abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:33:28 #126
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57008366
Ik denk dat ik een kleuteropvang begin in de trein, en dan die kleuters overal langs laat rennen en joelen. Ik bedoel, kom op, als je geen kinderen wil zien ga je maar in Siberië wonen, intolerante kutforenzen.
pi_57008404
Kinderen
Ouders van tegenwoordig
pi_57008472
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:35 schreef Elixabete het volgende:
Kinderen
Ouders van tegenwoordig
Wat denk je van Hamilton?
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:51:59 #129
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57008743
Ze moeten of die stiltecoupés wat duidelijk aangeven, of die dingen helemaaaal afschaffen. Die onduidelijkheid zorgt voor ergernis.
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:21:06 #130
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57009465
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 04:13 schreef Neuroscience het volgende:
Leuk, zo'n topic waarin weer eens wordt bevestigd hoe moeilijk het voor sommige mensen is om rekening met anderen te houden en zich respectvol te gedragen.
Ik vind het ook respectloos dat ik voor een stel bejaarden niet normaal zou mogen praten in de trein.
pi_57009681
Stilte Coupe's
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_57009683
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:21 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Ik vind het ook respectloos dat ik voor een stel bejaarden niet normaal zou mogen praten in de trein.
overal zijn regels.
indien je niet aan de regels wilt/kunt houden moet je er niet heengaan of gebruiken.

Stiltecoupe's moet je gewoon je bakkes houden.
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:41:11 #133
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57009925
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:29 schreef Elixabete het volgende:

[..]

overal zijn regels.
Dit is een domme 'fatsoensregel' waar ik niet meer akkoord ga .
quote:
indien je niet aan de regels wilt/kunt houden moet je er niet heengaan of gebruiken.
Heb geen keus he? Nogmaals : laat de NS eerst voor meer normale vrije stoelen zorgen, dan neem ik daar wel plaats. Maar ik weiger het om voor een stel suffe bejaarde azijnzeikers om in dat halletje te gaan zitten als de rest van de trein vol is.
quote:
Stiltecoupe's moet je gewoon je bakkes houden.
.
pi_57010015
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:41 schreef De.Kromme het volgende:

Dit is een domme 'fatsoensregel' waar ik niet meer akkoord ga .
Start je eigen land of ga in de jungle wonen ofzo
Aanpassen is moeilijk voor je he
  woensdag 27 februari 2008 @ 13:50:38 #135
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57010125
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Elixabete het volgende:

[..]

Start je eigen land of ga in de jungle wonen ofzo
Aanpassen is moeilijk voor je he
Nee hoor, ik pas me vaak genoeg aan, als ik het nu ervan inzie. Een stiltecoupé mag wat mij betreft afgeschaft worden, en dat zal op den duur ook wel gebeuren.
pi_57010236
Maar De.Kromme, die stiltecoupé is er nu nog wel. Dat betekent dus dat jij er gewoon aan hebt te houden. Pedofielen willen de leeftijdsgrens voor sexuele shizzle verlagen. Betekent dat dat zij daar dan nu vast een voorschot op zouden mogen nemen? Dat is toch je reinste kutredenatie, of niet dan?

Een regel is een regel en als het je niet zint, dan kun je mooi de rails gaan kussen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_57010369
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Als ik mn vriendin wil bellen op laag niveau dan doe ik dat. Mensen in een stiltecoupe krijgen gewoon een harde plasser van zeiken.
Lastig mikken...

OT:
Overdadig lawaai in de trein is inderdaad wel storend als je probeert te lezen/werken. Daarom zet ik ook gewoon een muziekje (met koptelefoon) op. Dan heb ik er geen last van. Verder lijkt het me geen probleem als mensen gewoon praten in een stiltecoupé, mits op acceptabel volume.
pi_57010439
Ik snap het niet hoor, je hoeft er toch niet te gaan zitten. Als je toch wilt gaan bellen, schreeuwen, etc kan je toch ergens anders in de trein gaan zitten? Die trein is 100 meter lang waarvan misschien 5% ingericht is als ruimte waar mensen willen lezen, werk voorbereiden, etc die dat in stilte willen doen, dan is het toch een kleine moeite om daar rekening mee te houden

Maar neeee, hetzelfde gezeik met rokers. Die roken en andere mensen die daar last van hebben die moeten hun smoel maar houden, want ik rook!
pi_57011229
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:19 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dan ben je al lang niet met de trein geweest, de laatste keer dat ik ging zaten er grote stickers op de ramen over de hele breedte.

Maar zo'n rookcoupé is niet nodig toch, je kan gewoon in elke coupé roken. Mensen moeten maar niet zo egoistisch zijn en alleen aan zichzelf denken als ze vinden dat iemand er niet mag roken. Dan moeten ze maar met de auto gaan als ze niet in de rook willen zitten.
Ja idd zag het ook ja... op 4 vd 10 treinen.

En met dat hele verhaaltje gaat je voorbij aan het punt.
Waarom wel een stiltecoupe maar geen rookcoupe? Als we dan toch bezig zijn ook maar ff een sociaal contactgestoorde coupe... of is dat de stiltecoupe
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:44:48 #140
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57011240
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar De.Kromme, die stiltecoupé is er nu nog wel. Dat betekent dus dat jij er gewoon aan hebt te houden.
Wat is de 'regel' eigenlijk? Absolute stilte of gewoon mogen praten op acceptabel geluidsniveau?
quote:
Pedofielen willen de leeftijdsgrens voor sexuele shizzle verlagen. Betekent dat dat zij daar dan nu vast een voorschot op zouden mogen nemen? Dat is toch je reinste kutredenatie, of niet dan?
Dat is een wet, waarvan het nut allang maatschappelijk en wetenschappelijk aangetoond is.
quote:
Een regel is een regel en als het je niet zint, dan kun je mooi de rails gaan kussen.
Nogmaals : laat de NS dan eerst maar zorgen dat ik in een coupé kan zitten waar ik wel kan praten.
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:45:35 #141
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57011260
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:44 schreef McKillem het volgende:
Als we dan toch bezig zijn ook maar ff een sociaal contactgestoorde coupe... of is dat de stiltecoupe
LOL . Voordat ik je subs las wou ik al reageren, wat is het verschil tussen die 2? .
pi_57011284
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:01 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Lastig mikken...

OT:
Overdadig lawaai in de trein is inderdaad wel storend als je probeert te lezen/werken. Daarom zet ik ook gewoon een muziekje (met koptelefoon) op. Dan heb ik er geen last van. Verder lijkt het me geen probleem als mensen gewoon praten in een stiltecoupé, mits op acceptabel volume.
Maar acceptabel volume doet iemand met een beejte fatsoen altijd, of je nou in een stiltecoupe zit of niet.
Men doet hier net alsof het altijd een pleurisherrie is in de trein. Maar eigenlijk hebben ze het liefst dat je je adem inhoud.
Ik vind dat gewoon te debiel voor woorden dat dat bestaat in NL. Alleen al omdat het in een stiltecoupe helemaal niet stil is zelfs als iedereen zn muil houd.
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:48:46 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_57011324
ik kom er altijd op de helft van de reis achter dat ik me er in een bevind
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_57011346
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:44 schreef De.Kromme het volgende:

Wat is de 'regel' eigenlijk? Absolute stilte of gewoon mogen praten op acceptabel geluidsniveau?
Welk deel van stilte begrijp jij niet?
quote:
Dat is een wet, waarvan het nut allang maatschappelijk en wetenschappelijk aangetoond is.
Voor mensen die wel werk hebben, is zo'n stilteruimte ook belangrijk. Dat jij er met je tokkie-niveau geen nut van hebt, betekent nog niet dat het afgeschaft moet worden.
quote:
Nogmaals : laat de NS dan eerst maar zorgen dat ik in een coupé kan zitten waar ik wel kan praten.
Je koopt een vervoersbewijs idioot, geen plaatsbewijs. Ook al zouden ze ons vervoeren in veewagons, dan nog zou je niet mogen klagen. Het niveau van sommige gesprekken is ook gewoon schrikbarend dus ik vind het terecht als ze zulk tokkietuig er zelfs uitpleuren. Moet iedereen echt horen dat die en die zijn aambeien heeft opengereten aan de hooivork van boer Jan? Echt te irritant.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:56:47 #145
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57011487
Meestal ga ik in dat tussencompartiment zitten. Ja, meer decibellen, maar ik luister liever naar hoe de trein over het spoor rijd dan naar hoe Princess vreemd is gegaan met Michael.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 27 februari 2008 @ 14:58:12 #146
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57011522
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:49 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Welk deel van stilte begrijp jij niet?
Stilte is een relatief begrip .
quote:
Voor mensen die wel werk hebben, is zo'n stilteruimte ook belangrijk.
Jammer dan, dan gaan ze lekker in de bibliotheek zitten, of thuis. Of ze blijven op kantoor ofzo... Of nog beter : maak van alle stilte-coupé's een 1e klas-coupé en laat de mensen die stilte willen daarvoor maar extra betalen. Probleem opgelost, iedereen tevreden.
quote:
Dat jij er met je tokkie-niveau geen nut van hebt, betekent nog niet dat het afgeschaft moet worden.
Tokkie-niveau . Ik krijg eerder het idee dat jullie sociaal gezien nogal debiel zijn. Heerlijk hoe je ze zich ziet ergeren, maar dat ze niet eens de ballen hebben om er wat van te zeggen .
quote:
Je koopt een vervoersbewijs idioot, geen plaatsbewijs. Ook al zouden ze ons vervoeren in veewagons, dan nog zou je niet mogen klagen.
En dat vind ik al erg genoeg. Als ze nou eerst eens zorgden dat iedereen een plaats had, kun je eens verder gaan kijken naar overbodige 'luxe' zoals stiltecoupé's. Of laat die mensen zelf voor de kosten opdraaien zoals ik hierboven al aangaf.
quote:
Het niveau van sommige gesprekken is ook gewoon schrikbarend dus ik vind het terecht als ze zulk tokkietuig er zelfs uitpleuren. Moet iedereen echt horen dat die en die zijn aambeien heeft opengereten aan de hooivork van boer Jan? Echt te irritant.
Nogmaals : ik doel nu op een normaal gesprek, en niet op schreeuwende mensen. Als je je daar al aan stoort dan moet je eens naar de dokter, want dan ben je blijkbaar redelijk gestresst en opgefokt.
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:03:53 #147
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57011611
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:58 schreef De.Kromme het volgende:
Jammer dan, dan gaan ze lekker in de bibliotheek zitten, of thuis. Of ze blijven op kantoor ofzo... Of nog beter : maak van alle stilte-coupé's een 1e klas-coupé en laat de mensen die stilte willen daarvoor maar extra betalen. Probleem opgelost, iedereen tevreden.
Jezus, trek je altijd aan je piemel of vreet je uit je neus als je in de trein zitten? De meeste treinreizigers moeten dagelijks op een neer, en willen daarom hun tijd nuttig besteden aan lezen / werken / studeren. Wat is dat nou voor gebazel, dat je voor stilte naar de 1ste klas moet? Ga je in je volgende post schrijven dat mensen die een hekel hebben aan keiharde hiphop, maar extra moeten betalen voor de 1ste klas?
quote:
En dat vind ik al erg genoeg. Als ze nou eerst eens zorgden dat iedereen een plaats had, kun je eens verder gaan kijken naar overbodige 'luxe' zoals stiltecoupé's. Of laat die mensen zelf voor de kosten opdraaien.
De NS functioneert heel goed. In legio landen mag je de trein delen met zo'n tweeduizend andere mensen die op en aan het treinstel hangen. (India.)
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:10:52 #148
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57011733
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 15:03 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Jezus, trek je altijd aan je piemel of vreet je uit je neus als je in de trein zitten? De meeste treinreizigers moeten dagelijks op een neer, en willen daarom hun tijd nuttig besteden aan lezen / werken / studeren.
Nee, als ik zelf (alleen) in de trein zit, doe ik bovenstaande ook. Als ik normaal kan zitten tenminste . Als er naast me wat mensen een gesprek voeren en ik heb er last van, doe ik m'n iPod aan.

Maar mensen die zich al niet kunnen concentreren als er rustig gepraat wordt, zijn niet helemaal goed. Volgens mij zijn dat van die opa-Muppets die erop gaan letten. .
quote:
Wat is dat nou voor gebazel, dat je voor stilte naar de 1ste klas moet? Ga je in je volgende post schrijven dat mensen die een hekel hebben aan keiharde hiphop, maar extra moeten betalen voor de 1ste klas?
Over gebazel gesproken . Nogmaals : zolang iedereen zich een beetje fatsoenlijk gedraagt én bepaalde mensen zich eens wat minder druk maken/hun irritatiegrens eens wat verleggen, is er niets aan de hand. .
quote:
De NS functioneert heel goed. In legio landen mag je de trein delen met zo'n tweeduizend andere mensen die op en aan het treinstel hangen. (India.)
Ja, goede vergelijking, India . In Afrika hebben ze niet eens een trein, dus als je het zo bekijkt mogen ze in India ook blij zijn.
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:14:30 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_57011810
ooh ja, daar word ik ook zooooo schijtziek van. Als ik 's ochtends uit Den Helder kom zoek ik van Amsterdam naar Amersfoort altijd (indien aanwezig) een stilte coupe op zodat ik kan slapen. Dan zitten er van die mongolen die gaan bellen Ik heb niks tegen bellen in de trein, maar wel tegen bellen in een stilte coupe. Ik zet mn foon dan daar ook op stil, en als ik gebeld word loop ik naar het balkon.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:18:42 #150
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_57011900
De trein is niet bedoeld om te slapen, maar om te reizen. Dan slaap je maar langer uit of ga je eerder naar bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')