Ik zal eens voor je vragen morgen @ Venlose Motorenrevisie VMR Ik ga er zowiesow heen voor een kettingkje voor de Meraquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:19 schreef jack4ya het volgende:
Okay, even een tussen stand... Onze beste beun, die helaas zaterdag pas echt aan de slag kan (tja, beunen hebben natuurlijk ook een eigen leven) heeft even met de hand aan de krukas gedraaid.
Naar ik begreep (mijn vriend heeft 'm gesproken ik niet) liep alles soepel en leken de zuigers niet in de buurt van de kleppen te komen... (al weet ik niet wat ie daar precies mee bedoelt... misschien dat de kleppen precies gunstig stonden/staan?)
Hij gaf aan dat ie wat spulletjes besteld en kan dan zaterdag wat preciezer gaan kijken, dan horen we ook meer...
Natuurlijk zegt dit in feite nog niets, het luistert allemaal heel nauw denk ik. Toch zie ik het wel als licht positief, of eigenlijk meer zo, er is nog een (weliswaar) kleine kans dat het allemaal nog enigzins mee valt... Dat het misschien geen 3000,- maar slechts 2000,- gaat kosten... zoiets...
Of denken jullie dat het echt he-le-maal geen ruk zegt en dat ik nog net zover als afgelopen vrijdag ben?
Eigenlijk ben ik geneigd om ook eens te informeren bij een revisiebedrijf... Kunnen die ook kijken/controleren of zitten daar al gelijk behoorlijke kosten aan?
Gast voor dat geld leg ik er een VR6 in en ik ben niet eens een "volkswagen" man.quote:Op zondag 24 februari 2008 20:42 schreef blup het volgende:
1500,- á 2000?
3000,- komt meer in de buurt van een compleet geresiveerde..
Als je die distributieriemwissel op rekening hebt, dan kun je de schade juridisch gaan verhalen...quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:54 schreef jack4ya het volgende:
Zojuist even de beun gesproken, blijkt een verkeerde spanrol te zijn geplaatst. Te smal waardoor de riem is gebroken. Beetje jammer dat dit door een garage is gedaan!
In dat geval als de sodemieter opzoek gaan naar de bon en als je die gevonden hebt bidden op je blote knieen voor deze meevaller.. als de garage een verkeerde spanrol heeft gemonteerd is het hun schuld!quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:54 schreef jack4ya het volgende:
Zojuist even de beun gesproken, blijkt een verkeerde spanrol te zijn geplaatst. Te smal waardoor de riem is gebroken. Beetje jammer dat dit door een garage is gedaan!
Juiste spanrol gemonteerd?quote:Op zaterdag 1 maart 2008 17:33 schreef Bigfoot414 het volgende:
*is heel blij dat de distributieriem in september vervangen is*
Honda maakt bijna alleen maar 16 kleppersquote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:48 schreef method21 het volgende:
[..]
Dan was dat vast een 8 kleppertje, een 16 klepper heeft vrijwel altijd schade ...
Blijft natuurlijk de kans op een welles-nietes verhaal.quote:Op donderdag 28 februari 2008 14:00 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je die distributieriemwissel op rekening hebt, dan kun je de schade juridisch gaan verhalen...
Ik vermoed dat je wel een mooi slijtage spoor op de distributieriem zelf zietquote:Op zondag 2 maart 2008 18:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Blijft natuurlijk de kans op een welles-nietes verhaal.
De garage kan gerust zeggen "deze spanrol hebben wij niet geplaatst, je hebt hem zelf laten vervangen om ons de schuld in de schoenen te kunnen schuiven".
Die "spanschroeven" zullen wel cilinderkopbouten zijn, dit zijn heel erg vaak rekbouten, en die mag je maar 1 keer gebruiken omdat ze oprekken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:30 schreef jack4ya het volgende:
Nou daar komt ie dan hoor. Zojuist telefoontje gehad over de revisie. Alle kleppen (16stuks) zijn dus krom en worden vervangen. Daarbij nog wat spanschroeven (geloof ik) en wat reviseren van het blok. Kosten bij elkaar ¤ 970,- Komt er nog materiaal bij, waterpomp, distributieriem, spanrol, pakkingen etc. kost ook nog eens ¤ 330,-. Nou nog even wachten op het arbeidsloon en m'n spaarvarken is weer leeg![]()
![]()
Die 970,- is voor herstellen en loon van de revisie, om zo maar te zeggen. Die 330,- is puur materiaal.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:09 schreef RoodWitBlauw het volgende:
is die 970 inclusief loon? anders ben je echt dikke 2 mille kwijt totaal
Als ie bij de dealer is onderhouden kunnen ze vaak wel een uitdraai maken (bij die dealer)quote:Op dinsdag 4 maart 2008 17:56 schreef RoodWitBlauw het volgende:
ik hoop echt voor je dat het meevalt. mn broer rijdt ook een 16 klepper, en geen idee wanneer die riem voor het laatst vervangen is, dus rijdt ie maar door tot ie knapt.
Je kan toch een inspectie laten doen naar de staat van de riem, en daaruit afleiden hoeveel km je er nog ongeveer me kan rijden!?
Of kan je ergens in een databank vinden wanneer de riem voor laatst is vervangen?
Hoop dat er in dit topic antwoord op kan worden gegeven, lui zijn...nieuw topic.... dinsdagavond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |