abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2008 @ 21:29:23 #226
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57877389
kheb uiteindelijk daro thijmsiroop gekocht, maar max vind m vies oh wellllllll....

ik moet woensdag met max naar het CB, een extra afspraak omdat hij niet was gegroeid in gewicht de vorige keer.
jammergenoeg is hij de afgelopen 2 weken ziek geweest en heeft geen eetlust gehad, zal ik nou afbellen?
want straks is ie afgevallen want zo krijgen ze natuurlijk ook weer geen goed beeld van zn gewicht in normale omstandigheden...
saknoudoen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57879801
Bellen en voorleggen aan ze, Pinquit. Met als doel de afspraak te verzetten, want zo krijgen ze inderdaad geen goed beeld. Zit Max op de ondergrens qua gewicht eigenlijk? Of is hij gewoon 1 opvolgende afspraak niet gegroeid?
  maandag 7 april 2008 @ 10:20:50 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57884408
hij zit geloof ik niet op de ondergrens, maar hij weegt wel al een jaar ongeveer hetzelfde.
  Licht Ontvlambaar maandag 7 april 2008 @ 10:50:12 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57884933
Pinquit, Isa komt ook nauwelijk aan, terwijl ze wel in de lengte groeit. Misschien anders gewoon eens bij de huisarts binnenstappen om er over te babbelen? Gewoon voor je eigen gemoedsrust...

Wij mogen over een half uurtje onverwacht naar het CB voor de laatste keuring... Er was een plaatsje vrijgevallen en Marit dacht, laten we Sjeen en Isa maar bellen die moeten toch nog op controle
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 7 april 2008 @ 11:14:01 #230
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57885354
Dan heeft Isa iig geen tijd om zich heel erg druk te maken over d'r prik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar maandag 7 april 2008 @ 12:27:32 #231
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57886888
Klopt, ze heeft dus ook alleen maar heel hard auw geroepen omdat Marit had verteld dat dat zo hoorde

Verder alles ok, 98cm en 15,5kg, ogen in orde... We zijn geslaagd
  maandag 7 april 2008 @ 12:31:42 #232
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57886963
Vermoeiend zomertijd

Sinds het uur verzet is krijgen we Zoë haast met geen stok het nest in. Nee hoor de zon schijnt dus ik hoef nog niet te slapen, zullen we anders buiten gaan spelen alle smoezen komen voorbij. De driftbuien worden erger ( toch iets van slaapgebrek) en de conflicten met mama kunnen hoog oplopen omdat we geen nee kunnen accepteren.

Zomertijd waarom
pi_57887971
haha rottdog, heb jij ook zo'n moeite met het accepteren van 'nee'? maar komt me bekend voor hoor, anna wil ook maar niet op tijd slapen, en 's ochtends moet ze er toch wel echt op de nieuwe tijd uit. zelf had ik er trouwens ook last van de afgelopen week. ben niet meer zo flexibel geloof ik! hopelijk raken we er deze week wat beter in.
pi_57889155
Hier hetzelfde met slapen.

David wil ook niet naar bed want het is nog licht.

De jongens slapen samen op een kamer ivm het opknappen van de eerste verdieping. David gaat dus spoken en van alles uithalen zodat Damon zelfs naar beneden komt om te klagen dat hij niet kan slapen omdat David niet rustig is.
pi_57898208
Lastig.. ze gaan hier wel allebei rustig mee naar boven, en daar doe ik de verduisteringsgordijnen dicht en de lampen aan (energieverspilling maar ze komen wel in avondstemming). Misschien scheelt dat?
pi_57898476
We hebben houten jaloezieen dus daar komt best veel licht door, helaas.
Dit is trouwens het eerste jaar dat we problemen hebben met de zomertijd. Nog niet eerder gehad.

Vanavond ging het gelukkig goed.

de verduisterende gordijnen komen na de opknapbeurt van de slaapkamers dus nog ff wachten
  woensdag 9 april 2008 @ 11:39:19 #237
61800 Rottdog
pi_57930762
Hier wil ze al niet naar boven het is toch licht

Hier zit de apk sticker er ook weer op moeten alleen nog even terug voor een check-up. Zoë is echt niet in de meewerkende fase waardoor we terug moeten komen voor de ogentest. Ze was te moe (s'morgens school) waardoor het concentratie vermogen echt op het minium lag. Het enige wat eruit kwam was weet-ik-niet en ik-wil-niet

Zoals normaal weer over het gewicht gehad, ze is te zwaar. Ze weegt nu 24,5 kilo bij 111 cm, tja let er op stimuleer het bewegen meer kan ik niet. Ze is ook gezegend met flexibele platvoeten maar dat komt wel goed
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 april 2008 @ 12:02:57 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57931269
Ze is toch ook groot Rottdog, compenseert dat helemaal niet met elkaar?
  woensdag 9 april 2008 @ 12:49:48 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57932399
toch maar geweest na gisteren even gecheckd of ie niet was afgevallen op onze eigen weegschaal naar het cb vandaag.

hij is netjes 150 gram aangekomen, dus de mevrouw was tevreden. over zn gewicht, maar niet over zn eetgedrag.
ik heb netjes een schriftje bijgehouden met wat ie eet (ong. 1.5 week gedaan) en ze heeft wat bladzijden gekopieerd en legt het voor aan een dietist. als die nog een tip heeft, belt ze me nog even op. netjes geregeld toch? ben allang blij dat het niet alleen maar over zn gewicht en eten ging, maar ze vroeg ook gewoon normale dingen zoals: hoe gaat het met hem? (dat is voor míj namelijk het belangrijkste.)
En omdat ik me zelf geen zorgen maak over zn eetgedoe, vind mevrouw het ook minder erg. whoohoo!
  woensdag 9 april 2008 @ 13:30:17 #240
3011 E.T.
pi_57933267
quote:
Op woensdag 9 april 2008 12:02 schreef Sjeen het volgende:
Ze is toch ook groot Rottdog, compenseert dat helemaal niet met elkaar?
idd, 111 cm is volgens mij behoorlijk lang (volgens de curve in het groeiboekje is 111 cm net onder de bovenste lijn en 24 kilo net boven de bovenste lijn... dus best mooi in evenwicht lijkt me )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57933637
Wat vervelend Rottdog. (De kinder-bmi meter ken je zeker al?) Kun je geen verwijzing krijgen naar een kinderdietist?
pi_57933645
Hier hebben we voor Merlijn het potje geintroduceerd. Eigenlijk met reden dat we het gepoep in bad een beetje zat waren. We vroegen dus telkens of hij op het potje wilde, of hij moest poepen en zetten hem erop. Nu is het zover dat hij eerst erop gaat voor hij in bad gaat, op eigen initiatief en als hij in bad zit wil hij er nog een paar keer uit op erop te gaan zitten. Gisteren had hij op het potje geplast en daar hebben we hem ook voor geprezen. We hebben hem meteen geleerd zijn kontje af te vegen met wc papier en met een vochtig doekje. Hij vond het helemaal leuk. Na het bad is hij het samen met pappa in de wc gaan gooien. Leuk dat hij er intresse in begint te krijgen.
  woensdag 9 april 2008 @ 13:53:12 #243
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_57933778
O, het is dus een vaak voorkomend probleem, die zomertijd. Ik doe niks anders dan de hele tijd maar uitleggen waarom het nu langer licht is. (En, lief kind, be prepared, van de zomer is het nog veeeeel lichter.) Ogen dicht en je ziet er niks van.

Verder heeft ze echte peuter-aanvallen. Ze heeft een kindje gezien wat boos op de grond ging liggen en nu doet zij het ook. Erg vermakelijk, want ze denkt dat het heel indrukwekkend is. Ze vergeet alleen dat er ook hard schreeuwen en drammen bijhoort. Ze gaat gewoon heel dramatisch stil op de grond liggen. En ik geniet dan even extra hard van de rust, want de rest van de dag tettert ze aan 1 stuk door, mij rondbevelend. "Mam? Mag ik een boterham?" Moeders smeert, maar ondertussen moeten er stickers geplakt, spullen afgerekend in haar winkel en nep-ijzen gegeten worden. En o wee als ik dat ijsje niet opeet. Erg gezellig maar ook vreselijk vermoeien.

Rottdog, wat e.t. zegt. En er vooral geen probleem van maken voor haar. Jullie dame ziet er prachtig uit!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 9 april 2008 @ 13:53:17 #244
61800 Rottdog
pi_57933780
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:30 schreef E.T. het volgende:

[..]

idd, 111 cm is volgens mij behoorlijk lang (volgens de curve in het groeiboekje is 111 cm net onder de bovenste lijn en 24 kilo net boven de bovenste lijn... dus best mooi in evenwicht lijkt me )
Zo zag ik het dus ook maar dat moest ik anders zien moest niet kijken naar lengte-leeftijd maar naar lengte gewicht en dan zit ze er duidelijk boven en dat is de indicatie. Ze oogt ook niet dik omdat het gewoon in proporties klopt plus daarbij ze heeft een aardige ronding in de rug.

Van die kinder bmi-meter wordt je niet vrolijk kinderdietist is niet nodig omdat Zoë een goed eetpatroon heeft.

[ Bericht 15% gewijzigd door Rottdog op 09-04-2008 14:02:03 ]
  woensdag 9 april 2008 @ 14:05:58 #245
3011 E.T.
pi_57934087
Dan een duidelijk gevalletje van linkeroor - in - rechteroor - uit, lijkt me
  woensdag 9 april 2008 @ 14:16:33 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57934276
rottdog vervelend hoor dat geneuzel.

hier geen last van zomertijd, ze slaapt zelfs een uurtje langer soms half tien meestal
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57934416
Volgens die kinder BMI-meter heeft Merlijn ondergewicht (met 25 maanden, 85cm en 10,2kg). Ach ja, net als mamma. Meneer kan vreten wat hij wil en geen grammetje aankomen. Krijg de laatste tijd wel veel opmerkingen over zijn leeftijd, ze schatten hem dus ook zoveel jonger. Niet zo leuk, had ik vroeger ook. Ach hij heeft er nou nog geen last van.
  Jubileum moderator woensdag 9 april 2008 @ 19:43:03 #248
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57941037
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:50 schreef _evenstar_ het volgende:
hebben jullie die sirene gehoord vanochtend dat was arwen bloedgeprikt, nu over 2 weekjes telefonisch contact met de arts, ben erg benieuwd wat er uit komt.
Weet je al iets Evenstar, of ben ik te vroeg?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 10 april 2008 @ 12:23:12 #249
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57954702
Rottdog ik heb even de groeigrafiek van Wilyan erbij gezocht..

Alleen bij die ene piek heb ik wat gezeur van de CB-arts gehad terwijl de wijkvk op hetzelfde moment me juist gerust stelde dat ik er genoeg rekening mee hield wat hij at en hoeveel beweging hij kreeg.
Wilyan heeft eigenlijk altijd wat bovenin gezeten. Niet te druk over maken! (dat doen zij wel )

Nu trekt het bij onze krullebol flink bij trouwens, hij word aardig wat smaller!
We noemen hem nu soms zelfs graatje
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 10 april 2008 @ 12:27:18 #250
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57954795
Ow en ontopic.. Hanne is het ook niet altijd eens met de zomertijd geloof ik.

Ook handig, een broer die (bijna) elke dag naar school gaat.. Hanne vind de psz nu zó leuk dat ze elke ochtend weer zegt. "Vandaag ga ik naar de peuter!"
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')