ZOu David Arroyo expres wat gebroken hebben ivm controlles.quote:Arroyo mist Giro na val
Uitgegeven: 8 mei 2008 23:00
Laatst gewijzigd: 8 mei 2008 23:00
PARIJS - David Arroyo heeft zich noodgedwongen moeten terugtrekken uit de Ronde van Italië. Dat maakte zijn wielerploeg Caisse d'Epargne donderdag bekend. De 28-jarige Spaanse coureur, vorig jaar tiende in het eindklassement van de Giro, kwam tijdens een training ten val en brak zijn arm.
De Fransman Mathieu Perget neemt zijn plaats in. De Giro begint zaterdag met een tijdrit in Palermo op Sicilië en eindigt op 1 juni.
wat is dat nu weer voor kromme vergelijkingquote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:36 schreef DutchSL het volgende:
Leon de Kort.
Wat een belediging voor Leon van Bon en Koen de Kort, dat zo'n journalist zo heet.
Zou wel heel ziekelijk en dom zijn. Weet uit ervaring wat voor pijn ermee gepaard gaat. En bovendien bestaan de out-of-competition controles ook nog.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:25 schreef OProg het volgende:
[..]
ZOu David Arroyo expres wat gebroken hebben ivm controlles.
Het was niet echt serieus hoor.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:03 schreef Breach het volgende:
[..]
Zou wel heel ziekelijk en dom zijn. Weet uit ervaring wat voor pijn ermee gepaard gaat. En bovendien bestaan de out-of-competition controles ook nog.
Had ook wel door dat het niet serieus was. Maar het was meer een algemene reactie van mij op het feit dat ineens iedereen gaat roepen dat mensen verdacht zijn als ze zich terugtrekken. Out-of-competition controles zijn er altijd.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:21 schreef OProg het volgende:
[..]
Het was niet echt serieus hoor.
Meer om aan te geven dat je met bijv. een knieblessure ook al verdacht bent dus waarom nu niet.
Dat verhaal van Lhotellerie is natuurlijk alweer wat ouder, dat is niet een afzegging van nu. Verder was er één gezamenlijk ongeluk bij Caisse en zijn Soler en Noval ziek. Wellicht werden zieken eerder wat opgelapt met wat middeltjes, maar is bijv. een Soler daar nu extra huiverig voor...quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch krijg ik de indruk dat er (net als na het uitlekken van Puerto) meer plotse afzeggingen en onzekerheden zijn dan gebruikelijk.
Uiteraard zullen er wel tussen zitten die effectief ziek zijn, maar ik geloof niet meer in toeval.
misschien had die link naar standaard.be hetzelfde bericht, maar die doet et bij mij nietquote:Geen Giro voor positieve Richeze
Vrijdag 09 Mei om 18:01 | Gepost door Martin van den Bosch
Ariel Richeze zal dit jaar de Giro d'Italia moeten missen. De sprinter van CSF Navigare heeft positief getest tijdens een dopingcontrole.
De Argentijn leverde een positieve plas af in april na zijn etappezege in de vierde rit van de Omloop van de Sarthe. CSF zal geen vervanger oproepen en start met 8 renners.
quote:Raad van State verbreekt arrest dopingzaak Leukemans
Björn Leukemans heeft weer wat hoop in zijn dopingzaak. De Raad van State heeft het arrest van de Disciplinaire Raad van de Vlaamse Gemeenschap verbroken wegens procedurefouten. De zaak moet nu weer voor de Disciplinaire Raad komen met drie andere rechters.
Leukemans was ook in beroep veroordeeld tot een schorsing van twee jaar na een positieve dopingtest op testosteron. Volgens Leukemans had hij van een (intussen ontslagen ploegdokter bij Predictor-Lotto) een product gekregen dat de positieve test veroorzaakte. (kh)
Ik geef hem groot gelijk.quote:Klöden is klaar met Duitsland
Uitgegeven: 20 mei 2008 13:58
PESARO - De Duitse wielrenner Andreas Klöden heeft het helemaal gehad met de 'dopingstrijd' in zijn vaderland. De 32-jarige coureur zei dinsdag nooit meer voor Duitsland te willen rijden. "Duitse journalisten hebben het wielrennen kapot gemaakt", aldus Klöden.
De renner van Astana weigert op de Olympische Spelen de tijdrit en wegwedstrijd te rijden. "Ik wil graag in actie komen in Peking, maar niet voor Duitsland. Dat is een onmogelijke droom. Ik ben klaar met Duitsland", zei Klöden dinsdag in de Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport.
De Duitser eindigde in de Ronde van Frankrijk twee keer als tweede, in 2004 en 2006. Klöden ontkent dat hij ooit dope heeft gebruikt. "Dit jaar ben ik al 22 keer getest, door vijf verschillende instanties. Ik heb altijd schoon gereden", aldus Klöden, die momenteel de Ronde van Italië rijdt.
(c) ANP
Is dat ooit bewezen dan..? Nadat Zabel bekende vertrouw ik helemaal niemand meer van die ploeg... Maar als ie echt nooit gebruikt heeft, dan heeft ie gelijk want ik heb door dat hele Telekom verhaal toch ook nog steeds mijn vraagtekens bij hem.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja uiteraard, Klöden reed als enige van Telekom/T-Mobile clean
Bekijk de kern van die ploeg eens uit die periode, bijna allemaal betrapt of op zijn minst sterk verdacht, dan zal de boezemvriend van Ullrich daar clean tussen rijdenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:47 schreef Breach het volgende:
[..]
Is dat ooit bewezen dan..? Nadat Zabel bekende vertrouw ik helemaal niemand meer van die ploeg... Maar als ie echt nooit gebruikt heeft, dan heeft ie gelijk want ik heb door dat hele Telekom verhaal toch ook nog steeds mijn vraagtekens bij hem.
De cynische ondertoon van je vorige post dringt nu pas tot me doorquote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bekijk de kern van die ploeg eens uit die periode, bijna allemaal betrapt of op zijn minst sterk verdacht, dan zal de boezemvriend van Ullrich daar clean tussen rijden
Vind je het gek met wat fuentes klanten die voor deze ploeg rijden (lees: Zaballa en Vicioso). En het was zeker een beetje te verdacht dat ze 2x het hele eindpodium bezet hadden. Zowel in de GP Paredes van de week als in Asturie.quote:Tuttobici meldt dat in Portugal een politie-inval heeft plaatsgevonden in het hoofdkwartier van LA MSS. Hierbij zouden onder meer dopingproducten en middelen ter ondersteuning van bloedtransfusies zijn gevonden.
Ik weet het niet, maar Evans is nog nooit in opspraak gekomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:21 schreef DutchSL het volgende:
Laten we aub. het toonbeeld van het schone wielrennen (aldus de VRT) Cadel Evans ook niet vergeten.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Vind je het gek met wat fuentes klanten die voor deze ploeg rijden (lees: Zaballa en Vicioso). En het was zeker een beetje te verdacht dat ze 2x het hele eindpodium bezet hadden. Zowel in de GP Paredes van de week als in Asturie.
gaat lekker zo maar goed dit ruimt zichzelf wel opquote:De Portugese Politie heeft goed opgelet.
Todociclismo meldt dat één van de co-sponsors zich al terugetrokken heeft.
The council of the town of Póvoa de Varzim, a sponsor of the LA-MSS team, announced that it intends to terminate the contract of advertising by 200,000 euros for this season, said the mayor, Macedo Vieira. (google-vertaling)
Er waren trouwens ook huiszoekingen bij enkele renners, waar ook dopingproducten zouden gevonden zijn.
Ah, een beetje het type Vinokourov dusquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar Evans is nog nooit in opspraak gekomen natuurlijk.
Mij lijkt dat trouwens iemand met vooral een ijzeren wil die vooral op karakter rijdt en door een muur kan gaan om toch maar iemands wiel niet te moeten lossen.
Natuurlijk. Als hij niet bij Lotto reed zou je hem 99.99% net zo beoordelen als je nu Kloden be/veroordeeld met je cynisme. Maar zoals vorig jaar al tijdens de Tour te merken was in de Belgische ondertonen, op TV en op de internetfora. Evans is de enige schone topper .quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar Evans is nog nooit in opspraak gekomen natuurlijk.
Mij lijkt dat trouwens iemand met vooral een ijzeren wil die vooral op karakter rijdt en door een muur kan gaan om toch maar iemands wiel niet te moeten lossen.
Ik denk dat je mij niet snapt hoor. Vorig jaar stelde ik mij hier op dit forum zelfs al grote vragen bij Leukemans ...quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:19 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Dankjewel voor het bevestigen van mijn vooroordeel over Belgen. Altijd cynisch doen over alles en nog wat, Leukemans de ultieme calimero nog vorig jaar in het avond Tour programma op de VRT. En het ultieme verdedigen van figuren als Vdb en nu weer Leukemans met zijn vormfoutjes of eerder Brant, met zijn apotheek (elke buitenlander wordt falikant afgemaakt met zo'n verhaal).
Iedereen gebruikt, behalve de Belgen en Evans. De enige schone Ferrari pupil en T-Mobile renner.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |