Heb je daar een grafiekje van?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Neuh...
Maandag is wel heel belangrijk met de inkoopmanagersindex... die zal wel veel duidelijkheid geven en daar zal een hevige reactie op volgendie viel over december hard tegen, zijn we toen ook op geduikeld, over januari viel ie vreemd genoeg heel erg mee, in tegenstelling tot zowat alle andere cijfers, en is mede de oorzaak dat we toen even behoorlijk konden herstellen. Inkoopmanagersindex is een heel belangrijk cijfer aangezien het een recessie kan aankondigen...
Enig indicatie van de cijfers van februari? Dan weet ik of ik vanaf 9.00 al short kan gaan.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Neuh...
Maandag is wel heel belangrijk met de inkoopmanagersindex... die zal wel veel duidelijkheid geven en daar zal een hevige reactie op volgendie viel over december hard tegen, zijn we toen ook op geduikeld, over januari viel ie vreemd genoeg heel erg mee, in tegenstelling tot zowat alle andere cijfers, en is mede de oorzaak dat we toen even behoorlijk konden herstellen. Inkoopmanagersindex is een heel belangrijk cijfer aangezien het een recessie kan aankondigen...
Hrm, die reeks is te kort om d'r echt mooie recessiebalkjes overheen te plakken (zie http://www.nber.org/cycles.html ) . D'r zit trouwens inderdaad wel stevig wat ruis op. Bandbreedte is ook niet super.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Consensus voor die van februari: 49,0
quote:I should mention that people who expect to earn 10% annually from equities during this century – envisioning that 2% of that will come from dividends and 8% from price appreciation – are implicitly forecasting a level of about 24,000,000 on the Dow by 2100. If your adviser talks to you about doubledigit returns from equities, explain this math to him – not that it will faze him. Many helpers are apparently direct descendants of the queen in Alice in Wonderland, who said: “Why, sometimes I’ve believed as many as six impossible things before breakfast.” Beware the glib helper who fills your head with fantasies while he fills his pockets with fees.
Inderdaad... en kunnen we de enorme economische en technologische vooruitgang in de twintigste eeuw met dezelfde snelheid doorzetten in de eenentwintigste eeuw? Ik betwijfel het, de mens heeft ook zijn limiet... of nog belangrijker misschien, de natuur heeft zijn limiet vwb grondstoffen e.d... en de mate waarin die efficient kunnen worden gebruikt.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 23:17 schreef gronk het volgende:
Leuke quote van Warren Buffet:
[..]
Ik geloof d'r eerlijk gezegd geen hol van. Al was het alleen maar omdat we in 2100 met minder mensen op aarde rondlopen dan nu, schat ik zo in.
12.000 / 50 = 240quote:Op zaterdag 1 maart 2008 10:45 schreef gronk het volgende:
Overigens, de DYI stond in 1900 op 50. Dat dan weer wel.
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Misschien toch maar een extra reisje naar huisje in de VS deze zomer!
Als je er aandelen in hebt... dan is het wel belangrijk.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:37 schreef Burghardt het volgende:
Begin volgende week de jaarcijfers van Ordina en BinckBank.
Stel dat de beurzen altijd ook al op zaterdag open waren?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:14 schreef De_Ananas het volgende:
Waarom zijn de beurzen trouwens op zaterdag dicht?
Je weet het antwoord zelf ook wel: precies even hoogquote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Stel dat de beurzen altijd ook al op zaterdag open waren?
Zou de Dow dan nu op 50.000 hebben gestaan? Of juist lager
Kom op zeg, ik weet dat het spannend klinkt maar dit soort onzin geloof je toch niet werkelijk he?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 01:59 schreef henkway het volgende:
Ik denk dat we de US als worlds biggest consumer kunnen vergeten, ze moeten allemaal gaan sparen om de schulden af te betalen.
Kan de wereld zonder de US om verder te gaan ?? Dat zal de vraag zijn.
Kan de EU en Rusland en China dit verlies aan koopkracht opvangen??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |