Paddy's is ook leuk, alleen vaak té druk, je betaald entree, en lang niet altijd (goede) live muziek.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:53 schreef Breuls het volgende:
[..]
Voor FOK!kers is Paddy Murhpy's the way to go. Foei als je naar die andere gaat.
Wees blij dat je nog leeft.quote:Op maandag 10 maart 2008 21:13 schreef Fugie het volgende:
stelletje criminelen hier in de stad, hadden ze mijn nummerplaten gejat
Niet als je 2 paren + 1 losse kabel op je isra hebt, en die dodo's van kpn de middelste kabel + 2e kabel van het 2e paar aan het grote wijde web hebben gehangenquote:Op maandag 10 maart 2008 21:13 schreef Breuls het volgende:
It usually does..
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat een )&&()*%^*(-weer hier vandaag.En ik moet zometeen 10 km fietsen.
centrale verwarmingquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:26 schreef littledrummergirl het volgende:
waarom, waarom, leek enkel glas ons ook alweer geen probleem? heb et koud!
je gaat meedoen met boer zoekt vrouw ?quote:
ik voorspel een prachtige afloopquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik verzorg andermans paard.
Ik had altijd wel met een boer willen trouwen.Nu heb ik een relatie met iemand die de natuur en beesten smerig vindt.
verstandige jongenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:46 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik verzorg andermans paard.
Ik had altijd wel met een boer willen trouwen.Nu heb ik een relatie met iemand die de natuur en beesten smerig vindt.
Worden we buren?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:58 schreef DutchTrain het volgende:
Vandaag eens een huisje gaan bezichtigen in het Heliportcomplex... leuk groot en ruim alleen jammer van de 'eenvoudige staat van onderhoud' en ook geen dubbel glas of andere isolatie.
Maar een vraagprijs van 159.000 euro voor 98 m2 is natuurlijk ook niet erg veel voor die locatie
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:00 schreef Isegrim het volgende:
Worden we buren?Als je via Heliport-makelaardij koopt, kun je er een keuken bij 'krijgen'. Wij wel althans. Welke woning heb je bekeken?
Het is heel fijn wonen hier.![]()
Volgens mij valt het vervangen van de beglazing überhaupt niet onder de VvE (zou ik ff moeten nakijken in de akte) en moet je dat gewoon op eigen kosten doen. Wij hebben deels dubbele beglazing.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nummertje 92 bekeken en daar zit al een nieuwe keuken in en er is al één en ander verbouwd op de woonverdieping. Maar ik begreep dat de VVE nog niets gepland had voor de vervanging van de kozijnen en ben niet echt overtuigd van de verdere kwaliteit van de huizen. Op zich is het wel een leuk huis, wat betreft de ligging (zwevend boven het water) en het uitzicht (vrij naar het stationnetje)
Deze is mooi, http://www.toussaintvanwijk.nl/objectres.cfm?lisnr=SE100096&lisowner=933752quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nummertje 92 bekeken en daar zit al een nieuwe keuken in en er is al één en ander verbouwd op de woonverdieping. Maar ik begreep dat de VVE nog niets gepland had voor de vervanging van de kozijnen en ben niet echt overtuigd van de verdere kwaliteit van de huizen. Op zich is het wel een leuk huis, wat betreft de ligging (zwevend boven het water) en het uitzicht (vrij naar het stationnetje)
Ik ga zaterdag nog wel even naar de open dag van Heliport makelaardij voordat ik een kijkje ga nemen op de grote woonbeurs ( http://huizenzoeker.woneninrotterdam.nl/ ) in de Cruise Terminal.
Die driehoekjes hebben wij niet. Kozijnen mag je wrs niet zelf vervangen inderdaad, al zijn er wel woningen waarbij dat wel is gedaan. Ik kan even voor je nakijken hoe het precies zit. Heb me er nog niet mee bezig gehouden omdat het zo prima bevalt.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:45 schreef DutchTrain het volgende:
Er zit daar ook een stukje dubbel glas in, dat zal bij alle woningen hetzelfde zijn. De kozijnen mag je lijkt mij niet zelf vervangen, dat zou het uiterlijk van het architectonisch verantwoorde complex te veel kunnen veranderen. Bovendien moet je de driehoekige slaapkamerkozijnen speciaal laten maken.
Dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen. Mocht je de woning kopen, neem dan ff contact met me op, dan kan ik je een paar tips geven waarmee je minimaal 50% al bespaart zonder dat je een thermostaat installeert. Stadsverwarming is echt ruk, maar ik had 't in mijn vorige woning ook, dus ik ken de truucs nu een beetje. Maar gezien het verbruik van het afgelopen jaar (plusminus 35 GJ inclusief dichtdraaien hoofdleidingen e.d.) ga ik wel een thermostaat aanschaffen. Die heb ik er binnen een half jaar uit.quote:Over stadsverwarming hoorde ik de verkoper ook al zeggen dat sommigen er een tijdklok op gezet hadden. De extra kosten zijn echter niet zo hoog dat je er een boiler of een eigen verwarmingsinstallatie voor kan kopen en onderhouden.
Kan me voorstellen dat je in die woningen een stuk duurder uit bent dan in een groot appartementencomplex. Zeker als je huis niet op het zuiden ligt. Hoor er verschillende verhalen over (inclusief inderdaad de tip om de hoofdkraan dicht te draaien), maar de meerderheid vindt het toch wel duur.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:19 schreef Isegrim het volgende:
Stadsverwarming is echt ruk, maar ik had 't in mijn vorige woning ook, dus ik ken de truucs nu een beetje. Maar gezien het verbruik van het afgelopen jaar (plusminus 35 GJ inclusief dichtdraaien hoofdleidingen e.d.) ga ik wel een thermostaat aanschaffen. Die heb ik er binnen een half jaar uit.
Google maar eens op 'stadsverwarming', dan vind je aardig wat actiegroepen die aan het lobbyen zijn om die prijzen op een normaal niveau te krijgen (bijvoorbeeld http://www.nietmeerdan.nl/).quote:Op woensdag 12 maart 2008 00:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik had altijd begrepen dat stadsverwarming goedkoop was. Maar mischien is het een groot verschil of het gaat om "speciaal" opgewekt stoom of "industrieafval" stoom
die huizen moest ik van mijn adviserende makelaar heftig ontwijkenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik ga zaterdag nog wel even naar de open dag van Heliport makelaardij voordat ik een kijkje ga nemen op de grote woonbeurs ( http://huizenzoeker.woneninrotterdam.nl/ ) in de Cruise Terminal.
doe eens wat van die tips spammen danquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die driehoekjes hebben wij niet. Kozijnen mag je wrs niet zelf vervangen inderdaad, al zijn er wel woningen waarbij dat wel is gedaan. Ik kan even voor je nakijken hoe het precies zit. Heb me er nog niet mee bezig gehouden omdat het zo prima bevalt.
[..]
Dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen. Mocht je de woning kopen, neem dan ff contact met me op, dan kan ik je een paar tips geven waarmee je minimaal 50% al bespaart zonder dat je een thermostaat installeert. Stadsverwarming is echt ruk, maar ik had 't in mijn vorige woning ook, dus ik ken de truucs nu een beetje. Maar gezien het verbruik van het afgelopen jaar (plusminus 35 GJ inclusief dichtdraaien hoofdleidingen e.d.) ga ik wel een thermostaat aanschaffen. Die heb ik er binnen een half jaar uit.
Psst, kachel kopen?quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:28 schreef littledrummergirl het volgende:
kutstorm, de ramen waaien hier zowat uit hun kozijnen..![]()
wederom : leuk joh enkel glas
altijdquote:
Ik heb ook nog gebeld voor de Zijdewindestraatquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:39 schreef DutchTrain het volgende:
Vorige week ben ik ook nog in deze gaan kijken, omdat het huis daar om de hoek (Zijdewindestraat) al verkocht was voordat ik er kon gaan kijken:
=> http://www.atta.nl/nieuwbouw_detail.asp?ID=269
Een aanrader voor iedereen die zelf z'n huis wil inrichten (en daar zo'n ¤70.000 euro voor over heeft naast de - in dit geval relatief lage - kosten voor het huis). Opvallend hoeveel mensen daar nog op af kwamen (en hoeveel makelaars en hypotheekadviseurs er dan opeens rondlopen)
Aansluiten is helaas een kwestie van pijpen buigen, kraan monteren en zo. Fa. Elgo, bij jullie waarschijnlijk niet onbekend, kan dat doen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aansluiten is toch een kwestie van neerzetten en stangetjes aan elkaar?
Je zou nog een bedrag noemen he![]()
We bieden 50 euro
Die gaskachel is 7300W, dus die verslaat elke normale elektrische verwarming (mits aangesloten op een normale 230V huisaansluiting).quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
je bedoelt elektrisj?![]()
Ik denk dat gas het wint van een 1200watt electisch aparaat. Daarnaast is de warmte wel erg prettig.
Ja, ik baal ervan dat dat huis nog steeds op de website staat, want ik zag het de eerste dag staan en heb toen gemaild in plaats van gebeld. Toen werd ik drie dagen later pas teruggebeld dat ze voor de eerste dagen al veel kijkers hadden en ze mij terug zouden bellen. Ik werd daarna teruggebeld met de mededeling dat het huis verkocht was, maar dat ze nog wel een mooi project om de hoek hadden...quote:Op woensdag 12 maart 2008 20:00 schreef _Boo_ het volgende:
Ik heb ook nog gebeld voor de Zijdewindestraatmaar inderdaad al verkocht. Leek mij echt een super huis. Hij stond gister trouwens nog steeds op de website.
Wat houdt restwaarde in?quote:Op woensdag 12 maart 2008 08:37 schreef Fugie het volgende:
[..]
die huizen moest ik van mijn adviserende makelaar heftig ontwijkenIets met restwaarde en verkoopbaarheid.
Van buiten: ja, over smaak valt niet te twisten. Kan me voorstellen dat je het niets vindt. Van binnen zijn het geweldig leuke, ruime woningen. En verhouding prijs/locatie vind ik geweldig. Tevens ook geen overlast van welke vorm dan ook.quote:Bovendien zou ik er niet willen wonen, afschuwelijke dingen![]()
Hoofdkranen sowieso alleen openzetten als je wilt verwarmen, verder altijd dicht. En als je ze open zet, de binnenkomende kraan (de hete) een kwartslag open en de uitgaande kraan maar een klein beetje open. Zo werkt het althans bij die van ons goed, scheelt echt ontzettend veel.quote:doe eens wat van die tips spammen dan![]()
Yup. Voorheen waren er metertjes op de radiatoren idd. Dus wil ik de doorstroom echt stoppen en het verbruik op nul zetten, dan moeten de hoofdkranen dicht...quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:33 schreef junkiexp het volgende:
Werkt op de knoppen idd.
Maar ik heb op elke radiator een meter hangen.
Dus als alles dichtstaat, dan meet ie niks.
Jij heb zeker een centrale meter ?
Zie je PMquote:Op woensdag 12 maart 2008 20:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Aansluiten is helaas een kwestie van pijpen buigen, kraan monteren en zo. Fa. Elgo, bij jullie waarschijnlijk niet onbekend, kan dat doen.
Vijftig euro voor de kachel: nee, helaas. Mijn type kachel staat op Marktplaats voor 125 voor een roestige, oude, 300 voor een nieuwere en betere. PM anders even!
Heb het maar half gevolgd, maar kan je zo'n apparaat niet op je hoofdkraan prikken?quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Yup. Voorheen waren er metertjes op de radiatoren idd. Dus wil ik de doorstroom echt stoppen en het verbruik op nul zetten, dan moeten de hoofdkranen dicht...
Volgens mij niet. Er moeten afsluitkleppen in de buizen komen. Ik heb al geïnformeerd bij een paar bedrijven. Gaat me ongeveer 500 euro kosten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heb het maar half gevolgd, maar kan je zo'n apparaat niet op je hoofdkraan prikken?
Kom je zaterdag op ons feestje dan?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:09 schreef Koewam het volgende:
Zeg Ise, kun je me een route van t complex sturen? Ik ben t al weer vergetenSnap er werkelijk niks van!
Kan geen harde bevestiging geven maar denk het wel. De voordeur.quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kom je zaterdag op ons feestje dan?Je bedoelt de route ernaartoe of de route naar onze voordeur?
zie het niet echt als gunstige investering van mijn geld zeg maarquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat houdt restwaarde in?
De woningen hier worden meestal erg snel verkocht, dus daar zit ik totaal niet over in.
[..]
Van buiten: ja, over smaak valt niet te twisten. Kan me voorstellen dat je het niets vindt. Van binnen zijn het geweldig leuke, ruime woningen. En verhouding prijs/locatie vind ik geweldig. Tevens ook geen overlast van welke vorm dan ook.
[..]
Hoofdkranen sowieso alleen openzetten als je wilt verwarmen, verder altijd dicht. En als je ze open zet, de binnenkomende kraan (de hete) een kwartslag open en de uitgaande kraan maar een klein beetje open. Zo werkt het althans bij die van ons goed, scheelt echt ontzettend veel.
Vanaf het centrale plein (met speeltuintje) ga je de Gravin Adélastraat in en dan zie je aan de linkerkant een trap. Helemaal naar boven en je staat voor de deur.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:12 schreef Koewam het volgende:
[..]
Kan geen harde bevestiging geven maar denk het wel. De voordeur.
Het warmwater is bij ons niet afhankelijk van de hoofdkranen van de stadsverwarming.quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:15 schreef Fugie het volgende:
[..]
zie het niet echt als gunstige investering van mijn geld zeg maar
En ik moet zeggen dat ik momenteel ook niet in de meest architectonische flat van rotterdam woonMaar wel op een A locatie
Van die hoofdkraan is lastig, mijn meterkast zit in de gang (dus buiten mijn appartement), ik zal eens kijken wat het resultaat is van de kranen een stukje open. Alleen ben ik bang dat de waterdruk dan helemaal niets is ?
zoek maar iets leuks met een dak erboven... kutweerquote:Op zondag 16 maart 2008 10:23 schreef Public_NME het volgende:
Representing Rotterdam Noord, Vinkenstrasse to be exact!
Is er vandaag nog wat leuks te doen, ik verveel me nogal. (lees ik heb geen zin om te studeren)
ik ben hier 100mter verderop naar een zaakje geweest die doen in verwarming enzeau. Komen van de week een keer kijken hoe en wat en dan gaan we ff begroten en dan weet ik meerquote:Op zondag 16 maart 2008 11:41 schreef Isegrim het volgende:
Mochten er nog mensen zijn die een thermostaat op hun stadsverwarming willen: je kunt terecht bij MeterCom voor een schappelijke prijs. Zij hebben er veel ervaring mee. Is een systeem waarbij ook echt de hoofdkranen worden afgesloten.
Die woonbeurs dus in de Cruiseterminal, maar daar was het zo druk (en warm) gisteren dat ik maar snel weer naar buiten ben gegaan. Nog wel snel de nieuwe projecten in de binnenstad kunnen bekijken, maar geen verkoopfolder van de Red Apple gezien. (de laatste woningen zouden deze week in de verkoop gaan)quote:Op zondag 16 maart 2008 10:23 schreef Public_NME het volgende:
Is er vandaag nog wat leuks te doen, ik verveel me nogal. (lees ik heb geen zin om te studeren)
St patricks in de pubsquote:Op zondag 16 maart 2008 10:23 schreef Public_NME het volgende:
quote:Grote brand in Spangen
16 maart 2008
In Spangen in Rotterdam-West heeft zondagmiddag een grote uitslaande brand gewoed in een aantal portiekwoningen in de Huygensstraat, vlakbij het Spartastadion.
Er zijn achttien mensen uit vier portiekwoningen gehaald; drie van hen hadden ademhalingsproblemen. Zij zijn naar een ziekenhuis gebracht. De anderen zijn opgevangen op het politiebureau aan het Marconiplein.
Het is nog niet duidelijk wat de oorzaak van de brand is geweest.
Dan moet je dus dit hebben :quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Yup. Voorheen waren er metertjes op de radiatoren idd. Dus wil ik de doorstroom echt stoppen en het verbruik op nul zetten, dan moeten de hoofdkranen dicht...
Dit had ik ook gevonden, zelf installeren lijkt me trouwens ook vrij simpelquote:Op zondag 16 maart 2008 21:39 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dan moet je dus dit hebben :
[ afbeelding ]
Dit is de automatische hoofdafsluiter die op de hoofd aanvoer komt en kost rond de 150 euro.
En een thermostaat die je daar dan op aansluiten, een normale zal rond de 60 euro zijn, een klok thermostaat zal rond de 130 euro gaan kosten.
Als je een beetje handig ben kun je dit zelf installeren, het werkt met knelkoppelingen.
Laat maar weten als je meer info nodig hebt.
Bij ons thuis is er eentje.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:16 schreef ghanib het volgende:
hey, weet iemand trouwens of er ergens in Rotterdam een hookah-bar is? Heb eerder gezocht, maar dat heeft niets opgeleverd
Volgens mij is die er niet. Next best thing is Sultan Lounge op Zuid.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:16 schreef ghanib het volgende:
hey, weet iemand trouwens of er ergens in Rotterdam een hookah-bar is? Heb eerder gezocht, maar dat heeft niets opgeleverd
Hookah als in waterpijp ( http://en.wikipedia.org/wiki/Hookah )quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:07 schreef Koewam het volgende:
's gravendijkwal heeft er ook nog wel een paar hoerententen/stripclubs hoor.
troost je, je was niet de enige die dat dachtquote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:07 schreef Koewam het volgende:
's gravendijkwal heeft er ook nog wel een paar hoerententen/stripclubs hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |