Jij bent eerder zielig dat jij dit in je leven ooit mee heb moeten makenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:36 schreef beelz het volgende:
[..]
Het zit je nogal hoog he? Best wel knap van je dat je elke keer dat ik iets post terug moet grijpen op iets van 4 jaar geleden. Oh zei ik knap? Ik bedoelde natuurlijk zielig.
En anders ga je de bejaardensoos vervelen met je kansloze gezanikquote:Op woensdag 27 februari 2008 04:10 schreef keesjeislief het volgende:
Helemaal mee eens TS [ afbeelding ]. Een beetje jammer van die sneue lowlifes in dit topic die zich blijkbaar nogal bedreigd voelen in hun bestaansrecht als iemand ze vriendelijk vraagt of ze kunnen doen wat de bedoeling is in zo'n coupé: hun muil houden.
Niet iedereen heeft zin te moeten toehoren bij het zoveelste kansloos domme gesprek ja? Okthxbye.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:06 schreef Morwen het volgende:
Dit ga je niet menen, een stiltecoupe![]()
![]()
Volgende stap een mensloze coupe
OMG, men o men waar gaat dit heen
Als jij gewoon lekker met je vriendinnen in een normale coupé gaat zitten blaten hoef ik me niet te ergeren aan die inhoudsloze woordendiarree als ik daar niet voor in de stemming ben, iedereen gelukkig.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:11 schreef Morwen het volgende:
[..]
En anders ga je de bejaardensoos vervelen met je kansloze gezanik
Als jij nou eens gewoon je tolerantiegrens verhoogt en accepteerd dat je niet alleen op de wereld bent misschien hebben we dan al die aparte coupes niet nodig. Of koop een auto, ben je helemaal in je eentjequote:Op woensdag 27 februari 2008 04:18 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Als jij gewoon lekker met je vriendinnen in een normale coupé gaat zitten blaten hoef ik me niet te ergeren aan die inhoudsloze woordendiarree als ik daar niet voor in de stemming ben, iedereen gelukkig..
Er zijn al zat coupés waar je heerlijk kan kletsen, bellen, etc. etc. Laat dan die één of twee stilte coupés aan mensen die het vervelend vinden als ze gedwongen met andere mensen moeten meeluisteren, en waar ze lekker kunnen lezen of werken. Dan is iedereen blij!quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Als jij nou eens gewoon je tolerantiegrens verhoogt en accepteerd dat je niet alleen op de wereld bent misschien hebben we dan al die aparte coupes niet nodig. Of koop een auto, ben je helemaal in je eentje
Nogmaals: Koop een fiets of een auto. Dat gezeik over aparte coupes, komt op mijn nogal 1900 over. Kijk eens naar jezelf, ben jij wel zo tolerant?quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:25 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Er zijn al zat coupés waar je heerlijk kan kletsen, bellen, etc. etc. Laat dan die één of twee stilte coupés aan mensen die het vervelend vinden als ze gedwongen met andere mensen moeten meeluisteren, en waar ze lekker kunnen lezen of werken. Dan is iedereen blij!
Die aparte coupés zijn er al, er is dus klaarblijkelijk behoefte aan, het zijn er maar één of twee, en het enige wat van je gevraagd wordt is of je de daar geldende regels wilt respecteren omdat er mensen zijn die daar op momenten echt behoefte aan hebben. Moeilijk hè. Misschien moet je eerst eens naar je eigen tolerantiegrens kijken als je het daar al zo Spaans benauwd van krijgt, denk je niet?quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Als jij nou eens gewoon je tolerantiegrens verhoogt en accepteerd dat je niet alleen op de wereld bent misschien hebben we dan al die aparte coupes niet nodig. Of koop een auto, ben je helemaal in je eentje
En dan die UIquote:Op woensdag 27 februari 2008 05:03 schreef NiteSpeed het volgende:
Niets leuker dan een stiltecoupé op stelten te zetten, om al die verzuurde mensen te narren.
Die coupes zijn ervoor gemaakt. Maarja, ik ga de volgende keer ook wel gewoon overal op het station m'n joint opsteken. Als iedereen gewoon zijn tolerantiegrens iets verhoogt en accepteert dat je niet alleen op de wereld bent, heb je die aparte rookpalen niet nodig.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dit het een van de, zoniet HET treurigste ding dat ik ooit heb gelezen als dit waar is.quote:Op woensdag 27 februari 2008 01:51 schreef giscard het volgende:
Ik hoestte vorige week in een stiltecoupé. Vroeg iemand serieus, of ik de volgende keer dat ik een hoest voelde aankomen, even naar het balkon wilde gaan.
Netjes/Vriendelijk vragen? De eerste op zijn lange tenen getrapte "stilte" reiziger die ik netjes iets zie vragen in dit kader moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:10 schreef keesjeislief het volgende:
Helemaal mee eens TS [ afbeelding ]. Een beetje jammer van die sneue lowlifes in dit topic die zich blijkbaar nogal bedreigd voelen in hun bestaansrecht als iemand ze vriendelijk vraagt of ze kunnen doen wat de bedoeling is in zo'n coupé: hun muil houden.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
Als je zo graag wil bellen ga je maar in een andere coupé zitten. Of gewoon helemaal niet met de trein. Bellende mensen in de trein.
Er zijn zo verschikkelijk veel dingen waar ik me dood aan erger in een trein, maar daar ga ik toch ook niet zo om liggen huilen?quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:18 schreef Sapstengel het volgende:
Doe dat dan in een normale coupé. Ik accepteer dat er geluiden in een trein aanwezig zijn, daarom ga ik in een stiltecoupé zitten, zodat ik daar geen last van heb.
Maar die beredenatie van de stilte coupé-verbaggeraars slaat nergens op. Mensen die stilte willen, willen de hele wereld voor zichzelf en moeten eens aan een ander denken, terwijl de mensen die bellen in een stiltecoupé vinden dat ze best wel mogen bellen en andere mensen niet zo egoïstisch moeten zijn. Hoezo pot verwijt de ketel enzo..
Fietsen tussen Den Haag en Utrecht?! Auto rijden als student, hoeveel ken jij er?! Je argument gaat dus niet altijd op. En die coupés zijn er nou eenmaal, dus gedraag je daarnaar. En ik ben fucking tolerant.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:31 schreef Morwen het volgende:
[..]
Nogmaals: Koop een fiets of een auto. Dat gezeik over aparte coupes, komt op mijn nogal 1900 over. Kijk eens naar jezelf, ben jij wel zo tolerant?![]()
![]()
Dan ben je al lang niet met de trein geweest, de laatste keer dat ik ging zaten er grote stickers op de ramen over de hele breedte.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:21 schreef McKillem het volgende:
[..]
Er zijn zo verschikkelijk veel dingen waar ik me dood aan erger in een trein, maar daar ga ik toch ook niet zo om liggen huilen?
Kom op zeg.
Bovendien is een stiltecoupe zwaar onduiderlijk aangeven (klein vierkant stikketje ergens boven het raam kennerlijk) en heb dus 9vd10 keer niet eens in de gaten dat ik er in 1 zit. (mede omdat 250 andere geluiden waarneembaar zijn en het bij mij niet de indruk wekt dat ik in een stiltecoupe zit en dat ik me afvraag waarom het uberhaupt een stiltecoupe heet.)
Het is ook eigenlijk gewoon een debiel concept als je er over nadenkt. Stiltecoupe.Mag ik een rokerscoupe?
Ik vind het ook respectloos dat ik voor een stel bejaarden niet normaal zou mogen praten in de trein.quote:Op woensdag 27 februari 2008 04:13 schreef Neuroscience het volgende:
Leuk, zo'n topic waarin weer eens wordt bevestigd hoe moeilijk het voor sommige mensen is om rekening met anderen te houden en zich respectvol te gedragen.
overal zijn regels.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:21 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Ik vind het ook respectloos dat ik voor een stel bejaarden niet normaal zou mogen praten in de trein.
Dit is een domme 'fatsoensregel' waar ik niet meer akkoord gaquote:
Heb geen keus he? Nogmaals : laat de NS eerst voor meer normale vrije stoelen zorgen, dan neem ik daar wel plaats. Maar ik weiger het om voor een stel suffe bejaarde azijnzeikers om in dat halletje te gaan zitten als de rest van de trein vol is.quote:indien je niet aan de regels wilt/kunt houden moet je er niet heengaan of gebruiken.
quote:Stiltecoupe's moet je gewoon je bakkes houden.
Start je eigen land of ga in de jungle wonen ofzoquote:Op woensdag 27 februari 2008 13:41 schreef De.Kromme het volgende:
Dit is een domme 'fatsoensregel' waar ik niet meer akkoord ga.
Nee hoor, ik pas me vaak genoeg aan, als ik het nu ervan inzie. Een stiltecoupé mag wat mij betreft afgeschaft worden, en dat zal op den duur ook wel gebeuren.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Start je eigen land of ga in de jungle wonen ofzo
Aanpassen is moeilijk voor je he
Lastig mikken...quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als ik mn vriendin wil bellen op laag niveau dan doe ik dat. Mensen in een stiltecoupe krijgen gewoon een harde plasser van zeiken.
Ja idd zag het ook ja... op 4 vd 10 treinen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dan ben je al lang niet met de trein geweest, de laatste keer dat ik ging zaten er grote stickers op de ramen over de hele breedte.
Maar zo'n rookcoupé is niet nodig toch, je kan gewoon in elke coupé roken. Mensen moeten maar niet zo egoistisch zijn en alleen aan zichzelf denken als ze vinden dat iemand er niet mag roken. Dan moeten ze maar met de auto gaan als ze niet in de rook willen zitten.
Wat is de 'regel' eigenlijk? Absolute stilte of gewoon mogen praten op acceptabel geluidsniveau?quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:54 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar De.Kromme, die stiltecoupé is er nu nog wel. Dat betekent dus dat jij er gewoon aan hebt te houden.
Dat is een wet, waarvan het nut allang maatschappelijk en wetenschappelijk aangetoond is.quote:Pedofielen willen de leeftijdsgrens voor sexuele shizzle verlagen. Betekent dat dat zij daar dan nu vast een voorschot op zouden mogen nemen? Dat is toch je reinste kutredenatie, of niet dan?
Nogmaals : laat de NS dan eerst maar zorgen dat ik in een coupé kan zitten waar ik wel kan praten.quote:Een regel is een regel en als het je niet zint, dan kun je mooi de rails gaan kussen.
LOLquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:44 schreef McKillem het volgende:
Als we dan toch bezig zijn ook maar ff een sociaal contactgestoorde coupe... of is dat de stiltecoupe
Maar acceptabel volume doet iemand met een beejte fatsoen altijd, of je nou in een stiltecoupe zit of niet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:01 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Lastig mikken...
OT:
Overdadig lawaai in de trein is inderdaad wel storend als je probeert te lezen/werken. Daarom zet ik ook gewoon een muziekje (met koptelefoon) op. Dan heb ik er geen last van. Verder lijkt het me geen probleem als mensen gewoon praten in een stiltecoupé, mits op acceptabel volume.
Welk deel van stilte begrijp jij niet?quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:44 schreef De.Kromme het volgende:
Wat is de 'regel' eigenlijk? Absolute stilte of gewoon mogen praten op acceptabel geluidsniveau?
Voor mensen die wel werk hebben, is zo'n stilteruimte ook belangrijk. Dat jij er met je tokkie-niveau geen nut van hebt, betekent nog niet dat het afgeschaft moet worden.quote:Dat is een wet, waarvan het nut allang maatschappelijk en wetenschappelijk aangetoond is.
Je koopt een vervoersbewijs idioot, geen plaatsbewijs. Ook al zouden ze ons vervoeren in veewagons, dan nog zou je niet mogen klagen. Het niveau van sommige gesprekken is ook gewoon schrikbarend dus ik vind het terecht als ze zulk tokkietuig er zelfs uitpleuren. Moet iedereen echt horen dat die en die zijn aambeien heeft opengereten aan de hooivork van boer Jan? Echt te irritant.quote:Nogmaals : laat de NS dan eerst maar zorgen dat ik in een coupé kan zitten waar ik wel kan praten.
Stilte is een relatief begripquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Welk deel van stilte begrijp jij niet?
Jammer dan, dan gaan ze lekker in de bibliotheek zitten, of thuis. Of ze blijven op kantoor ofzo... Of nog beter : maak van alle stilte-coupé's een 1e klas-coupé en laat de mensen die stilte willen daarvoor maar extra betalen. Probleem opgelost, iedereen tevreden.quote:Voor mensen die wel werk hebben, is zo'n stilteruimte ook belangrijk.
Tokkie-niveauquote:Dat jij er met je tokkie-niveau geen nut van hebt, betekent nog niet dat het afgeschaft moet worden.
En dat vind ik al erg genoeg. Als ze nou eerst eens zorgden dat iedereen een plaats had, kun je eens verder gaan kijken naar overbodige 'luxe' zoals stiltecoupé's. Of laat die mensen zelf voor de kosten opdraaien zoals ik hierboven al aangaf.quote:Je koopt een vervoersbewijs idioot, geen plaatsbewijs. Ook al zouden ze ons vervoeren in veewagons, dan nog zou je niet mogen klagen.
Nogmaals : ik doel nu op een normaal gesprek, en niet op schreeuwende mensen. Als je je daar al aan stoort dan moet je eens naar de dokter, want dan ben je blijkbaar redelijk gestresst en opgefokt.quote:Het niveau van sommige gesprekken is ook gewoon schrikbarend dus ik vind het terecht als ze zulk tokkietuig er zelfs uitpleuren. Moet iedereen echt horen dat die en die zijn aambeien heeft opengereten aan de hooivork van boer Jan? Echt te irritant.
Jezus, trek je altijd aan je piemel of vreet je uit je neus als je in de trein zitten? De meeste treinreizigers moeten dagelijks op een neer, en willen daarom hun tijd nuttig besteden aan lezen / werken / studeren. Wat is dat nou voor gebazel, dat je voor stilte naar de 1ste klas moet? Ga je in je volgende post schrijven dat mensen die een hekel hebben aan keiharde hiphop, maar extra moeten betalen voor de 1ste klas?quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:58 schreef De.Kromme het volgende:
Jammer dan, dan gaan ze lekker in de bibliotheek zitten, of thuis. Of ze blijven op kantoor ofzo... Of nog beter : maak van alle stilte-coupé's een 1e klas-coupé en laat de mensen die stilte willen daarvoor maar extra betalen. Probleem opgelost, iedereen tevreden.
De NS functioneert heel goed. In legio landen mag je de trein delen met zo'n tweeduizend andere mensen die op en aan het treinstel hangen. (India.)quote:En dat vind ik al erg genoeg. Als ze nou eerst eens zorgden dat iedereen een plaats had, kun je eens verder gaan kijken naar overbodige 'luxe' zoals stiltecoupé's. Of laat die mensen zelf voor de kosten opdraaien.
Nee, als ik zelf (alleen) in de trein zit, doe ik bovenstaande ook. Als ik normaal kan zitten tenminstequote:Op woensdag 27 februari 2008 15:03 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Jezus, trek je altijd aan je piemel of vreet je uit je neus als je in de trein zitten? De meeste treinreizigers moeten dagelijks op een neer, en willen daarom hun tijd nuttig besteden aan lezen / werken / studeren.
Over gebazel gesprokenquote:Wat is dat nou voor gebazel, dat je voor stilte naar de 1ste klas moet? Ga je in je volgende post schrijven dat mensen die een hekel hebben aan keiharde hiphop, maar extra moeten betalen voor de 1ste klas?
Ja, goede vergelijking, Indiaquote:De NS functioneert heel goed. In legio landen mag je de trein delen met zo'n tweeduizend andere mensen die op en aan het treinstel hangen. (India.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |