abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57027404
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:00 schreef freud het volgende:

[..]

Helaas zijn veel eBay stores in het verre oosten geswitched naar ponden in de 2e helft van 2007 [afbeelding]. Shoppen in de states is in ieder geval [afbeelding] geworden.
je kunt mij gewoon in Singapore dollars betalen

Helaas rekent Paypal stuk kut-koersen... Maar met overstappen op Moneybookers blijft er niet veel over (nog niet, komt nog wel)
pi_57027713
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:51 schreef NightH4wk het volgende:
Blijf wel relatieveren aub. BHFH opende in die tijd heel veel vage topics en dat de supply onder druk zou komen te staan door gekloot in oa Nigeria, Iran, Venezuela, kan je ook niet perfect voorspellen. Er is voldoende olie beschikbaar maar er staat veel productie idle.
want nigeria, iran en venezuela zijn zulke stabiele leuke landen? en de vs zit niet al jaren decennia te kloten daar?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_57029031
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:34 schreef simmu het volgende:

[..]

want nigeria, iran en venezuela zijn zulke stabiele leuke landen? en de vs zit niet al jaren decennia te kloten daar?
Een tien jaar terug was er een zware glut en toen zat de vs ook te "kloten." En daarnaast, dankzij dat ongelovelijke mismanagement in Venezuela (voedseltekorten, etc.) kunnen ze daar wel wat meer productie gebruiken om eten van te kopen ipv de revolutie in omringende landen te pushen.
pi_57029437
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:02 schreef NightH4wk het volgende:

Een tien jaar terug was er een zware glut en toen zat de vs ook te "kloten." En daarnaast, dankzij dat ongelovelijke mismanagement in Venezuela (voedseltekorten, etc.) kunnen ze daar wel wat meer productie gebruiken om eten van te kopen ipv de revolutie in omringende landen te pushen.
Nee wij kunnen wel wat meer productie gebruiken om de olieprijs te drukken. Dat is heel wat anders.

Zolang die olieprijs maar door blijft stijgen wordt ondanks dat men niet de maximale output haalt toch genoeg geld gemaakt.

Wat dan mijns inziens nog vreemder is het volgende bericht:
quote:
Olieprijs stijgt tot boven $ 102 per vat

Ook loopt de olieprijs op door indicaties dat het oliekartel OPEC volgende week niet tot een productieverhoging overgaat en mogelijk zelfs de productie verlaagt.
Die hele opec geeft of niet veel meer om de prijsstabiliteit, of heeft ons altijd voorgelogen over de productiecapaciteit die nog beschikbaar zou zijn.
pi_57029974
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee wij kunnen wel wat meer productie gebruiken om de olieprijs te drukken. Dat is heel wat anders.
Dus we gaan er beiden op vooruit, dat is het basisprincipe van handel en daar rust de hele economie op.
quote:
Zolang die olieprijs maar door blijft stijgen wordt ondanks dat men niet de maximale output haalt toch genoeg geld gemaakt.
Maar niet genoeg gezien de problemen.
quote:
Wat dan mijns inziens nog vreemder is het volgende bericht:
[..]

Die hele opec geeft of niet veel meer om de prijsstabiliteit, of heeft ons altijd voorgelogen over de productiecapaciteit die nog beschikbaar zou zijn.
Het blijft een cartel idd en ze gaan pas ingrijpen zodra de demand mogelijk in gevaar komt, ze zullen minder direct op de prijs reageren.
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:07:07 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_57030314
quote:
Sterker nog, er zijn sterke aanwijzingen dat de voorraden op papier en de werkelijke olievoorraad niet bepaald overeenkomen. Zie ook bijvoorbeeld dit artikel: Scientists challenge major review of global reserves

En dit komt uit een artikel over de voorraden in Saoedi-Arabië:
quote:
The blue line shows the official Saudi reserves as reported by BP whilst the red line shows how Saudi reserves would have declined since 1980 as a result of the 77 billion barrels of oil that have been produced since then. The red line is then back calculated to 1936, the year Saudi production began and accounts for the 120 billion barrels produced since that time. The red line does not account for new discoveries and revisions and there is therefore scope for the 91 billion barrels indicated reserves in 2006 to be increased or reduced. It is noteworthy that Saudi Arabia has not made any super giant discoveries since 1980 and that new discoveries since 1980 are unlikely to have a huge impact upon the current reserves figure.

There are two main issues with the blue official line. The first is that reserves were substantially revised upwards from 170 to 260 billion barrels between 1987 and 1989. That’s a 53% revision that does not correspond with new discoveries being made. The Saudis must therefore argue that this one off escalation in reserves was due to previous under-reporting or upwards revision based on new technologies such as horizontal drilling and 3D seismic that allows more accurate targeting of oil wells.

The second and more serious issue is that since 1988, there has been no annual adjustment to reserves for production. That flat blue line should at least decline parallel to the red line.

Combined, these two issues suggest that official Saudi reserves are grossly over-estimated. We can say with certainty that the flat line annual return is false accounting, which leaves us in a position of not knowing what the actual Saudi reserves are. I’d suggest that the true figure likely lies closer to 91 billion barrels than the official figure of 264 billion barrels as newly reported by BP.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_57032633
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:50 schreef NightH4wk het volgende:

Dus we gaan er beiden op vooruit, dat is het basisprincipe van handel en daar rust de hele economie op. [ afbeelding ]
Is dat zo, als de olieprijzen sterker blijven stijgen als de inflatie is het voor hun op langere termijn alleen maar voordelig om dat zwarte goud langer in de grond te laten zitten.
quote:
Het blijft een cartel idd en ze gaan pas ingrijpen zodra de demand mogelijk in gevaar komt, ze zullen minder direct op de prijs reageren.
De vraag naar olie zal de komende jaren nog echt niet verminderen, behalve als er een technologische doorbraak plaatsvind in de duurzame energie ontwikkeling. Als we naar de groei plaatjes van de bric landen kijken, dan durf ik wel te stellen dat groei ongever gelijk zal lopen met de vraag naar energie en dus ook olie. In de westerse maatschappijen zijn we wel ongeveer op een verzadigingspunt gekomen waarbij niet subtianteel meer olie nodig is.
pi_57032934
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is dat zo, als de olieprijzen sterker blijven stijgen als de inflatie is het voor hun op langere termijn alleen maar voordelig om dat zwarte goud langer in de grond te laten zitten.
[..]

De vraag naar olie zal de komende jaren nog echt niet verminderen, behalve als er een technologische doorbraak plaatsvind in de duurzame energie ontwikkeling. Als we naar de groei plaatjes van de bric landen kijken, dan durf ik wel te stellen dat groei ongever gelijk zal lopen met de vraag naar energie en dus ook olie. In de westerse maatschappijen zijn we wel ongeveer op een verzadigingspunt gekomen waarbij niet subtianteel meer olie nodig is.
Technologische doorbraak zal pas komen als de olie op is lijkt me
pi_57034637
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:59 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Technologische doorbraak zal pas komen als de olie op is lijkt me [afbeelding]
Je bedoelt: de technologische doorbraak zal pas bekend gemaakt worden als de olie op is? In dat geval ga ik met je mee
pi_57035331
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Je bedoelt: de technologische doorbraak zal pas bekend gemaakt worden als de olie op is? In dat geval ga ik met je mee
Tja kernfusie is de key maar dat duurt nog tientallen jaren. Ze hebben wel een onderzoekscentrum van de EU geopend in Frankrijk en er een aantal miljard in gepompd.

Waterstof als autobrandstof lijkt dichterbij maar wellicht is hier de olieindustrie wat aan het remmen.

Windpower heeft nog een lange weg te gaan.

Kernenergie lijkt me de oplossing op het moment.
pi_57035608
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:30 schreef jpjedi het volgende:

Tja kernfusie is de key maar dat duurt nog tientallen jaren. Ze hebben wel een onderzoekscentrum van de EU geopend in Frankrijk en er een aantal miljard in gepompd.
[q]Volgens mij is iter een wereldwijd samenwerkingsverband, en heeft men zolang er over gedaan om te beslissen waar het komt omdat er zoveel belangen spelen

[q]Waterstof als autobrandstof lijkt dichterbij maar wellicht is hier de olieindustrie wat aan het remmen.
Waterstof is niets meer of minder dan een energiedrager. Deze H2 atomen zul je op de een of ander manier toch moeten produceren, hiervoor is energie nodig. Dat de olieindustrie aan het remmen is, is volgens mij compleet uit je duim gezogen, als ik zie dat shell bijvoorbeeld al proeven met waterstof draait in ijsland.
quote:
Windpower heeft nog een lange weg te gaan.
Ow vertel ons eens meer, waarom volgens jou windenergie nog een lange weg te gaan heeft?
quote:
Kernenergie lijkt me de oplossing op het moment.
De makkelijkste oplossing op het moment, daar heb je gelijk in, waarbij de grote vraag gaat worden hoe makkelijk wordt de uranium winning.
  FOK!fotograaf donderdag 28 februari 2008 @ 14:59:17 #112
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57036077
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waterstof is niets meer of minder dan een energiedrager. Deze H2 atomen zul je op de een of ander manier toch moeten produceren, hiervoor is energie nodig. Dat de olieindustrie aan het remmen is, is volgens mij compleet uit je duim gezogen, als ik zie dat shell bijvoorbeeld al proeven met waterstof draait in ijsland.
[..]

Ow vertel ons eens meer, waarom volgens jou windenergie nog een lange weg te gaan heeft?
[..]

De makkelijkste oplossing op het moment, daar heb je gelijk in, waarbij de grote vraag gaat worden hoe makkelijk wordt de uranium winning.
Mwoah, zijn ook nog genoeg systemen die minder bekend zijn, en netto meer energie leveren dan dat je in dat systeem stopt. Ik denk dat daar veel meer potentie in zit. Voor een goeie vervanger uit perspectief van de huidige leveranciers, moeten de volgende criteria er zijn:

• Technisch complex, of in ieder geval erg hoge investering om het te produceren
  • Grondstof die beheerst kan worden in beschikbaarheid
  • Niet hernieuwbaar zijn door de consument (dus: steeds aan moeten vullen)

Het zal dus geen 'zero point energy' achtige oplossing zijn die je 1x koopt, en dan voor eeuwig kan gebruiken als bron, want daar verdienen ze niets aan. Het moet iets zijn wat de huidige economische machtsstructuur in stand houdt.
  • Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_57036305
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 14:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dat ja
      donderdag 28 februari 2008 @ 15:20:12 #114
    38496 Perrin
    pi_57036590
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 14:59 schreef freud het volgende:

Het zal dus geen 'zero point energy' achtige oplossing zijn die je 1x koopt, en dan voor eeuwig kan gebruiken als bron, want daar verdienen ze niets aan. Het moet iets zijn wat de huidige economische machtsstructuur in stand houdt.
    Los van het feit dat dat soort 'gratis-energie'-oplossingen simpelweg niet bestaan..

Er is helaas geen andere energiebron die we op dit moment kennen en kunnen benutten waar de energie zo makkelijk te winnen, op te slaan en te transporteren is als aardolie en aardgas. Kolen en kernenergie redden we 't nog een tijdje mee kwa electriciteit, maar daar rijdt je auto nog niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 28-02-2008 15:26:15 ]
    pi_57037620
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 15:20 schreef Perrin het volgende:

Er is helaas geen andere energiebron die we op dit moment kennen en kunnen benutten waar de energie zo makkelijk te winnen, op te slaan en te transporteren is als aardolie en aardgas. Kolen en kernenergie redden we 't nog een tijdje mee kwa electriciteit, maar daar rijdt je auto nog niet op.

[ afbeelding ]
    leuk plaatje.

Vergeet niet dat we ook nog de Coal to Liquid technologie hebben, hiermee kolen kunen omzetten naar een soort diesel.
      donderdag 28 februari 2008 @ 16:24:12 #116
    38496 Perrin
    pi_57038088
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

leuk plaatje.

Vergeet niet dat we ook nog de Coal to Liquid technologie hebben, hiermee kolen kunen omzetten naar een soort diesel.
    Yep, in Zuid Afrika wordt zelfs 30% van de vloeibare brandstoffen op die manier uit kolen gewonnen, en in China wordt rond deze tijd ook een CTL-fabriek geopend. Nadeel van deze methode is wel dat er veel water voor nodig is en veel CO2 vrijkomt bij het omzetten van kolen naar vloeibare brandstof.
    pi_57039429
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 16:24 schreef Perrin het volgende:

Yep, in Zuid Afrika wordt zelfs 30% van de vloeibare brandstoffen op die manier uit kolen gewonnen, en in China wordt rond deze tijd ook een CTL-fabriek geopend. Nadeel van deze methode is wel dat er veel water voor nodig is en veel CO2 vrijkomt bij het omzetten van kolen naar vloeibare brandstof.
    Het omzetten zal zeker energie kosten, dus ook co2 uitstoten, in mijn optiek is het ook niets anders dan een dom uitstel naar een duurzame oplossing voor ons energie vraagstuk.
    pi_57039445
    1,52 bijna inmiddels voor een euro...

De Amerikaanse economie is volgens voorlopige cijfers in het vierde kwartaal met 0,6% gegroeid, waar was gerekend op 0,8%... ook steeg het aantal uitkeringsaanvragen veel sterker dan verwacht in de afgelopen maand.

Amerikaanse beurzen staan gemiddeld 1% lager, Europese beurzen gemiddeld 2% (dollareffect moet nu toch ook wel weer gaan wegen op de Europese indices).
    pi_57039848
    Dat wordt een goedkope vakantie wel netjes gepland van ons, exchange rate wise dan
    Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
    pi_57040454
    Ben B. (wie? zie OP) spreekt/sprak. Highlights:
    - Wat kleine banken zullen het loodje leggen vanwege de crisis
    - Grote banken zijn niet in gevaar, maar hij ziet wel graag dat ze nog meer kapitaal aantrekken want er moet flink geleend worden door Amerikanen om de economie op gang te houden
    - De hoge inflatie maakt het er voor de Fed niet makkelijker op... maar er is geen enkele reden om te verwachten dat we een stagflatie krijgen.
    Hij plaveit de weg voor verdere renteverlagingen.

George W. had ook nog wat te melden vandaag, namelijk dat de economie van de VS niet in een recessie gaat komen. Maar niemand gelooft die man nog; de markt neemt aan dat het tegenovergestelde waar is (zie belastingmaatregelen).
    Het enige wat Bush zou moeten doen is zijn mond houden. (Als hij niet short zit)
      donderdag 28 februari 2008 @ 18:01:34 #121
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_57040495
    Ik heb er niet zo veel verstand van, maar wat had de VS bijvoorbeeld 1-4 jaar geleden moeten doen om deze aankomende crises af te wenden?
    Confidence through competence
      donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:36 #122
    38496 Perrin
    pi_57040893
    1.52 alweer..
    pi_57041191
    quote:
    Op woensdag 27 februari 2008 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    1.55 wordt verwacht binnen 3 maanden dus de olieprijs zal ook wel weer meestijgen
    Maak daar maar 3 dagen van als het met dit tempo doorgaat
      donderdag 28 februari 2008 @ 18:40:27 #124
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57041403
    quote:

[..]

Waar wil je die overtollige olie dan gaan opslaan?
    Wat heeft het voor zin om het NU op te pompen en dan boven de grond te bewaren?
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      donderdag 28 februari 2008 @ 18:44:58 #125
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_57041513
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 18:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar wil je die overtollige olie dan gaan opslaan?
    Wat heeft het voor zin om het NU op te pompen en dan boven de grond te bewaren?
    Jij roeleert trouwens door 6 maanden geleden tegen me te zeggen dat ik die paar duizend dollar moest inwisselen omdat 'als je niet weet wat de toekomst je gaat brengen, je eigenlijk aan het gokken bent'.

Had ook de andere kant op kunnen gaan, maar toch.
    Confidence through competence
      donderdag 28 februari 2008 @ 18:49:33 #126
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57041619
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 18:44 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij roeleert trouwens door 6 maanden geleden tegen me te zeggen dat ik die paar duizend dollar moest inwisselen omdat 'als je niet weet wat de toekomst je gaat brengen, je eigenlijk aan het gokken bent'.

Had ook de andere kant op kunnen gaan, maar toch.
    Toch nog iemand die mij lief vindt
    Mijn reisverslagen
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:20:03 #127
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57042314
    $1,5230

Die Bernanke weet wel hoe hij de $ naar beneden moet praten
    Mijn reisverslagen
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:23:08 #128
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57042381
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 19:20 schreef SeLang het volgende:
    $1,5230

Die Bernanke weet wel hoe hij de $ naar beneden moet praten
    BTW, de engelse pond lijkt iets terug te komen tov de dollar.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:24:52 #129
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57042423
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 19:23 schreef gronk het volgende:

[..]

BTW, de engelse pond lijkt iets terug te komen tov de dollar.
    Maar nieuwe dieptes tov de ¤
    Mijn reisverslagen
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:26:44 #130
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57042465
    Hrm, mja.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:28:54 #131
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:32:37 #132
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57042599
    Het NY Crude Oil (CL) front contract maakt op dit moment ook weer een nieuw record: $102,27
    Mijn reisverslagen
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:34:35 #133
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57042642
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 19:28 schreef Drugshond het volgende:
    Gaat hard nu. De recessie in Amerika lijkt stevige voet aan bodem te hebben gezet.
    Ik kreeg van CNN (ooit eens geregistreerd) een mailtje 'How to protect yourself during the economic downturn'. Dat zet de sfeer wel.
      donderdag 28 februari 2008 @ 19:42:22 #134
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57042810
    Olie spurt nu omhoog.
    $102,64 kwam hier al voorbij
    Vanmorgen was het nog $98,91
    Mijn reisverslagen
    pi_57043230
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 19:34 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik kreeg van CNN (ooit eens geregistreerd) een mailtje 'How to protect yourself during the economic downturn'. Dat zet de sfeer wel.
    al wapens gekocht
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_57043338
    Goud (in dollars) uiteraard ook mee omhoog, nu $ 965.
    Da's nog eens een mooie magische grens, $ 1000
      donderdag 28 februari 2008 @ 20:07:10 #137
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_57043366
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 20:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

al wapens gekocht
    Tsja, 't blijft europa, dus ik kom niet verder dan blikken bonen en goud.
    pi_57043649
    $ 1.5215 / ¤

Olie: $ 102.33

Literprijs Euro95 bij Shell (zag ik vandaag langs de snelweg): ¤ 1.507
      donderdag 28 februari 2008 @ 20:43:06 #139
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_57044324
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 20:19 schreef DemonRage het volgende:

Hier £1.049
    Mijn reisverslagen
    pi_57047560
    Italie gaat waarschijnlijk binnenkort weer plat vanwege de benzineprijzen (> 1,40 daar)
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
    pi_57049213
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 20:19 schreef DemonRage het volgende:
    $ 1.5215 / ¤

Olie: $ 102.33

mensen gaan boven de 2 euro per liter pas reageren
    pi_57052826
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 14:40 schreef Basp1 het volgende:

Ben er van op de hoogte, testen in rotterdam zelfs, Shell in IJsland vanwege dat daar de auto`s geïsoleerd zijn, BMW executives in Berlijn etc. Waterstof heeft inderdaad vele valkuilen maar toch is het een goede stap voorwaarts aangezien de energiedrager een stukje thermisch efficiënter is en beter beschikbaar. Als je toevallig het Shell bedrijfsmagazine ontvangt kun je regelmatig informatie over de voortgang lezen.

Meesterzet van Shell overigens aangezien ze een aantal essentiële waterstof patenten hebben wat de Amerikanen een waar doorn in het oog is.
    quote:
    Even voor de verduidelijking.. Windpower is mijn werk dus misschien dat ik dan wel met enige achtergrond kennis recht van spreken heb. Kleine uitleg, Men produceert nu in grote getale turbines van pak `m beet 750 kW tot 2,5mW mainstream. Groter is beschikbaar maar nog geen gemeengoed. Er liggen bij Hansen transmissions (produceert voor Vestas maar onderdeel van Suzlon) in België tekeningen op tafel tot 9mW maar daar zitten veel onopgeloste vraagstukken in. tot 5mW kan men nu wel realiseren maar de omvang van de molen en de betrouwbaarheid zijn de struikelblokken.

Zo, nu we dit hebben vernoemd en we kijken even naar de wereldwijde energie behoefte en wat windpower daar aan bijdraagt komen we nog niet aan 1 % waar Denemarken op het moment de kroon spant met een getal van ik meen m en nabij de 5%. Willen we een significant deel van onze energie uit windkracht halen dan moeten we of de oceaan volzetten. (service, milieu en corrosie nadelen) of het land gaan volbouwen wat bijvoorbeeld in west Europa onmogelijk is. Iedereen wil duurzame energie maar niet in zijn eigen achtertuin.

Nee met windpower zijn we er nog LANG niet.
    quote:
    ja het meest grijpbaar inderdaad maar met kanttekeningen. Ik ben niet op de hoogte van de uraniumvoorraad moet ik bekennen.

Er zijn ook nog wel meer vormen en alternatieven mar die plaats ik even op mindere schaal voor het gemak.

Wat info: (Dan weer ontopic,.. sorry. )

pi_57053805
    1,5239.
    Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
    Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
    pi_57054333
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 05:01 schreef jpjedi het volgende:
    Als je toevallig het Shell bedrijfsmagazine ontvangt kun je regelmatig informatie over de voortgang lezen.
    Ja ooit stage gelopen dus dan krijg je ook automatisch shell venster en toch maar steeds een adreswijziging ingestuurd om het maar te blijven ontvangen. Staat veel intresants in. Voor de geintreseerden iedreen kan er een gratis abbonement op nemen.
    quote:
    lang verhaal over winddenergie;
    Dank je voor de uitgebeide uitleg hiervan.

Ik zou hier graag nog even verder over lullen maar het is zo offtopic dat ik dat maar even niet doe. Zou je niet een windenergie topic in WFL willen openen met die post als start.
      vrijdag 29 februari 2008 @ 09:31:08 #146
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_57054349
    gaat wel erg hard nu!
    pi_57063048
    Chicago PMI februari 44,5 (consensus 49,5)

Bush: "there will be no recession"... I did not have sex with that woman, There are no American troops in Baghdad, etc.
    pi_57063683
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 09:30 schreef Basp1 het volgende:
    Voor de geintreseerden iedreen kan er een gratis abbonement op nemen.
    Hoe? :p
    pi_57064279
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 16:23 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hoe? :p
    http://www.google.nl/search?hl=nl&newwindow=1&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=shell+venster+abonnement&spell=1

De eerst link lijkt me maar die heb ik nog niet aangeklikt.

http://shell-nl.hosting.nob.nl/bestelmateriaal/index.cfm

Nou toch maar even aageklikt
    quote:
    Gratis abonnementen

Shell Venster (Venster 01)

Shell Venster is een tweemaandelijkse uitgave van Shell Nederland. Shell Venster is te bestellen via een e-mail aan:
    shellvenster@shell.com
    Nou zeg dat was toch moeilijk om even uit te zoeken.
    pi_57065040
    quote:
    Op vrijdag 29 februari 2008 16:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?hl=nl&newwindow=1&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=shell+venster+abonnement&spell=1

De eerst link lijkt me maar die heb ik nog niet aangeklikt.

http://shell-nl.hosting.nob.nl/bestelmateriaal/index.cfm

Nou toch maar even aageklikt
    [..]

Nou zeg dat was toch moeilijk om even uit te zoeken.
    Friet generatie !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')