abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:08:36 #121
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_57303610
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik verzorg andermans paard.

Ik had altijd wel met een boer willen trouwen. Nu heb ik een relatie met iemand die de natuur en beesten smerig vindt.
ik voorspel een prachtige afloop

haha nee hoor, volgens de parship reclame moet je een evenwichtige verhouding tussen overeenkomsten en tegenstellingen hebben dus alles komt vast goed
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:04:05 #122
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_57304577
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik verzorg andermans paard.

Ik had altijd wel met een boer willen trouwen. Nu heb ik een relatie met iemand die de natuur en beesten smerig vindt.
verstandige jongen
pi_57313865
* Rotterdam-Noord meldt zich ook

Maandje geleden verhuist van het liskwartier naar het kleiwegkwartier, blijft leuk
wisselen in dat hoekje hier Volgens mij is dat ook het druk bevolkte hoekje op de google earth map
pi_57314346
Vandaag eens een huisje gaan bezichtigen in het Heliportcomplex... leuk groot en ruim alleen jammer van de 'eenvoudige staat van onderhoud' en ook geen dubbel glas of andere isolatie.
Maar een vraagprijs van 159.000 euro voor 98 m2 is natuurlijk ook niet erg veel voor die locatie
pi_57314392
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:58 schreef DutchTrain het volgende:
Vandaag eens een huisje gaan bezichtigen in het Heliportcomplex... leuk groot en ruim alleen jammer van de 'eenvoudige staat van onderhoud' en ook geen dubbel glas of andere isolatie.
Maar een vraagprijs van 159.000 euro voor 98 m2 is natuurlijk ook niet erg veel voor die locatie
Worden we buren? Als je via Heliport-makelaardij koopt, kun je er een keuken bij 'krijgen'. Wij wel althans. Welke woning heb je bekeken?

Het is heel fijn wonen hier.
pi_57314412
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:04 schreef Fugie het volgende:

[..]

verstandige jongen
Natuur. Blaadjes. Beestjes. De seizoenen. Wandelen in het bos. Helpen op de boerderij.
pi_57314906
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:00 schreef Isegrim het volgende:
Worden we buren? Als je via Heliport-makelaardij koopt, kun je er een keuken bij 'krijgen'. Wij wel althans. Welke woning heb je bekeken?

Het is heel fijn wonen hier.

Nummertje 92 bekeken en daar zit al een nieuwe keuken in en er is al één en ander verbouwd op de woonverdieping. Maar ik begreep dat de VVE nog niets gepland had voor de vervanging van de kozijnen en ben niet echt overtuigd van de verdere kwaliteit van de huizen. Op zich is het wel een leuk huis, wat betreft de ligging (zwevend boven het water) en het uitzicht (vrij naar het stationnetje)

Ik ga zaterdag nog wel even naar de open dag van Heliport makelaardij voordat ik een kijkje ga nemen op de grote woonbeurs ( http://huizenzoeker.woneninrotterdam.nl/ ) in de Cruise Terminal.
pi_57315209
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nummertje 92 bekeken en daar zit al een nieuwe keuken in en er is al één en ander verbouwd op de woonverdieping. Maar ik begreep dat de VVE nog niets gepland had voor de vervanging van de kozijnen en ben niet echt overtuigd van de verdere kwaliteit van de huizen. Op zich is het wel een leuk huis, wat betreft de ligging (zwevend boven het water) en het uitzicht (vrij naar het stationnetje)
Volgens mij valt het vervangen van de beglazing überhaupt niet onder de VvE (zou ik ff moeten nakijken in de akte) en moet je dat gewoon op eigen kosten doen. Wij hebben deels dubbele beglazing.

De kwaliteit is mi prima. Het enige grote nadeel is de stadsverwarming. Duur. Maar dat kun je oplossen door vijfhonderd euro te investeren in een thermostaat.
pi_57315475
Er zit daar ook een stukje dubbel glas in, dat zal bij alle woningen hetzelfde zijn. De kozijnen mag je lijkt mij niet zelf vervangen, dat zou het uiterlijk van het architectonisch verantwoorde complex te veel kunnen veranderen. Bovendien moet je de driehoekige slaapkamerkozijnen speciaal laten maken.

Over stadsverwarming hoorde ik de verkoper ook al zeggen dat sommigen er een tijdklok op gezet hadden. De extra kosten zijn echter niet zo hoog dat je er een boiler of een eigen verwarmingsinstallatie voor kan kopen en onderhouden.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 22:47:50 #130
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_57317376
quote:

[..]

Ik ga zaterdag nog wel even naar de open dag van Heliport makelaardij voordat ik een kijkje ga nemen op de grote woonbeurs ( http://huizenzoeker.woneninrotterdam.nl/ ) in de Cruise Terminal.
Deze is mooi, http://www.toussaintvanwijk.nl/objectres.cfm?lisnr=SE100096&lisowner=933752

Ben ook op zoek naar een huisje.

Ik loot ook mee voor een huurwoning van het project Walenburgerweg, maar wat een prijzen
pi_57318196
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:45 schreef DutchTrain het volgende:
Er zit daar ook een stukje dubbel glas in, dat zal bij alle woningen hetzelfde zijn. De kozijnen mag je lijkt mij niet zelf vervangen, dat zou het uiterlijk van het architectonisch verantwoorde complex te veel kunnen veranderen. Bovendien moet je de driehoekige slaapkamerkozijnen speciaal laten maken.
Die driehoekjes hebben wij niet. Kozijnen mag je wrs niet zelf vervangen inderdaad, al zijn er wel woningen waarbij dat wel is gedaan. Ik kan even voor je nakijken hoe het precies zit. Heb me er nog niet mee bezig gehouden omdat het zo prima bevalt.
quote:
Over stadsverwarming hoorde ik de verkoper ook al zeggen dat sommigen er een tijdklok op gezet hadden. De extra kosten zijn echter niet zo hoog dat je er een boiler of een eigen verwarmingsinstallatie voor kan kopen en onderhouden.
Dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen. Mocht je de woning kopen, neem dan ff contact met me op, dan kan ik je een paar tips geven waarmee je minimaal 50% al bespaart zonder dat je een thermostaat installeert. Stadsverwarming is echt ruk, maar ik had 't in mijn vorige woning ook, dus ik ken de truucs nu een beetje. Maar gezien het verbruik van het afgelopen jaar (plusminus 35 GJ inclusief dichtdraaien hoofdleidingen e.d.) ga ik wel een thermostaat aanschaffen. Die heb ik er binnen een half jaar uit.
pi_57318426
Leuk huisje inderdaad ook, zeker voor die prijs. Maar ik heb liever wat meer uitzicht, denk ik. Daarom ga ik ook nog wat appartementen bekijken in Weenahof en eens kijken of hoe groot de 'betaalbare' woningen in The Red Apple, 100hoog en de Markthal zijn en wat voor uitzicht ze hebben.

Bedoel je die huurwoningen in de Raad van Arbeid, waar nu eindelijk aan gewerkt wordt?
Die nieuwbouw op het Walenburgerhof zal nog wel even duren toch?

Op het Walenburgerplein staan ook nog twee appartementen te koop waaronder bij ReMax. Die was echt te erg om aan te zien en zelfs de verkopend makelaar wilde al veel van de prijs af doen om het nog een beetje aantrekkelijk te maken.

Het is best leuk om wat huizen nu eens van binnen te zien, ik heb geen haast met kopen, want voorlopig zit ook niet al te slecht waar ik nu zit en zal ik niet zo snel zoveel ruimte, zo goedkoop krijgen als ik nu heb.
pi_57318560
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:19 schreef Isegrim het volgende:
Stadsverwarming is echt ruk, maar ik had 't in mijn vorige woning ook, dus ik ken de truucs nu een beetje. Maar gezien het verbruik van het afgelopen jaar (plusminus 35 GJ inclusief dichtdraaien hoofdleidingen e.d.) ga ik wel een thermostaat aanschaffen. Die heb ik er binnen een half jaar uit.
Kan me voorstellen dat je in die woningen een stuk duurder uit bent dan in een groot appartementencomplex. Zeker als je huis niet op het zuiden ligt. Hoor er verschillende verhalen over (inclusief inderdaad de tip om de hoofdkraan dicht te draaien), maar de meerderheid vindt het toch wel duur.

Maar goed, ik kijk gewoon nog even rond
pi_57318716
Vorige week ben ik ook nog in deze gaan kijken, omdat het huis daar om de hoek (Zijdewindestraat) al verkocht was voordat ik er kon gaan kijken:

=> http://www.atta.nl/nieuwbouw_detail.asp?ID=269

Een aanrader voor iedereen die zelf z'n huis wil inrichten (en daar zo'n ¤70.000 euro voor over heeft naast de - in dit geval relatief lage - kosten voor het huis). Opvallend hoeveel mensen daar nog op af kwamen (en hoeveel makelaars en hypotheekadviseurs er dan opeens rondlopen)
pi_57319172
ik had altijd begrepen dat stadsverwarming goedkoop was. Maar mischien is het een groot verschil of het gaat om "speciaal" opgewekt stoom of "industrieafval" stoom
pi_57321388
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik had altijd begrepen dat stadsverwarming goedkoop was. Maar mischien is het een groot verschil of het gaat om "speciaal" opgewekt stoom of "industrieafval" stoom
Google maar eens op 'stadsverwarming', dan vind je aardig wat actiegroepen die aan het lobbyen zijn om die prijzen op een normaal niveau te krijgen (bijvoorbeeld http://www.nietmeerdan.nl/).

Als je een thermostaat installeert, is het probleem meestal opgelost. Maar als je dat niet doet en je hebt de hoofdkranen altijd openstaan, dan schrik je je helemaal het leplazarus van je jaarafrekening. Ik heb al gehoord van mensen hier in het complex die meer dan 2.000 euro moesten bijbetalen. Ik schat dat ik momenteel op een warmteverbruik van 100 euro per maand zit, ook al belachelijk hoog. Er komt dus binnenkort een thermostaat met afsluitkleppen op de leidingen.

Op zich zou stadsverwarming goedkoop kunnen zijn; het is immers restwarmte. Maar ze laten op het tarief een of andere berekening los om het 'eerlijk' te maken ten opzichte van gebruikers van gas (wmb al een idioot idee), maar om een aantal redenen klopt die berekening niet.

Dan zit je nog eens met het feit dat je geen keus hebt qua leverancier als je stadsverwarming hebt en dat het energiebedrijf om die reden schijt aan je heeft. Je kunt toch niet weg. Klachten worden dus ook nauwelijks serieus genomen.

* trauma heeft op het gebied van stadsverwarming na gevecht met Essent in vorige woning (wel gewonnen overigens, al mijn centen teruggekregen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 12-03-2008 07:41:18 ]
  woensdag 12 maart 2008 @ 08:37:50 #137
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_57321777
quote:

[..]

die huizen moest ik van mijn adviserende makelaar heftig ontwijken Iets met restwaarde en verkoopbaarheid.

Bovendien zou ik er niet willen wonen, afschuwelijke dingen
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die driehoekjes hebben wij niet. Kozijnen mag je wrs niet zelf vervangen inderdaad, al zijn er wel woningen waarbij dat wel is gedaan. Ik kan even voor je nakijken hoe het precies zit. Heb me er nog niet mee bezig gehouden omdat het zo prima bevalt.
[..]

Dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen. Mocht je de woning kopen, neem dan ff contact met me op, dan kan ik je een paar tips geven waarmee je minimaal 50% al bespaart zonder dat je een thermostaat installeert. Stadsverwarming is echt ruk, maar ik had 't in mijn vorige woning ook, dus ik ken de truucs nu een beetje. Maar gezien het verbruik van het afgelopen jaar (plusminus 35 GJ inclusief dichtdraaien hoofdleidingen e.d.) ga ik wel een thermostaat aanschaffen. Die heb ik er binnen een half jaar uit.
doe eens wat van die tips spammen dan

Ik zit ook op stadsverwarming maar kan me niet voorstellen dat het zoveel verbruikt
pi_57324145
Ik las net dat 1GJ stadsverwarming overeenkomt met 30 kuub aardgas (dat kost 17 euro in rdam..).

En dat de niet-restwarmte centrales (met een warmtewisselaar) duurder zijn dan de restwarmte centrales.
pi_57325400
kutstorm, de ramen waaien hier zowat uit hun kozijnen..
wederom : leuk joh enkel glas
pi_57326418
Mn geiser waait heel de tijd uit door die tyfusstorm

Edit: weet iemand waar ik (goedkoop) pasfoto's kan laten maken hier ?

[ Bericht 37% gewijzigd door Lausteen op 12-03-2008 13:50:29 ]
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:48:03 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57327838
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:28 schreef littledrummergirl het volgende:
kutstorm, de ramen waaien hier zowat uit hun kozijnen..
wederom : leuk joh enkel glas
Psst, kachel kopen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57327939
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Psst, kachel kopen?
altijd wat willen jullie drvoor hebben? Ik doe een moord voor een verwarmde slaapkamer

( en al helemaal als je hem ook nog mooi naar boven komt brengen en aansluiten, want dat kan ik niet vrees ik )
pi_57328304
Aansluiten is toch een kwestie van neerzetten en stangetjes aan elkaar?

Je zou nog een bedrag noemen he

We bieden 50 euro
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:51:49 #144
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_57328961
of gewoon naar de gamma zo'n simpel kacheltje kopen
pi_57329087
je bedoelt elektrisj?

Ik denk dat gas het wint van een 1200watt electisch aparaat. Daarnaast is de warmte wel erg prettig.
pi_57334179
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:39 schreef DutchTrain het volgende:
Vorige week ben ik ook nog in deze gaan kijken, omdat het huis daar om de hoek (Zijdewindestraat) al verkocht was voordat ik er kon gaan kijken:

=> http://www.atta.nl/nieuwbouw_detail.asp?ID=269

Een aanrader voor iedereen die zelf z'n huis wil inrichten (en daar zo'n ¤70.000 euro voor over heeft naast de - in dit geval relatief lage - kosten voor het huis). Opvallend hoeveel mensen daar nog op af kwamen (en hoeveel makelaars en hypotheekadviseurs er dan opeens rondlopen)
Ik heb ook nog gebeld voor de Zijdewindestraat maar inderdaad al verkocht. Leek mij echt een super huis. Hij stond gister trouwens nog steeds op de website.

Bedoelde inderdaad Raad van Arbeid.
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:22:53 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57334559
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aansluiten is toch een kwestie van neerzetten en stangetjes aan elkaar?

Je zou nog een bedrag noemen he

We bieden 50 euro
Aansluiten is helaas een kwestie van pijpen buigen, kraan monteren en zo. Fa. Elgo, bij jullie waarschijnlijk niet onbekend, kan dat doen.

Vijftig euro voor de kachel: nee, helaas. Mijn type kachel staat op Marktplaats voor 125 voor een roestige, oude, 300 voor een nieuwere en betere. PM anders even!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:26:27 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57334660
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
je bedoelt elektrisj?

Ik denk dat gas het wint van een 1200watt electisch aparaat. Daarnaast is de warmte wel erg prettig.
Die gaskachel is 7300W, dus die verslaat elke normale elektrische verwarming (mits aangesloten op een normale 230V huisaansluiting).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57336081
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 20:00 schreef _Boo_ het volgende:
Ik heb ook nog gebeld voor de Zijdewindestraat maar inderdaad al verkocht. Leek mij echt een super huis. Hij stond gister trouwens nog steeds op de website.
Ja, ik baal ervan dat dat huis nog steeds op de website staat, want ik zag het de eerste dag staan en heb toen gemaild in plaats van gebeld. Toen werd ik drie dagen later pas teruggebeld dat ze voor de eerste dagen al veel kijkers hadden en ze mij terug zouden bellen. Ik werd daarna teruggebeld met de mededeling dat het huis verkocht was, maar dat ze nog wel een mooi project om de hoek hadden...

Maar goed die huizen om de hoek hebben geen vrij uitzicht, zijn een stuk duurder en niet echt geschikt om in je eentje te bewonen (alhoewel je ze ook wel kan splitsen, omdat er nog helemaal niets in zit en je dus makkelijk twee keukens en twee badkamers kwijt kan)
pi_57337118
Ik heb ook nog een goede tip voor mensen met stadsverwarming.
Wij hebben het hier ook in ons appartement, maar wij gebruiken alleen de huiskamer.
Keuken en slaapkamers gebruiken we nooit.

Wij hebben een heel oud systeem met een installatie die wir-war door de hele flat loopt dus we hebben niet echt een eigen circuit waar we afsluiters in kunenn zetten.

Bij Conrad heb ik dit
set besteld :

Je haalt de thermostaatknop eraf (gewoon eraf draaien zonder gereedschap en aftappen), en daar zet je de bijgelevere stelmotor op.
Batterijen in de thermostaat en die kun je neerhangen waar je wilt (er zit ook een 220v adapter bij) en die comminuceert dan draadloos met de stelmotor.
Er zitten programmas op die je kan instellen.

Doordeweeks verwarmt hij bij mijn van 1800-2300 uur de door mij ingestelde temperatuur.
En in het weekend bv. 1000-2000 .
Dit is allemaal in te stellen, binnen een half uur stel je het in en je hoeft er nooit meer naar om te kijken.

Ik heb het al 2 jaar en het werkt fantstisch.

Voorheen deden we alles met de hand en dan vergat ik nog wel eens de kraan dicht te draaien en dan stond het spul gerust een nacht door te stoken, erg zonde en duur.

Dus doe er je voordeel mee, het is echt heel eenvoudig.

[ Bericht 23% gewijzigd door junkiexp op 12-03-2008 23:12:09 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')