abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57013560
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:28 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Kan wel vragen of daddy dearest een kopie'tje wil draaien voor je? Als je wil.
Nee joh, ik koop m wel een keer.
Ik luisterde gisteren nog 'The Rhythm of the saints' op mn podje. Het is wel duidelijk wie van de twee de meest geniale is; het is louter de combi van die twee stemmen die zo bijzonder is.
pi_57013583
Ik ga vanavond nasi maken
pi_57013596
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:31 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

Fado Zangeres ?
Vlgs mij heb ik een cd van haar
Bedoel je dan niet Amalia Rodriguez?
Mercedes Sosa is Latijns-Amerikaans, ik meen Braziliaans of Argentijns.
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:34:27 #279
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_57013621
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Als ze braziliaanse is kan het fado zijn...moet het ff thuis opsnorren (overigens klinkt Sosa eerder Braziliaans dan Argentijns)..
En nee ik bedoelde niet Amalia ...
Heb e,e.a. aan fado thuis, maar geen Amalia ..
Alea jacta est
pi_57013632
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:32 schreef Den_Haag het volgende:
Ik ga vanavond nasi maken
lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:36:20 #281
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_57013663
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:29 schreef beunkster het volgende:

[..]

Hehe herkenbaar
Als dat nummer op staat, gaat de radio altijd minstens 2 keer zo hard overigens, vind het zo'n fantastisch nummer
En dan kan ik ook niet stil blijven zitten, dan moet ik dansen.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_57013692
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Tja opera is toch eigenlijk ook musical. Alleen musical is een wat hipper woord.
Jaaaaaa, yadayadadaaa...
Ik ben niet overtuigd Bij musical denk ik aan Chicago, bij opera aan Madame Butterfly en Cosi fan tutte.

Favola in musica, noemden ze dat vroegah
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:37:45 #283
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_57013697
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:24 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Pfff. Ik ben een sloeber, jeweets
Ik heb wel Paul Simon's Concert in the park... Maar solo was hij toch niet hetzelfde
Dan moet je de CD Anothology van Paul Simon horen. Dubbel CD, met eerst de gewone simon and garfunkel nummers solo, en daarna zijn eigen nummers. Die zijn zo lekker, en daar heefthij zo'n eigen, swingend, geluid, zo heerlijk!
pi_57013729
Hier witlof met ham en kaas vanavond. Ben benieuwd. Ik heb t al lang niet gegeten.
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:40:44 #285
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_57013766
Ik heb nog geen idee wat ik ga eten vanavond. Heb zin in vlees!
pi_57013820
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:40 schreef AKnynke het volgende:
Ik heb nog geen idee wat ik ga eten vanavond. Heb zin in vlees!
*Meld
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

lekker
En ga lekker veel maken
pi_57013831
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:

Argentijns.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Sosa

! Leuk dat je haar kent
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:43:29 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57013832
Vanavond hier paddenstoelen-risotto met een gegratineerd stukje kabeljauw (vreemde combi eigenlijk).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57013862
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:37 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dan moet je de CD Anothology van Paul Simon horen. Dubbel CD, met eerst de gewone simon and garfunkel nummers solo, en daarna zijn eigen nummers. Die zijn zo lekker, en daar heefthij zo'n eigen, swingend, geluid, zo heerlijk!
Die ken ik dan wel weer.
Paul Simon heeft ook echt heel erg briljante albums gemaakt hoor (Graceland en TROTS ), vooral die albums waarop hij met allerlei verschillende muzikanten samenwerkt.
Maar ook wel echt een paar mwah... Ik word bijvoorbeeld echt niet warm van Still crazy after all these years

Ken je Songs from the capeman? Geflopt album, waarop o.a. Marc Anthony een aantal nummers zingt. Ik vind t wel OK.
pi_57013900
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:43 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Argentijns.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes_Sosa

! Leuk dat je haar kent
Solo le pido a dios is een mooi nummer van haar, vind ik. Ze heeft echt een bizar lage stem!
pi_57013904
En nu een stukkie grillworst... we gingen met trek boodschappen doen
pi_57013933
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:46 schreef Bluezz het volgende:
En nu een stukkie grillworst... we gingen met trek boodschappen doen
Je weet wat Sonja daarvan zegt, hè

Sprak zij terwijl ze braaf op een appeltje zat te knagen...
pi_57013935
Muziek....echt een onderwerp waar ik totáál geen verstand of echte affiniteit mee heb Ik heb geen favoriete bands, zangers of zangeressen, ik heb wel favoriete nummers. En ik hou van alles wat, van klassiek tot metal. Ik heb geen muzieksmaak, maar dat zal ook weel een soort smaak zijn en over smaak zouden we niet twisten dus ik heb muzieksmaak

(Isa-logica)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57013960
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Muziek....echt een onderwerp waar ik totáál geen verstand of echte affiniteit mee heb Ik heb geen favoriete bands, zangers of zangeressen, ik heb wel favoriete nummers. En ik hou van alles wat, van klassiek tot metal. Ik heb geen muzieksmaak, maar dat zal ook weel een soort smaak zijn en over smaak zouden we niet twisten dus ik heb muzieksmaak

(Isa-logica)
Jij moet s naar Lara Fabian luisteren, 'I will love again'. Kun je lekker meegalmen
pi_57013984
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:46 schreef ColdFeet het volgende:

Solo le pido a dios is een mooi nummer van haar, vind ik. Ze heeft echt een bizar lage stem!
Ze heeft ook een nummer met Joan Baez, dan hoor je dat enorme contrast idd.
Heb haar in Vredenburg Utrecht, jaaaaaren geleden live gezien... toen ze opkwam kreeg ik gewoon kippenvel
pi_57014072
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Tja opera is toch eigenlijk ook musical. Alleen musical is een wat hipper woord.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, dat ben ik absoluut niet met je eens!
Cultuurbarbarisme ten top!

Oké, das wat overdreven. Maar het verschil tussen opera en musical is evident: musical komt voort uit en is veelal gebaseerd op popmuziek, opera is een uiting van klassieke muziek. Dat zijn twee wezenlijk andere oorsprongen, die ook duidelijk anders uitwerken.
Opera's zijn veelal tragisch of zeer tragisch, thematisch erg zwaar op de hand (uitzonderingen daargelaten) en zelfs de (weinige) komische opera's (denk aan Il Barbiere Di Siviglia) hebben vaak een diepere laag/boodschap. Overigens zijn er maar bijzonder weinig opera's die niet volledig gezongen zijn (de originele uitvoering van Carmen is er zo eentje, bijvoorbeeld).
Musical is veelal veel luchtiger en vooral bedoeld om de grote menigte te vermaken, net zoals met veel popmuziek het geval is. Vaak (niet altijd) mist het de diepgang van opera, waarbij overigens niet gezegd is dat het geen diepgang kent. Klassieke muziek (en opera) zijn en blijven helaas derhalve toch wat meer elitair (hoewel ik me overigens niet zo voel, gelukkig) juist vanwege het karakter en de diepgang van de muziek.
Musicals laten zich beter vergelijken met operettes. Eigenlijk is een musical een moderne operette.

En daarbij, klassiek ballet is toch ook niet hetzelfde als jazzbalet? Al is het wel beide balet
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel
pi_57014094
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:50 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ze heeft ook een nummer met Joan Baez, dan hoor je dat enorme contrast idd.
Heb haar in Vredenburg Utrecht, jaaaaaren geleden live gezien... toen ze opkwam kreeg ik gewoon kippenvel
Oh, hoe heet dat? Dan zoek ik t even op.

Joan Baez heb ik pas twee jaar geleden 'ontdekt'; echt van die muziek voor je ouders, zeg maar. Maar ze heeft ontzettend mooie Dylan-covers, en natuurlijk het ontzettend leuke 'Love is just a four letter word'
pi_57014099
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:49 schreef ColdFeet het volgende:

Jij moet s naar Lara Fabian luisteren, 'I will love again'. Kun je lekker meegalmen

Mooi nummer, lekker vrolijk en ik hou altijd wel van krachtige vrouwenstemmen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57014136
soeppie klaar en tis erg lekker (ik ben zo'n sucker voor soep )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_57014245
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi nummer, lekker vrolijk en ik hou altijd wel van krachtige vrouwenstemmen.
Nee joh, lekker dramatisch ludduvudduh-nummer juist. Ik kan me altijd helemaal inleven

I will looooove agaiiiiiiiiiin, even if it takes a lifetime to get over you
Ze galmt zo lekker, en ik galm vrolijk mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')