met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderopquote:Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Goochie het volgende:
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.
Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:04 schreef moussie het volgende:
[..]
met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderop
waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.
Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:09 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?
waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten wordenquote:Op zondag 24 februari 2008 14:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.
Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:12 schreef moussie het volgende:
[..]
waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten worden
zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minderquote:Op zondag 24 februari 2008 14:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.
Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:21 schreef moussie het volgende:
[..]
zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minder
Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:28 schreef Goochie het volgende:
We hebben het dan ook helemaal niet over de modepolitie, maar over het feit dat hét symbool voor vrouwenonderdrukking hier niet getolereerd wordt.
Deze mevrouw misschien wel, maar de andere 99,9% doet dit niet vrijwillig.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:
[..]
Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef Goochie het volgende:
[..]
Deze mevrouw misschien wel, maar de andere 99,9% doet dit niet vrijwillig.
aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..quote:Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.
Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:
[..]
Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
Nee, het zwembad heeft deze afweging gemaakt, omdat reguliere bezoekers tijdens de normale openingsuren wegbleven.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:41 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..
vertel, mag ik wel een lange rok aan of bedek in dan teveel ?
het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
Ik denk dat jij je ook moet beseffen, dat bepaalde waarden en normen zich in verborgen codes uiten.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.
De enige die hier onderdrukkende maatstaven wil opleggen, ben jij. Snap je dat?
kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
De vraag was, hoe kom je erbij dat dit onderdrukkend is. Ik geef een mogelijke verklaring daarvoor.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?
zo'n pak is een uitkomst voor meer mensen, niet alleen moslims !
Volgens mij gemengd zwemmen, als ik sommige hardliners hoor spreken.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:50 schreef Caesu het volgende:
[..]
kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.
Oké, en wie heeft er besloten dat die vrouw volgens de Islamitische voorschriften leeft? Juist. Zij zelf. Niks geen onderdrukking. Ik kan me juist wel voorstellen dat zo'n burkini fijn is. In een normale bikini voel ik me ook vaak erg bloot, iedereen kan je zo zien... En de hoofdbedekking is ook alleen maar handig, net als een badmuts.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |