Ik ga straks ook weer met een paar vrienden de hele nacht voor de buis plakken. Ik heb het seizoen wel gezien, maar het voelt als eeuwen geleden. Mede dankzij het gekloot van de publieke omroep met de uitzendtijden en mijn lovende recensies heb ik mijn onwetende vrienden kunnen strikken voor een avondje Sopranos.
Hetzelfde gerommel gebeurde eerder met ER en Frasier.....waarom koop je een serie dan? Heb je eindelijk eens een potentiële 'miljoenentrekker' in je bezit en dan ga je er zo mee om.
Zaterdag 22.00 is eigenlijk ook geen toptijd (tegenover het voetbal waar veel potentiële kijkers zitten), maar goed, het voetbal word verkort herhaald en de fans van beide programma's kunnen ook nog de recorder gebruiken om niets te missen.
Nieuwe fans zal je er nauwelijks mee trekken. Natuurlijk gaat het om het laatste seizoen, dan is het niet vreemd dat de VARA denkt: 'dit zijn we de fans verschuldigd, maar voor het overige zien we er eigenlijk geen brood meer in.' (Ik ben daar natuurlijk niet zeker van, maar het gezien hun acties lijkt het daar verdacht veel op.)
Maar los van de kijkcijfers van volgende week, en de problemen met de serie in Amerika; de VARA had er veel meer uit moeten halen.