Als je de betrokken buurt (de Kruiskamp) een beetje zou kennen dan wist je dat de helf van de jongeren uit die buurt ieder weekend straalbezopen en stoned is. Kortom een flinke portie hypocrietie is de bewoners niet vreemd.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 16:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Wel opvallend dat het pand nu in een keer in vlammen op gaat. Ik keur het als het brandstichting is niet goed. Maar het was wel te verwachten zeker als de politiek niet luisterd en kost wat kost zo'n opvang tegen over een school wil vestigen.
Zoals gezegd, de helft van die buurtbewoners is het weekend zelf bezopen en/of stoned.quote:Op zondag 24 februari 2008 18:47 schreef longinus het volgende:
De gemeente luistert wel maar negeert het gewoon, sorry geen andere plek zeggen ze.
dus gefrustreerde bewoners die boos zijn.
En wie wil wel junken in hun buurt, niemand toch?
Net waren het nog de jongeren in de buurt, en nu zijn het ineens alle buurtbewoners....vind je het heel erg vervelend als ik stel dat je een beetje poep praat? Er zit namelijk nogal een verschil tussen wat hangjochies die s'avonds een blowtje roken in het Beatrixpark, en wat jongeren die s'nachts aangeschoten thuiskomen, en een groep van 25 personen die naast heroinverslaafd ook nog eens allemaal een psychische afwijking hebben. Mogen die mensen alsjeblieft misschien proberen te verhinderen dat er een pand vol tikkende tijdbommen in hun achtertuin word geplant, ik zou namelijk precies hetzelfde hebben gedaan.quote:Op zondag 24 februari 2008 18:53 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Zoals gezegd, de helft van die buurtbewoners is het weekend zelf bezopen en/of stoned.
jamaar dat gaat natuurlijk jnietquote:Op zondag 24 februari 2008 19:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Net waren het nog de jongeren in de buurt, en nu zijn het ineens alle buurtbewoners....vind je het heel erg vervelend als ik stel dat je een beetje poep praat? Er zit namelijk nogal een verschil tussen wat hangjochies die s'avonds een blowtje roken in het Beatrixpark, en wat jongeren die s'nachts aangeschoten thuiskomen, en een groep van 25 personen die naast heroinverslaafd ook nog eens allemaal een psychische afwijking hebben. Mogen die mensen alsjeblieft misschien proberen te verhinderen dat er een pand vol tikkende tijdbommen in hun achtertuin word geplant, ik zou namelijk precies hetzelfde hebben gedaan.
Als die kankergek van een Rombouts zo nodig die neuroten wil verzorgen, waarom dan niet in zijn eigen wijk? Dan kan ie er zelf ook nog eens een oogje op houden ook.
Volgens mij weet jij niet over wat voor tokkie-buurt het gaat.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:26 schreef Hathor het volgende:
Mogen die mensen alsjeblieft misschien proberen te verhinderen dat er een pand vol tikkende tijdbommen in hun achtertuin word geplant, ik zou namelijk precies hetzelfde hebben gedaan.
beter dan jij waarschijnlijk.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:18 schreef FeestNummer het volgende:
Volgens mij weet jij niet over wat voor tokkie-buurt het gaat.
Goed punt.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:26 schreef Hathor het volgende:
Als die |<@|\|K3*gek van een Rombouts zo nodig die neuroten wil verzorgen, waarom dan niet in zijn eigen wijk? Dan kan ie er zelf ook nog eens een oogje op houden ook.
Ik heb er 30 jaar gewoond, en kom er nu nog regelmatig, en er is niks Tokkie-achtigs aan de Kruiskamp. Er woont hier en daar natuurlijk best een asociale famiie, maar kun je mij een gemeente in NL opnoemen waar je niet zulk soort mensen tegenkomt tegenwoordig? En ik herhaal het nog maar eens, als je de stelling blijft verdedigen dat de halve wijk ieder weekend lazerus of stoned of straat ligt te rollen, dan ben jij hier diegene die niet weet waar die over praat, Die mensen willen gewoon geen teringzooi in hun wijk, en daar geef ik ze groot gelijk in. Die junks mogen wat mij betreft best opgevangen worden en hulp krijgen, maar niet middenin een woonwijk waar kinderen op straat spelen, dat is vragen om moeilijkheden.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:18 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet over wat voor tokkie-buurt het gaat.
Als je aan de burgers gaat vragen waar ze een opvang willen hebben, zal de opvang er niet komen.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik keur brandstichting ook af, maar in deze situatie was het wel goed voor het democratische proces. De volgende keer gaan die arrogante politici namelijk wel naar de Burger luisteren, want anders gaat weer de fik er in.![]()
Ach, dat is wat Het Volk en De Arbeider wil.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:26 schreef du_ke het volgende:
jaja lang leve het eigen rechter spelen in Nederland. Is dat nu die nieuwe politiek?
Dan faalt de gemeente in hun taak hun beleid te verdedigen en uit te leggen.quote:Op maandag 25 februari 2008 09:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als je aan de burgers gaat vragen waar ze een opvang willen hebben, zal de opvang er niet komen.
Dat zijn waarschijnlijk niet dezelfde burgers.quote:Vervolgens gaan de burgers weer klagen dat de daklozen niet worden opgevangen.
Politiekquote:Nederlanders
Begrip hebben wil niet zeggen dat de mogelijke daders niet gestraft hoeven te worden.quote:Op maandag 25 februari 2008 09:54 schreef Pool het volgende:
Het Volk wilde toch hogere straffen voor criminelen? Waarom hoor ik nu niemand roepen dat ze die buurtbewoners standrechtelijk moeten executeren voor deze brandstichting en haatzaaierij? Omdat het autochtonen zijn?
Plotseling moeten we nu wel "begrip" hebben voor de motieven en achtergronden van zware criminelen.
En dat is reden om een gebouw met asbest in brand te steken?quote:Op maandag 25 februari 2008 10:09 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Begrip hebben wil niet zeggen dat de mogelijke daders niet gestraft hoeven te worden.
Verder vind ik het wel meevallen met je "zware criminelen". Een vader die zijn twee kinderen van het leven beroofd vind ik een veel zwaardere crimineel. Hoewel brandstichting nooit goed te praten valt, kan ik wel enige begrip tonen voor de motieven. Vooral als je zoitets door je strot geduwd krijgt.
Hoe noem je het dan? Als je het met een bepaald bouwbesluit niet eens bent, dan heb je in Nederland allerlei mogelijkheden hoor. Je kunt ten eerste bezwaar en beroep aantekenen, tot aan de Raad van State. Je kunt ten tweede invloed uitoefenen binnen politieke partijen, je kunt contact opnemen met volksvertegenwoordigers en je kunt jezelf verkiesbaar stellen op zowel landelijk als lokaal niveau. Ten derde heb je in Nederland het recht om een belangenvereniging of -stichting op te richten die kan gaan lobbyen. En ten slotte heb je in Nederland het recht om te demonstreren en te staken.quote:
Je weet zelf ook wel dat dat niet werkt. Die hut was er hoe dan ook gekomen.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoe noem je het dan? Als je het met een bepaald bouwbesluit niet eens bent, dan heb je in Nederland allerlei mogelijkheden hoor. Je kunt ten eerste bezwaar en beroep aantekenen, tot aan de Raad van State. Je kunt ten tweede invloed uitoefenen binnen politieke partijen, je kunt contact opnemen met volksvertegenwoordigers en je kunt jezelf verkiesbaar stellen op zowel landelijk als lokaal niveau. Ten derde heb je in Nederland het recht om een belangenvereniging of -stichting op te richten die kan gaan lobbyen. En ten slotte heb je in Nederland het recht om te demonstreren en te staken.
Onzin, dat geloven alleen laffe types die het nooit proberen. De mensen die alleen van achter hun beeldscherm en op verjaardagen lopen te klagen en à la Lange Frans de hele dag conspiracy theorieën tot zich nemen. De mensen die zich nooit in iets interesseren totdat het in hun voortuin komt.quote:Op maandag 25 februari 2008 14:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat dat niet werkt. Die hut was er hoe dan ook gekomen.
quote:Op maandag 25 februari 2008 14:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Onzin, dat geloven alleen laffe types die het nooit proberen. De mensen die alleen van achter hun beeldscherm en op verjaardagen lopen te klagen en à la Lange Frans de hele dag conspiracy theorieën tot zich nemen. De mensen die zich nooit in iets interesseren totdat het in hun voortuin komt.
Inderdaad men kiest er voor om dat gespuis op te vangen, maar doe dat dan wel op een afgelegen plaats of bij de burgemeester in de straat.quote:En ja, misschien was de hut er hoe dan ook gekomen, maar dan was die er hoe dan ook gekomen omdat we er als Nederland voor kiezen om verslaafden op te vangen en niet op te sluiten.
quote:Net zoals Tilburg deed met de prostitutie-opvang, heeft Den Bosch gemeend om de boze burgers de pas af te snijden door simpelweg de inspraak te schrappen. In de Kruiskamp blijkt nu dat dat anno 2008 een riskante strategie is, want onder luid applaus nemen de brutaalste bewoners het heft in eigen hand.
Na de brand in de Kruiskamp deed het bestuur van de wijkraad burgemeester Rombouts het aanbod om samen op zoek te gaan naar een nieuwe locatie voor het hostel. Dat aanbod zou voor het gemeentebestuur aanleiding kunnen zijn om zichzelf -staande voor de spiegel- een prangende vraag te stellen: hadden we niet vóóraf met een aantal sleutelfiguren uit de wijk om de tafel moeten gaan zitten? Ook dan zou het plan voor dit 'junkenhostel' niet met open armen zijn ontvangen, maar de vlammen die vrijdagnacht aan de Bossche hemel waren te zien bewijzen dat het creëren van draagvlak toch van essentieel belang blijft.
Voor iedereen in het openbaar bestuur is de brand in de Kruiskamp dan ook een wrange les.
De gemeente kan bezwaar en beroep niet beperken. En sinds wanneer moet het openbaar bestuur rekening houden met brandstichtingen door ontevreden burgers? Raar dat wanneer verveelde straatjochies in Utrecht relschoppen dit aan de jochies ligt, maar als Bossche tokkies dit doen, dan ligt het aan het openbaar bestuur.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |