die vinden dat lange haar maar niks. Dat ij graag stekeltjes wil net als pappa zegt genoeg denk ik, dus dan maar een kapper laten komen.

Merlijn vindt de kapper niet erg, gewoon in zijn kinderstoel zitten en geknipt worden. Het enige moment van gegil zal zijn zodra ze voor de tv gaat staan, want dat kan niet. dit is nu de derde keer dat hij wordt geknip en hij blijft ook echt stil zitten, durft zelfs zijn hoofd niet te bewegen. Perfect .

Succes voor de kindjes die zindelijk aan het worden zijn. Merlijn gaf vandaag ook eens aan dat hij een schone broek moest, net voor we de deur uit zouden gaan, knap vond ik dat, want hij geeft dat nooit aan bij mij. Wel op andere plaatsten trouwens. Als hij het vaker aangeeft wil ik het ook gaan proberen om hem dit jaar nog uit de luiers te krijgen.
pi_57129141
Dit jaar nog, tijd zat
Lucas zijn haar is 2 keer heel leuk geknipt. Tweede keer was ik wel 15 euro kwijt, dus derde keer dacht ik het effe makkelijk goedkoop te doen bij ene kapper die het voor 5 euro doet.Knippen is neit gebeurd, wel tondeuse eroverheen, hij was zowat kaal! Dat was in November en het zit nogsteeds vreselijk, maar begint nu pas op een knipbare lengte te komen... Hij is al die lieve krulletjes achter zijn oren kwijt
pi_57130184
De kapster is het vergeten of de afspraak is niet goed gemaakt. Kijken of ik haar straks nog aan haar jas kan trekken. De haartjes zijn nog steeds mooi lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')