abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56945896
Ook in zwembaden gelden verborgen codes.
Op een naaktstrand wordt ook niet gewaardeerd gekleed rond te lopen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56945945
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Goochie het volgende:
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.

Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderop
pleased to meet you
pi_56945952
waarom bedekt zo'n boerkini het gezicht nou weer niet.
ik dacht dat dat het hele idee van de boerka was.

ik denk dat die zwembaddirecteur op het matje geroepen wordt.
tenzij hij met een hygiënisch argument komt.

in frankrijk moest je soms ook van die speedo's in plaats van zwemshorts ivm met hygiëne (zooi die je van buiten het bad mee in kon nemen geloof ik).

wat een rare lui daar in zwolle dat ze zich aan zo'n boerkini gaan ergeren.
ik kom zelden in zwembaden maar dan erger ik me wel aan andere zaken.
wel denk ik dat deze mevrouw dit allemaal heeft uitgedacht samen met De Stentor.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56945988
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:04 schreef moussie het volgende:

[..]

met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderop
'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.
pi_56946103
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.
waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?
pleased to meet you
pi_56946152
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?
Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.
pi_56946216
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.
waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten worden
pleased to meet you
pi_56946321
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:12 schreef moussie het volgende:

[..]

waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten worden
Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.
pi_56946546
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.
zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minder
pleased to meet you
pi_56946643
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:21 schreef moussie het volgende:

[..]

zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minder
Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:28:21 #211
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56946765
We hebben het dan ook helemaal niet over de modepolitie, maar over het feit dat hét symbool voor vrouwenonderdrukking hier niet getolereerd wordt.

Wat de regels 'even verderop' zijn, ook al zijn ze over het algemeen waanzinning raar en bekrompen, gaan mij niets aan.
als in goochelaar
pi_56946848
+

Dit of een burkini, wat de fak is het verschil. En ook een uurtje voor dikke mensen... Tering, kan dat zwembad niet gesloten worden op basis van discriminatie of zo?

Er zijn dingen die ik aanstootgevend vind in zwembaden, maar dat zijn dan meer de neukende stelletjes in het bubbelbad, dan de mensen die gewoon netjes bedekking dragen.
pi_56946902
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:28 schreef Goochie het volgende:
We hebben het dan ook helemaal niet over de modepolitie, maar over het feit dat hét symbool voor vrouwenonderdrukking hier niet getolereerd wordt.
Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:35:57 #214
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56946971
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:

[..]

Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
Deze mevrouw misschien wel, maar de andere 99,9% doet dit niet vrijwillig.
als in goochelaar
pi_56947042
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef Goochie het volgende:

[..]

Deze mevrouw misschien wel, maar de andere 99,9% doet dit niet vrijwillig.
Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.

De enige die hier onderdrukkende maatstaven wil opleggen, ben jij. Snap je dat?
pi_56947057
ik durf er geld op te zetten dat de zwembaddirecteur morgen met het verhaal komt dat iedereen welkom is, met of zonder boerkini, dik en dun, iedereen.
stel dat er iemand met een amputatie of spasme o.i.d. moet die er ook uit omdat mensen zich gaan ergeren.

gewoon een goed geslaagd stukje van het Zwolse krantje wat nooit iemand leest.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56947165
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.
aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..

vertel, mag ik wel een lange rok aan of bedek in dan teveel ?
pleased to meet you
pi_56947202
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:

[..]

Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
pi_56947241
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:41 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..

vertel, mag ik wel een lange rok aan of bedek in dan teveel ?
Nee, het zwembad heeft deze afweging gemaakt, omdat reguliere bezoekers tijdens de normale openingsuren wegbleven.
Nogmaals een op zichzelf staande afweging. Geen beleid, wet of algeheel geldende regel, religieus voorschrift, gebod, etc.
pi_56947285
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?
zo'n pak is een uitkomst voor meer mensen, niet alleen moslims !
pleased to meet you
pi_56947337
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.

De enige die hier onderdrukkende maatstaven wil opleggen, ben jij. Snap je dat?
Ik denk dat jij je ook moet beseffen, dat bepaalde waarden en normen zich in verborgen codes uiten.
Een gewassen krot geknipte spijkerbroek als zwemkleding gebruiken kan, volgend, mij ook niet op algehele waardering rekenen of op een naaktstrand gekleed of niet geheel ontkleed rond lopen.
Dit is nog te 'on-Nederlands' en ik denk, dat op sommige plaatsen deze kleding niet integratie bevorderend is; het meer afstand kweekt.
pi_56947375
quote:

[..]

kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.
pi_56947380
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef moussie het volgende:

[..]

het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?
zo'n pak is een uitkomst voor meer mensen, niet alleen moslims !
De vraag was, hoe kom je erbij dat dit onderdrukkend is. Ik geef een mogelijke verklaring daarvoor.
Dit is niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_56947404
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:50 schreef Caesu het volgende:

[..]

kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.
Volgens mij gemengd zwemmen, als ik sommige hardliners hoor spreken.
pi_56947449
quote:

[..]

Oké, en wie heeft er besloten dat die vrouw volgens de Islamitische voorschriften leeft? Juist. Zij zelf. Niks geen onderdrukking. Ik kan me juist wel voorstellen dat zo'n burkini fijn is. In een normale bikini voel ik me ook vaak erg bloot, iedereen kan je zo zien... En de hoofdbedekking is ook alleen maar handig, net als een badmuts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')