abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56962840
Ok, mijn schoonouders willen een website hebben met een webshop eraan gekoppeld voor hun winkel. Nu kan ik zelf in een WYSIWYG wel ver komen om wat te maken, lasterige dingen kan ik opzoeken en navragen. Maar mijn vraag is eigenlijk is er niet een programma, of een pakket wat een website maken, webwinkel maken kan combineren.. En natuurlijk ook goed beveiligd is?
  maandag 25 februari 2008 @ 09:52:50 #2
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_56962956
Joomla icm virtuamarkt

of anders Zencart
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_56963102
quote:
Op maandag 25 februari 2008 09:52 schreef kevin33 het volgende:
Joomla icm virtuamarkt !!!!!
check dutchjoomla.com
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
pi_56963387
Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden:

1. Je maakt het inderdaad zoals je zei al zelf of laat het op maat maken. Kost veel tijd (of geld) maar je hebt precies wat je wilt.
2. Je kiest een (open-source) pakket en installeert en stelt het zelf in. (moet je zelf voor hosting en domeinnaam regelen) Voorbeelden zijn al gegeven en b.v. http://OSCommerce.org is een erg veel gebruikt pakket.
3. Je koopt een pakketje in de winkel waar mee je een webwinkel kunt op zetten. (one-stop-webshop geloof ik)
4. Je neemt een pakketje waar alles in een zit (domeinnaam en hosting) en al geinstalleerd is en alleen maar hoeft te onderhouden en producten toe te voegen. (http://www.biedmeer.nl is er een van maar zijn er meer)

Aan jou de keuze! Meestal zijn nummer 2, 3 of 4 af doende voor wat je er mee wilt. Zorg er wel voor dat je ook kijkt naar het design en uiterlijk van de webwinkel. Want dat speelt toch vaak een rol bij aankopen. (Ziet het er betrouwbaar uit)

Succes!

[ Bericht 5% gewijzigd door StoerHoor op 25-02-2008 14:07:42 ]
pi_56963961
Dat Joomla, het is gratis.. maar is het ook veilig? want als ik bijv een webshop eraan koppel wil ik natuurlijk niet dat er makkelijk mensen gegevens vanaf kunnen plukken..

En hebben mensen nog suggesties?
  maandag 25 februari 2008 @ 15:19:24 #6
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_56965226
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:15 schreef wc-eend het volgende:
Dat Joomla, het is gratis.. maar is het ook veilig? want als ik bijv een webshop eraan koppel wil ik natuurlijk niet dat er makkelijk mensen gegevens vanaf kunnen plukken..

En hebben mensen nog suggesties?
Joomla is opzich veilig, je kan tegen het aanpassen van de prijzen een wachtwoord op de root zetten, ben op dit moment bezig met een webshop voor een klein pc bedrijfje
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_56965488
Het risico met populaire pakketen is wel dat de kans groter is om gehackt te worden. Je zult de updates van dit soort pakketten altijd bij moeten houden om geen slachtoffer daarvan te worden.

Mocht je dat niet willen dan raad ik aan om of nummertje 3 of nummertje 4 te nemen. Daar zal dat minder snel voorkomen.
pi_56965602
Op google zoeken op 'Webwinkel'. Aanmelden, betalen en je webshop is online
ne okuyon, bokmu var?
pi_56966228
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:31 schreef StoerHoor het volgende:
Het risico met populaire pakketen is wel dat de kans groter is om gehackt te worden. Je zult de updates van dit soort pakketten altijd bij moeten houden om geen slachtoffer daarvan te worden.

Mocht je dat niet willen dan raad ik aan om of nummertje 3 of nummertje 4 te nemen. Daar zal dat minder snel voorkomen.
Is de beveiliging van populaire pakketten niet beter dan?
pi_56966746
Dat is een goede vraag Het voordeel is natuurlijk dat er meerdere mensen mee werken en dat problemen eerder gemeld worden.

Het nadeel is echter dat het een groter doelwit is voor potentiele hackers. Hoe groter het bereik hoe interessanter het is lijkt mij.

Ik denk dat zolang je up-to-date blijft met patches/updates dat er weinig aan de hand is.

Wil je verder op safe spelen zou ik het gehele logingebeuren en het ordertraject via SSL laten lopen. Dat is eigenlijk wel een "eis" wanneer je online verkoopt. (ik geloof dat de webwinkel keurmerken dit ook eisen)
pi_56967003
SSL?
pi_56967239
Oh sorry, SSL, Secure Socket Layer. Dan gaat alle data van de site over een beveiligde verbinding. Dit kun je b.v. zien doordat er https:// voorstaat inplaats van http:// en er zal een slotje onder in beeld komen en evt. boven naast de adres balk. (afhankelijk van je browser)

Gegevens die bijvoorbeeld ingevuld worden kunnen daardoor niet "afgeluisterd" worden.
pi_56967383
Ok dan ik zal wel ff kijken of er wat pakketten zijn die me kunnen helpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')