quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:31 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zet die post ff in de OP jongens!
Ik vind "rustige nummers" zo'n vaag begrip. Opeth maakt ook rustige nummers, maar is wel metal.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:43 schreef lastresort het volgende:
Trouwens, maakt het nog veel uit wat voor soort muziek je wilt gaan spelen, welke gitaar je moet nemen?Als je rustige nummers speelt vs. metal?
Ok, humbuckers dusquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind "rustige nummers" zo'n vaag begrip. Opeth maakt ook rustige nummers, maar is wel metal..
Voor Metal moet je wel iig een lekkere humbucker bij de brug hebben, anders haal je de "oempf" niet. Als je surf of country gaat spelen, heb je meer aan single coils.
er is NIKS goed aan dean gitarenquote:Op donderdag 28 februari 2008 20:56 schreef lastresort het volgende:
[..]
Ibanez ziet er wel okee uit, morgne ook uitproberen, Evo is maar 100 euro alleen jammer dat ie zo lelijk is, Vendetta is inderdaad niet zo gek, maar bij de feedback hebben ze alleen dure versies (>400), terwijl ik op amerikaanse sites wel gitaren voor 170 dollar ofzo zie staan. Hoe kunnen die verschillen zo groot zijn bij een aantal variaties op 1 model van hetzelfde merk??
Wat is er trowuens zo goed aan Dean gitaren?
Het kan niet alleen, dat ding vraagt er gewoon om:quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:08 schreef Deansensitized het volgende:
metal op een Hello Kitty [Youtube maar eens op 'Randyshreds'].
Ach, die Dimebag sigs boeien me niet. Ben nooit fan van Dimebag geweest. Wel van de huidige ster van Dean.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:09 schreef TenWords het volgende:
[..]
er is NIKS goed aan dean gitaren
http://www.google.com/trends?q=jackson+guitars%2C+esp+guitars%2C+dean+guitars&ctab=0&geo=all&date=all&sort=0
90% van hun gitaren zijn dimebag sigs die dimebag zelf nooit zelf gespeeld heeft of zelfs gezien heeft
Of in jouw geval, powerchords raggenquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:38 schreef Deansensitized het volgende:
Over een vette schlager lopen te soleren, altijd leuk
quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:44 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of in jouw geval, powerchords raggen [afbeelding]
Volgens mij gaat zo'n 50 watter buizen wel drie keer zo hard als een 100W transistorquote:Op donderdag 28 februari 2008 21:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb een AVT 50 Watt... tijdens de repetitie zet ik m amper over de helft open..
Ja, maar dan met alle normale open akkoordenquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:52 schreef Verluste het volgende:
Ik vind het moeilijk om supersnel van akkoord G naar akkoord D te gaan, ik pak em net een tel later. Ik heb dit probleem niet bij de andere akkoorden. Iemand die hier ook last van heeft, of heeft gehad?
Kwestie van oefenen natuurlijk, zelf geen last van gehad. Wat kan helpen is de G zo pakken, dat je ringvinger op de B-snaar staat, scheelt weer een vinger verzetten.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:52 schreef Verluste het volgende:
Ik vind het moeilijk om supersnel van akkoord G naar akkoord D te gaan, ik pak em net een tel later. Ik heb dit probleem niet bij de andere akkoorden. Iemand die hier ook last van heeft, of heeft gehad?
Wat erg eigenlijk...quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, maar dan met alle normale open akkoorden
En speel al bijna vier jaar gitaar, dus niks om je voor te schamen, dat doe ik wel voor je [ afbeelding ]
Nee, de wind staat gunstig vandaag, denk ik.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:38 schreef Deansensitized het volgende:
Over een vette schlager lopen te soleren, altijd leuk
Haha, dat nog niet hoor. Gewoon in E [of D]. Natuurlijk wel dingen in Drop D/Drop C, maar niet omdat het makkelijker is.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat erg eigenlijk... [afbeelding]. Ben jij ook zo'n metalhead die z'n gitaar anders stemt omdat powerchords in gewone stemming te moeilijk zijn?
Probeer in plaats van een Em eens een Esus4 (de E pakken als een A, maar dan alles een snaar lager). Vind ik altijd erg tof klinken in combinatie met een E (Desolation Rowquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, de wind staat gunstig vandaag, denk ik.
Maar ik begin al aardig handig te worden in het loopje dat ik ging oefenen: Dm, Am, E, Am. Alleen heb ik er nu van gemaakt, voor de afwisseling: Dm, Am, E, Em, G, Em, E, Am, Dm. Ik moet alleen nog niet te snel gaan, dan pak ik ze niet netjes. En akoestisch gaat het makkelijker dan op een smallere hals van de elektrische gitaar.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het kan niet alleen, dat ding vraagt er gewoon om:
[ afbeelding ]
Gelukkig, het ligt niet alleen aan mijquote:Op donderdag 28 februari 2008 22:54 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, maar dan met alle normale open akkoorden
En speel al bijna vier jaar gitaar, dus niks om je voor te schamen, dat doe ik wel voor je [ afbeelding ]
Ik pak G altijd met mijn middelvinger op de A snaar, ringvinger op de E en mijn pink op de 'e'. En dan maak ik snel een soort van 3 puntige klauw die ik meteen op de D zet. Het is echt geestdodend oefenen al wil je het tot in de perfectie doen. Zoals met alles.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kwestie van oefenen natuurlijk, zelf geen last van gehad. Wat kan helpen is de G zo pakken, dat je ringvinger op de B-snaar staat, scheelt weer een vinger verzetten.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:15 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik pak G altijd met mijn middelvinger op de A snaar, ringvinger op de E en mijn pink op de 'e'. En dan maak ik snel een soort van 3 puntige klauw die ik meteen op de D zet. Het is echt geestdodend oefenen al wil je het tot in de perfectie doen. Zoals met alles.
Daar ga ik morgen eens naar kijken (of eigenlijk luisteren).quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Probeer in plaats van een Em eens een Esus4 (de E pakken als een A, maar dan alles een snaar lager). Vind ik altijd erg tof klinken in combinatie met een E (Desolation Row, of niet Dylanesque?).
Mmm, handig! Ik hou t denk ik bij de linker, die zit al helemaal ingebakken enzowquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je de rechter eens pakt, heb je je ringvinger al goed staan. Hoef je nog maar twee vingers goed te mikken.
Dat is wel vrij tof.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:18 schreef Verluste het volgende:
Kent iemand dit? http://youtube.com/watch?v=z0asUvJUxLE
Simpel uit te voeren en t is superstoer
Of je leert ze allebei, zul je toch ooit moetenquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:25 schreef Verluste het volgende:
[..]
Mmm, handig! Ik hou t denk ik bij de linker, die zit al helemaal ingebakken enzow
Je vinger gebruiken om de overige snaren te dempen... AC/DC's Thunderstruck is een leuk voorbeeld hiervan... inconsistenties in mijn post zijn te wijten aan excessief biergebruik vanavondquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:18 schreef Verluste het volgende:
Ik weet alleen nog niet hoe je ZO snel naar boven en beneden kunt aanslaan zonder andere snaren te raken.
Iemand tips?
Nee. Zoiets moet je gewoon zonder dempen accuraat kunnen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:18 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Je vinger gebruiken om de overige snaren te dempen... AC/DC's Thunderstruck is een leuk voorbeeld hiervan... inconsistenties in mijn post zijn te wijten aan excessief biergebruik vanavond
Ow ja, kwam ik vorige week ook bij uit, op tempo 200 lukt ie al aardig. De kunst is gewoon om zo klein mogelijke bewegingen te maken met je pickhand, daardoor kun je ook veel sneller zijn. Met mijn rechter hand kom ik echt niet aan de andere snaren. Heb dat eerder met de linkerhand.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:18 schreef Verluste het volgende:
Ik weet alleen nog niet hoe je ZO snel naar boven en beneden kunt aanslaan zonder andere snaren te raken.
Iemand tips?
Oeh dat zou ik thuis even moeten proberen, ik speel 'm niet met E maar dat intro óf C / Csus4 (033010) en dan C, F en G, óf intro met D afwisselend met kort een G en dan D / G / A7quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Probeer in plaats van een Em eens een Esus4 (de E pakken als een A, maar dan alles een snaar lager). Vind ik altijd erg tof klinken in combinatie met een E (Desolation Row, of niet Dylanesque?).
Ook een leuke, die erg goed kan klinken: Tom Petty - Free Fallin'quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:40 schreef Witchfynder het volgende:
Ben echt dol op sus4 akkoorden de laatste tijd..
.
Wat is goedkoop voor jouw? Ik heb zelf laatst een Korg metronoom gehaald:quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:51 schreef Dylanesque het volgende:
Iemand trouwens tips waar ik een kleine goedkope metronoom kan bestellen?
gelukkig ben ik iig niet zo een metalhead, probeer juist telkens moeilijkere dingen uit.quote:Op donderdag 28 februari 2008 22:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat erg eigenlijk.... Ben jij ook zo'n metalhead die z'n gitaar anders stemt omdat powerchords in gewone stemming te moeilijk zijn?
Ik kan zo nog een paar nummer verzinnen met de combinatie D-Dsus2-Dsus4: Breakfast at Tiffany's van Deep Blue Something, Het regent zonnestralen van Acda& De Munnik, enz.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:50 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ook een leuke, die erg goed kan klinken: Tom Petty - Free Fallin'
D - Dsus4 - D - Dsus2
Ga in navolging van Andy Summers dan eens een stapje verder naar de add9 akkoorden. Jij bent bassist, jij hebt grote handenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:40 schreef Witchfynder het volgende:
Ben echt dol op sus4 akkoorden de laatste tijd..
.
Dat is een prima prijsjequote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:04 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
Wat is goedkoop voor jouw? Ik heb zelf laatst een Korg metronoom gehaald:
http://www.dirkwitte.nl/nl/productdetails.aspx?Code=KORMA30
20 euro.
Ik zal het vanmiddag eens proberen, maar de vraag is of het wel klinkt met vette distortion + toetsen erachter + drukke drummer.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ga in navolging van Andy Summers dan eens een stapje verder naar de add9 akkoorden. Jij bent bassist, jij hebt grote handen.
Nah. Lichte overdrive, chorus en ruimte. In samenwerking met toetsen moet het prima gaan, maar je drummer even een klap op z'n hoofd geven dat hij niet 100% van de tijd Animal hoeft na te doen is vast een goed ideequote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zal het vanmiddag eens proberen, maar de vraag is of het wel klinkt met vette distortion + toetsen erachter + drukke drummer..
Dynamo '92quote:Overigens wil ik ook hier nog ff benadrukken dat Skyclad briljant is..
Op wie dacht je dat Animal (mede) gebaseerd was?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:40 schreef Witchfynder het volgende:
Nah, hij drumt meer als een Keith Moon..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |