abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56966282
Ik kan geen webshop of oldskool winkel vinden die glasvezelkabel verkoopt. Alleen per 3 kilometer, maar de houten klos daarvan past helaas niet in mijn kamer. Vandaar de vraag:

Ik ben op zoek naar glasvezelkabel, ongeveer 100 meter is voldoende. Het gaat me om de plastic snoer zonder isolatie. Als deze makkelijk te verwijderen is, dan kan het ook met isolatie.

Het gaat puur om dit spul:

Ik wil er buitenlicht mee naar binnen halen, de wc is altijd donker (ook overdag) en het lijkt me cool als de wc op deze manier verlicht kan worden... Als dat niet werkt verzin ik er wel wat anders mee, maar het gaat nu even om het idee!

[ Bericht 35% gewijzigd door 123hopsaflops op 25-02-2008 16:22:45 ]
pi_56966293
Je wilt netwerk kabel of...?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  maandag 25 februari 2008 @ 16:17:14 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_56966446
Geen flauw idee waar je dat kunt krijgen. Glasvezel waarvoor? Van je geluidskaart naar je versterker beneden, of ga je een netwerk naar de buurman leggen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_56966637
OP aangepast
pi_56966689
Denk je via glasvezel genoeg licht binnen te krijgen? Volgens mij heb je dan wel een kabelboom van 20 cm dikte nodig. En dan moet je toch weer 3 km kopen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_56966734
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:09 schreef JoPiDo het volgende:
Ik kan geen webshop of oldskool winkel vinden die glasvezelkabel verkoopt. Alleen per 3 kilometer, maar de houten klos daarvan past helaas niet in mijn kamer. Vandaar de vraag:

Ik ben op zoek naar glasvezelkabel, ongeveer 100 meter is voldoende. Het gaat me om de plastic snoer zonder isolatie. Als deze makkelijk te verwijderen is, dan kan het ook met isolatie.

Het gaat puur om dit spul:

[ afbeelding ]

Ik wil er buitenlicht mee naar binnen halen, de wc is altijd donker (ook overdag) en het lijkt me cool als de wc op deze manier verlicht kan worden... Als dat niet werkt verzin ik er wel wat anders mee, maar het gaat nu even om het idee!
Zoals je op het foto ziet is het 'verlicht' met een lampje.. Deze kabels is echter gebruikt om data mee te versturen... en het is trouwens gemaakt van glas en niet van plastic en vrij prijzig...

euhmm... je hebt toch wel een lampje op de plee?
I pwn u!
pi_56966877
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:29 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Zoals je op het foto ziet is het 'verlicht' met een lampje.. Deze kabels is echter gebruikt om data mee te versturen... en het is trouwens gemaakt van glas en niet van plastic en vrij prijzig...

je kunt er licht mee verzenden, als je uitrekend wat het per meter kost valt het reuze mee en het is (zover ik gezien/gelezen heb) gemaakt van een soort kunststof en niet van glas

een lampje op de play kost stroom en 'mijn' versie kost niets en gaat jaren mee, je hebt er alleen 's nachts zo weinig aan
pi_56966944
Hehe wel origneel en grappig idee, ik blijf dit even volgen
pi_56966990
maar hoe wil je het licht in de kabel krijgen dan? Het werkt enkel met lichtstralen die recht in de kabel vallen, minder dan 5 ofzo graden afwijking. Dus gewoon het andere uiteinde ineen verlichte kamer hangen gaat niet werken, je moet die echt wel naar een lamp richten, en het liefst nog heel dichtbij ook, en dan kost het je alsnog stroom...
pi_56967094
toen glasvezel net ontdekt was riepen allemaal 'deskundige': "Nu kunnen we eindelijk onder de grond gaan bouwen en wonen, want met deze kabel kunnen we gratis zonlicht vangen en transporteren naar ondergrondse ruimtes."

Nu is het zo'n 10 jaar (??) verder en ik heb deze toepassing nog nergens gezien... Ik ben benieuwd of het werkt en wil het gewoon uit gaan proberen. Dat van die 5 graden zal best, maar buiten is genoeg licht en wat ik met het glasvezel van mijn (overigens spuuglelijke) Blokkerlamp heb uitgeprobeerd, moet er voldoende te 'vangen' zijn als je maar genoeg kabel gebruikt.
pi_56967225
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:29 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Tell Sell had laatst van die heeeeellllleee handige lampjes met zon touwtje eraan die je overal kan op hangen waar je licht nodig hebt,.,,
pi_56967387
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:47 schreef JoPiDo het volgende:
toen glasvezel net ontdekt was riepen allemaal 'deskundige': "Nu kunnen we eindelijk onder de grond gaan bouwen en wonen, want met deze kabel kunnen we gratis zonlicht vangen en transporteren naar ondergrondse ruimtes."

Nu is het zo'n 10 jaar (??) verder en ik heb deze toepassing nog nergens gezien... Ik ben benieuwd of het werkt en wil het gewoon uit gaan proberen. Dat van die 5 graden zal best, maar buiten is genoeg licht en wat ik met het glasvezel van mijn (overigens spuuglelijke) Blokkerlamp heb uitgeprobeerd, moet er voldoende te 'vangen' zijn als je maar genoeg kabel gebruikt.
Meestal wordt dit met spiegel buizen gedaan.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_56967435
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:41 schreef Pulsy het volgende:
maar hoe wil je het licht in de kabel krijgen dan? Het werkt enkel met lichtstralen die recht in de kabel vallen, minder dan 5 ofzo graden afwijking. Dus gewoon het andere uiteinde ineen verlichte kamer hangen gaat niet werken, je moet die echt wel naar een lamp richten, en het liefst nog heel dichtbij ook, en dan kost het je alsnog stroom...
Een manier waarmee het waarschijnlijk kan is een 'lichtbox' op het dak plaatsen. Deze box bevat spiegels, zodat het licht gericht kan worden. Een tijdje terug heb ik zoiets op TV gezien, alleen was er geen glasvezel, maar een pijp met een reflecterende coating (plus spiegels bij haakse bochten) gebruikt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_56967547
ja, maar ik wil het met glasvezel maken

niemand een idee waar je dit spul kunt kopen??
pi_56972761
Misschien moet je je eens verdiepen in het concept 'raam'. Werkt goed, is niet invalshoek afhankelijk en kost geen stroom.

Maar zwagertje van mij bood laatst nog een klos aan, kan weleens vragen of dat aanbod nog steeds geldt.
pi_56980249
quote:
Op maandag 25 februari 2008 16:36 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

...gemaakt van een soort kunststof en niet van glas
Discovery Channel beweert anders Inclusief beelden dat ze van glas hele lange sliertjes trokken en deze uiteindelijk oprolden....

Wat jij bedoelt is dan

http://albums.modelbrouwe(...)ics/10036/lamp02.jpg

maar of het ook echt glasvezel is weet ik niet
I pwn u!
pi_56981315
Leuk idee, ik ben benieuwd of het werkt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_56993314
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:11 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Discovery Channel beweert anders Inclusief beelden dat ze van glas hele lange sliertjes trokken en deze uiteindelijk oprolden....

Wat jij bedoelt is dan

http://albums.modelbrouwe(...)ics/10036/lamp02.jpg

maar of het ook echt glasvezel is weet ik niet

dat is glasvezel

ik weet eerlijk gezegd niet of glasvezel waar licht door getransporteerd kan worden ook van glas gemaakt kan worden, maar van alles wat ik gezien heb tot nu toe is het vrijwel zeker kunststof

ik zag net in de metro twee kinderen met een stuk speelgoed in hun voorpootjes, waar op zekers meer dan 10 meter glasvezel in verwerkt is, ik kan niet begrijpen dat dit spul niet ergens in Nederland op rol verkrijgbaar is
pi_56995729
Puyk concept, tvp.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 20:29:36 #20
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_56995945
Ik heb nog wel een rol glasvezelbehang leggen.
pi_56996096
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:29 schreef fransbreda het volgende:
Ik heb nog wel een rol glasvezelbehang leggen.
Kippen leggen.
woef
pi_57020407
Er wordt aardig wat onzin beweerd in dit topic. Er is glasvezel en kunststofvezel. Glasvezel is voor datatransport, is inderdaad van glas, erg dun, erg duur, en niet geschikt om grote hoeveelheden licht te transporteren.

Kunststofvezel is gewoon draad van acrylglas, plastic dus, wat in allerlei diameters geproduceerd wordt, 0,25 - 0,5 - 0,75 - 1,0 - 1,5 - 2,0 - 3,0 mm zijn gangbare maten. Het wordt voor niet-kritisch datatransport ook gebruikt, denk aan TOSLINK voor audio.

Voor kleine hoeveelheden kun je hier terecht: http://www.leds-buy.nl/fibers-c-72.html

Voor hele klossen bij http://www.fiberopticproducts.com/, en profiteer lekker van de goedkope dollar.

Geweldig spul, trouwens. Zie mijn fiber optic ring flash.

Nee ik ben op geen enkele manier betrokken bij deze bedrijven, maar wel tevreden klant.
pi_57024016
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:30 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:

Serieus, da's geniaal
Scheren is voor schapen!
pi_57033525
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:30 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
Er wordt aardig wat onzin beweerd in dit topic. Er is glasvezel en kunststofvezel. Glasvezel is voor datatransport, is inderdaad van glas, erg dun, erg duur, en niet geschikt om grote hoeveelheden licht te transporteren.

Kunststofvezel is gewoon draad van acrylglas, plastic dus, wat in allerlei diameters geproduceerd wordt, 0,25 - 0,5 - 0,75 - 1,0 - 1,5 - 2,0 - 3,0 mm zijn gangbare maten. Het wordt voor niet-kritisch datatransport ook gebruikt, denk aan TOSLINK voor audio.

Voor kleine hoeveelheden kun je hier terecht: http://www.leds-buy.nl/fibers-c-72.html

Voor hele klossen bij http://www.fiberopticproducts.com/, en profiteer lekker van de goedkope dollar.

Nee ik ben op geen enkele manier betrokken bij deze bedrijven, maar wel tevreden klant.

GE-WEL-DIG!!!!!

echt hartelijk bedankt, ik heb hier echt heel veel aan!!!

Heel erg mooi project, heel erg goed! Een goed en simpel idee, zo'n speciale ring voor je camera kost natuurlijk duiten, wat jij gebouwd hebt ziet er spacy uit en is nog goedkoop ook. Ik hoop ook ooit zo'n mooi uitgewerkt projectje te kunnen posten op dit forum.

Nogmaals: hartelijk bedankt! Ik ga direct een paar metertjes bestellen...
pi_57106343
No problem, en bedankt voor de complimenten.

Het is echt heel fijn spul. Als je eenmaal weet hoe je het moet gebruiken en de eindjes moet bewerken krijg je echt indrukwekkende resultaten.

pi_57107563
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:08 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
No problem, en bedankt voor de complimenten.

Het is echt heel fijn spul. Als je eenmaal weet hoe je het moet gebruiken en de eindjes moet bewerken krijg je echt indrukwekkende resultaten.

[ afbeelding ]
Mijn complimenten voor dit gave project
Zou het graag willen maar zou het niet aandurven, bang dat het me niet lukt en ik iets sloop

pi_57109683
Ik heb dit eens gezien in een architectenboekje, ik meen De Architect. Dat werkt volgens een dakpan met een halve glazen bol aan de buitenkant, en aan de binnenkant zit dan een glasvezelkabel, naar de ruimte die je wilt verlichten. In die ruimte zit dan een plafonniere die dat licht weer "uitstraalt" in de ruimte. Als de zon dan fel schijnt, heb je fel licht binnen. Als er een wolk voor de zon gaat, en het wordt donkerder, dan merk je dat dus ook in de ruimte. Heel innovatief, en heeeeel duur. Maar wel ubergaaf!

Zoek, vraag eens bij architecten of in de bieb, even een jaargang van De Architect doorbladeren. Succes.
En als je een goedkoper alternatief hebt gevonden, meldt dat even hier.
GRAAG VERWIJDEREN
pi_57442065
Er is nu een samenkoop actie van!

http://www.samenkopen.net/action/493674
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_57442548
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:45 schreef dahei het volgende:
Er is nu een samenkoop actie van!

http://www.samenkopen.net/action/493674

relaxt!

ik moet even wachten tot ik in een 'normaal' huis woon waar pakketjes wel aankomen, dan ga ik hem direct bestellen

thanks!
pi_57469377
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:03 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

relaxt!

ik moet even wachten tot ik in een 'normaal' huis woon waar pakketjes wel aankomen, dan ga ik hem direct bestellen

thanks!
Hou je er rekening mee dat zo'n actie maar een paar weken loopt en dat de spullen daarna niet meer te verkrijgen zijn?
pi_57471142
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:21 schreef dahei het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat zo'n actie maar een paar weken loopt en dat de spullen daarna niet meer te verkrijgen zijn?

tja, het duurt nog een week voor ik in een normaal huis woon, als ik het nu bestel is er grote kans dat het niet aankomt...
pi_58446403
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 08:21 schreef dahei het volgende:

[..]

ik heb 500 meter besteld! hartelijk bedankt voor de tip!!!

binnenkort de foto's!
  maandag 7 februari 2011 @ 16:18:02 #33
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92463426
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2008 23:37 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik heb 500 meter besteld! hartelijk bedankt voor de tip!!!

binnenkort de foto's!
Kom op met die foto's!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_92463713
Een kick na 3 jaar. :')
pi_92464567
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')