abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56987666
quote:
Geen Nike, Adidas of Umbro, maar het nieuwe merk Klupp Sportswear. De shirts van FC Groningen en NAC beloven er komend seizoen ietwat anders uit te gaan zien. Beide clubs maken zojuist op de eigen website bekend dat zij vanaf volgend seizoen met een eigen sportmerk zullen gaan spelen. Klik hier! FC Groningen en NAC, die de afgelopen jaren met Umbro op de shirts speelden, maken samen met LNL Sportswear BV deel uit van een nieuw op te richten Besloten Vennootschap. Dit drietal is nog in gesprek met een vierde partij als deelnemer in het nieuwe initiatief. Zeker is in ieder geval dat FC Groningen en NAC vanaf volgend seizoen met het nieuwe merk Klupp Sportswear zullen aantreden.

NAC belooft dat het design van zowel het thuis- als het uittenue slechts op detail zal afwijken. FC Groningen zegt alleen dat het thuisshirt er ongeveer hetzelfde uit zal blijven zien; het design voor het uittenue zal enorm veranderen.

FC Groningen speelt in het seizoen 2008/2009 de uitwedstrijden in het paars, zo belooft de club op haar website. Dit is een bewuste keuze met een historische achtergrond. Het allereerste thuisshirt van FC Groningen na het GVAV-tijdperk, in het seizoen 1971/1972, was namelijk paars. De Noorderlingen spelen dit seizoen uitwedstrijden in het groen.
Zal mij benieuwen of er meer clubs zullen volgen en hoe de kwaliteit van het "merk" zal zijn.
In Engeland is dit al langer het geval bij o.a. Southampton.
pi_56987805
quote:
Opmerkelijk nieuws
“Dan hebben wij opmerkelijk nieuws te melden. FC Groningen start vanaf volgend seizoen met een eigen kledinglijn. De afgelopen jaren speelden wij in shirts van het merk Umbro, maar vanaf het seizoen 2008/2009 komen we met een eigen merk op de markt: Klupp Sportswear. Hét grote voordeel voor FC Groningen is dat er geen kledingpartner meer bij betrokken is en dat in deze nieuwe opzet de merchandise opbrengsten direct naar de club vloeien. En de seizoenkaarthouders van FC Groningen profiteren mee!”

“Speciaal voor de seizoenkaarthouders zetten we namelijk een unieke actie op ter introductie van het nieuwe shirt. Alle kaarthouders ontvangen in de maand maart hierover persoonlijk bericht en zij kunnen tegen een sterk gereduceerd tarief het nieuwe shirt bestellen. Voor slechts dertig euro(!) per stuk kunnen maximaal twee shirts per seizoenkaarthouder worden besteld. Meer informatie over de nieuw te lanceren kledinglijn van FC Groningen is te lezen in een uitgebreider bericht elders op deze website.”
quote:
NAC Breda start vanaf volgend seizoen met een eigen kledinglijn. De afgelopen jaren speelde de Parel van het Zuiden in shirts van het merk Umbro, maar vanaf het seizoen 2008/2009 komt NAC met een eigen merk op de markt: Klupp Sportswear.

NAC maakt samen met FC Groningen en kledingfabrikant LNL Sportswear BV (LEGEA Nederland) deel uit van een nieuw op te richten Besloten Vennootschap (BV). Dit drietal is nog in gesprek met een vierde partij als deelnemer in dit nieuwe initiatief. Hét grote voordeel voor NAC is dat er geen kledingpartner meer bij betrokken is en dat in deze nieuwe opzet de merchandise opbrengsten direct naar de club vloeien. En de seizoenkaarthouders van NAC profiteren mee!

Speciaal voor de seizoenkaarthouders zet NAC namelijk een unieke actie op ter introductie van het nieuwe shirt. Tegelijk met de informatie over de nieuwe seizoenkaarten, die eind maart/begin april persoonlijk naar de huidige seizoenkaarthouders wordt opgestuurd, ontvangen de kaarthouders een bestelformulier om tegen een sterk gereduceerd tarief het nieuwe shirt aan te schaffen. Voor slechts dertig euro(!) per stuk kunnen maximaal twee shirts per seizoenkaarthouder worden besteld.
Vor FC Groningen en NAC heeft het grote financiële voordelen.

Opmerkelijk is dat beide stukjes nagenoeg hetzelfde zijn. Komen van de oficiele site van beide clubs
pi_56988027
Lijkt me leuk.

Maar mag IMO wel in het shirtjestopic.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56988095
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Lijkt me leuk.

Maar mag IMO wel in het shirtjestopic.
de Frankrijk transfer van Adidas naar NIke was ook een eigen topic waardig.
Lijkt me dat deze revolutionaire verschijning op de nederlandse velden ook zeker een eigen topic verdient.
pi_56988110
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:26 schreef sjimz het volgende:

[..]

de Frankrijk transfer van Adidas naar NIke was ook een eigen topic waardig.
Lijkt me dat deze revolutionaire verschijning op de nederlandse velden ook zeker een eigen topic verdient.
Laten we de val van de muur dan ook een plekje op ons subforum toedichten
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56988262
hoe meer je in eigenbeheer hebt hoe groter het risico, maar ook kans op meer inkomsten. Iig bij groningen zitten de juiste mensen in het management die dit project tot een succes zullen laten worden. Lees extra inkomsten weten te genereren.
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_56988453
Wie weet een nieuwe trend. Ik vind het wel van slimheid getuigen, alles in eigen beheer krijgen. Ze missen wel de expertise van de grote merken, maar in hoeverre dat lastig is heb ik geen kijk op.

En de diversheid aan ontwerpen zal wel groter worden, ook niet verkeerd.
That's all folks!
pi_56988557
Athletic Bilbao doet het ook al enkele jaren met veel succes.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:05:14 #9
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_56995336
Goede ontwikkelingen.

Grote merken zijn te lui om speciale ontwerpen voor clubs te maken. Dat terwijl de oplages hoog zijn, en de winstmarge ook. Vaak zijn alleen een paar lullige details anders. Meer diversiteit graag
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:38:09 #10
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56996178
Zal wel klote kwaliteit zijn, maar ja tis niet duur.
pi_56996211
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:38 schreef Grulez het volgende:
Zal wel klote kwaliteit zijn, maar ja tis niet duur.
Ben benieuwd, een shirtje kost voor seizoenkaarthouders maar 30 euro, dat is geen geld in ieder geval.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:48:53 #12
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_56996447
Ik kocht mijn eerste Willem II shirt in 1996 voor 50 gulden...
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_56997392
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:48 schreef reem het volgende:
Ik kocht mijn eerste Willem II shirt in 1996 voor 50 gulden...
Dat is met zo'n beetje alles het geval he.

Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_57002278
30 euro is natuurlijk wel een leuke introductieprijs
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_57353578
Ja, alleen is het jammer dat er nergens duidelijke afbeeldingen te vinden zijn... Anders ga ik er als clubkaarthouder ook eentje scoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')