In Leiden kan het ook, heb het zelf niet gedaan, maar sprak er vaak mensen die dat wel deden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:54 schreef MaxC het volgende:
Vind je situatie een beetje vaag maar zelf heb ik wel sprintVWO gedaan met een havo-diploma terwijl ik 17 wasDus het kan wel
Ik ben naar een open dag geweest van een ROC in Den Bosch. Maar de plannen zijn wat gewijzigd, zeer waarschijnlijk gaat het Amersfoort of ergens in de buurt worden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 07:45 schreef eer-ik het volgende:
Waar wil je dit gaan doen?
zelfde verhaal hier, maar ik deed hiervoor vwo 4 ipv vmboquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:38 schreef miracle. het volgende:
Ik volg momenteel het éénjarige traject van het Havo, hiervoor heb ik VMBO-t gedaan. Mijn studie wordt vergoed doordat ik onder een speciale regeling val. Ik ben zestien, en blijf ingeschreven staan bij mijn oude school. Volgend jaar ben ik van plan sprint-VWO te gaan doen. Ik ben er toch achtergekomen dat ik vier jaar lang op het verkeerde niveau gezeten heb. Er zijn echter wel een aantal bezwaren, nl. de studie wordt niet vergoed. Waarschijnlijk had de voorlichter het over de kosten, want die zijn behoorlijk hoog (5500,- voor een volledig pakket). Naar mijn mening heeft ze je dan niet goed voorgelicht, aangezien kosten niet altijd een probleem hoeven zijn. Onmogelijk is het zeker niet!
Ik zit op het Deltion Sprint Lyceum te Zwolle.
Tof, zat ik vorig jaar ook opquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:38 schreef miracle. het volgende:
Ik volg momenteel het éénjarige traject van het Havo, hiervoor heb ik VMBO-t gedaan. Mijn studie wordt vergoed doordat ik onder een speciale regeling val. Ik ben zestien, en blijf ingeschreven staan bij mijn oude school. Volgend jaar ben ik van plan sprint-VWO te gaan doen. Ik ben er toch achtergekomen dat ik vier jaar lang op het verkeerde niveau gezeten heb. Er zijn echter wel een aantal bezwaren, nl. de studie wordt niet vergoed. Waarschijnlijk had de voorlichter het over de kosten, want die zijn behoorlijk hoog (5500,- voor een volledig pakket). Naar mijn mening heeft ze je dan niet goed voorgelicht, aangezien kosten niet altijd een probleem hoeven zijn. Onmogelijk is het zeker niet!
VWO versneld op het ROC is onderdeel van de VAVO, oftewel volwassenenonderwijs. Als je 18 bent kun je daar na je havo het VWO doen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:51 schreef T.a.b. het volgende:
Hey,
Ik zou graag komend jaar mijn VWO versneld halen aan een ROC. Ik had overal op internet informatie opgezocht en ben toen maar eens naar een open dag geweest om te kijken hoe het daar was.
Daar kwam ik in gesprek met een soort afdelingsleidster van het VAVO. Toen ze vroeg of ik HAVO of VWO wou gaan doen en ik vertelde dat ik voordat het schooljaar begint nog geen 18 was, vertelde ze mij dat dit momenteel onmogelijk is.
Ze vertelde me dat het volgens de wet wel mogelijk was om gedetacheerd te worden en HAVO versneld te volgen (als je dus een VMBO-T diploma had), maar niet om VWO versneld te volgen als ik mijn HAVO diploma haal. Hoe krom is dit?
Ze gaf me wel een kaartje van haar mee en zei dat ik haar altijd kon e-mailen met vragen. Maar ik krijg dus geen reactie terug.
Nu vraag ik me af of dit echt waar is. Het lijkt me dat zij er wel meer het fijne van weet, maar op internet vind ik niets terug over de betreffende 'uitsluiting'.
Wie weet hoe het écht zit? Alle hulp is welkom..
Ja, er zijn natuurlijk een hoop kosten. Docenten werken ook niet voor niks, een pand kost ook aardig wat, pc's, etc, etc.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:34 schreef appelsap het volgende:
5000 euro dat is een hoop geld, vraag me af waar het allemaal naar toe gaat? Ik ben 1800 kwijt voor komend jaar, dat vond ik al veel.
Volgens mij is gezien de reeële kosten 5000 euro nog aan de lage kant denk ik. Die 1800 euro is eerder zeer laag om het zo maar te zeggen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:34 schreef appelsap het volgende:
5000 euro dat is een hoop geld, vraag me af waar het allemaal naar toe gaat? Ik ben 1800 kwijt voor komend jaar, dat vond ik al veel.
Juist dan is het de investering waard lijkt mij, zeker in tijden waarin een voltooide opleiding als belangrijk wordt gezien.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:08 schreef appelsap het volgende:
Jammer dat het van die hoge bedragen moeten zijn, want vaak is het voor iemand wel een tweede kans, of juist de kans van zijn leven.
Die vergoeding scheelt er instelling hoor.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:38 schreef miracle. het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |